Development Cost Rehberi
#1
1920px-Development_opportunity.png
Development Cost

Bu rehberde nasıl daha az puan harcayarak verimli bir şekilde şehirlerinizi geliştirebileceğinize değineceğiz. Bu durumu etkileyen çok farklı etkenler vardır. Örnek olarak din, arazi tipi, estate bağlılığı vs.  

Neden bölgeleri geliştiririz ? 
Bölgeleri geliştirmenin birçok farklı faydası vardır. Önemli olan daha az maliyet ile daha çok geliştirme yapabilmektir. Sonuçta mana puanları oyunun temelini oluşturmakta. 

1-) Enstitüler
Her development geliştirmenizde şehirde henüz benimsenmemiş olan enstitülerin ilerleyişini arttırırsınız. Şehrinizde hiç yayılma olmasa bile belli bir miktar geliştirme sonrası o şehirde benimsemek istediğiniz enstitüyü elde edebilirsiniz. Ayrıca yayılma miktarı gelişmiş şehirlerde daha fazladır.

2-)Altın madenleri
Erken oyunda pekçok devlet için ana gelir kaynağı altın madenleridir. Altın madenleri base-production üzerinden gelir. Yani diplomatik puan harcayarak altın madeninin daha çok gelir getirmesini sağlayabilirsiniz

3-)Ticaret gücü, Vergi, İnsangücü
Yukardaki etmenlerin hepsi development miktarından etkilenir. Daha çok ürün üretmek istiyorsanız base production, daha çok vergi elde etmek istiyorsanız base tax, insangücü için ise base manpower arttırmalısınız. Base production arttırarak daha fazla ürün üreteceğiniz için dolaylı olarak ticaretinizde artacaktır. 

Neden development cost önemli?
Çünkü development arttıkça arttırma maliyeti stacklanarak artar. Dokuz developmente kadar herhangi bir artış yokken dokuzuncu developmentten sonra her development için geliştirme maliyetine %3 eklenir. Eklenen %3 her on developmentte bir üzerine %3 daha alır. (Yani dokuz developmentten ondokuz developmente çıkarken %3 - %6 - %9 şeklinde geliştirme maliyeti artarken ondokuz developmentten yirmi dokuz developmente kadar bu oran %6 eklenerek gider. Sonraki artış miktarı %9 olacaktır.)




Terrain 
Geliştirmek için en uygun araziler farmland, grassland veya dryland olan arazilerdir. Seçim için grassland dryland'a göre daha ideal gözüksede eğer bölgede cloth veya cotton varsa dryland olan araziyi seçmeniz daha uygun olacaktır. 

Arazi tipleri dışında maliyeti etkileyen üç farklı iklim tipi vardır. Tropical ve arid %15 arttırırken artric %50 arttırır. 

1777412775_preview_image.PNG


Province ve State etkenleri 

Province etkenleri 
1777412775_preview_Cotton.png1777412775_preview_Cloth.png
Cloth ve Cotton -%10 development cost etkisi verir. Bu sebepten yüksek miktarda development cost stacklamak istediğiniz yerlerde bu ürünleri tercih etmeniz iyi olur

1777412775_preview_cot_coastal_3.png
Center of trade noktaları yine aynı şekilde development cost için önemlidir. 200 ducat ödeyerek çıkarttığınız 2.seviye -%5 development cost verirken 1000 ducat vererek 3. seviyeye çıkardığınızda -%10 development cost elde edersiniz. 

Cloth-Cotton, Farmland ve Cot sahibi bölgeler;

Lublin, Baghdad, Macedonia, Cairo (yüksek dev geliştirmeye değmez), Regensburg, London, Milan (yüksek dev geliştirmeye değmez), Prague and Amsterdam (Daha sonra değinilecek).

1777412775_preview_Tropical_Wood.png
Tropical Wood ticaret bonusu -%5 development cost verir.

Ek olarak başkent bölgeniz tüm ülkenizin development miktarına göre development cost reduction etkisi alır. Bu etki her 100 development başına -%5 development cost şeklindedir. Maksimum 1000 developmentte -%50 development cost alınabilir.

State Etkenleri 
Encourage Development edicti ile -%10 development cost alabilirsiniz. Eğer şehirde devastation yoksa ve istikrarınız pozitifse prosperity artışına sahip olur. Prosperity oldukça etkilidir. -%10 development cost ve +%25 goods produced modifier etkilerini verir. Bölge ticaret şirketiyse encourage development veya prosperity kullanamazsınız. Bunun yerine tüm state üstünde -%15 development cost etkisi olan ticaret şirketi yükseltmesini kullanabilirsiniz.


Din

Protestant - 100 church power karşılığında aldığınız özellik -%5 development cost verir.
Orthodox - Christ Pantocrator ikonu -%5 development cost (ve -10% construction cost) verir. 
Anglican - 10% development cost dini özellik
Muslim religions - Maliki school  -%10 development cost verir,  Maliki olmanız veya 150 diplomatik ilişkiye sahip olduğunuz ally-subject bulundurmanız gerekmekte. 50 adm karşılığında alabilirsiniz.
Shinto - Adaptive Isolationism leveli  -%10 development cost verir. Bütün japon devletleri adaptive isolationalism ile başlar. Daha sonra incident ile değiştirebilirsiniz.
Tengri - İkinci din olarak Theravada seçerseniz -%10 development cost alırsınız.
Fetishism - Buddhist cult -%10 development cost verir.


Estate, Enstitü ve Teknoloji

Estate 
İki farklı estate development cost verir. Birisi hint devletleri için, diğerini ise bütün devletler kullanabilir.

1777412775_preview_Burghers.png
Burglers hintli olmayan bütün devletler için kullanılır. 60 üstü loyality ve 75 üstü nüfuz sahibiyken -%10 development cost verir.

1777412775_preview_Vaishyas.png
Vaihsyas hintli devletler için kullanılır. Onların kontrol ettiği bölge 60 bağlılık ve üstündeyse -%20 development cost etkisi alır.

Enstitü
Rönesans enstitüsü benimsendiğinde -%5 development cost verir. Enstitü'nün ilk çıkan şehri aynı şekilde yine -%5 development cost etkisi alır.

Teknoloji
Development efficiency oyundaki en önemli development cost etkenidir. 17-23-27 administrative teknoloji seviyelerinin her birinde +%10 development efficiency etkeni alırsınız.

1777412775_preview_university.PNG

Ayrıca 17. administrative teknolojide üniversite binasını açarsınız. Bu bina bulunduğu şehre -%20 development cost verir.

İdealar
Çoğu devlet kendi idea setinde development cost etkenine sahiptir. Bunlara ek olarak economic idea -%20 development cost verirken, bu idea quantity ile birlikte ekstra -%10 development cost sağlar.


Diğer 

Amsterdam 
Hollanda'da bulunan Amsterdam şehri kendisine özgü özel bir decision sahibidir. "Land Reclaimation in Holland" olan bu decision 100 admin puanı karşılığında şehre -%25 development cost verir. 

Parlemento
Parlemento sahibi devletler "Land Reform" seçeneği ile -%10 development cost alabilir.

Kutsal Roma İmparatorluğu
İlk reform bütün Kutsal Roma İmparatorluğu devletlerine -%5 development cost verirken, İmparator ekstra -%5 development cost daha alır.

Ayrıca free city olan devletler -%10 development cost elde eder. 

Çin İmparatorluğu
"Expand Palaca Bureaucracy" kararnamesi ile -%10 development cost elde edersiniz.

Feodal Teokrasi
Bu yönetim biçimi özelliğini kullanarak 50 diplomatik puan ile beş yıllığına tüm başkent araziniz üzerinde -%20 development cost etkisini alırsınız. Ayrıca bu arazide rastgele bir şehre +1 rastgele development eklenir.

Görevler
Bazı görevler şehirlere özel development cost verirken bazıları tüm ülkeniz üzerinde etkilidir.

Hükümet Reformları
2 ayrı hint hükümet reformu -%5 development cost verir. Birisi müslümanlar için diğeri hindular içindir.

Babür Divanı
Güneydoğu Asya kültürünü asimile etmek -%5 development cost verir.

Yerliler
Kolonide bulunan her 500 hayatta kalmış yerli için -%1 development cost verir.


Not
Bir şehir üzerinde enstitü benimsemek için development basmışsanız o şehir muhtemelen 35 development aralığındadır. Dolayısıyla o şehir içinde başka bir enstitü benimsemeye çalışmak verimsiz olacaktır.

Bir şehre development basmadan önce tamamen core yapmanız iyi olacaktır. Diğer türlü core yaparken fazla bedel ödemek zorunda kalırsınız.


-%5 Farmlands arazisi
%5 Her 100 development için başkent arazisinde (maks −50%)
%20 Üniversite varsa
%20 Başkent arazisinde feodal teokrasi özelliği olan "invite minorities" 
%10 Şehirde cloth ve cotton üretiliyorsa 
%10 Çin İmparatorluğu için  "Expand Palace Bureaucracy" kararnamesi
%10 Parlemento "Land Reform" yasası
%10 Free City 
%10 60 bağlılık ve 60 nüfuz üstü burglers estate 
%10 Icon of Christ Pantocrator Orthodox iconu
%10 Maliki müslüman devlet veya Maliki davet edilmiş ally-subject
%10 Adaptive Isolationism levelinde Shinto devlet
%10 Theravada ikincil dini olan Tengri devlet
%10 Budizm kültü fetişizm için
%10 Anglican dini
%10 Encourage Development edict
%10 Prosperity
%10 State level 3 cot sahibiyse
%5 State level 2 cot sahibiyse
%5 Tropical Wood ticaret bonusu
%5 Protestant özelliği 
%5 Birinci reformu geçiren KRİ devletleri
%5 Rönesansı benimseme etkisi
%1 Kolonide hayatta kalan 500 yerli için
+%0.1 Her %1 devastation başına
+%0.5 Konfüçyüs ülkeler için 50 den az olan her Harmony puanı için (Maks %25)
+%50 Primitive ülke
+%50 Subject ülke
-%20 Economic idea tamamlandıysa
-%10 Economic + Quantity policy "Agricultural Cultivation"
-%10 Belirli ulusal idealarda
-%5 Prusya ideasında
-%5 Güneydoğu Asya kültürünü asimile etmiş Babür Divanı
-%5 Noble Privileges reformu
-%5 Theocracy Divine reformu
[+] 9 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.