01-02-2021, 04:17
Merhabalar, bu rehberde Don't Starve Together(DST)'de başlangıç olarak adım adım neler yapılmalı onu anlatacağım. Oyunu yaklaşık 150 saat oynadım, aşırı iyi taktikler vs bilmiyorum ancak temel bilgiler ve bonus olarak pratiklerim sayesinde bir rehber yapabileceğimi düşündüm. Başlıkta belirtildiği üzere Don't Starve değil, Don't Starve Together için bu rehber, bu yüzden normal oyuna kıyasla daha farklı şeyler yapmanız gerekebilir.
Rehber 2 parçadan oluşuyor ve size normal koşullarda hayatta kalmanıza yarayacak bilgileri öğretmeyi umuyor.
Kaynaklar ve Başlangıç Odakları:
Oyun başlangıcında seçtiğiniz karaktere göre başlangıç eşyalarınız olur. Örneğin benim seçtiğim karakter Webber, örümcek adam olduğundan dolayı 2 et ve 1 yerleştirilebilir örümcek yuvası ile başlar. Her karakterin farklı başlangıç seti vardır veya hiç yoktur.
En basit şeylerin üzerinden geçeyim, sol tıkla toplarsınız/alırsınız/saldırırsınız, sağ tıkla envanterinizdeki bir şeyi tüketirsiniz veya çapa gibi şeyleri kullanırsınız. Sol sekmeye mausunuzu getirdiğinizde üretim kısımının alt bölümlerine erişebilirsiniz. Üretmeniz gereken şeyi sizin bulmanız gerekiyor sol kısımdan.
Geceleri karanlıktan hasar alırsınız, meşale veya kamp ateşi yakmazsanız kısaca ölürsünüz, aç kalırsanız veya akıl sağlığınızı yitirirseniz de ölürsünüz. Akıl sağlığınız düştüğünde etraftan çiçek toplayabilir ve çiçekten şapka yapabilirsiniz, aç kalırsanız yemiş ve et toplayıp yiyebilirsiniz, canınız azalırsa kelebek yakalayıp yiyebilirsiniz.
Ana amacınız geceleri karanlıktan korunmak, akıl sağlığınızı korumak, aç kalmamak. Bu amaç üstüne yapabileceğiniz bir ton şey var. Ancak başınıza gelebilecek şeyler de çok fazla, örneğin mevsimlerin farklı farklı tehditleri var ancak bunların hepsini bir rehberde anlatamam, konumuz başlangıç.
Öncelikle kaynakları tanıtmak ile başlayayım. Fotoğraf altına açıklamalarını yazarım, sırayla başlayacak olursak:
Not: Kaynağı aldığınız yer 1. resim, kaynak ise ikinci resimdir(varsa ekstra olarak üçüncü/dördüncü resim olabilir).
Yer:
Yerlerde bazı kaynaklar bulunabilir, bu kaynaklara örnek olarak dal, çakmaktaşı ve taş olabilir. Yerlerden çakmaktaşlarını toplayıp dallar ile birlikte balta/kazma yapabilirsiniz. Baltalar odun toplamaya, kazmalar ise kaya kazmaya yarar.
Dallık:
Dallıklar toplandıklarında sadece bir dal verir. Dallar oyunun ana kaynaklarından biridir. Yenilenebilir bir kaynak olduğu için kolayca bulunabilir ancak kış mevsiminde çoğu şey yetişmediği için kıtlık olabilir.
Çimenlik:
Çimler toplandıklarında bir adet kesilmiş çim verir. Bu da oyunun ana kaynaklarından biridir ancak ileride sadece bazı crafting işleri için ihtiyacınız olabilir. Dallar genelde çimlerden daha iş görür. Genelde Savanna biyomlarında bulunur.
Yemişlik:
Yemiş çalıları toplandığında 1 adet yemiş verir. Yemişler oyun başı ana yemeğiniz olacak(En azından 10 günlük), yemişler her yiyecek gibi toplandıktan sonra çürümeye başlar bu yüzden sadece kısa bir süre için sizi idare eder.
Ağaç:
Ağaç düşürüldüğünde bir miktar odun ile fidan verir. Oyun boyu bu kaynağı çok fazla kullanacaksınız bu yüzden fidanları sürekli kullanmayı unutmayın. Ağacın büyüklüğüne göre alınan kaynak değişir ve diğer ağaç türlerinde farklı fidanlar düşebilir.
Kaya:
Kaya kırıldığında bir miktar taş, çakmak taşı ve niter verir. Altın madeninden sonra genelde en çok iş gören maden budur. Eğer amacınız taş bulmaksa, diğer kaya şekillerine de bakabilirsiniz.
Altın Damarı:
Bu kaya kırıldığında diğerine kıyasla niter vermez, niter yerine altın verir. Ana altın kaynağı oyun başları/ortaları budur.
Kaya:
Bu kaya kırıldığında diğerlerine kıyasla sadece taş verir. En iyi taş kaynaklarından biri bu kayadır ve genelde çöllerde bulunur.
En basit kaynakları öğrendiniz, kısa süreli amacınız 5-10 günlük ışığınızı sağlayacak kaynak ve açlığınızı giderecek yiyecek bulmak olmalı. Baltalar ve çimler ile ışık mazemesi elde edebilir, kazmalar ile teknolojinizi geliştirebilirsiniz.
Yiyecek için tarla yapabilir veya hayvan avlayabilirsiniz. Hayvan avlamanın en kolay ve oyuncu dostu yolu tuzaklar kurmaktır. Maliyeti az tuzakları üretip tavşan yuvalarının çıkışlarına koyun. Ardından 1-2 gün sonra geldiğinizde muhtemelen kapana kısılmış bir tavşan göreceksiniz. Onu envanterinize sol tıkla aldıktan sonra sağ tıkla öldürüp yiyebilirsiniz(Önce kamp ateşinde pişirin).
Biyomlar ve Yapılması Gerekenler:
Şimdi pratikte neler yapabilirsiniz bundan bahsedeceğim. Düzgün bir yer bulana kadar dal, çimen ve çakmaktaşı gibi fazla vakit kaybetmeden yolunuza çıkan kaynakları toplayın. Haritanın kıyılarından yürüyerek haritayı açabilirsiniz, böylece haritanın kaba bir şekli elinize geçer.
Fazla vakit kaybetmenizi önermem zira her 20 günde bir mevsim değişiyor ve her 30/60 günde bir boss geliyor. Elbette ilk birkaç oyununuzda batırabilirsiniz bunda bir sorun yok.
Eğer ben düzgün bir yer bulduğuma karar veremem diyorsanız bulduğunuz ilk Rockyland ile bitişik olan biyoma yerleşebilirsiniz(Marsh ve Forest'lere yerleşmeniz önerilmez). Odaklanmanız gereken şey, kaynakların sürekli bulunabileceği ve olabildiğince az sürede ulaşılabilir bir yer olması.
Önce Science Machine(1. fotoğraf), Alchemy Engine(3. fotoğraf), ve Crockpot(2. fotoğraf) yapılmalı. Sonrasında kış için Thermal Stone(5. fotoğraf) ve Ice Box(4. fotoğraf) yapılmalı.
Size inşa sırasını verdim ancak sebeplerini şimdi vereceğim. Araştırma makinaları sayesinde(1. ve 3. fotoğraf) diğer yardımcı unsurlara erişebiliyoruz. Örneğin 3 yemiş ve 1 eti Crockpot'da kullandığımızda bize çok daha efektif yemek olan Köfte verebiliyor. Çürümeye yüz tutmuş yiyecekler de Crockpot'da kullanılabildiği için çok işe yarıyor.
Buz dolapları sayesinde pişirilmiş yiyecekleri veya çürümesini istemediğiniz yiyecekleri saklayabilirsiniz(Çürüme hızı iki kat yavaşlar). Termal taşlar sayesinde ise kış geldiğinde kamp ateşinin yanında taşınızı ısıtıp, üşüme kaygısı duymadan uzaklara gidebilirsiniz. Ayrıca yakılan ağaç gibi şeyler Termal taşları çok daha hızlı ısıtır, ancak dikkatli olun da tüm kaynağınızı yakıvermeyin.
Bu 4 şeyi kolayca yapabilirsiniz ancak Buz dolabı için birazcık çaba gerekiyor. Kendinize Log Suit(1. fotoğraf) ve Spear(2. Fotoğraf) üretip aşağıdaki resimdekine benzer yapıları bulmalısınız. Bu yapılarda her türlü Robotlar bulunur ve Robotlardan Gears adlı önemli parça çıkar. At benzeri olmayan Robotlara pek bulaşmanızı önermem, eğer daha stratejik ilerlemek istiyorsanız diğer yöntemler de var.
Webber iseniz örümcek öldürerek canavar eti toplayın, sonra da o etlerle farklı örümcekleri besleyin. Beslediğiniz örümcekler sizi takip edecek ve saldırdığınız canlıya saldıracaktır. Bu şekilde robotlara saldırabilirsiniz(Her karakterin kendine has savaş stili vardır, ben pek farklı karakter oynayan birisi değilim bu yüzden sizin keşfetmeniz gerek).
Veya Webber değilseniz domuz adam köylerini bulup oradan da domuz adam getirebilirsiniz. Domuz adamlara et verdiğinizde sizi takip edeceklerdir, onları savaşlar için kullanın.
İşin sonunda şu aşağıdaki kaynağı elde etmelisiniz ve Buz dolabını kurmalısınız:
Gears
Yaygın biyomlar iyiden kötüye sırayla:
Grassland:
Genelde dal, çim, odun gibi kaynaklar kolay bulunur ve bolca bal bulunur. Kış olmayan mevsimler için iyi bölgelerdir genelde.
Rockyland:
Bu biyomda aşırı fazla taş bulunur bu yüzden içine değil ama yakınındaki farklı biyomlara yerleşmeniz önerilir.
Savanna:
Bu biyom neredeyse tamamen çimden oluşur. Tavşan yuvaları boldur bu yüzden kolayca yiyecek bulunabilir, Rockyland gibi bu biyomun da yanına yerleşmeniz önerilir. Grassland, Rockyland, Savanna üçlüsü aynı yere geldiğinde geçiminiz çok kolaylaşır.
Forest:
Kötünün de iyisi olarak eğer iyi bir yanını bulursanız belki yerleşilebilir. Ama ne kadar bela, ne kadar tehlike varsa Forest'de oluyor genelde.
Desert:
Normalde bu biyom Forest'den iyidir ancak oyun başı için kaynaklar çok az. Yeterince kaynak topladıktan sonra Lake(Çölün ortasında göl)'e yakın bir yere yerleşilebilir.
Decidious Forest:
Zor da olsa hayatta kalınabilir bir biom. Odun kestiğiniz zaman tehlikeli canlılar çıkabiliyor ve genelde pek iyi kaynaklar bulunmuyor. Buraya yerleşmeniz önerilmez.
Marsh:
Yaşanılmaz bir yer, hatta eğer buradan geçmeye kalkarsanız bile yerden çıkacak kollar sizi öldürebilir. Çok tehlikeli bir yerdir yeni bir oyuncu için.
Yaygın biyomlar kısmı da bitti, artık haritada karşınıza çıkabilecek kaynakları ve biyomları biliyorsunuz. Açıp biraz gezdiğim bir oyundan ideal bir biyom atayım:
Gördüğünüz üzere taş kıtlığı yok, odun, dal, çim bulabileceğim ve yerleşebileceğim bir arazi var.
Rehber bu kadardı, elimden geldiğince güncellemeye çalışacağım, geri dönüşlerinizi veya sorularınızı yazabilirsiniz.
Rehber 2 parçadan oluşuyor ve size normal koşullarda hayatta kalmanıza yarayacak bilgileri öğretmeyi umuyor.
Kaynaklar ve Başlangıç Odakları:
Oyun başlangıcında seçtiğiniz karaktere göre başlangıç eşyalarınız olur. Örneğin benim seçtiğim karakter Webber, örümcek adam olduğundan dolayı 2 et ve 1 yerleştirilebilir örümcek yuvası ile başlar. Her karakterin farklı başlangıç seti vardır veya hiç yoktur.
En basit şeylerin üzerinden geçeyim, sol tıkla toplarsınız/alırsınız/saldırırsınız, sağ tıkla envanterinizdeki bir şeyi tüketirsiniz veya çapa gibi şeyleri kullanırsınız. Sol sekmeye mausunuzu getirdiğinizde üretim kısımının alt bölümlerine erişebilirsiniz. Üretmeniz gereken şeyi sizin bulmanız gerekiyor sol kısımdan.
Geceleri karanlıktan hasar alırsınız, meşale veya kamp ateşi yakmazsanız kısaca ölürsünüz, aç kalırsanız veya akıl sağlığınızı yitirirseniz de ölürsünüz. Akıl sağlığınız düştüğünde etraftan çiçek toplayabilir ve çiçekten şapka yapabilirsiniz, aç kalırsanız yemiş ve et toplayıp yiyebilirsiniz, canınız azalırsa kelebek yakalayıp yiyebilirsiniz.
Ana amacınız geceleri karanlıktan korunmak, akıl sağlığınızı korumak, aç kalmamak. Bu amaç üstüne yapabileceğiniz bir ton şey var. Ancak başınıza gelebilecek şeyler de çok fazla, örneğin mevsimlerin farklı farklı tehditleri var ancak bunların hepsini bir rehberde anlatamam, konumuz başlangıç.
Öncelikle kaynakları tanıtmak ile başlayayım. Fotoğraf altına açıklamalarını yazarım, sırayla başlayacak olursak:
Not: Kaynağı aldığınız yer 1. resim, kaynak ise ikinci resimdir(varsa ekstra olarak üçüncü/dördüncü resim olabilir).
Yer:
Yerlerde bazı kaynaklar bulunabilir, bu kaynaklara örnek olarak dal, çakmaktaşı ve taş olabilir. Yerlerden çakmaktaşlarını toplayıp dallar ile birlikte balta/kazma yapabilirsiniz. Baltalar odun toplamaya, kazmalar ise kaya kazmaya yarar.
Dallık:
Dallıklar toplandıklarında sadece bir dal verir. Dallar oyunun ana kaynaklarından biridir. Yenilenebilir bir kaynak olduğu için kolayca bulunabilir ancak kış mevsiminde çoğu şey yetişmediği için kıtlık olabilir.
Çimenlik:
Çimler toplandıklarında bir adet kesilmiş çim verir. Bu da oyunun ana kaynaklarından biridir ancak ileride sadece bazı crafting işleri için ihtiyacınız olabilir. Dallar genelde çimlerden daha iş görür. Genelde Savanna biyomlarında bulunur.
Yemişlik:
Yemiş çalıları toplandığında 1 adet yemiş verir. Yemişler oyun başı ana yemeğiniz olacak(En azından 10 günlük), yemişler her yiyecek gibi toplandıktan sonra çürümeye başlar bu yüzden sadece kısa bir süre için sizi idare eder.
Ağaç:
Ağaç düşürüldüğünde bir miktar odun ile fidan verir. Oyun boyu bu kaynağı çok fazla kullanacaksınız bu yüzden fidanları sürekli kullanmayı unutmayın. Ağacın büyüklüğüne göre alınan kaynak değişir ve diğer ağaç türlerinde farklı fidanlar düşebilir.
Kaya:
Kaya kırıldığında bir miktar taş, çakmak taşı ve niter verir. Altın madeninden sonra genelde en çok iş gören maden budur. Eğer amacınız taş bulmaksa, diğer kaya şekillerine de bakabilirsiniz.
Altın Damarı:
Bu kaya kırıldığında diğerine kıyasla niter vermez, niter yerine altın verir. Ana altın kaynağı oyun başları/ortaları budur.
Kaya:
Bu kaya kırıldığında diğerlerine kıyasla sadece taş verir. En iyi taş kaynaklarından biri bu kayadır ve genelde çöllerde bulunur.
En basit kaynakları öğrendiniz, kısa süreli amacınız 5-10 günlük ışığınızı sağlayacak kaynak ve açlığınızı giderecek yiyecek bulmak olmalı. Baltalar ve çimler ile ışık mazemesi elde edebilir, kazmalar ile teknolojinizi geliştirebilirsiniz.
Yiyecek için tarla yapabilir veya hayvan avlayabilirsiniz. Hayvan avlamanın en kolay ve oyuncu dostu yolu tuzaklar kurmaktır. Maliyeti az tuzakları üretip tavşan yuvalarının çıkışlarına koyun. Ardından 1-2 gün sonra geldiğinizde muhtemelen kapana kısılmış bir tavşan göreceksiniz. Onu envanterinize sol tıkla aldıktan sonra sağ tıkla öldürüp yiyebilirsiniz(Önce kamp ateşinde pişirin).
Biyomlar ve Yapılması Gerekenler:
Şimdi pratikte neler yapabilirsiniz bundan bahsedeceğim. Düzgün bir yer bulana kadar dal, çimen ve çakmaktaşı gibi fazla vakit kaybetmeden yolunuza çıkan kaynakları toplayın. Haritanın kıyılarından yürüyerek haritayı açabilirsiniz, böylece haritanın kaba bir şekli elinize geçer.
Fazla vakit kaybetmenizi önermem zira her 20 günde bir mevsim değişiyor ve her 30/60 günde bir boss geliyor. Elbette ilk birkaç oyununuzda batırabilirsiniz bunda bir sorun yok.
Eğer ben düzgün bir yer bulduğuma karar veremem diyorsanız bulduğunuz ilk Rockyland ile bitişik olan biyoma yerleşebilirsiniz(Marsh ve Forest'lere yerleşmeniz önerilmez). Odaklanmanız gereken şey, kaynakların sürekli bulunabileceği ve olabildiğince az sürede ulaşılabilir bir yer olması.
Önce Science Machine(1. fotoğraf), Alchemy Engine(3. fotoğraf), ve Crockpot(2. fotoğraf) yapılmalı. Sonrasında kış için Thermal Stone(5. fotoğraf) ve Ice Box(4. fotoğraf) yapılmalı.
Size inşa sırasını verdim ancak sebeplerini şimdi vereceğim. Araştırma makinaları sayesinde(1. ve 3. fotoğraf) diğer yardımcı unsurlara erişebiliyoruz. Örneğin 3 yemiş ve 1 eti Crockpot'da kullandığımızda bize çok daha efektif yemek olan Köfte verebiliyor. Çürümeye yüz tutmuş yiyecekler de Crockpot'da kullanılabildiği için çok işe yarıyor.
Buz dolapları sayesinde pişirilmiş yiyecekleri veya çürümesini istemediğiniz yiyecekleri saklayabilirsiniz(Çürüme hızı iki kat yavaşlar). Termal taşlar sayesinde ise kış geldiğinde kamp ateşinin yanında taşınızı ısıtıp, üşüme kaygısı duymadan uzaklara gidebilirsiniz. Ayrıca yakılan ağaç gibi şeyler Termal taşları çok daha hızlı ısıtır, ancak dikkatli olun da tüm kaynağınızı yakıvermeyin.
Bu 4 şeyi kolayca yapabilirsiniz ancak Buz dolabı için birazcık çaba gerekiyor. Kendinize Log Suit(1. fotoğraf) ve Spear(2. Fotoğraf) üretip aşağıdaki resimdekine benzer yapıları bulmalısınız. Bu yapılarda her türlü Robotlar bulunur ve Robotlardan Gears adlı önemli parça çıkar. At benzeri olmayan Robotlara pek bulaşmanızı önermem, eğer daha stratejik ilerlemek istiyorsanız diğer yöntemler de var.
Webber iseniz örümcek öldürerek canavar eti toplayın, sonra da o etlerle farklı örümcekleri besleyin. Beslediğiniz örümcekler sizi takip edecek ve saldırdığınız canlıya saldıracaktır. Bu şekilde robotlara saldırabilirsiniz(Her karakterin kendine has savaş stili vardır, ben pek farklı karakter oynayan birisi değilim bu yüzden sizin keşfetmeniz gerek).
Veya Webber değilseniz domuz adam köylerini bulup oradan da domuz adam getirebilirsiniz. Domuz adamlara et verdiğinizde sizi takip edeceklerdir, onları savaşlar için kullanın.
İşin sonunda şu aşağıdaki kaynağı elde etmelisiniz ve Buz dolabını kurmalısınız:
Gears
Yaygın biyomlar iyiden kötüye sırayla:
Grassland:
Genelde dal, çim, odun gibi kaynaklar kolay bulunur ve bolca bal bulunur. Kış olmayan mevsimler için iyi bölgelerdir genelde.
Rockyland:
Bu biyomda aşırı fazla taş bulunur bu yüzden içine değil ama yakınındaki farklı biyomlara yerleşmeniz önerilir.
Savanna:
Bu biyom neredeyse tamamen çimden oluşur. Tavşan yuvaları boldur bu yüzden kolayca yiyecek bulunabilir, Rockyland gibi bu biyomun da yanına yerleşmeniz önerilir. Grassland, Rockyland, Savanna üçlüsü aynı yere geldiğinde geçiminiz çok kolaylaşır.
Forest:
Kötünün de iyisi olarak eğer iyi bir yanını bulursanız belki yerleşilebilir. Ama ne kadar bela, ne kadar tehlike varsa Forest'de oluyor genelde.
Desert:
Normalde bu biyom Forest'den iyidir ancak oyun başı için kaynaklar çok az. Yeterince kaynak topladıktan sonra Lake(Çölün ortasında göl)'e yakın bir yere yerleşilebilir.
Decidious Forest:
Zor da olsa hayatta kalınabilir bir biom. Odun kestiğiniz zaman tehlikeli canlılar çıkabiliyor ve genelde pek iyi kaynaklar bulunmuyor. Buraya yerleşmeniz önerilmez.
Marsh:
Yaşanılmaz bir yer, hatta eğer buradan geçmeye kalkarsanız bile yerden çıkacak kollar sizi öldürebilir. Çok tehlikeli bir yerdir yeni bir oyuncu için.
Yaygın biyomlar kısmı da bitti, artık haritada karşınıza çıkabilecek kaynakları ve biyomları biliyorsunuz. Açıp biraz gezdiğim bir oyundan ideal bir biyom atayım:
Gördüğünüz üzere taş kıtlığı yok, odun, dal, çim bulabileceğim ve yerleşebileceğim bir arazi var.
Rehber bu kadardı, elimden geldiğince güncellemeye çalışacağım, geri dönüşlerinizi veya sorularınızı yazabilirsiniz.