Dota 2 - Batrider
#1
Batrider Türkçe Bilgi:

6.88f'ye uygundur.

Batrider.png?version=843c3b6f5562cdfbecbce8ac99373f6e
40px-Strength_attribute_symbol.png?versi...55b0e6b483: 23+2,4
40px-Agility_attribute_symbol.png?versio...1691851193: 15+1,5
Intelligence_primary_attribute_symbol.pn...9ddeb3828b: 24+2,5
XdP37k.jpg
Hareket hızı                       290
Dönme oranı                     1,0
Görüş menzili                    1200/800
Saldırı menzili                    375
Atkı hızı                                900
Saldırı animasyonu         0,3+0,54
Temel saldırı süresi         1,7
Büyü direnci                      %25
Çarpışma büyüklüğü      24

Hikâye:
Yama Raskav Ormanı'nın canlıları arasında ahenk diye bir şey yoktur. En ufak bir zayıflık belirtisi ısırık, pençe, kıskaç veya boynuz ile bir ölümün işaretçisidir. Rider'ın esir alındığında ailesinin tarlasında saman biçerken yanlışlıkla devasa bir morde yarasasını öldüren bir delikanlı olduğunu söylerler. Ama bu gencin daha iyi bir fikri vardı, bekçisinin onu tuttuğu kafesi eğip bükerek dışarı çıkıp doğrudan yaratığın sırtına bindi ve aletleriyle onu ele geçirdi. Lanetli enkazdan kurtulmanın verdiği sevinç ve uçmanın verdiği heyecandan sarhoş olmuş hâlde, genç adam hayatının amacını bulmuştu. Çocuk büyüdü ve her yaz ailesinin tarlalarına geri döndü, çoğu zaman bir çalılığa saklanarak; bir pençenin ya da ölümcül düşüşün elinden gelecek ölümün heycanı tekrar yaşamak için. Yıllar geçtikçe, gönlündeki yangın daha da büyüdü. Bulunduğu bölge hakkında araştırma yaptı, her araştırması ile daha da derine indi, ta ki sonunda vahşiliğin kalbindeki mağalara giriş yolunu bulana dek. Derler ki; Rider, yakıcı bir yaz gecesinin şafağında, yanında sadece bir ip taşıyarak, gökyüzünü tekrar hissetmek için damarlarında yanan kararlılık ve sıvı cesaret ile derinliklere doğru ilerledi...

Yetenekler:

Sticky Napalm (Q/C):
Sticky_Napalm_icon.png?version=65b7e6000...44e3e1b4bc
Yetenek: Alan hedefli
Etkileme: Düşman birimler
Hasar türü: Büyüsel

Bir alanı yapış yapış yağa bulayarak Batrider'ın saldırılarını ve yeteneklerini güçlendirir, aynı zamanda düşmanların hareket ve dönme hızlarını azaltır. Sticky Napalm'ın fazladan uygulanması hasarı arttırır, en fazla 10 kere birleşir. Fazladan hasar yaratıklara karşı yarıya iner.

Yetenek animasyonu: 0,2+0
Kullanma menzili: 700
Etki alanı: 375
Maksimum istif: 10
İstif başına kahraman hasarı: 10/15/20/25
İstif başına yaratık hasarı: 5/7,5/10/12,5
İstif başına hareket hızı yavaşlatma: %3/%5/%7/%9
Dönme hızı yavaşlatma: %70
İstif süresi: 8

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 3
Mana_symbol.png?version=a81185ac577f9b52...be91b6600c 20
20px-Spell_immunity_block_symbol.png?ver...948c459858  Yavaşlatma ,güçsüzleştirme büyü bağışıklığından önce konmuş ve kaldırılmamışsa sürer ve hasar vermeye çalışır.

Eklentiler:
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Sticky Napalm: Herhangi bir kaldırmayla kaldırılabilir.
Rider düşmanlarının yanabilirliğini arttırırken onun kıkırdadığını duymak nadir değildir.

Notlar:
  • Alandaki düşmanlara bir güçsüzleştirme uygular. Sonrasında bu alandan ayrılmanın ya da bu alana girmenin etkisi yoktur.
  • Her kullanım süreyi yenilerken istif sayısını 1 artırır.
  • Güçsüzleştirme yavaşlatır ve hasara sebep olur. Ayrıca hedefteki istif sayısını gösterir.
  • Etkilenenlerin üstünde kaç istif olduğuna dair bir sayı belirir. Bu numara Batrider ve dostlarına görünürdür; mamafih, bunun görünmesi için onun hedef üzerinde görüşü lazımdır.
  • Hareket hızını %30/%50/%70/%90'a kadar azaltır. %70 dönüş hızı azaltmak için tek istif yeterlidir.
  • Her hasar verildiğinde fazladan en fazla 100/150/200/250 (yaratıklarda 50/75/100/125) hasar (hasar azaltması yoksa) verilir.
  • Sticky Napalm; Batrider tarafından verilen, Orb of Venom, Radiance ve Urn of Shadows harici her bir hasarla tetiklenir.
  • Sticky Napalm, yansıtma-yok türünden hasarlarda da tetiklenmez.
  • Hasarı Batrider'ın kendisinin vermesi lazımdır. Kendisinin kontrol ettiği diğer birimler Sticky Napalm hasarını tetiklemez.
  • Sticky Napalm, hasarını diğer hasar tetiklendikten sonra ayrıca uygular.
  • Kullanıldığı noktadan 400 yarıçapta 2 saniye boyunca engelsiz görüş verir.

Flamebreak (W/R):
Flamebreak_icon.png?version=1a83b3865ced...c1b9bb50f5
Yetenek: Alan hedefli
Etkileme: Düşman birimler
Hasar türü: Büyüsel

Hedef noktaya ulaştığında patlayan bir molotof kokteyli atar. Alandaki düşmanlara hasar verir ve onları geriye iter.

Yetenek animasyonu: 0,2+0,63
Kullanma menzili: 1500
Etki alanı: 375
Saniyede hasar: 25/30/35/40
Maksimum ittirme mesafesi: 400
İttirme süresi: 0,25
Hasar süresi: 4/5/6/7

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 17
Mana_symbol.png?version=a81185ac577f9b52...be91b6600c 110/120/130/140
20px-Spell_immunity_block_symbol.png?ver...948c459858  Hasar, güçsüzleştirme büyü bağışıklığından önce konmuş ve kaldırılmamışsa sürer.

Eklentiler:
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Knockback: Güçlü kaldırmalarla kaldırılabilir.
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Flamebreak Damage: Herhangi bir kaldırmayla kaldırılabilir.
Batrider için silah olarak en iyi seçim bir molotof kokteylidir.

Notlar:
  • Flamebreak, hedeflenen noktaya ulaşana kadar 900 hızla hareket eder.
  • Atkının 175 engelsiz görüşü vardır. Bu görüş sürmez.
  • İttirme mesafesi belli bir mesafe değildir. İttirme, bütün düşmanları hedeflenen alandan 400 uzakta olacak şekilde ittirir. Yani en az ittirme mesafesi 25'tir.
  • İttirme süresi her zaman aynıdır, yani ittirme hızı 100 (25 ittirildiğinde) ile 1600 (400 ittirildiğinde) arasında değişir.
  • Düşman birimler bu sırada etkisizleştirilmiş değildir ve hareket etmek haricinde yapabilecekleri şeyleri yapabilirler.
  • Geçilmez alanlara ittirebilir. İttirilen birime değen ağaçlar yok edilir.
  • Atkı isabet ettiğinde etkilenen hedeflere güçsüzleştirme uygular.
  • 1 saniye aralıklarla, ilki güçsüzleştirme uygulandıktan 1 saniye sonra olmak üzere 4/5/6/7 defa hasar verir.
  • En fazla 100/150/210/280 hasar (hasar azaltması yoksa) verir.
  • Art arda kullanımda güçsüzleştirme istiflenmez; sadece süresi yenilenir.
  • Bu yeteneğin atkısı tarafsız kampları bloklar.
  • Roshan'ı etkilemez.

Firefly (E/E):
Firefly_icon.png?version=959336b3743ea4f...01f2fcdccb
Yetenek: Hedefsiz
Etkileme: Düşman birimler/kendisi
Hasar: Büyüsel

Batrider göklere çıkar, uçtukça arkasında yanan bir iz bırakır. Ateş dokunduğu düşmanlara hasar verir ve Batrider'in altındaki ağaçları yok eder. Batrider uçarken engellenmemiş hareket ve görüş kazanır.

Yetenek animasyonu: 0+0
Hasar yarıçapı: 200
Saniyede hasar: 10/30/50/70
Süre: 18

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 40
Mana_symbol.png?version=a81185ac577f9b52...be91b6600c 100
20px-Spell_immunity_block_symbol.png?ver...948c459858 Büyü bağışıklığından geçmez.
20px-Illusion_no_symbol.png?version=3f8c...574d6b7223 Firefly sırasında çıkarılan illüzyonlar uçan birim değildir.


Eklentiler:
16px-Modifier_buff_symbol.png?version=97...a73d1a7573 Firefly: Kaldırılamaz.
Bir düşman Yama Raskav ormanlarına doğru kaçtığında, çoğu çalılıkları keserek kaçağı bulmaya çalışır. Batrider ise tüm ormanı içindeki düşmanla yok etmeyi tercih eder.

Notlar:
  • Firefly, kullanıldığında yönlendirmeli yetenekleri durdurur.
  • Batrider'ı geçici olarak uçan birime dönüştürür ve bu sırada geçilmez alanların, birimlerin ve binaların üstünden geçebilir ve engelsiz görüş sahibi olur.
  • Bütün yetenek 18 saniye sürer, yani süre bittiğinde bütün ateş yolu kaybolur.
  • Hasar, ateş yolunun 200 alanına giren bütün düşman birimlere verilir.
  • 0,4 ya da 0,5 saniyelik aralıklarla 5/15/25/35 hasar verir; ilk hasar yeteneğin kullanımından 0,1 saniye sonra, ilk aralık 0,4, sonraki aralıklar 0,5 saniye olacak şekilde, toplamda 37 defa hasar verir.
  • Bir birime, tam süre boyunca alanda durursa 185/555/925/1295 hasar (hasar azaltması yoksa) verebilir.
  • Firefly sırasında Batrider'ın 100 alanındaki bütün ağaçlar yok olur.
  • Art arda kullanımda oluşan ateş yolları tamamen istiflenir. Her kullanım ayrı yol bırakır.
  • Batrider Firefly süresinde ölürse ateş yolu yine de kalan süre boyunca durur.
  • Firefly sırasında Batrider Land Mines yeteneğini tetiklemez ve bundan hasar almaz.
  • Roshan'ı etkilemez.

Flaming Lasso (R/F):
Flaming_Lasso_icon.png?version=9330b3013...824a2c4a7e
Yetenek: Birim hedefli
Etkileme: Düşman birimler (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 Düşman kahramanlar)
Hasar: Büyüsel

Bir düşmanı kementle yakalayarak Batrider'ın peşinde sürükler. Kemente tutulmuş birimler hareket edemez, saldıramaz ve yeteneklerini kullanamazlar. Işınlanma, kementin bağını koparır. Aghanim's Scepter ile geliştirilebilir.

Yetenek animasyonu: 0,2+0,63
Yetenek menzili: 100
İkincil hedef arama menzili: 0(16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32400)
Kopma menzili: 400
Saniyede hasar: 0 (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32100)
Süre: 3/3,5/4

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 90/75/60
Mana_symbol.png?version=a81185ac577f9b52...be91b6600c 225
20px-Spell_immunity_block_no_symbol.png?...9951268177 Büyü bağışıklığından geçer.
20px-Spell_block_partial_symbol.png?vers...d942cb1f16 Sadece birincil hedefte engellenebilir. Engellendiğinde Batrider da silahsızlandırılmaz.
16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 Flaming Lasso hem hedefini hem de hedefin 400 menzili içinde en yakın dost kahramanını yakalar. İkincil hedef birincil hedefe bağlanır. Ayrıca Flaming Lasso yeteneğinin saniyede 100 hasar vermesini sağlar.

Eklentiler:
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Flaming Lasso: Güçlü kaldırmalarla kaldırılabilir.
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Flaming Lasso Damage: Güçlü kaldırmalarla kaldırılabilir.
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Flaming Lasso Self: Kaldırılamaz.
Batrider onlara ücretsiz sunsa da, çok azı yarasaya binebilirler mi diye sormaya cesaret edebildi.

Notlar:
  • Flaming Lasso, süresi boyunca hedefi etkisizleştirir.
  • Hedefi Batrider'ın 300 mesafe arkasında çeker. Geçilmez alanlardan çekebilir.
  • Hedefle Batrider'ın arasındaki mesafe herhangi bir an 400'ün üstüne çıkarsa kement kopar.
  • Batrider, Flaming Lasso diğer konum değiştirme yeteneklerinin üzerinde olduğu için sadece ışınlanmalar kemendi koparabilir.
  • Batrider ya da hedef öldüğünde de kement kopar. Hedefe Dismember ya da Walrus Kick kullanmak da kemendi koparır.
  • Batrider kement boyunca silahsızlandırılır. Silahsızlandırma, 3/3,5/4 saniye ya da kement kopana kadar, hangisi daha kısaysa sürer.
  • Dokunulmaz ya da gizlenmiş birimlere kullanılamaz; ama onları çekebilir.
  • Aynı anda birden fazla birimi kementle bağlamak mümkündür (mesela Refresher Orb kullanarak).
  • Roshan'da kullanılabilir; fakat Roshan ne etkisizleştirilir ne çekilir (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32ne de hasar alır). Batrider yine de silahsızlandırılır.
  • 16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32Aghanim's Scepter hedefin, yaratık-kahramanlar ve illüzyonlar da dahil 400 alan içinde en yakın dost kahramanını da bağlatır. Kahraman olmayan birimleri bağlamaz. İkinci hedef birincisine bağlanır, yani onun ardından, Batrider'la arkasındaki mesafesi kadar arkada çekilir. Yani ikincil hedef Batrider'ın 600 mesafe arkasından çekilir. İkincil kement birincil kement koptuğunda kopar. Işınlanma ya da güçlü kaldımalar ile ayrıca koparılması da mümkündür.
  • 16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32Aghanim's Scepter ile eklenen hasar bağlanmış hedeflerin ikisine de uygulanır.
  • 0,5 saniye aralıklarla ilki kullanıldığı anda olmak üzere 6/7/8 defa 50 hasar verir.
  • Bağlanmış her birime 300/350/400 hasar (hasar azaltması yoksa) verebilir.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.