Anket Başlığı: siz Dravidler medeniyetini nasıl buluyorsunuz
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
çok güzel bir ırk

0 0%
güzel bir ırk

0 0%
güzel bir ırk ama fazla oynamam

0 0%
sıklıkla oynamam

1 50.00%
oynamam

1 50.00%
kötü bir ırk

0 0%
cevabım burada yok(cevabınızı yorum kısmında yazabilirsiniz)

0 0%
Katılımcı sayısı: 2 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Dravidler Medeniyet İncelemesi
#1
"Herkese tekrardan merhaba, arkadaşlar. Bu uzun süreli ayrılığın ardından, medeniyet inceleme serime tekrar başlama kararı aldım. Arada gelen yeni ek paketler, getirdikleri güncellemeler ve denge değişiklikleri ile oyunda birçok şey değişti ve değişmeye de devam ediyor. Bugün sizlere Hint Okyanusu'nun kıyısından kopmuş gelmiş bir medeniyeti tanıtacağım. İşte karşınızda Dravidler."





Hint Okyanusu'nun karlı ticaret yollarını ele geçirin ve ortaçağ Asya'sının en zengin deniz imparatorluklarından birini inşa ederken gelişmiş metalurjiyi kullanın. Dravidian özel birimleri, sert esnek bir kılıç taşıyan Urumi Kılıçlı asker ve yüksek denizleri domine eden dev Thirisadai gemisidir.



Piyade ve Donanma medeniyeti
  • Sonraki çağa atlarken +200 odun al
  • Balıkçılar ve Balıkçı Gemileri +15 daha fazla taşıma kapasitesine sahip olur
  • Kışla teknolojileri %50 daha ucuz olur
  • Kuşatma silahları %33 daha az oduna mal olur
  • Akıncılar ve Filli Okçular %25 daha hızlı saldırır

Özgün Birimler:

Urumi Savaşçısı (piyade), 
Thirisadai (savaş gemisi)

Özgün Teknoloji:


  • Sıhhiye Birimleri (Fil birimleri dakika başına 30 DP iyileşir)
  • Wootz Çeliği (Piyade ve süvari saldırıları düşman birimlerinin zırhlarını yok sayar)


Takım Bonusu:

Rıhtımlar +5 nüfus kapasitesi sağlar



Bonusların incelenmesi

Sonraki çağa atlarken +200 odun al


Evet, Dravidler medeniyetinin deniz haritalarında çok fazla öne çıkmasına ve bir ara takımlı maçların en yüksek kazanma oranına sahip olmasını sağlayan bir bonus var. İşte tam olarak bu: Bu bonus size 200 odun veriyor. Bu odun, yeni çağa geçtiğiniz zamanlarda harika hamleler yapma fırsatı sunuyor. Örneğin, bir askeri bina yaparak düşman üzerindeki baskınızı artırabilir veya balıkçılık yapıyorsanız yeni balıkçı gemileri üretebilir, çeşitli askeri ve ekonomik teknolojileri araştırabilirsiniz.

Bu bonus, oyunun her aşamasında size yardımcı olmasına rağmen, işin sonunda İmparatorluk Çağı'na ulaştığınızda artık 200 odun miktarının sizin için çok önemli bir miktar olmadığını göreceksiniz. Ancak Feodal ve Kale Çağı'nda harika bir bonus çünkü size en çok ihtiyacınız olan anda hızlı bir şekilde odun sağlıyor ve bunu istediğiniz rahatlıkta kullanabilirsiniz. Kale Çağı'na geçtiğinizde ise hızlıca yeni şehir merkezleri yapabilmenize olanak sağlar. Ancak yukarıda belirttiğim gibi, İmparatorluk Çağı'na geçtiğinizde bu bonus artık çok aradığınız bir destek olmayabilir.




Balıkçılar ve Balıkçı Gemileri +15 daha fazla taşıma kapasitesine sahip olur




Gelelim en küçük su gölünden açık denizlere kadar yüzen her şeyden fayda sağlamamızı ve işleri hızlandırmamızı sağlayan bu güzel bonusa. Bu bonusun hesaplamalarını köylüler üzerinden yaparsak, el arabası teknolojisi olmadan taşıdığı balık miktarını 10'dan 25'e yükseltiyor. El arabasını aldığınızda ise 32 yük balık taşırsınız; eğer 48 yiyecek taşıyan arabası teknolojisini araştırırsanız, bu +15 fazla taşıma kapasitesinden çok daha güçlü bir bonustur. Tabii ki, bu oranlar köylüler için geçerli. Balıkçı teknelerinde durum, dakika başına kaynak üretimi hesaplandığında diğer medeniyetlerin balıkçı gemilerinden 4 fazla toplamasına olanak sağlıyor. Ancak bu durum, balıkçı gemilerinizin sayısına ve balıklarının limanlarınıza uzaklığına bağlı olarak daha da fazla etkisini hissettiriyor.

Bu medeniyetin özellikle deniz haritalarında bu denli güçlü olmasının sebebi, bu balıkçılık bonusu sayesinde çok hızlı ve fazla bir şekilde yiyecek üretebilmesine olanak sağlamasıdır. Tabii ki, bu size köylü ve asker sayısı olarak geri dönüyor. Eğer Japon yoksa, deniz haritalarında karşınızdaki oyunculara çok daha fazla üstünlük kurabilir ve kendinize iyi bir yiyecek kaynağı oluşturabilirsiniz. Ancak unutmamanız gereken bir şey var: Denizde balıklar sınırlıdır ve tüm bir oyun için sizi idare edebilecek bir kaynak değildir. Bunu da aklınızda bulundurun. Eğer deniz hakimiyetini kaybederseniz, tarla ekonomisine geçişinizi ayarlayabilmeniz için yeterli odununuz olmalı.




Kışla teknolojileri %50 daha ucuz olur



Ve evet, benim için Dravidler medeniyetinin en sevdiğim bonusu bu: Kışlası tamamen açık olan bir medeniyetin isteyeceği eşsiz bir avantaj sağlıyor. Bu bonus, her türlü durum ve aşamada yanınızda. Örneğin, düşmanınız bir Berberi oyuncusu ve sürekli süvarileri ile sizi rahatsız ediyor. Hemen mızraklı adamlarınızı geliştirip onlara kimin patron olduğunu gösterebilirsiniz. Mesela, piyade medeniyetlerinin bir klasiği olan milis rush sizin için de çok harika ve başarılı bir strateji çünkü siz milislerinizi silahşöre geliştirmek için 100 yiyecek ve 40 altın değil, 50 yiyecek ve 20 altın veriyorsunuz. Bu, erken oyun için yaptığınız saldırıda biraz daha fazla milis gönderebilmenize olanak sağlıyor. Kale çağına ulaştığınızda ise mızraklı asker ve uzun kılıçlı teknolojilerinde 308 yiyecek ve 103 altınlık bir ucuzlamaya sahip oluyorsunuz. İmparatorluk çağına geçtiğinizde çift el kılıçlısı ve şampiyon yükseltmelerinden toplam 525 yiyecek ve 225 altın ucuzlatma sağlamış oluyorsunuz. Teberli piyade içinse 150 yiyecek ve 300 altın ucuzlatmış oluyorsunuz. Bütün bunları göz önünde bulundurduğumuz zaman, bütün kışla teknolojilerini araştırırsanız 1070 yiyecek ve 685 altın gibi bir miktar kaynak size kalıyor. Bunlar, bu açılardan bakıldığı zaman çok büyük görünmeyebilirler, ancak oyun içerisinde ihtiyacınız olduğu anda veya zaten alacağınız geliştirmelerin bu denli ucuz olması size o askerlerden daha fazla üretme veya geliştirmelerini almak gibi askeri avantajlar sağladığı gibi, bunlarla köylü üretmek veya ekonomik teknolojileri de araştırabilirsiniz.




Kuşatma silahları %33 daha az oduna mal olur





Bu bonus, birçok oyuncu tarafından Dravidlerin en iyi bonusu olarak düşünülüyor ve bazılarına göre onu çok güçlü kılıyor, özellikle kuşatma konusunda çeşitli avantajları bulunuyor. Dravidler için bu bonus çok avantajlıdır çünkü kuşatma fillerinden kuşatma mancınığına, ağır akrepten bombardıman topuna kadar çeşitli kuşatma silahlarına erişimleri vardır. Odun maliyetlerini ucuzlatması, özellikle bombardıman topları için harika bir avantaj sağlar. Tabii ki, diğer kuşatma silahlarının maliyetini düşürüyor olması, elimizde kalan fazladan kaynakları istediğimiz yerlere yönlendirebilme imkanı sağlar. Bu ucuzlatma bonusları ile ilgili detaylı bir rehber yapmayı düşünüyorsanız ileride yapabilirim. Ancak şu an kabaca anlatmam gerekirse, bir ucuzlatma bonusunun gerçekten işe yarayıp yaramadığını anlamak için sizinle rakibiniz arasında kaynak farkı açmasını hesaplamanın yolu, askeri üretirken elinizde kalan fazlalık kaynağı biriktirip, kaç tane bedavaya geldiği hesabını yapmanızdır. Dravidlerin sadece odun maliyetini ucuzlattığını düşünürsek, bu yine de tek başına başarılı bir bonustur. Çünkü kale çağının erken aşamalarında yapacağınız kuşatma hamleleri için ne kadar az kaynak harcarsanız, hamlenin başarısızlıkla sonuçlanmasından o kadar az etkilenirsiniz. Dravidlerin kuşatma gücünün gelişmiş ve açık oluşu, size bu bonusu bolca kullanma imkanı sağlar.





Akıncılar ve Filli Okçular %25 daha hızlı saldırır



Gelelim güzel ve iyi bir erken oyun açılışı ve bunun üzerine işe yarar erken oyun okçuları olan Dravidler için oyunun sıkıntıya girdiği kısım: Oyunun orta aşaması olan kale çağı evreleridir. Bu noktada Dravidler, şövalyeleri, deve binicileri, kartal savaşçıları gibi hızlı hareket eden ve düşman askerlerine karşı hareket kabiliyeti yüksek askerlere erişimleri olmadığı için zorluk yaşarlar. Ancak bu bonus, bize tam bu noktada yardımcı olur. Akıncıların hızlı saldırısı, hali hazırda üstün oldukları okçu birimlerine karşı çok daha fazla üstünlük kurmalarını sağlar. Akıncılarınız karşılaştıkları düşman okçularını çok rahat öldürebilir hale gelir.

Ancak bu bonusun en ilginç kısmı, filli okçuları ilgilendiren tarafıdır. Kale çağına geçtiğiniz zaman eğer nesil teknolojisini araştırırsanız, filli okçularınızın canı 250 olur. Oyunda filli okçu basabilen üç medeniyetten birisi olan Dravidler, bu teknolojiye sahip olmadığı için canları 250 yerine 230 dur. Ancak bir şövalye ile teke tek mücadeleye girerlerse, Gurjara ve Bengal filli okçuları bu mücadeleyi kaybederken, Dravidler kazanır. Saldırı hızının size sağladığı üstünlük, piyadelerinizin arkasına atış desteği için kullanabileceğiniz harika bir asker olmasını sağlar.











Özgün Birimler:



Urumi Savaşçısı

üretim

Üretildiği bina: Kale

Yiyecek: 65

Altın: 20

Üretim Süresi: 9 saniye

İstatistikler

Darbe puanı: 55, 65 (elit)

Saldırı: 8, 10 (elit) yakın

Saldırı Bonusu:  +2, +3(elit) vs Kartal savaşçı
                      +1, +2(elit) vs Standart Binalar
Saldırı Hızı: 2
Yakın zırh: 1
Delici zırh: 0
Zırh türü: Piyade
              Özgün Birim
Hareket hızı: 1.05
Görüş Hattı: 5
Yeteneği:  Saldırısını 24 (20 elit) saniye içinde +12 (+15 Elit) kadar biriktirerek, 0.75 kare yarıçapındaki bir patlama saldırısında %50 gücünde bir saldırı gerçekleştirir.

Askerin gelişimi

Yükselmesi: Elit Urumi Savaşçısı

Yükseltme maliyeti: 900 Yiyecek, 450 Altın

Yükseltme süresi: 45 saniye

Düşünceler



Oyunun belki de en dengesiz ve güçlü özgün birimlerinden biri olan Urumi Savaşçıları, ordunuzda yeterince biriktiğinde savaş filleri olmadığı sürece karşılarına çıkan her askere büyük zarar verebilirler. Bu, akıl almaz bir zarardır, sevgili arkadaşlar. Çıktığı günden beri favori özgün birimlerimden biri olan Urumi Savaşçısı, savaşlarda size muazzam bir gizli üstünlük sağlar. Bunlardan oluşan bir ordu kurmasanız bile, elinizdeki 60 kişilik orduya 20 tanesini ekleseniz bile etkisini harika bir şekilde hissedersiniz. Bu asker, verdiği patlama hasarı sayesinde düşman askerlerine büyük kayıplar yaşatır. Ayrıca, özgün teknolojileri sayesinde düşman askerlerinin zırhını yok sayarak onları çok hızlı bir şekilde temizlerler.
Urumi Savaşçılarının temel sorunu, sayılarının yüksek olmasından dolayı okçular tarafından öldürülmeleri veya kalelerinizin yıkılmasıdır. Elit yükseltmesi maliyetli görünse de, Urumi Savaşçılarından en yüksek verimliliği almak için kesinlikle gereklidir. Elit Urumi Savaşçıları, hücum yenileme süreleri ve hücum hasarları normal hallerinden daha yüksek olduğu için bu geliştirmeyi almanız şarttır.
Ancak dediğim gibi, yeterince üretip geliştirmeyi alırsanız, fevkalade rahatsız edici ve çok güçlü bir birime erişmiş olursunuz. Ancak önceliğinizi kesinlikle piyade zırh teknolojilerine yöneltin. Çünkü taban okçu zırhı hiç yok ve canları, kesinlikle okçulara karşı direnmesini sağlamaz. Ancak sayıları çoğalır ve zırhları yükselirse, işte o zaman okçuların en büyük kabusu olurlar.







Thirisadai



Üretim

Üretildiği bina: Rıhtım

odun:180

Altın:60

Üretim süresi: 40 saniye



İstatistikler

Darbe puanı: 250
Saldırı: 9(Delici)
Saldırı bonusu: +9 vs Gemi

                    +9 vs Balıkçı Gemisi

                      +9 vs Binalar

                      +4 vs Koçbaşı
Saldırı hızı: 3,45
Saldırı Menzili: 6
İsabetlilik: 100%(Ana Ok)
              85%(İlave Oklar)
Mermi Hızı: 6(Ana Ok)
                7(İlave Oklar)
Yakın zırh: 2
Delici zırh: 10
Zırh türü: Gemi(+8)
              Kaplumbağa Gemi
              Özgün birim
Hareket hızı: 1.3
Görüş Hattı: 8
Yeteneği:  Dört ek projektil(Ok) ateşler, her biri en az 1 hasar verir.



Düşünceler

Bu gemi, oyunun en güçlü ve sağlam gemilerinden birisidir, ancak maliyeti göz önüne alındığında durumun değiştiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Şöyle ki, bu gemi, ana savaş gemisi olan kalyonlar için bir kabustur. Geç oyun deniz savaşlarında kalyonlara karşı tarif edilemez büyüklükte üstünlük kurabilirler. Ancak, dediğim gibi, maliyetleri söz konusu olduğunda bir takım problemler ortaya çıkıyor. Örneğin, Viking medeniyetinin üretebildiği uzun gemiler, maliyet açısından daha ucuz olduğu için eşit kaynaklarda sayı avantajları sayesinde kazanıyorlar. Aynı şekilde, Korelilerin kaplumbağa gemisi, hasarı ve dayanıklılığı sayesinde büyük üstünlük kuruyor. Ok atan gemilerin en büyük düşmanı olan ateş gemileri de yine bu birim için büyük sorun. Bütün bu durumları göz önüne alırsak, en iyi kullanım şekliniz kalyonlara karşı olsun, diğer gemilere karşı yanınıza destek almanız faydanıza olur.




Özgün teknoloji:

Sıhhiye Birimleri (Fil birimleri dakika başına 30 DP iyileşir)
Araştırma Maliyeti: Yiyecek:300
                            Altın:200
Araştırma Süresi: 45 saniye


Öncelikle, Dravidlerin üretebildiği fil birimleri içerisinde bu bonusun en çok işinize yarayacağı birimleriniz okçu filler ve kuşatma filleridir. Harp filleriniz için, son süvari zırhının olmaması ve nesil teknolojisinin de bulunmamasını düşünürsek, bu birimleri çok sık kullanmayabilirsiniz. Üstelik Dravidlerde elit harp fili bulunmaması, sizi sadece iki farklı fil birimiyle oynamaya yönlendirir. Bu geliştirmenin size şunları söylemem gerekiyor: Fil birimlerinin canı genellikle yüksektir ve savaş aralarında canlarının yavaş dolmasını beklememelisiniz. Çünkü bu, yaklaşık on dakika sürebilir ve canlarının çok düşük seviyelerden tamamen dolması uzun zaman alabilir. Bu teknolojiyi araştırmak yerine, daha fazla Urumi Savaşçısı üretebilir veya onları geliştirebilirsiniz. Oyun içerisinde size daha fazla fayda sağlar. Eğer illaki araştırmak istiyorsanız, 60 kişilik ordunuzun en az 40 tanesi filli okçulardan oluşmalıdır ki bu teknolojiden alacağınız verim arttırılsın.




Wootz Çeliği (Piyade ve süvari saldırıları düşman birimlerinin zırhlarını yok sayar)

Araştırma Maliyeti: Yiyecek:750
                            Altın:600
Araştırma Süresi: 60 Saniye

Evet, bu teknoloji arkadaşlar, birden fazla birimi etkilediği için hepsine ufak ufak değinelim. Öncelikle, hafif süvariniz oyunun en zayıf hafif süvarilerinden birisidir. Ancak bu teknolojiyi aldıktan sonra, hafif süvarileri özel olarak güçlü olmayan medeniyetlere karşı iyi bir üstünlük kurabilirsiniz. Ancak nesil hayvancılık ve son süvari zırh teknolojilerinin olmayışı, onları okçulara karşı çok kırılgan yapıyor ve bu da onların esas kullanım amacı olan baskınlarda işe yaramaz hale getiriyor. Aynı şekilde, harp fillerimiz de bu teknolojiden etkilenseler de, onların geliştirmelerinin mevcut olmayışından dolayı pek işimize yaramaz. Ancak, iş piyade birimlerinize geldiği zaman, bu teknoloji harikalar yaratır. Örneğin, Japon piyadeleri yüksek saldırı hızları sayesinde 1'e 1 için en güçlü piyadelerdir. Ancak bu geliştirmeyi aldığınız zaman, teberli piyadeleriniz ve şampiyonlarınız 1'e 1 dövüşte Japon, Aztek, Viking, Teuton gibi çok güçlü şampiyonlara karşı çok rahat yenebiliyor. Sadece toplu savaşlarda Slav ve Got medeniyetlerinin şampiyonlarına karşı kaybediyor. Bununla beraber, teberli piyadelerinizin de zırhları yok saymaya başladıkları için yüksek zırhlı süvari birliklerine karşı harika bir iş çıkartıyorlar. Ancak, bu teknolojinin en fazla güç patlaması verdiği birim kesinlikle özgün birimiz olan Urumi Savaşçısıdır. Hücum saldırısının verdiği hasarı (patlama hasarı dahil) düşman askerlerinin zırhlarını yok saydığı için, onlara çok fazla hasar veriyor ve bir anda bir savaşın seyrini değiştiriyor. Bu askerin zaten çok güçlü oluşunun üzerine, bu tarzda bir teknoloji ile beraber yaşadığı güç patlaması, size tek bir savaşta düşmanın tüm ordusunu temizleme olanağı sağlar. Geliştirme her ne kadar pahalı da gözükse, kesinlikle araştırmaktan çekinmeyin ve ilk fırsatta almaya çalışın.

Takım Bonusu:

Rıhtımlar +5 nüfus kapasitesi sağlar


Evet arkadaşlar, bu ufak bonus bize ve takım arkadaşlarımıza hybrid ve deniz haritalarında yapacağımız rıhtımlar için çok güzel bir avantaj sağlıyor. Çünkü bu bonus sayesinde hem rıhtım hem de bir tane ev yapmış oluyorsunuz ve rıhtımdan yapacağınız balıkçı gemilerinin nüfusunuzu baskılamasını önlemiş oluyorsunuz. Aynı şekilde, takım arkadaşlarınızın da işine yarayan bu bonus sayesinde göçebe haritasında bir şehir merkezi ve bir rıhtım hamleniz daha da kuvvetlenmiş oluyor. Çünkü rıhtım ile beraber bir tane de ev atmış gibi oluyorsunuz.








Son Düşünceler
Evet, sevgili arkadaşlar, sizinle bir incelemenin daha sonuna geldik. Bu incelemenin sonu olsa da, diğer incelemelerin başlangıcı esas konumuz olan Dravidlere dönecek olursak, Dravidler bize hybrid haritalarda ve deniz haritalarında seçilebilecek çok temiz ve güvenli bir medeniyet olarak karşımıza çıkıyor. Sahip olduğu bonuslar, denizde güzel bir ekonomi kurmanızı ve bunu karaya taşımanıza olanak sağlıyor. Aynı şekilde, bu güzel ekonominin desteklediği çok harika bir ordusu var: çok güçlü piyadeler, piyadeleri destekleme konusunda başarılı menzilli piyadeler, ucuz kuşatma birimleri. Dravidler, bizim için çok güzel bir medeniyet olarak karşımıza çıkıyor.
Erken oyunda silahşör ve okçular ile yapabildiğiniz saldırılar, kale çağına geçtiğinizde mancınıklar, akıncılar, kundaklı yaycılar, piyadeler ve filli okçular ile biraz daha fazla çeşitlilik kazanıyor. Ancak her medeniyetin iyi yönleri olduğu kadar kötü yönleri de vardır. Dravidlerin kötü yanı ise kara haritalarında, örneğin Arabistan tarzında açık kara haritalarında performansları ciddi derecede düşüyor ve bu alanlarda çok daha güçlü medeniyetlerle mücadele edemiyorlar. Hatta bazı piyade medeniyetleri, örneğin Keltler gibi, çok daha büyük bir üstünlük kurarak onları yenebiliyor. 1v1'de kara haritalarında tercih etmemeniz gereken bu medeniyet, işin içine denizler ve göller girdiği zaman gönül rahatlığı ile tercih edebileceğiniz bir medeniyet haline gelir.
Bütün bunları kısaca bir toparlayacak olursak, Dravidler bence gayet dengeli ve ne yapmak istediği belli bir medeniyet. 1v1 için çok verimli olmasa da takımlı maçlarda, özellikle deniz haritalarında, çok büyük bir müttefik ve çok başarılı bir medeniyet. Size de tavsiyem, bu şekilde kullanmanız yönünde olacaktır.
Dravidler Medeniyetine genel olarak puanım: 6.5/10
Artılar
Çok güçlü piyade birimleri ve destekleyici birimler
Deniz haritalarında çok öne geçmesini sağlayacak avantajlar ve özgün gemi
her türlü haritada ve durumda kullanılabilecek çok güçlü ve başarılı bir özgün birim
Eksiler
Süvari yönünden çok zayıf ve başarısız olması
çok fazla uygun haritaya bağlı olması kara haritalarında zorlanması
geç oyun için bir ekonomik bonusun olmayışı ve buna bağlı olarak oyun uzadıkça ekonomik olarak geri kalması
[+] 2 üye ForzaEazgle4 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bu medeniyet ne zaman eklendi?
humanitas una debet esse; aliter evanescet.
[+] 1 üye Númenorë nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(19-12-2023, 10:54)Númenorë : Bu medeniyet ne zaman eklendi?
dynasties of india ek paketi ile beraber 28 Nisan 2022 de eklendi
Ara
Cevapla
#4
Çok yararlı olmuş, eline sağlık. Etrafta ejder görüyor musun?
Ara
Cevapla
#5
(19-12-2023, 11:25)suatcelik : Çok yararlı olmuş, eline sağlık. Etrafta ejder görüyor musun?
Hayır görmüyorum
Ara
Cevapla
#6
(19-12-2023, 11:25)suatcelik : Çok yararlı olmuş, eline sağlık. Etrafta ejder görüyor musun?
niye ki?
humanitas una debet esse; aliter evanescet.
Ara
Cevapla
#7
(10-01-2024, 18:18)Númenorë :
(19-12-2023, 11:25)suatcelik : Çok yararlı olmuş, eline sağlık. Etrafta ejder görüyor musun?
niye ki?
nasıl niye ki?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.