06-09-2017, 00:39
9.1 yamasıyla birlikte çok sayıda kartta denge değişiklikleri yapılacağı duyuruldu.
Uzun süren bir değerlendirme sonrasında 3 Basic kart üzerinde değişiklik yapmaya karar verdik: Innervate, Fiery War Axe ve Hex. Bu kartlar her ne kadar bağlı oldukları sınıfların önemli kartları arasında bulunsa da, yeni eklentiler gelmesine karşın her destede yer edinmeleri oyunun eğlencesini azaltan unsurlardan biriydi.
Basic set'teki kartların oyundaki birkaç amacı var, bu sebeple bu kartları direkt olarak Hall of Fame'e taşımaktansa bu kartlar üzerinde denge değişiklikleri yapmayı daha doğru buluyoruz. Aynı zamanda her Hearthstone yılının başında Hall of Fame'e kaldıracağımız kartların sayısını kısıtlı tutmak istiyoruz, bu sebeple Murloc Leader - Classic setten bir kart - Hall of Fame'e kaldırılmak yerine denge değişikliği geçirdi.
Innervate
Şu anda çok sayıda güçlü Druid destesi mevcut ve bu Druid destelerinin ortak noktası Innervate kullanmaları. Innervate kartı çoğu zaman Druid oyuncusunun karşı oyuncunun karşı koymasına imkan olmayacağı derecede güçlü bir başlangıç yapabilmesini sağlıyor. Bu değişiklikle birlikte Innervate Basic kart olarak kalmaya devam ederken, başlangıçtaki etkisi artık daha zayıf.
Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
- Refresh 2 Mana Crystals.
- Gain 2 Mana Crystals this turn only (1 mana)
- Gain 6 Mana Crystals this turn only (4 mana)
Fiery War Axe
Fiery War Axe Hearthstone'un çıkışından beri en güçlü Warrior silahlarından birisi, oldukça ucuz olmakla birlikte Warrior'a müthiş bir tempo sağlayan bu silah, aynı zamanda Pirate kartlar gibi silahlarla sinerjiye sahip çeşitli kartlarla da birlikte kullanılabiliyordu. Yaptığımız değişiklikle birlikte bu kartın mana değeri 1 arttırıldı.
Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
Fiery War Axe kartı için değerlendirdiğimiz bir diğer değişiklik bu kartın atak gücünü 2'ye düşürmekti ancak bunun yeterince etkili olmadığını düşündük. Kart değişiklikleri yaparken kartı değiştirmek yerine kartın mana maliyetini değiştirmek daha tercih edilesi bir yöntem. Bu değişiklik sonrası Fiery War Axe kartının kullanılmya devam edeceğini düşünüyoruz, Eaglehorn Bow gibi diğer 3/2 3 mana silahlar silahlarla sinerjiye sahip olmayan destelerde dahi yer görüyor.
Hex
Bu değişikliği yapma sebebimiz Shaman ile alakalı herhangi bir güç dengesizliği değil. Shaman oldukça esnek bir sınıf ancak kendisini tanımlayan güçlü noktaların ve zaafların eksiğini yaşıyor. Hex'i değiştirmek Shaman'ı büyük minionlara karşı daha zayıf hale getiriyor.
Bazı kartların aynı zamanda sırf Silence özellikleri için de kullanıldığının farkındayız, eğer bir oyuncu kartın Silence etkisini kullanmak istiyorsa başka bir şeyden fedakarlık etmesi gerekiyor, örneğin eğer oyuncu Spellbreaker kartını destesine eklerse, bu onların kimi zaman oldukça zayıf bir kart oynayacakları anlamına geliyor. Bu kuralda Priest istisnai bir durum, çünkü Silence özelliği Priest sınıfını tanımlayan güçlü noktalardan birisi.
Hex her ne kadar agresif Shaman destelerinde de yer almasa da, bu değişikliği yapma sebebimiz Shaman'ın sınıf tanımlamasını daha sağlam bir yere getirmek. Shaman'a artık direkt ve güçlü removal kartlar eklemekten kaçınacağız.
Murloc Warleader
Murloclar oyunun erken döneminde kontrolü ele geçirmekte çok iyi ve rakip bir şekilde kontrolü tekrardan eline almayı başaramazsa, Murloclar Murloc Warleader gibi kartlar dolayısıyla kartopu etkisiyle gittikçe daha güçlü minionlara dönüşebiliyorlar. Murloc Warleader'ın can arttırmasını alarak oyuncunun Murloclarla dolu bir sahayı daha kolay temizlemesini sağlamak istedik. Murloc Warleader'in can bonusu aynı zamanda bazı sıkıntılara da yol açıyordu, örneğin sahada Warleader varken Wild Pyromancer + Equality kartlarını oynadığınızda sahadaki hiçbir Murloc ölmüyordu.
Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
Rockpool Hunter ve Murloc Warleader kartlarının ikisinde de Murloc Paladin'in oyunun erken dönemindeki gücü sebebiyle değişiklikler yapmayı planlıyorduk. Ancak Rockpool Hunter'dan farklı olarak Murloc Warleader kartını değiştirmek hem can arttıran buffları daha basitleştiren bir unsur oldu hem de Rockpool Hunter'a nazaran Warleader'in daha uzun süre kullanımda olacak olması sebebiyle isabetli bir değişiklik oldu.
Spreading Plague
Spreading Plague kartı agresif destelere karşı Druid'in en büyük silahlarından birisi ancak 5 mana karşılığında oynanabiliyor olması kartı fazla iyi hale getiriyordu. Mana maliyetini 6'ya çıkartmak kartı biraz yavaşlatırken oynanabilirliğini koruyacak.
Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
Spreading Plague kartını 6 yerine 7 mana'ya çıkartmayı değerlendirdik ancak Innervate kartında da yapılan değişiklikler sonrası 6 mana'da karar kıldık.
Bu kartların yanı sıra toplulukta üzerinde değişiklik yapılması gerektiği düşünülen, önerilerde bulunulan bazı kartlar oldu.
Ultimate Infestation
Ultimate Infestation kartı üzerinde de değişiklik yapmak istedik ancak elimizdeki veriler her kartın destedeki diğer kartlara nazaran ne kadar iyi performans sergilediğini gösteriyor ve Jade ile Taunt Druid'de en iyi kart Spreading Plague iken Innervate en güçlü 3 karttan biriydi. Ultimate Infestation ise orta sıralardaydı.
Ultimate Infestation'daki tüm 5'leri 4'e düşürmek veya bir etkisini kaldırmak gibi seçenekleri değerlendirdik, ancak yaptığımız diğer değişikliklerle birlikte artık Ultimate Infestation'un 10. turdan önce oynanması çok daha nadir olacağı için değişiklik yapmadık.
Ice Block
Ice Block'un Hall of Fame'e kaldırılmasıyla ilgili de bazı tartışmalar görüyoruz, daha önce de belirttiğimiz gibi sadece Hearthstone yılbaşlarında Hall of Fame'e kart taşımak niyetindeyiz, bu sebeple yıl ortasında herhangi bir değişiklik yapmak istemiyoruz.
Bu değişiklikler için oldukça heyecanlıyız ve oyunu nasıl şekillendireceğini, nasıl etkileyeceğini görmek için sabırsızlanıyoruz. Bu değişiklikler uygulandıktan sonra oyuncular Basic olmayan kartları 2 haftalığına tam maliyet karşılığında dust'a dönüştürebilecek.