Duyuru: Hearthstone - 9.1 Yaması Kart Değişiklikleri
#1
MZPJQLZDUYMK1487020766402.jpg

9.1 yamasıyla birlikte çok sayıda kartta denge değişiklikleri yapılacağı duyuruldu.

Uzun süren bir değerlendirme sonrasında 3 Basic kart üzerinde değişiklik yapmaya karar verdik: Innervate, Fiery War Axe ve Hex. Bu kartlar her ne kadar bağlı oldukları sınıfların önemli kartları arasında bulunsa da, yeni eklentiler gelmesine karşın her destede yer edinmeleri oyunun eğlencesini azaltan unsurlardan biriydi. 

Basic set'teki kartların oyundaki birkaç amacı var, bu sebeple bu kartları direkt olarak Hall of Fame'e taşımaktansa bu kartlar üzerinde denge değişiklikleri yapmayı daha doğru buluyoruz. Aynı zamanda her Hearthstone yılının başında Hall of Fame'e kaldıracağımız kartların sayısını kısıtlı tutmak istiyoruz, bu sebeple Murloc Leader - Classic setten bir kart - Hall of Fame'e kaldırılmak yerine denge değişikliği geçirdi.


IBIJ67VBASUZ1504296057629.png
Innervate
Şu anda çok sayıda güçlü Druid destesi mevcut ve bu Druid destelerinin ortak noktası Innervate kullanmaları. Innervate kartı çoğu zaman Druid oyuncusunun karşı oyuncunun karşı koymasına imkan olmayacağı derecede güçlü bir başlangıç yapabilmesini sağlıyor. Bu değişiklikle birlikte Innervate Basic kart olarak kalmaya devam ederken, başlangıçtaki etkisi artık daha zayıf.

Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
  • Refresh 2 Mana Crystals.
  • Gain 2 Mana Crystals this turn only (1 mana)
  • Gain 6 Mana Crystals this turn only (4 mana)
Innervate Basic bir kart olduğu için kullanımının oldukça basit olması gerekiyordu. Wild Growth ile birlikte bu kartlar yeni oyunculara mana kazanma hususunu öğreten kartlardan birisi. Counterfeit Coin özellikle Gadgetzan Auctioneer, Edwin vanCleef ve Combo kartların kullanıldığı destelerde yer alan bir kart. Bu da Innervate'in halen oynanabilir durumda olduğunu - ancak artık her destede bulunmayacağını gösteriyor, bu yaptığımız değişiklikte de amacımız buydu.

Z7TDVVT31VVW1504296033208.png
Fiery War Axe
Fiery War Axe Hearthstone'un çıkışından beri en güçlü Warrior silahlarından birisi, oldukça ucuz olmakla birlikte Warrior'a müthiş bir tempo sağlayan bu silah, aynı zamanda Pirate kartlar gibi silahlarla sinerjiye sahip çeşitli kartlarla da birlikte kullanılabiliyordu. Yaptığımız değişiklikle birlikte bu kartın mana değeri 1 arttırıldı.

Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
Fiery War Axe kartı için değerlendirdiğimiz bir diğer değişiklik bu kartın atak gücünü 2'ye düşürmekti ancak bunun yeterince etkili olmadığını düşündük. Kart değişiklikleri yaparken kartı değiştirmek yerine kartın mana maliyetini değiştirmek daha tercih edilesi bir yöntem. Bu değişiklik sonrası Fiery War Axe kartının kullanılmya devam edeceğini düşünüyoruz, Eaglehorn Bow gibi diğer 3/2 3 mana silahlar silahlarla sinerjiye sahip  olmayan destelerde dahi yer görüyor.

KYO9GLPZ08R91504296047349.png
Hex
Bu değişikliği yapma sebebimiz Shaman ile alakalı herhangi bir güç dengesizliği değil. Shaman oldukça esnek bir sınıf ancak kendisini tanımlayan güçlü noktaların ve zaafların eksiğini yaşıyor. Hex'i değiştirmek Shaman'ı büyük minionlara karşı daha zayıf hale getiriyor.

Bazı kartların aynı zamanda sırf Silence özellikleri için de kullanıldığının farkındayız, eğer bir oyuncu kartın Silence etkisini kullanmak istiyorsa başka bir şeyden fedakarlık etmesi gerekiyor, örneğin eğer oyuncu Spellbreaker kartını destesine eklerse, bu onların kimi zaman oldukça zayıf bir kart oynayacakları anlamına geliyor. Bu kuralda Priest istisnai bir durum, çünkü Silence özelliği Priest sınıfını tanımlayan güçlü noktalardan birisi.

Hex her ne kadar agresif Shaman destelerinde de yer almasa da, bu değişikliği yapma sebebimiz Shaman'ın sınıf tanımlamasını daha sağlam bir yere getirmek. Shaman'a artık direkt ve güçlü removal kartlar eklemekten kaçınacağız.

JWM1T95F22FM1504296064799.png
Murloc Warleader
Murloclar oyunun erken döneminde kontrolü ele geçirmekte çok iyi ve rakip bir şekilde kontrolü tekrardan eline almayı başaramazsa, Murloclar Murloc Warleader gibi kartlar dolayısıyla kartopu etkisiyle gittikçe daha güçlü minionlara dönüşebiliyorlar. Murloc Warleader'ın can arttırmasını alarak oyuncunun Murloclarla dolu bir sahayı daha kolay temizlemesini sağlamak istedik. Murloc Warleader'in can bonusu aynı zamanda bazı sıkıntılara da yol açıyordu, örneğin sahada Warleader varken Wild Pyromancer + Equality kartlarını oynadığınızda sahadaki hiçbir Murloc ölmüyordu.

Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
Rockpool Hunter ve Murloc Warleader kartlarının ikisinde de Murloc Paladin'in oyunun erken dönemindeki gücü sebebiyle değişiklikler yapmayı planlıyorduk. Ancak Rockpool Hunter'dan farklı olarak Murloc Warleader kartını değiştirmek hem can arttıran buffları daha basitleştiren bir unsur oldu hem de Rockpool Hunter'a nazaran Warleader'in daha uzun süre kullanımda olacak olması sebebiyle isabetli bir değişiklik oldu.

C4JPXUJPO51H1504296072737.png
Spreading Plague
Spreading Plague kartı agresif destelere karşı Druid'in en büyük silahlarından birisi ancak 5 mana karşılığında oynanabiliyor olması kartı fazla iyi hale getiriyordu. Mana maliyetini 6'ya çıkartmak kartı biraz yavaşlatırken oynanabilirliğini koruyacak.

Hangi farklı tasarımlar değerlendirildi?
Spreading Plague kartını 6 yerine 7 mana'ya çıkartmayı değerlendirdik ancak Innervate kartında da yapılan değişiklikler sonrası 6 mana'da karar kıldık.

Bu kartların yanı sıra toplulukta üzerinde değişiklik yapılması gerektiği düşünülen, önerilerde bulunulan bazı kartlar oldu. 

Ultimate Infestation
Ultimate Infestation kartı üzerinde de değişiklik yapmak istedik ancak elimizdeki veriler her kartın destedeki diğer kartlara nazaran ne kadar iyi performans sergilediğini gösteriyor ve Jade ile Taunt Druid'de en iyi kart Spreading Plague iken Innervate en güçlü 3 karttan biriydi. Ultimate Infestation ise orta sıralardaydı.

Ultimate Infestation'daki tüm 5'leri 4'e düşürmek veya bir etkisini kaldırmak gibi seçenekleri değerlendirdik, ancak yaptığımız diğer değişikliklerle birlikte artık Ultimate Infestation'un 10. turdan önce oynanması çok daha nadir olacağı için değişiklik yapmadık.

Ice Block
Ice Block'un Hall of Fame'e kaldırılmasıyla ilgili de bazı tartışmalar görüyoruz, daha önce de belirttiğimiz gibi sadece Hearthstone yılbaşlarında Hall of Fame'e kart taşımak niyetindeyiz, bu sebeple yıl ortasında herhangi bir değişiklik yapmak istemiyoruz.

Bu değişiklikler için oldukça heyecanlıyız ve oyunu nasıl şekillendireceğini, nasıl etkileyeceğini görmek için sabırsızlanıyoruz. Bu değişiklikler uygulandıktan sonra oyuncular Basic olmayan kartları 2 haftalığına tam maliyet karşılığında dust'a dönüştürebilecek.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Murloc destesi yapıp lich king'i yenecektim naptınız :(
euorpa_universalis_iv_signature_by_forev...9dpsup.jpg
Ara
Cevapla
#3
(06-09-2017, 00:39)Duman : Jade ile Taunt Druid'de en iyi kart Spreading Plague iken Innervate en güçlü 3 karttan biriydi. Ultimate Infestation ise orta sıralardaydı.

Teorim burada adı verilmemiş 2. sıradaki kartın Jade Idol olduğu ve kasti bir şekilde Jade Idol'den bahsetmekten kaçındıkları.
Cevapla
#4
Değişiklikleri yorumlayayım.

1. Innervate değişikliği kartı öldürmüş, Rogue kartı Counterfeit Coin ile tamamen aynı hale getirmiş kartı. Orijinalliği de kalmamış.
2. Fiery War Axe ile Blizzard oyunculara "bundan sonra hep bu silahı değil, expansionlarla getirdiğimiz yeni silah kartlarını kullanacaksınız" demiş oldu. Warrior'un güçlü yanları arasında "güçlü silahlar" varken şimdi mesele saçmasapan bir hal aldı. Hunter'da, Rogue'da 3 mana 3/2 "özellikli" silahlar var.
3. Hex değişikliğinin niye yapıldığı belli değil, minion removal olmamalı dediğin sınıfa bir önceki expansionda Volcano gibi bir kart vermişsin, ondan önceki expansionda Maelstrom Portal gibi kartlar vermişsin.
4. Murloc Warleader kartı 2/1 verirken can vermesin diye nerflenmiş ama elimizde neredeyse aynı şeyi yapan 1/1 veren Pirate kartı var, o da aynı şekilde Pyromancer Equality ile Piratelerin ölmemesine sebep oluyor.
5. Spreading Plague son expansionun tasarım olarak en kötü kartı, oyuncuları "minion oynadığı için cezalandırmak" açıklanabilir bir şey değil.
Cevapla
#5
Oktoberbrawl la gelcek pack dağıtımları nasıl olucak yardımcı olabilirseniz sevirim
Ara
Cevapla
#6
Oktoberbrawl ile "pack" hediye edilmiyor anladığım kadarıyla, kart arkası veriliyor o kart arkasıyla maç kazandığında o kart arkasının takımının daha çok pack açmasını sağlıyorsunuz.

Sanırım Kasım ve Ocak aylarında paket verilecek.
Cevapla
#7
İnnervate Druid'i Druid yapan kartlardan biri. Değişecek olması bir çok oyuncuyu üzer.
Ara
Cevapla
#8
Bu değişiklikler 18 Eylül'de oyuna gelecek.
Cevapla
#9
Yama oyuna geldi.
Cevapla
#10
Druid e yazık oldu. Ama hala oynanabilir. İşin ilginci bu basic kartlar kaç yıldır var? Daha yeni mi akıllarına gelmiş nerf atmak.
Ara
Cevapla
#11
Aslında sürekli bir şekilde kademeli olarak yaptıkları bir şey Merco, örneğin geçenlerde bir yazı okudum oyun çıktığından beri nerf atılan kartların %75'i Basic ve Standard kartlar.

İşin özü şunla alakalı, oyun ilk çıktığında Standard ve Wild format yoktu bildiğim kadarıyla ve bu kartların ne kadar süre oynanabileceği belli değildi. Wild format sonraları geldi, Basic ve Standard formattan hiç çıkmayacak dendi. Şimdi yavaş yavaş bu kartları güçsüzleştirerek insanları yeni eklentiden kartlar oynatmaya itiyorlar ki daha fazla para kazanabilsinler. Eklentiler gelip giderken her zaman destelerde yer edinebilen bazı kartlar olması Blizzard'ın istediği bir şey değil.

Öbür taraftan yeni oyuncu tecrübesi dedikleri olayı da negatif etkileyen bir durum çıkıyor ortaya, yani sağlam bir deck kurmak pahalılaşıyor, çünkü oyuncuların kolay erişebileceği kartlar zayıflıyor.

Eskiden de önermezdim ancak şu olayları, oyuna hiç para yatırmamış bir HS oyuncusu olarak verdiğim emeği gördükten sonra oyundaki yegane derdi arkadaşlarıyla oynayıp eğlenmek olan kişiler dışında kimseye Hearthstone'u önermem. Çünkü yeni bir oyuncunun oyunda olanların farkında olarak çok fazla sevebileceği bir oyun değil bana kalırsa Hearthstone.

Ancak diğer kart oyunları bu konuda Hearthstone'dan çok daha kötü durumda bana kalırsa.
Cevapla
#12
Dediğin gibi eğlence ön planda benim için. Kendimce kombolar planlayıp onları yapmaya çalışıyorum. En fazla rank 15 e çıkabildim. O da druid sayesinde ki artık daha ilerlemem zor gibi.
Artık arena gibi farklı kartları görüp onlarla oynamak veya brawl bekleyip eğlenmek daha iyi gibi duruyor. Rank işi yaş. Belli desteler hep götürüyor işi
Ara
Cevapla
#13
Pay to win'e doğru gidiyor. Umarım Ben Brode bu işin önüne geçer. Ama şirketlerin genel amacı kar yapmak olduğu için zannetmiyorum sistemlerini değiştirsinler.
Ara
Cevapla
#14
Kartların değişikliğe uğramasının sebebi şu an da oyunda bir meta var ve metada aşırı iyi olan desteler var her zaman olduğu gibi ve her zaman yaptıkları gibi destenin diğer kartlarla en çok birleştirilerek kullanıldığı ya da direk destenin en çok oynanan kartlarını seçip bunları nerfliyorlar kısacası metanın aşırı güçlü sınıflarını güçsüzleştirmek için biraz
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.