Empire - Rehber Serisi #3: Hükümet, Yönetim Biçimleri ve Devrimler
#1
kEJv1y.jpg

EMPIRE: TOTAL WAR REHBER SERİSİ #3
Hükümet, Yönetim Biçimleri ve Devrimler

Rehber serisinin üçüncü bölümünde oyundaki hükümetinizden, yönetim biçimlerinden ve bu yönetim biçimlerinin nasıl değişebileceğinden sözedeceğiz.
Serinin ilk bölümünde kasabalar, limanlar ve kaynak noktalarından, ikinci bölümünde ise şehirler, bölgeler ve karakterlerden sözetmiştik.

Hükümet
Oyunda hükümetinizin bir lideri ve kabineyi oluşturan bakanlar yer alır, tüm bu karakterlerin her birinin kendisine has özellikleri ve çeşitli bonuslar sağlayan yardımcıları bulunur. Bakanlar sekmesine girdiğinizde buradaki bakanların yanında yer alan yıldız sayısı işlerinde ne kadar iyi olduğunu ifade eder, örneğin çok iyi bir ordu bakanı tüm ordunuza etki edecek şekilde birim üretim maliyetini ve ordunuzun maaşlarını azaltabilir. Oyunda bir bakanı tutup bir başka pozisyona sürükleyerek kabinedeki yerini değiştirebilirsiniz. Herhangi bir bakanı kovmanız durumunda yerine muhalefette yer alan bir karakter gelecektir. Mutlak monarşilerde aşağıdaki muhalefet kısmının yerini adaylar almaktadır, bu adaylardan direkt olarak atama yapabilirsiniz.


Hükümet arayüzü ve kabine.

Bakan olan karakter 3 yıldıza sahip olması durumunda hiçbir alanda bonus sağlamaz, 3 yıldızdan az yıldıza sahip olması durumunda negatif etkiye sebep olurken, 3 yıldızdan fazlasına sahip olması durumunda çeşitli alanlarda pozitif bonus sağlar.

Başbakan için bu bonuslar şu şekildedir:
  • Prestij
  • Diplomatik ilişki
  • Ana haritada tur başı zenginlik değişimi
Hazine bakanı için bu bonuslar şu şekildedir:
  • Vergi geliri
  • Ticaret geliri değişimi
  • Ana haritada tur başı zenginlik değişimi
Adalet bakanı için bu bonuslar şu şekildedir:
  • Ana haritada kamu düzenine baskı etkisi
  • Şehirlerdeki Town Watch maliyeti
  • Town Watch'tan elde edilen maksimum baskı etkisi
Ordu bakanı için bu bonuslar şu şekildedir:
  • Ordu üretim maliyeti
  • Kara ordusu teknoloji araştırma hızı
  • Ordu maaş maliyeti
Donanma bakanı için bu bonuslar şu şekildedir:
  • Gemi üretim maliyeti
  • Denizcilik teknolojileri araştırma hızı
  • Gemi maaş maliyeti
Tüm bunların yanı sıra diğer haritalar için (Amerika, Hindistan) bakanlar atanabilir, bu bakanların verdikleri bonuslar şu şekildedir:
  • Spesifik haritada vergi geliri
  • Spesifik haritada baskı etkisi
  • Orduların maaş maliyeti


Seçim sonuçları.

Bu bonuslarda ilgili bakanın 3'ten az yıldıza sahip olması durumunda örneğin ordularınızın maaş maliyetini "arttırabileceğini" unutmayın. Bir yandaki Politikalar sekmesinde sahip olduğunuz bölgelerin mutluluk oranlarını görebilir ve harita genelinde geçerli bir vergi politikası ayarlayabilirsiniz. Bunların yanı sıra bölge bazlı olarak vergi muafiyeti sağlamanız mümkün.

Yönetim Biçimleri
Oyunda 3 farklı yönetim biçimi bulunmaktadır: Mutlak Monarşi, Meşrutiyet ve Cumhuriyet. Oyunda aynı yönetim biçimine sahip ülkeler birbiriyle diplomatik ilişki bonusu elde ederler.

Mutlak Monarşi soylulara mutluluk bonusu sağlarken, düşük sınıfa mutsuzluk ve baskı değeri sağlar. Baskı değeri halkınıza kamu düzenini sağlamak üzere uyguladığınız baskıdır. Mutlak Monarşi olmanız durumunda biraz daha yavaş teknoloji ilerlemesine ve ekonomik büyümeye sahip olursunuz. Mutlak Monarşide hükümet arayüzünde muhalefet bulunmaz, adaylar bulunur. Bu adaylardan herhangi birini tutup çekerek direkt olarak kabineye alabilirsiniz. Mutlak Monarşilerde tek tur içerisinde birden fazla bakan kovabilirsiniz. Hükümetinizin başı kral veya kraliçe, ömrü boyunca o konumda yer alır. Mutlak Monarşilerde hükümdarın özelliklerinin etkisi 2 kat daha fazladır.

Meşrutiyet soylulara ve alt kesime ufak bir mutluluk bonusu verir ve orta seviye bir baskıya sebep olur. Kabineniz 10 turda bir seçimle belirlenir, eğer düşük hükümet popülerliğine sahipseniz seçimlerde tüm kabinenizin değiştiğini görebilirsiniz. Hükümet arayüzünde aşağıda yer alan muhalefet kısmı, seçim kaybetmeniz durumunda yönetime gelecektir. Bakanlar için maksimum kabine limiti bulunmaz ve seçim kaybedene kadar yönetimde kalırlar. Meşrutiyet araştırma hızını etkilemez ancak ekonomik büyümeye ufak bir bonus sağlar. Meşrutiyetle yönetilen ülkeler sanayileşmeden dolayı kamu düzeninin bozulmasına rastlamaz.

Cumhuriyet alt kesime mutluluk bonusu sağlar, Cumhuriyetlerde soylu sınıfının yerine "üst kesim" yer alır. Meşrutiyetten farklı olarak Cumhuriyetlerde sadece kabine değil, ülkenin yöneticisi de 8 turda bir seçimle değişir. Eğer düşük popülerliğe sahipseniz tıpkı Meşrutiyetteki gibi tüm kabinenizin değiştiğini görebilirsiniz. Meşrutiyetten farklı olarak Cumhuriyette kabine limiti vardır ve bir bakan 2 kereden fazla seçim kazanarak konumunu koruyamaz. Tıpkı Meşrutiyet gibi Cumhuriyette de erken seçime gidebilirsiniz, ancak bu limit sebebiyle çok iyi statlara sahip bakanlara sahip olmanız durumunda bunu 2 kere düşünmeniz gerekebilir. Cumhuriyetlerde ekonomik gelişime ve teknolojiye yönelik bonuslar vardır. Reform isteği bulunmaz.


Vergi politikası.

Yönetim biçimlerinin tam etkisi şu şekilde:

Mutlak Monarşi:
  • Baskı: +5
  • Soylu Mutluluğu: +2
  • Alt Kesim Mutluluğu: -2
  • Araştırma Hızı: -%10
  • Kara Birimi Üretim Maliyeti: -%5
  • Zenginlik Artışı: -5
Özet: Daha az jenerik isyancı, devrim potansiyeli, daha yavaş araştırma ve ekonomik büyüme, daha ucuz ordu.

Meşrutiyet:
  • Baskı: +3
  • Soylu Mutluluğu: +1
  • Alt Kesim Mutluluğu: +1
  • Reform Talebi: -%25
  • Zenginlik Artışı: +5
Özet: Orta seviye mutluluk, orta seviye devrim potansiyeli, orta seviye ekonomik büyüme.

Cumhuriyet:
  • Baskı: +2
  • Üst Kesim Mutluluğu: +1
  • Alt Kesim Mutluluğu: +3
  • Araştırma Hızı: +%5
  • Reform Talebi: -%80
  • Zenginlik Artışı: +12
Özet: Daha yüksek jenerik isyancı ihtimali, düşük devrim potansiyeli, güçlü araştırma ve ekonomik büyüme.

Baskı seviyesi esasen kamu düzenine bakıldığında "mutluluk" değeriyle aynıdır. Ancak bu değerler hükümetinizin popülaritesini farklı etkiler, eğer şehrinizi "baskı seviyesi" sayesinde kontrol altında tutuyorsanız, bu durumda isyanla karşılaşmasanız bile hükümetinizin popülaritesinin düştüğünü farkedersiniz, eğer baskıya ihtiyaç duymadan zaten mutlu şehirlere sahipseniz bu durumda popülariteniz yükselecektir. 

Devrimler
Oyunda yönetim biçimleri devrimler yoluyla değişir. Herhangi bir nüfus tabakasının mutsuz olması, yani -1 kamu düzenine ulaşması durumunda ilk tur bu nüfusun isteklerini belirten bir mektup alırsınız, ikinci tur isyan başlar ve bazı binalarınızın zarar gördüğünü görürsünüz, eğer işler halen aynı şekilde devam ediyorsa 3. tur isyan çıkacaktır. Eğer bu isyan başka bir ülkeden ele geçirdiğiniz bir toprakta çıkıyorsa o devletin isyancılarının çıktığını görebilirsiniz, eğer bu isyan başkentinizde çıkıyorsa bu demektir ki karşınızda devrimciler var ve hükümetinizi devirmenin peşindeler.


Eğer bu devrimi alt kesim yapmaya çalışıyorsa, ülkeniz başkentin ele geçirilmesi durumunda Cumhuriyete dönüşecektir. Eğer orta sınıf devrim yapmaya çalışıyorsa ülkeniz Meşrutiyete geçer. Eğer soylular devrim yapmaya çalışıyorsa ülkenizin Mutlak Monarşiye geçtiğini göreceksiniz. Bu da Mutlak Monarşiden Meşrutiyete geçmek için önce Cumhuriyete geçmeniz gerektiği anlamına geliyor. Eğer Mutlak Monarşiyken soylu devrimcilerle karşılaşırsanız ülke yönetiminiz değişmeyecek, ancak yönetimdeki hanedan ve kral değişecektir.


Eğer devrimin yaşanmasını istiyorsanız devrimin gelmesinden birkaç tur önce başkentinizdeki birimleri başkentten uzaklaştırabilir veya terhis edebilirsiniz. Devrimin yaşandığı tur oyun size hangi tarafta yer almak istediğinize dair bir soru soracaktır, eğer devrimcilere katılmak isterseniz bu durumda devrimci ordusuyla başkentinizi ele geçirmeniz gerekecek. Empire: Total War'da en isabetli devrim, en kısa süren devrimdir. Devrim sonrası örneğin Cumhuriyete dönüşmeniz durumunda, Cumhuriyet olmayan diğer ülkelerle negatif ilişki bonusu alırsınız.


Rehber serisinin bir sonraki bölümünde diplomasi ve ticaretten bahsedeceğiz.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.