Etkinlik: EU4 - Haftanın Ülkesi #51: Mewar
#1
EUROPA UNIVERSALIS IV
Europa Universalis IV Haftanın Ülkesi Etkinliğinde bu haftanın konusu Mewar

330px-Mewar.png
Mewar
Kültür: Rajathani (Batı Aryan)
Başkent: Chittor (518)
Yönetim Biçimi: Feodal Monarşi
Devlet Dini: Hindu
Teknoloji Grubu: Hindistanlı
Mewar'ın Kısa Tarihi
Yüzyıllarca Rajputlar tarafından yönetilen bölge Britanya'nın bölgeye gelmesiyle Britanya egemenliğine girmiştir. Britanya bölgeden çekilene kadar Britanya egemenliğinde kalan bölge daha sonra Hindistan'a katılmıştır.

Mewar'ın Oyundaki Durumu
Mewar oyun'a 9 bin kişilik bir ordu gücüyle başlar. Vassalı olan Hadoti devletinin 3 bin kişilik bir gücü varken Mewar devletinin kuzey bölgesinde 6 bin kişilik bir isyan vardır. Komşuları genel olarak kendisinden güçlüdür ve farklı dinlerdedir. Bu sebeple başlangıcı oldukça zor olan devletlerden birisidir denilebilir.

20180912052810_1.jpg

Mewar Ulusal Fikirleri
Hindistan yamasıyla birlikte yenilenen Mewar fikirleri askeri odaklıdır. Tradition olarak -%20 piyade maliyeti ve +%10 piyade savaş gücü etkilerini alan Mewar tüm fikirlerini benimsediğinde -0.03 aylık savaş yorgunluğu bonusunu kazanır.
  1. Rajput Heartland: -%1.0 yıllık ordu geleneği düşüşü
  2. Construct the Victory Tower: +1 yıllık prestij
  3. The Fort of Kumbhalgarh: +%15 fort defansı
  4. City of Lakes: -%10 devolopment maliyeti
  5. Recall the Purbias: +%15 insangücü
  6. Mandatory Firearm Drills: +%10 kara ateş gücü
  7. Reorganized Rajput Regiments: +%5 disiplin
Mewar Olayları ve Kararları
Mewar oyunda gerekli şartları sağlayarak Bharat veya Rajputana devletlerini kurabilir.

Mewar Görev Ağacı
1.26 eklentisi ile güncellenen Hindistan bölgesinde görev ağacı eklenen devletlerden birisi olan Mewar kendisine özgü 19 görev bulundurur.
  1. Order in the Domain: Ülkede hiçbir isyancı ordusu ve isyancılar tarafından kontrol edilen bir bölge olmamasını ister. Ek olarak az 2 istikrar ve 90 meşruluk ile birlikte vassal olarak bulunan Hadoti devletinin ilhak edilmesini ister. Ödül olarak güney kısımda 4 adet bölgeye permanent claim verir.
  2. Fortify Rajputana: Marwar şehrine kale yapılmasını ister. Ödül olarak 20 senelik -%10 kale maliyeti, -%5 state maliyeti ve -0.02 aylık otonomi bonuslarını verir.
  3. Marwari Horses: Ülkedeki estate'lerden birisi olan Rajputların nüfuzunun ve bağlılıklarının en az 70 olmasını ister. Ek olarak 5 adet kışla ve en az 5 adet çiftlik hayvanı üretimi olan şehir ister. Ödül olarak 30 senelik -%10 süvari maliyeti ve +%10 süvari savaş gücü sağlar.
  4. Conquer Kathiawar: Güneyde bulunan 3 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 30 ordu geleneği ve 30 senelik +%10 insangücü yenileme hızı ve -%10 piyade maliyeti bonuslarını verir.
  5. Conquer Malwa: Malwa bölgesinin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 20 senelik -%15 süvari maliyeti ve +%2.5 disiplin etkilerinin yanında 4 adet bölgeye kalıcı claim verir.
  6. Jawar Silver Mine: Mewar şehrinin en az 11 development olmasını ve bina slotların hepsinin dolu olmasını ister. Ödül olarak 300 ducat ve mewar şehrine 2 production sağlar.
  7. Found Udaipur: Mewar şehrinde tapınak ve market olmasını ister. Ek olarak Mewar şehri kale ya da mahkeme binası bulundurmalıdır. Ödül olarak başkent Mewar şehrine taşınır. Mewar 2 production ve oyun sonuna kadar -%10 development maliyeti ve +0.50 prestij etkilerini kazanır. Mewar şehrinin ismi Udaipur olarak değişir
  8. City of Ujjain:  Ujjain şehrini ele geçirip şehirde bulunan ticaret merkezini 3.seviyeye getirmenizi ister. Ödül olarak Ujjain yeni başkent olur. Şehir 2 tax ve 2 production alarak oyunun sonuna kadar -%10 inşa masrafı, -%10 development maliyeti ve +0.50 prestij etkilerini kazanır.
  9. Unite Rajputana: Kuzeyde bulunan 4 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 75 gelenekli bir adet general ve 20 senelik +%10 ordu morali etkilerini verir. Ek olarak 9 adet bölgeye permanent claim sağlar.
  10. Hills of Gondwana: Doğuda bulunan 3 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 30 senelik -%20 kara yıpranması etkisini verirken 2 adet bölgeye normal claim sağlar.
  11. Reclaim Delhi: Delhi kısmında bulunan 2 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak "The Fall of Delhi" eventini tetikler. Delhi şehri 80 tahribat etkisi alırken Mewar 455 ducat ve 25 askeri puan kazanır. Delhi şehri 6 development kaybederken Chittor şehri 6 development kazanır. Chittor şehri oyun sonuna kadar "Monuments of Delhi" etkisini alarak +0.5 prestij sağlar. Ek olarak Mewar 3 adet bölgeye permanent claim kazanır.
  12. Conquer Punjab: 2 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 30 senelik +%10 insangücü yenileme hızı ve +%10 üretilen ürün bonusu etkilerini verir.
  13. Conquer Sindh: 2 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak +15 prestij ve Gujarat ticaret bölgesinde 20 senelik 35 ticaret gücü kazanır.
  14. Integrate the Purbias: Rajput estate'inin nüfuzunun ve bağlılığının 70'in üstünde olmasını isterken aynı zamanda +%120 disiplin bulundurulmasını ister. Ödül olarak 75 gelenekli bir adet general ve 30 senelik +%10 piyade savaş gücü etkisini verir.
  15. Conquer Kannauj: 3 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 6 adet bölgeye permanent claim verir.
  16. Rajput Trade Guilds: Vaishyas estate'ine en az 5 adet 2. seviye ticaret merkezi vermenizi ister. Ödül olarak 30 senelik +%20 ticaret verimi ve +%5 küresel ticaret gücü etkilerini verir.
  17. Magadha & Varanasi: 6 adet bölgenin ele geçirilmesini ister. Ödül olarak 20 senelik +1 doğru dine tölerans ve +1 meşruluj etkilerini verirken 2 adet bölgeye normal claim sağlar.
  18. Renovate Kannauj: Kannauj şehrine sahip olarak o şehirde 3.seviye ticaret merkezi bulundurmanızı ister. Aynı zamanda şehir estate'ler tarafından kontrol edilmemeli. Ödül olarak Kannauj başkent olur. Mewar imparatorluk seviyesine çıkar. +20 prestij ve Kannauj şehrine 9 development verir. Kannauj şehri oyun sonuna kadar -%10 devolopment maliyeti ve +%10 yerel savunma etkilerini alır.
  19. New Army: Rajput estate'inin nüfuzunun ve bağlılığının 70'in altında olmamasını isterken aynı zamanda +%125 disipline sahip olmanızı ister. Ödül olarak 75 gelenekli bir general ve 30 senelik +%5 topçu savaş gücü etkisini verir.
Mewar Başarımları
Maharana_Pratap.png Maharana Pratap
Mewar olarak başlayarak 20 adet Rajput birimine sahip olmanızı ister.



Mewar_Never_Changes.png Mewar Never Changes
Mewar görev ağacını tamamlamanızı ister.


Mewar Tartışmaları
  • Başlangıçta en ideal açılış hamlesi sizce nasıl yapılabilir?
  • Olabilecek bir sünni koalisyonunu engellemek için neler yapılabilir?
  • Herhangi bir devlet kurulmalı mı yoksa Mewar olarak mı devam edilmeli?
  • Başarım için en kritik hamleler sizce nelerdir ?
  • Mewar oynarken hangi ideaları tercih ediyorsunuz?
Etkinlik ana konusundan bu etkinliğe dahil tüm konuları inceleyebilir, bir sonraki haftanın konusu için ülke önerisinde bulunabilirsiniz.
Haftanın Ülkesi etkinlik konuları güncelliklerini yitirmez, dilediğiniz vakit bu konulara katılımda bulunabilirsiniz.
[+] 3 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Paradoxun yapımcılarından biri Mewarlı herhalde. Dharma ile görevleri, ideaları basmışlar da basmışlar. Gerçi diger Hindistan ülkeleri de güçlendi dharma ile...

Başlangıçta en mantıklı hamle Gujarat Ticaret bölgesini hızlı bir şekilde ele geçirmek olmalı. Başlarda çok fazla Kuzeye ve Doğuya açılmaya gerek yok. Gujarat bölgesi alınınca çok güçlü bir ekonomi oluyor.

Vijay gibi güçlü allylar bulunabilir. Hindu dininde 5 agresiflik düşüren tanrı alınabilir. Hindistan'da dharma ile birlikte devlet sayısı artmış olduğundan koalisyona çok dikkat etmek gerekiyor. Küçük küçük devletler sıkıntı oluşturabiliyor.

Bharat kurması biraz daha zorlaşmış. Çok acele etmeye gerek yok kurmak için bence. Rajputana ideaları da fena değil 15 moral ve AE azaltma gibi ideaları işe yarayabilir.

İnfluence Quantity ideaları da başlarda tercih edilebilir.
[+] 2 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
idealarını çok beğendiğim bir ülke olmuş. Rajputlar çok çok iyi ama ne yazıkki sadece rajput estateine verdiğimiz toprak kadar estate den alabiliyoruz rajput askerlerini. 16 toprak verdiysek max 16 birim rajput askerine sahip olabiliyoruz. başlangıç için oldukça iyi oluyor swipe ata ata ilerliyor.

idea tercihi olarak ilk nicelik eko trade şeklinde gidilmesi bence uygundur. eko colonism den önce bitirilmesi gerekiyor , -%20 dev cost ile development basarak enstitüyü benimsemeliyiz. aynı şekilde matbaada da faydası olacaktır.


genişleme olarak gujarata ilerlemek doğru olacaktır. ticarete hakim olursanız gelir sorununuz olmayacak. tüm hindistanı topladıktan sonra Persia yı main trade node yapabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#4
Ya arkadaslar bu Hindistan Prusya`si olmamis mi? Hinduylan beraber yuzde 10 disiplin gelecek zaten. Army tradition estateden gelir. Mp de dev.`i dusuk olmasi disinda cok potansiyeli var gibi geldi bana.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.