EU4 - Arazi Rehberi
#1
Terrain_map.png

EUIV - ARAZİ REHBERİ

Bu konu altında EUIV'te bölgenin arazisinin neleri, nasıl etkilediğini inceleyeceğiz.

Önce rehberde kullanılan kelimelerin anlamını öğrenelim 

Supply Limit : Supply limit bir bölgede ne büyüklükte bir ordunun erzak sıkıntısı yaşamadan barınabileceğini gösteren değerdir. 
Combat Width : Combat Width bir bölgede muharebe olduğunda iki taraftan kaç birim askerin direkt olarak birbiriyle çarpıştığını belirleyen değerdir.

Combat_terrain_arctic.png
Glacial (buzlu) arazilerde supply limit normalden 24px-Supply_limit.png+4 fazladır ve buzlu bir arazide olan orduya saldıran düşman ordusu -1 dezavantaj alır.
Buzlu bölgeleri geliştirmek 28px-Development_cost.png%50 daha pahalıdır.

Combat_terrain_farmlands.png
Farmlands (tarımsal) arazilerde supply limit 24px-Supply_limit.png+10 fazladır, tarım alanlarında olan bir orduya saldırıldığında herhangi bir dezavantaj alınmaz ancak tarım alanlarında orduların hareketi %10 daha uzun zaman alır.
Tarım arazileri bölgelerin gelişimine herhangi bir etki etmeyen (pahalılaştırmayan) 2 arazi türünden biridir bu açıdan tall gideceğiniz zaman bölgelerinizi daha çok tarım arazisinden oluşmasına özen göstermelisiniz.

Combat_terrain_forest.png
Forest (orman) arazilerde supply limit 24px-Supply_limit.png+6 fazladır, ormanda bulunan bir orduya saldıran ordu -1 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu ormanda %25 daha yavaş hareket eder.
Ormanlar combat width'e de etki eder, yani ordular daha dar bir alanda bulunur bu da muharebeye direkt olarak daha az birimin katılmasına sebep olur, tepeler için bu değer 24px-Combat_width.png%20.
Ormanlarla kaplı bir bölgeyi geliştirmek 28px-Development_cost.png%20 daha pahalıdır.

Combat_terrain_hills.png
Hills (tepe) arazilerde supply limit 24px-Supply_limit.png+4  fazladır, tepelerde konumlanmış bir orduya saldıran ordu -1 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu tepelerden ilerlediğinde %40 daha yavaş hareket eder.
Tepeler combat width'e etki eder, tepelerde bulunan orduların combat width değeri 24px-Combat_width.png%40 daha düşüktür. Yani normalde muharebe esnasında 1k asker direkt olarak düşman askeriyle temasa girecekse tepelerde gerçekleşen bir savaşta sadece 600 asker düşmanla temasa girebilir.
Tepelerde bulunan bir şehri geliştirmek 28px-Development_cost.png%25 daha pahalıdır.

Combat_terrain_woods.png
Woods (ağaçlık) arazilerde supply limit 24px-Supply_limit.png+6 fazladır, ağaçlık bir arazide konumlanmış bir orduya saldıran ordu -1 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu ağaçlık bir arazide ilerlediğinde %10 daha yavaş hareket eder.
Ağaçlık bölgeler combat width'e etki eder, ağaçlık bir bölgede bulunan orduların combat width değeri 24px-Combat_width.png%20 daha düşüktür. Ağaçlıklar arasında kurulmuş bir şehri geliştirmek28px-Development_cost.png %15 daha pahalıdır.

Combat_terrain_mountains.png
Mountains (dağlık) arazilerde supply limit 24px-Supply_limit.png+4 fazladır, dağlarda bulunan bir orduya saldıran ordu -2 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu dağlık arazide %50 daha yavaş hareket eder - ki bu oyun içerisindeki en yüksek miktar.
Dağlık bölgeler combat width'e de ziyadesiyle etki eder, dağlık bir bölgede bulunan ordunun width değeri 24px-Combat_width.png%50 daha düşüktür - ki bu da combat width değerlerindeki en düşük miktar.
Dağlar arasına kurulmuş bir şehri geliştirmek 28px-Development_cost.png%50 daha pahalıdır. Aynı zamanda dağlık bir bölgede bulunan kale  24px-Local_defensiveness.png%25 daha zor düşer. 
Dolayısıyla dağlar savunmanın en iyi yapıldığı yerler diyebiliriz ancak bir şehir geliştirme konusunda en kötü arazi türlerinden birisi.

Combat_terrain_grasslands.png
Grasslands (çimenlik) ovalar, supply limit'i 24px-Supply_limit.png+8 yükseltir, bunun yanı sıra hiçbir şeyi etkilemez. Ordular normal hızda, normal combat width'te hareket eder.
Çimenlik bölge içerisinde bulunduğu şehrin geliştirilmesini pahalılaştırmaz. Bu açıdan farmlands ile birlikte en ideal arazi türlerinden biridir.

Combat_terrain_jungle.png
Jungle (tropikal ormanlar) da supply limit 24px-Supply_limit.png+4 yüksektir, orduların hareket hızını tıpkı dağlar gibi %50 yavaşlatır. Combat width'i 24px-Combat_width.png%25 azaltır.
Tropikal ormanlarda bulunan bir orduya saldırıldığında -1 dezavantaja sahip olunur, aynı zamanda tropikal ormanların arasında bulunan bir şehri geliştirmek 28px-Development_cost.png%35 daha pahalıdır.

Combat_terrain_marsh.png
Marsh (bataklık) bölgelerde supply limit24px-Supply_limit.png +4 yüksektir. 
Ordular %30 daha yavaş hareket eder, combat width 24px-Combat_width.png%25 düşüktür.
Bataklık bir bölgede bulunan orduya saldırıldığında -1 dezavantaja sahip olunur, bataklık bir bölgede kurulan şehir 28px-Development_cost.png%35 daha pahalıya geliştirilir.

Combat_terrain_desert.png
Desert (çöl) bölgelerde supply limit 24px-Supply_limit.png+4  yüksektir. 
Çölde ordular %5 daha yavaş hareket eder, çöl combat width'e herhangi bir etki yapmaz.
Çölde kurulu şehirler 28px-Development_cost.png%35 daha pahalı geliştirilirler.

Combat_terrain_coastal_desert.png
Coastal desert (sahil çölü) supply limit'i 24px-Supply_limit.png+4 yükseltir. 
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar. 
Sahilde kurulu şehirler 28px-Development_cost.png%25 daha pahalı geliştirilirler.

Combat_terrain_inland_ocean.png
Coastline (sahil kıyısı)'nda supply limit 24px-Supply_limit.png+6  yüksektir. 
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Sahil kıyısında kurulu şehirler 28px-Development_cost.png%10 daha pahalı geliştirilirler.

Combat_terrain_drylands.png
Drylands (çorak topraklar)'da supply limit 24px-Supply_limit.png+6  yüksektir. 
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Çorak topraklarda kurulu bir şehir 28px-Development_cost.png%5 daha pahalı geliştirilir.

Combat_terrain_highlands.png
Highlands (yüksek bölgeler)'de supply limit 24px-Supply_limit.png+6  yüksektir. 
Ordular %40 daha yavaş hareket eder, yüksek bir bölgede bulunan orduya saldıran diğer ordu -1 dezavantaja sahip olur.
Yüksek bölgelerde combat width 24px-Combat_width.png%25 daha azdır ve bu bölgelerde bulunan bir kalenin savunması 24px-Local_defensiveness.png%10 daha fazladır. 
Bu bölgelerde bulunan şehirler 28px-Development_cost.png%20 daha pahalı geliştirilirler.

Combat_terrain_savannah.png
Savannah (savan) türü arazide supply limit 24px-Supply_limit.png+4  yüksektir.
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Savan türü arazide bulunan şehirler 28px-Development_cost.png%15 daha pahalıya geliştirilir.

Combat_terrain_steppe.png
Steppe (bozkır) türü arazide supply limit 24px-Supply_limit.png+6  yüksektir.  
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Bozkırlarda bulunan şehirler 28px-Development_cost.png%10 daha pahalıya geliştirilir.
[+] 14 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Eline sağlık ggüzel olmuş rehber.
euorpa_universalis_iv_signature_by_forev...9dpsup.jpg
Ara
Cevapla
#3
Bazı Araziler, bina yapımına katkı sağlayabiliyor, farmlands mesela +2 bina yapımı sağlıyor bölgede.
A leader is a dealer in hope



Ara
Cevapla
#4
Site rehber politikasına yönelmiş sanırım. Birkaç rehber de CKII'ye yeni başlayacaklar için olabilir mesela hani kendim için istemiş olmayayım ama ahah :)
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#5
Çok güzel bilgiler yeni başlayanlar için.
Ben onlarla barış yaptığımda... Onlar olmayacak!
Ara
Cevapla
#6
Combat Widthin düşük olduğu arazilerde ordu dizilimini nasıl yapmak lazım? Topçuyu az mı tutalım?
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
Ara
Cevapla
#7
Farklı araziler için farklı dizilim yapmayı gerektirecek seviyede komplike bir oyun değil EU4.
Cevapla
#8
Her zamanki gibi çok renkli, güzel, okuması zevk veren bir rehber olmuş. Fakat yeni versiyonla birlikte değişen durumları dikkati alırsanız sevinirim.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#9
(20-08-2015, 15:01)Duman : Tepeler combat width'e etki eder, tepelerde bulunan orduların combat width değeri %40 daha düşüktür. Yani normalde muharebe esnasında 1k asker direkt olarak düşman askeriyle temasa girecekse tepelerde gerçekleşen bir savaşta sadece 400 asker düşmanla temasa girebilir

Combat Width %40 daha az düşük 1000'de 600 asker anlamına gelir. Düzeltilmesi gereken bir nokta.

Çok yararlı ve güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık.
Ara
Cevapla
#10
Düzelttim, teşekkürler.
Cevapla
#11
Resimler patlamış.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#12
Düzelttim, bizle değil wiki ile alakalıydı.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#13
guzel rehber
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.