EUIV - ARAZİ REHBERİ
Bu konu altında EUIV'te bölgenin arazisinin neleri, nasıl etkilediğini inceleyeceğiz.
Önce rehberde kullanılan kelimelerin anlamını öğrenelim
Supply Limit : Supply limit bir bölgede ne büyüklükte bir ordunun erzak sıkıntısı yaşamadan barınabileceğini gösteren değerdir.
Combat Width : Combat Width bir bölgede muharebe olduğunda iki taraftan kaç birim askerin direkt olarak birbiriyle çarpıştığını belirleyen değerdir.
Glacial (buzlu) arazilerde supply limit normalden +4 fazladır ve buzlu bir arazide olan orduya saldıran düşman ordusu -1 dezavantaj alır.
Buzlu bölgeleri geliştirmek %50 daha pahalıdır.
Farmlands (tarımsal) arazilerde supply limit +10 fazladır, tarım alanlarında olan bir orduya saldırıldığında herhangi bir dezavantaj alınmaz ancak tarım alanlarında orduların hareketi %10 daha uzun zaman alır.
Tarım arazileri bölgelerin gelişimine herhangi bir etki etmeyen (pahalılaştırmayan) 2 arazi türünden biridir bu açıdan tall gideceğiniz zaman bölgelerinizi daha çok tarım arazisinden oluşmasına özen göstermelisiniz.
Forest (orman) arazilerde supply limit +6 fazladır, ormanda bulunan bir orduya saldıran ordu -1 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu ormanda %25 daha yavaş hareket eder.
Ormanlar combat width'e de etki eder, yani ordular daha dar bir alanda bulunur bu da muharebeye direkt olarak daha az birimin katılmasına sebep olur, tepeler için bu değer %20.
Ormanlarla kaplı bir bölgeyi geliştirmek %20 daha pahalıdır.
Hills (tepe) arazilerde supply limit +4 fazladır, tepelerde konumlanmış bir orduya saldıran ordu -1 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu tepelerden ilerlediğinde %40 daha yavaş hareket eder.
Tepeler combat width'e etki eder, tepelerde bulunan orduların combat width değeri %40 daha düşüktür. Yani normalde muharebe esnasında 1k asker direkt olarak düşman askeriyle temasa girecekse tepelerde gerçekleşen bir savaşta sadece 600 asker düşmanla temasa girebilir.
Tepelerde bulunan bir şehri geliştirmek %25 daha pahalıdır.
Woods (ağaçlık) arazilerde supply limit +6 fazladır, ağaçlık bir arazide konumlanmış bir orduya saldıran ordu -1 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu ağaçlık bir arazide ilerlediğinde %10 daha yavaş hareket eder.
Ağaçlık bölgeler combat width'e etki eder, ağaçlık bir bölgede bulunan orduların combat width değeri %20 daha düşüktür. Ağaçlıklar arasında kurulmuş bir şehri geliştirmek %15 daha pahalıdır.
Mountains (dağlık) arazilerde supply limit +4 fazladır, dağlarda bulunan bir orduya saldıran ordu -2 dezavantaj alır, aynı zamanda bir ordu dağlık arazide %50 daha yavaş hareket eder - ki bu oyun içerisindeki en yüksek miktar.
Dağlık bölgeler combat width'e de ziyadesiyle etki eder, dağlık bir bölgede bulunan ordunun width değeri %50 daha düşüktür - ki bu da combat width değerlerindeki en düşük miktar.
Dağlar arasına kurulmuş bir şehri geliştirmek %50 daha pahalıdır. Aynı zamanda dağlık bir bölgede bulunan kale %25 daha zor düşer.
Dolayısıyla dağlar savunmanın en iyi yapıldığı yerler diyebiliriz ancak bir şehir geliştirme konusunda en kötü arazi türlerinden birisi.
Grasslands (çimenlik) ovalar, supply limit'i +8 yükseltir, bunun yanı sıra hiçbir şeyi etkilemez. Ordular normal hızda, normal combat width'te hareket eder.
Çimenlik bölge içerisinde bulunduğu şehrin geliştirilmesini pahalılaştırmaz. Bu açıdan farmlands ile birlikte en ideal arazi türlerinden biridir.
Jungle (tropikal ormanlar) da supply limit +4 yüksektir, orduların hareket hızını tıpkı dağlar gibi %50 yavaşlatır. Combat width'i %25 azaltır.
Tropikal ormanlarda bulunan bir orduya saldırıldığında -1 dezavantaja sahip olunur, aynı zamanda tropikal ormanların arasında bulunan bir şehri geliştirmek %35 daha pahalıdır.
Marsh (bataklık) bölgelerde supply limit +4 yüksektir.
Ordular %30 daha yavaş hareket eder, combat width %25 düşüktür.
Bataklık bir bölgede bulunan orduya saldırıldığında -1 dezavantaja sahip olunur, bataklık bir bölgede kurulan şehir %35 daha pahalıya geliştirilir.
Desert (çöl) bölgelerde supply limit +4 yüksektir.
Çölde ordular %5 daha yavaş hareket eder, çöl combat width'e herhangi bir etki yapmaz.
Çölde kurulu şehirler %35 daha pahalı geliştirilirler.
Coastal desert (sahil çölü) supply limit'i +4 yükseltir.
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Sahilde kurulu şehirler %25 daha pahalı geliştirilirler.
Coastline (sahil kıyısı)'nda supply limit +6 yüksektir.
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Sahil kıyısında kurulu şehirler %10 daha pahalı geliştirilirler.
Drylands (çorak topraklar)'da supply limit +6 yüksektir.
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Çorak topraklarda kurulu bir şehir %5 daha pahalı geliştirilir.
Highlands (yüksek bölgeler)'de supply limit +6 yüksektir.
Ordular %40 daha yavaş hareket eder, yüksek bir bölgede bulunan orduya saldıran diğer ordu -1 dezavantaja sahip olur.
Yüksek bölgelerde combat width %25 daha azdır ve bu bölgelerde bulunan bir kalenin savunması %10 daha fazladır.
Bu bölgelerde bulunan şehirler %20 daha pahalı geliştirilirler.
Savannah (savan) türü arazide supply limit +4 yüksektir.
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Savan türü arazide bulunan şehirler %15 daha pahalıya geliştirilir.
Steppe (bozkır) türü arazide supply limit +6 yüksektir.
Ordular normal hızda hareket eder, normal combat width'lerinde savaşırlar.
Bozkırlarda bulunan şehirler %10 daha pahalıya geliştirilir.