EU4 - İmparatorluklarınız
@GaulTurk un dediği gibi oyuncu bir yerden sonra sıkılıyor. Ne Osmanlı ne de diğer GP ler fazla genişlemiyorlar. Fransa bile son iki güncelleme ile birlikte İberi alır oldu ki onda da İberian Wedding'in artık adam akıllı işlememesi yüzünden. Britanya, Fransa belli bir süre sonra sadece koloni yapıyor ve Fransa'nın savaşları hep müttefikleri üzerinden oluyor. Bu da devamlı gelişen oyuncu açısından hem avantaj hem dezavantaj oluyor. Fransa'yı kolay yeniyorsun ama oyun sıkıyor çünkü seni durdurabilecek devlet yok. Fransa Avrupa'yı ele geçirmeye çalışsa oyuncu her türlü Fransa ile birçok savaş yapmak zorunda kalacak ve Fransa'yı bir iki savaşla aşırı güçsüz hale getiremeyeceksin.
Biz Lozan'la sadece bir devleti tasfiye etmedik.Aynı zamanda hayallerimizi de tasfiye ettik...
Ara
Cevapla
Dediğim gibi oyunda bi genişlemesi gereken devletler bir de yutulması gereken devletler belirlenmeli, GP'lerin genişleyeceği yerler belirlenmeli ve AI rastgele bunları işlemeli scriptlerle ya da kodlarla (bunu da mı ben söyleyim). Şimdi mesela Taberastan olsa nolur olmasa nolur, derdi nedir yani. Boşu boşuna harita parça pinçik kalıyor (oyuncu ise harita boyama yapıyor), onun yerine güçlü bir İran olsa Osmanlı oyuncusu azıcık rekabet görse (bunu oyuncu düşünüyor PI yapamıyor). (Y)
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Fransaya İngilterenin sahip olduğu Fransız topraklarını aldıktan sonra İtalya'ya ilerlemesi için görev gelmeli Napoli tahtı için böylece oyun hareketlenebilir yada claim veren event. Ve Burgonya eventinin kesin gerçekleşmesi gerek böylece Fransa ve Avusturya yada İspanya düşman olur. Avrupada durum daha zevkli hale gelir. Aynı zamanda Osmanlıyada Mısırdan sonra Macaristana gitmesi için bir sebep verilmeli. Bence devletlerin çılgınca genişlemeleride kötü. Kendi iç yapılarında güçlenmeliler. İspanyayı tamamen yutmuş bir Fransa çok çirkin. Bölüp güçsüzleştirebilir ama tamen işgal gerçekçi değil. Doğuda büyük ilhaklar yaşanmı ama Avrupada görülmemiş. Osmanlının bir doğu topraklarına bakın birde batı misal
Ara
Cevapla
Oyunu tekdüze hale getirir sizin söyledikleriniz.
Osmanlı hep aynı yere saldırır Fransa hep aynı yere saldırır 2 gün sonra kimin nereye saldıracağını önceden tahmin edip alırsınız sonra yine oyundan sıkıldım dersiniz :)
GP devletlerin büyümesi için değilde oyuncunun devletinin bu kadar kolay büyümemesi daha mantıklı.
her oyunda Osmanlı viyana kapısına dayanırsa Fransa oraya buraya saldırırsa oyunun eğlencesi kalmazki.Minik devletlerinde iş yapması ileriyi tahmin edemeyeceğimiz için oyunda çok daha zaman geçirmemizi sağlıyor.Hangi devletin ne kadar genişleyeceğini bilmiyoruz.
[+] 1 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
1000 saattir bir oyunumda Qing görmedim neyden bahsediyorsun? :') Küçük devletlerin büyüdüğü falan yok. Ekranda ülke salatası var. Ayrıca Rusya'nın, Osmanlı'nın, Avusturya'nın nerelere saldıracağı gayet de iyi biliniyor oyunun bu haliyle. Ve aynı yere saldırsın da değil, en azından Rusya Çin'e girmeden önce Ukrayna'ya girsin de azıcık mantıklı bir şey oynayalım. Ya da dediğin gibi oyuncunun genişlemesi aynı AI elindeymiş gibi zor olacak orası kolay çözüm. Ekranda koca bir oyuncu ülkesi var gerisi çorba (harita boyama). Her şeyi geçtim oyun ayarlarında Random Lucky Nations zaten var. Osmanlı Balkanları kaybetmektense Viyana kapısına ulaşsın da azıcık rekabet görelim AI'dan oyunda.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
Aynen Koca Osmanlı Hırvatları yenemiyor(Bohemya ile müttefik ve Bohemya Osmanlı'yı eziyor(ki ben Bra yım ve Boheya'yı baya ezdim ona rağmen) sonra vay efendim Otto güçlendirildi.) üstelik Osmanlı Fransa ile müttefik ama geçiş olmadığı için yardım edemiyor. Sonuç Müslümanlaştırılmayan Balkanlar eski sahiplerine veya AU Macarlara kalıyor.
Biz Lozan'la sadece bir devleti tasfiye etmedik.Aynı zamanda hayallerimizi de tasfiye ettik...
Ara
Cevapla
Osmanlı gerçekten güçsüz yapılmış.
Balkanlarda ilerleyemiyor ordusu batı ordusuyla savaşacak kadar güçlü değil (40k lık batı ordusu ileri dönemlerde 60k lık osmanlı ordusunu kesebiliyor.)Osmanlı güçlendirilebilir.
Qing bende görmedim ama Ming benim her oyunumda score comparison 1. si olarak gidiyor ve gayette büyüyorlar.
Fransa artık her oyunda iberyaya iniyor.
Polonya ve litvanya her oyunda birleşip güçleniyor.
Osmanlı batıda ilerleyemesede her oyunda Cezayir-fasa kadar ilerliyor.

Bu ülkeler daha fazla büyürlerse oyun asıl o zaman (en azından benim için) daha sıkıcı olur.
Ara
Cevapla
Ming'in 1. olması normal değil her oyun. Burdan bile bazı şeylerin sorunlara sahip olduğunu anlayabiliriz.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
İşte yani bazı ülkeler gereksiz bile büyüyebiliyor onu kastetmiştim bende :')
Ara
Cevapla
Oyunda AI genelde çok toprak almasına rağmen agresivelik yemiyor.Normalde bir oyuncu Bizansı İlhak ettiğinde 15 gibi bir AE alırken , AI ilhak ettiğinde sadece 5 alıyor.(Bu dediklerim Serbia üzerindendir.) Kısacası oyunda bir gerçekçilik yok.Başka bir örnek Teu oyunuma 1444 yılında başladım ve şans eseri Polonya Litvanyaya PU atmadı.Bu yüzden alternatif tarih oyunudur. :P
[+] 1 üye Momlak nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
En muzdarip olduğum durum :')
[+] 1 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Tarih oyunu değil bu oyun o zaman kesin kanaat getirelim.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
Kesinlikle eğer tarih oynamak isteseydik bu Simülasyon olurdu :D En azından bence öyle.
Ara
Cevapla
Bir simülasyon şeklinde isteyenler var Plaza da dahil, bir de alternatifçiler var. Ben de onlara R.I.S.K ya da Paint.net öneriyorum. :D
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
Tamam tarihe uyalımda biz ne yapıcaz o zaman oyun olmaz.Orduları yönetemesin çünkü tarih ve zamanı belli olan savaşlara gitmelilerdir.Savaş açamasın çünkü o tarihte savaş açılmamıştır.Gerçekten baya oyun oluyor :P
Ara
Cevapla
Ben açıkcası oyunda AI ülkelerinin bir oyuncu gibi oynamasını istemem. Tıpkı HOI4'ün AI konusunda anlatıldığı gibi, AI'in tarihsel olarak mantıklı şekillerde hareket etmesi ancak yine de dinamik kararlar vermesi gerekir.

Örneğin HRE'yi küçük küçük sınır topraklarıyla yemesi gereken Fransa'nın ilk fırsatta Avusturya'ya savaş açıp Styria'yı serbest bıraktırıp ardından elektörlerle ilişki geliştirerek HRE İmparatoru olmaya çalıştığını hayal edin, AI olarak başarılı ancak tarihsel olarak hoş değil.
Cevapla
Tamam hocamda ne kadar tarihsel soru bu ? Salt bir tarih oyunu ortaya koyamasınız.Kararlar evet olabilir ama çok da tarihsel değil Aragon toprakları verimli ve ülke güçsüz Fransa Toprak mı almalı yoksa Tarihsel mi davranmalı ? Bence dinamik bir AI her zaman iyidir çünkü oyuncuda tarihe göre oynamıyor. Neyse Konuyu uzatmayalım başlık dışına taştık biraz.
Ara
Cevapla
o3DOvk.jpg
gbbe4rfa.jpg


Bir ara dumanın spoiler vermişti ama olsun karşınızda fetişlenddddddddddddddd

Sizce devam edilmeli mi diye soruyorum yanıtlayın
p8RNv0.png
[+] 4 üye Fire nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
Nice fetish  (Y)
[+] 4 üye Blackwhist nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Ne fetişi bu
[+] 1 üye lortcush nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.