EU4 - MPlerde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
#1
Benim kurduğum oyunlarda bulunacak oyuncular bu prensipleri ve oyun anlayışını kabul etmiş olmalıdır.

  • Oynayan herkes bunun bir oyun olduğunu hatırlamalıdır, oyun içerisindeki ülkelerle ilgili ithamlarda bulunabilir ancak ülkenin oyuncusuna direkt bir şekilde en ufak bir laf sarfedilemez. (örneğin oyunda birini arkadan vuran ülkenin oyuncusuna hain, ikiyüzlü vs. demek)
  • Savaşlar uzatılmaz, savaşı açan oyuncu amacı olan bölgeyi ele geçirişi konusunda önceden hazırlanmalı, orayı alabildiği veya alamadığı senaryoyu da kabullenip buna göre kısa sürede antlaşma safhasına geçmelidir. (örneğin X bir toprağı alacağız diyip o toprağı en son kuşatmak)
  • Savaşlar net bir sebeple açılır,  savaşı açan kişi savaşı ne için açtığını bilmelidir, düşman teslim olduğunda oturup düşünmemelidir, herhangi bir sebep barındırmayan, tamamen bir ülkeyi dolaylı yoldan parçalama amaçlı savaş ilan edilemez. (örneğin Avusturya'ya gireyim de negatif prestije ulaştırana kadar işgal edeyim PU'ları dağılsın)
  • Komşu iki büyük güç ikisini de tehdit eden daha büyük bir ülke yoksa birbiriyle müttefik kalamazlar. Sebepsiz müttefiklik dostane müttefik demektir bu durum da multiplayerın tüm dengesini etkiler. (örneğin Osmanlı ve İran'ın müttefik olup sanki sınırdaş değillermiş gibi birinin tüm gücünü Hindistan'a diğerinin tüm gücünü Balkanlara yoğunlaştırabilmesi)
  • Oyuncular saf bir şekilde oyundaki ülkelerinin konumları üzerinden diplomasi ve politika yürütmelidirler, diğer oyuncularla iyi geçinmek veya başka bir oyuncudan hazzetmemek müttefiklik veya savaş sebebi olamaz. (örneğin Avusturya oyuncusu güvenilir bir oyuncudur onla müttefik olurum ama Polonya oyuncusu bir önceki mpde müttefiğini satmıştır onla müttefik olmam mantığı)
  • Oyuncular bir savaşta düşman olan ülkeyle bir sonraki savaşta müttefik olabileceğini sindirerek oynamalı - ülkeler arası bir ülke tarafından diğer ülkenin onurunu zedeleyici bir hareket yapılmadıkça oyun genelinde devam eden bir düşmanlık bulunmamalıdır. (sen bana zor zamanımda saldırıp şu topragı aldın 300 sene sonra da olsa bunun intikamını alacağım mantığı)
  • Bir savaşta yenilmek ülkenin yıkıldığı anlamına gelmez, en kötü durumdan dahi oyuncu toparlamaya yönelik hareketlerle çıkmalı - ülkesini ayakta tutmak için çaba sarfetmelidir.
  • Hiçbir savaş adil değildir, hiçbir savaş eşit şartlarda yapılmaz. Oyuncular savaş ilanı aldıgında genel chatten durumun adil olmadığını dünyaya haykırmak yerine savaşına bakmalı, yenilginin kaçınılmaz olduğu savaşlarda gerekirse ordusunu dost bir ülkeye kaçırarak teslim olmalıdır.
  • Savaş ilanı aldıktan sonra çevre ülkeleri ayartarak müttefik olup savaşa sonradan yeni bir ülke çağırılamaz.
  • Simultane savaş ilanlarında savaş açan taraflar karşıdaki ülkeye " önce diğer ülkeyle anlaş " tarzında şartlar koyamazlar. Eğer bu tarz bir hareket yapılacaksa bu ülkeler müttefik olup tek bir savaş açılmalıdır.
  • Arkadaşlık bağının getirdiği ülkeler arası karşılıksız para akışları yapılmamalıdır. Bu durum oyunda arkadaşı bol olan oyuncuların avantajlı - arkadaşı olmayan oyuncuların dezavantajlı olmasına sebebiyet verir.
  • Bir ülkenin yıkılması dolaylı yoldan başka bir ülkenin güvenliğine tehdit oluşturacaksa bu ülke yıkılma riski taşıyan ülkeyi koruyabilir veya müttefik olabilir.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
(14-08-2015, 01:57)Duman : Benim kurduğum oyunlarda bulunacak oyuncular bu prensipleri ve oyun anlayışını kabul etmiş olmalıdır.
  • Oyuncular bir savaşta düşman olan ülkeyle bir sonraki savaşta müttefik olabileceğini sindirerek oynamalı - ülkeler arası bir ülke tarafından diğer ülkenin onurunu zedeleyici bir hareket yapılmadıkça oyun genelinde devam eden bir düşmanlık bulunmamalıdır. (sen bana zor zamanımda saldırıp şu topragı aldın 300 sene sonra da olsa bunun intikamını alacağım mantığı)

Sadece tek bir prensibi tartışmaya açman gerektiğini düşünmekteyim.

1. Bir ülke müttefiğine fırsatçılık yaparak ihanet ederken bunu kılıfına uydurmak için müttefiğinin ondan daha önce aldığı toprakları sebebiyet gösterememeli mi?
[+] 1 üye Awake nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Orada bahsedilen olay o değil, orada bahsedilen olay " vay sen bana savaş açtın bu saatten sonra oyunun sonuna kadar düşmanız bunu bil " anlayışı.
Cevapla
#4
  • Oyundan önce biz 3 kişi birlikte takılcaz ama komşumuz olan şu ülkeyide ileride çok güçlü olacak güçlendirmicez diyip o komşu devletin tüm dostlarına ally + garantör olup o oyuncu için multi'nin tadının daha 1444'den kaçmasına sebebiyet verilmeyecek. Eğer bu yapılırsa bunu gören başka oyuncular mp öncesi anlaşıp oyun başı 3vs1 atıp ileride güçlü olma potansiyeli olan bir ülkeyi nasıl olsa toparlanır diyerek oyun başı bitirmeyecek.


  • Ülke seçimleri dengeli olmalı hiçkimse Venedik, Avusturya ve Memlük'te hele birde İran'da oyuncu varken Osmanlı ile oynamak istemez. Aslında bu denge için yeterli oyuncu hiçbir olamayacağı için sağlanması ütopik gibi duruyor ki EuIV'ün zaten multiplayer olarak en büyük dezavantajı bu.
AgEJOQ.jpg
[+] 2 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Venedikte Avusturyada İranda Memlükte oyuncu varken Osmanlı oynamak istemeyen oyuncunun neden "multiplayer" da bulunduğu tartışılır.

Osmanlı, millet Avrupa'da birbirini yerken ben de AI'ya doğru yardırırım ülkesi olmamalıdır.
Benzer bir durum ne yazık ki çoğu Rusya oyuncusu için de geçerli.
Millet birbirini yesin ben AI Çin'i fethedeyim diyen oyuncu çok.
Cevapla
#6
+1

Ben bunu demek istemedim zaten ama Osmanlı Hindistan'a gitmesin diye gang bang yemeside gerekmiyor. Bunu önceden senle konuşmuştuk zaten Osmanlı'nın müttefiği yok oyun başı. Yanlışım yoksa son 5 multiden ikisinde Osmanlı oyun başı göçtü. Bu devletler girdiğinde kiminle dost olacak ki? Tek başına...

Kural konabilir misal Osmanlı'nın Basra'dan Hazar Denizine kadar olan (üstünkörü İran Azerbaycan'ı) sınırı geçmesi yasak yada Rusya Çin'e giremez sınır Orta Asya vs.
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#7
Darkrad öyle kurallar koymak istemiyor.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#8
Böyle bir kural koyulması mümkün degil ama ta oyunun başında osmanlıya karşı 3 kişi gang bang yapması da hakikaten hoş olmuyor.Sondan bir önceki mp de aynen etrafı sarılan osmanlı daha ilk bölümde göçtü gitti.kural olarak bir ülkeye bir oyuncu saldırıyorsa (özellikle oyunun ilk dönemlerinde) bir diğer oyuncu saldıramaz kuralı koyulabilir. Ayrıca bir savaş kaybeden oyuncuya bir diğer oyuncu 10 yıl boyunca saldıramaz kuralı da eklenirse mp de daha uzun süre oyuncu tutabiliriz diye düşünüyorum. Aksi durumda özellikle oyunun ilk 100 yılında ülkesi pert olan birçok oyuncu mpyi terketmek zorunda kalıyor.
Ara
Cevapla
#9
Custom nation için belki bir diğer oyuncunun savaşa katılmaması tartışılabilir ancak normal oyunda hiç bir ülke eşit değil. Candar illahaki başka ülkelerle ittifak yapacak. Yoksa Osmanlı'dan tek yer.
n20GdM.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.