EU4 - Origins İlk İzlenimleriniz
#1
header.jpg?t=1636621408
Origins eklentisi hakkında ilk izlenimlerinizi bu konuda paylaşabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#2
6w4195e.jpg

akkoyunlu, bizans, atina, arte, rodos, arnavutluk, candar, karaman, ramazan'ı ele geçirdiğim ettiğim halde +50 agresflik alan devletler sadece memlük, genoa, akkoyunlu ve great horde.

güncelleme ile koalisyon riski azaltıldı ve toprakların war score değeri azaltıldı ama bu kadar fantastik olmasını beklemiyordum. WC yapmayanlar bu fırsatı kaçırmasın.
[+] 2 üye He be nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Afrika müzikleri güzel ama sayıları az biraz daha fazla müzik eklenebilirmis etiyopyanin özel birlikleri güzel yeni estateler güzel ve anıtlar güzel oyunun launcheri d3dgear açıkken hala acilmama sorunu devam ediyor( emperordan beri var)
Ara
Cevapla
#4
İlginç bir şey fark ettim. İsrail'in ilk ideası "End of Diaspora" protestanlığın da church power'ını %15 arttırıyormuş.
Görsel
[+] 1 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Yeni görev ağaçlarında sık sık "x puandan her ay şu kadar kazanıyor" gereksinimini kullanmışlar.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
20211112075228_1.jpg?width=1115&height=627
Geçen sürümde  düşman başkentini yağmalarken bile baya bir ae veriyordu onu bile azaltmışlar
Ara
Cevapla
#7
Muhtemelen başkenti yağmalamak sana bir kazanç sağlamıyor, çünkü başkentin zaten oldukça gelişmiş. Burada olan tek şey düşmanın gelişmişliğinin azalması. Bu da oyuncuya kazanç sağlamadığından hem agresif vermiyor hem de savaş skoru istemiyor.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Kötğ niyetle yağmala seçeneği gibi birşey olmalı baywatch, günlükte öyle yazıyordu
[+] 2 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
1.31 sürümünde Avusturya ile odak agacından gelen Bohemyaya pu cb ile savas acıldıgında 27 agresiflik kazanılıyordu. 1.32 geldiğinde aynı şeyi denediğimde 103 agresiflik verir hale gelmişti. Forumlarda bu bugdan söz edilmiş ve sorunun yeni beta sürümde çözüldüğü söylenmiş. Beta sürümü indirip aynı bohemyayı pu almayı tekrar denedim bu sefer 52 agresiflik verdi. Umarım pu cb agresiflik değerlerini eski haline getirmeyi başarırlar yoksa pu cb ler inanılmaz derecede nerflenmiş olucak.
Ara
Cevapla
#10
hocam koskoca Bohemya'yı 27 ae ile almakta saçmaydı yani. Bu 52 ideal olmuş.
[+] 1 üye Nochteass nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Hocam bazı ülkeleri diğer ülkelerden ayıran odak ağacının verdiği güçtür. Şimdi sen odak ağacındaki mekaniği bu denli nerflersen o ülkenin albenisi kalmaz veya azalır. İyi bir Avustur oyuncusu bohemya ve macaristanı açılışta pu alarak başlar zaten oyuna. Bu nerfle beraber Bohemyayı alıp 5 6 yıl boş boş oturmak icap edicek bu da inanılmaz bir nerf aynı şey macaristanı pu aldıktan sonra da olucak. Hele Milan da pu düşerse vay halimize...
Ara
Cevapla
#12
@Vito Carleone savaşsız pu düşürürsen agresiflik almazsın, ayrıca bahsettiğin duruma meta deniyor bir oyunda denge aranıyorsa meta sürekli değişmeli her oyun başı bohemia kolayca pu alınabiliyordu bu meta zayıflamış oldu
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Önceki DLC'de de fark ettiğim bir durumdu. Ülkeler, önceki DLC'de Majapahit bu DLC'de Mali, ülkeyi kurtarmanız gereken bir zorlukta başlayınca hiç oynama isteğim olmuyor. Zorluktan kastım, Ryukyu ile hayatta kalma, Hordalar ile Rusya'yı mağlup etme, Sırbistan ile Osmanlı'yı def etme tarzı zorluklar değil, doğrudan oyun mekaniği ile kurulmuş "felaketler". Böyle hissetmemin en büyük etkeni doğru oynamanın tek yolu olması, çünkü alternatif bir rota izlediğinizde ülke çıkmaza girebiliyor. Örneğin Mali ile oynarken felaketi atlatmak için estateler ile belli bir şekilde oynamış olmanız gerekiyor ki ülkeniz yıkılmasın. Bunu yapmazsanız gelecek olan eventlerde sürekli size zararı olan seçeneği seçmeniz ve başlangıçta yapmadığınız hareketten ötürü 30-40 yıl geriye gitmeniz gerekiyor. Umarım bu tarz şeylerden önümüzdeki eklentilerde uzak dururlar.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Kongo artık viable olmuş mu?
Ara
Cevapla
#15
Batı Afrika'da Mali denedikten sonra bölgede oynama isteğim kaçtığından Doğu Afrika ya da Kongo havzasından bir ülke denemeyi planlıyordum, denedikten sonra fikirlerimi paylaşırım.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#16
100 yıllık Kongo oyunu sonunda düşüncelerim bölgede daha hızlı ilerlenebildiği. Normalde expansion ya da exploration açıp üç bölgeyi birbirine bağlayan toprağa koloni atmak yerine görev ağacından bölgelere erişip savaş açabiliyorsunuz bu da genel olarak daha kolay kılıyor. Görev ağacı ile başlangıç vasallarını ilhak ederek feodalizmi başkentinize getirip direkt benimseyebiliyorsunuz. Genel olarak daha "kolay" yapılmış, oynadığım ülkelerdeki genel tecrübem de bu yönde. Her şey eskisine kıyasla daha "kolay".

Bunların dışında yeni enstitü sistemini son derece dandik buluyorum. Eski sistem iyi olmasa da yeni sistemden çok daha iyiydi, en azından ne kaybettiğinizi daha çok anlıyordunuz, şimdi tüm yüzdeler birbirine karışıyor, şimdi enstitüyü almak için toprağın gelişmişliğini yükseltmeliyim diyemiyorsunuz.
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Şu ikonlar tanıdık geldi. Enstitü öncesi dönemde mi bir yerlerde kullanılıyordu acaba?

unknown.png
Ara
Cevapla
#18
Enstitü ikonları bunlar zaten, küçük hallerini kastediyorsan bilmiyorum ama normal halleri enstitü sekmesinde vardı.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#19
Mali ile olan başlangıcı bu denli zorlaştırmaları normal mi sizce? Inka ve Aztek başlangıçları kadar zor olmuş. 5 saattir göbeğim çatladı, en son 1484 gibi görevi tamamladım.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
halicarnas mozalesinin etkilerini niye değiştirdiler acaba
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.