EU4 - Şehir Ekleme Rehberi
#1
1.png

1- Önce mod klasörünüze map ve localisation klasörlerini oluşturun. Daha sonra SteamApps\common\Europa Universalis IV'dan map klasörünün içinden provinces.bmp, default.map, positions.txt, definition.csv, continent.txt ve area.txt dosyalarını kopyalayıp oluşturduğunuz map klasörüne atın. Eğer yeni bir toprak parçası yaratacaksanız heightmap.bmp, terrain.bmp, rivers.bmp, terrain/colourmap_<season>.dds'leri ve terrain/colourmap_water.dds'leri de kopyalamalısınız. localisationun içinden prov_names_l_english.yml dosyasını modunuzun içindeki localisationa kopyalayın.

2- default.map'ı açın (notepad++) ve içindeki max_provinces yazan kısma ekleyeceğiniz şehir sayısı kadar ekleyin. definition.csv belgesini açın ve en altta kadar inin. En sona kaçıncıysa önce onu, daha sonra belgede daha önce hiç kullanılmadığına emin olduğunuz RGB değerlerini ve şehrin ismini yazın.

Kod:
4139 54 54 236 Oulujärvi
4140 34 34 210 Saimaa
4141 1 2 3   StrategyTurk

4141;1;2;3;StrategyTurk;x #Eğer metin belgesinde açarsanız.

3- Artık yeni şehrinizin renklerini belirlemiş oldunuz. Şimdi Paint / Photoshop'da provinces.bmp'yi açın. Önce ayarladığınız RGB değerlerini girin. Daha sonra Lasso ( L ) ile istediğiniz yeri belirleyin. Daha sonra orayı boyayın. Layer menüsünde Flatten Image diyin, CRTL+S ile kaydedin.

2.png

3.png

  Şimdi eğer siz var olan haritayı bozmadan sadece şehir eklediyseniz terrain.bmp heightmap.bmp gibi şeyleri değiştirmenize gerek yok. Ben genede değiştirdim tabii.

4.png

4- provinces.bmp'yi ve rivers.bmp'yi sekme olarak açın. Önce provinces.bmp'de CRTL+A ve CRTL+C yapıp rivers.bmp'ye geçin. En yukarda Image / Mod bölümünden resmi RGB moduna getirin. Şimdi buraya yapıştırabilirsiniz. (W) ile değnek aracına geçin. Tolerans 0 olsun. Şehrinizi seçin daha sonra en sağ altta Layer bölümünde Background'u seçin ve renk olarak gördüğünüz beyazlığı seçin ve boyayın. Fırçaya sağ tıklayarak kalem aracına geçebilirsiniz. Yeşil rengi seçip yeşil renkle tek karelik bir nehir kaynağı yaratın. Açık mavi rengi seçip onla istediğiniz şekilde boyayın. Denize doğru 3-4 kare fazladan çizmeniz gerek. Hepsini yaptıktan sonra Layers bölümünde katmana sağ tıklayıp Flatten Image diyin. CRTL+C yapın daha sonra History penceresinde en yukardaki resmin ilk haline basın ve yapıştırın. Böylece resmin renk tablosu bozulmayacak ve tekrardan uğraşmak zorunda kalmayacağız. CRTL+S yapıp kaydedin ve resmi kapatın.

5.png

5- Önceki adımda yaptığımız gibi provinces'i kopyalayın. Resmin modunu RGB yapıp yapıştırın. Şehrimizi seçin ve yeni katman yaratıp (CRTL+SHIFT+N) orayı 96 96 96 ile boyayın. Şimdi Layer kısmında katmanın solundaki yere CRTL'ye basılı tutarak tıklarsanız hepsini seçmiş olacaksınız. Şimdi alttaki Background katmanına tıklayın. En üstte Select/Modify kısmında önce Expand (2) yapın daha sonra Feather (2) uygulayın. Background katmanı seçiliyken rengi 93 93 93 yapın boyayın. Yarattığınız katman kapamadan sağ tıklayın ve Flatten Image yapın. CRTL+A ve CRTL+C yapıp History penceresinden en üsttekini seçip yapıştırın ve kaydedin.

6.png

6- DDS dosyaları ile fazla uğraşmaya gerek yok. Bu linkteki eklentiyi kurmuşsanız bu dosyaları Photoshop'da açabilirsiniz. Burayı iki şekilde yapabiliriz. Ya önce dds dosyalarını provinces'e atıp boyutunu aynı hale getireceğiz veya provinces'i küçültüp dds dosyasına atacağız. İlk dediğimi yaparsanız resmi attıktan sonra CRTL+T yapın ve kenarlardan tüm resme yayın. Aynı şekil şehrinizi civarlardaki bir rengi seçip boyayın. Şimdi kopyaladığınız dds'yi seçin tekrar ait olduğu yere atın. Gene CRTL+T yapıp bu sefer küçültün. Diğer dds dosyalarında da aynı şeyi yapın. Water colormap'da ise karadan bir renk seçin onla boyayın. Not: Haritanın hizası eşit olmayabilir. (v) ile resmin yerini değiştirip Opacity'yi düşürerek şehrinize denk gelecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Kaydederken Dxt3 ile kaydedebilirsiniz, çalışıyor. Plazada sordum birkaç defa ama kimse hangi modda kaydedileceğini tam olarak bilmiyor galiba.

7- area.txt ve continent.txt dosyalarına şehrinizin ID'sini uygun gelecek şekilde ekleyin. Uzaklardaki bir bölgeye eklemeyin.

8- Kopyaladığınız prov_names_l_english.yml dosyasına PROV4141:0 "Dark Islands" bu şekil şehrinizi ekleyin.

9- History/provinces kısmına şehrinizin dosyasını açmak gerekiyor yoksa gidilemeyen yer olur. Oyunun kurulu olduğu yerden bir tanesini kopyalayıp içini değiştirebilirsiniz. (Ülke ekleme rehberine bakın.)

7.jpg

10- Şehrin pozisyonlarını ayarlamak için önce Steam'de oyuna sağ tıklayın ve başlangıç ayarına -nudge yazın. Oyunu açtıktan sonra ana menüde sağ altta nudge yazısını göreceksiniz. Buradan oyundaki birçok şeyin yerini, yönünü ve boyutunu değiştirebilirsiniz. Ayarladıktan sonra kaydedin ve çıkın. Oyunun belgelerimdeki yerinde mod klasörünün olduğu yerde map diye bir klasör yaratılmış olacak. Buradan yarattığınız positions.txt'yi kesip modunuzun map klasörüne atın. Kopyalarsanız oyun moddan değil buradaki dosyadan çalışacaktır.

Ayrıca şehrinizi common klasöründe bulunan şu dosyalara ekleyebilirsiniz:

00_colonial_regions.txt : Şehrinizi belli bir koloni bölgesine alır.

00_tradenodes.txt: Şehrinizi belli bir ticaret bölgesine eklersiniz. Eklemezseniz şehriniz hiçbir bölgeye ait değilmiş gibi gri görünür.

00_trade_companies.txt: Asya gibi yerlerde bulunan ticaret şirketi bölgesine eklersiniz.

00_natives.txt: Şehirde görünecek yerlilerin türünü ayarlamanızı sağlar. Eklemezseniz askerlerinizin yerlileri öldürme özelliği çalışmayacaktır.

Ayrıca Harita Modlama Rehberi'ne de bakmanızı öneririm. Sorunuz varsa yazabilirsiniz.
[+] 8 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Sadece bir şehri böleceksek 3. adıma kadar yapmak yeterli mi?
Ara
Cevapla
#3
Bölmekten kastettiğinin ne olduğu tam anlayamadım. Eğer bir şehri iki parçaya bölüp ikinci parçaya şehir eklemek istiyorsan terrain ve heightmap'te değişiklik yapmana gerek yok sadece provinces yeterli. Bir şehri parçalayıp iki farklı şehre vermek istiyorsan o şehri definition.csv'den de silmen gerek.
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Teşekkürler, hallettim.

Bunun sebebi nedir?
Ara
Cevapla
#5
Toprağı silmişsin ama yeni şehir eklememişsin.
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Yok, sadece şehri ekledim. Silme işlemini yapamadım, o yüzden mi?
Ara
Cevapla
#7
Şehir eklemek istiyorsan yukarıda gösterdiğim adımları uygulaman gerek, burada onları tekrar vermeme gerek yok. Yukarıda gösterilen adımları bir bir uygularsan olmaması gibi bir durum söz konusu değil.
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Sadece yeni şehirler ekledim ve eskilerine dokunmadım. 4-5-6 ve 10. adımları yapmadım sadece. Direk mod olarak değil, oyun klasörüne atarak yaptım.
Ara
Cevapla
#9
4-5-6 sadece yeni bir kara parçası eklemeni gerektiren durumlarda yapılıyor. 10. adımda yapman gerekeni anlaman için şuraya bak: https://support.steampowered.com/kb_arti...&l=turkish
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Notepad++ ilk kez kullandığımdan cahilliğime gelmiş, kaydetmeyi unutmuşum. :D Şaka gibi teşekkür ederim yardımların için.
[+] 1 üye SpeeDeath nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
bende hepsini yaptım mesela hakkariyi kurdum ve 2652. provenceydi. prov_name_ı_english te de diğerleri gibi yaptım sonra oyuna girdim ve hakkari üzerinde PROV2652 yazıyor bunu nasıl çözerim yardım edermisin.
Ara
Cevapla
#12
prov_names_l_english.yml'ye eklemek zorunda değilsin. Kendi moduna eklediğin şeyler için bir dosya oluşturup her şeyi ona yazabilirsin. modum_l_english.yml gibi bir şey açıp içine ekle.

l_english:
PROV2652: "Hakkari"
PROV_ADJ2652: "Hakkari"
Ara
Cevapla
#13
Ben Edirne'yi bölüp alt kısmına Gelibolu ekledim. Bütün dosyalardaki ayarlar tamam, şehir her şekilde oyuna eklendi bir problem yok ancak Edirne şehri iç kara halinde kalmasına rağmen limanı hâlâ aktif vaziyette. Bunun önüne geçemiyorum ne yaptıysam Edirne Limanı'nı kapatamadım. Bunun bir yolu var mı ? (Sorunu hallettim, merak eden olursa çözümü : Böldüğünüz şehir id'sini alın [ben Edirne'yi böldüm id'si 149] ve şehrin idsini aratarak tüm dosyalardan silin. Daha sonra sanki tekrardan şehir oluşturuyormuş gibi son id olarak ekleyin ve default.map dosyasından max_provinces'i 1 arttırın)
[+] 1 üye batuhanuzun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.