EU4 - Tall Gitme Rehberi - Tall Nasıl Gidilir?
#1
Öncelikle tall oynayış tarzına başlamadan önce oyun içi terim olan "Development" (dev) kavramını  ve tall oynayış sisteminin sadece Comet Sense (cs) dlcsine özgü olay olduğunu bilmemiz gerek

Basitçe Development yani kısaca devi anlatmak gerekirse;Bir şehrin değerini belirten bir değerdir (eski oyuncular için bt sistemi değişti artık dev sistemi geldi) 3 parçaya ayrılır  Base tax (Vergi) Production (Üretim) Manpower(İnsan gücü)   Bu 3 devin toplamı şehirin toplam devini yani şehrin toplam değerini gösterir.


Şimdi basitçe devi anladığımıza göre tall  nedir ve nasıl yapılır sorusuna geçelim 


Tall Oyun içinde deli gibi genişlemek yerine daha stabil,risksiz ve barışçıl  bir şekilde oyunda güçlenme şeklidir. Şu ana kadar oyunda güçlenmek için sürekli toprak işgal etmemiz gerekirdi (wide) ama artık cs ile artık güçlenmek için genişlemeye gerek yok büyümek var 


Neden tall yapmalıyım neden tall yapılır ?
Savaş açmak risklidir savaş masraflıdır ve aldığınız toprak başta sorunlu ve değersizdir küçük bir ülkeyseniz ve ülkeniz risk altındaysa  bir süre tall gitmek oyun içinde size yarar sağlar ayrıca fazla ae yaptığınıza ülkeler size karşı koalisyon girme riski oluştuğunda tall yapmak size yarar sağlar ayrıca elinizde fazla yönetim puanı olduğunda limite geldiğinizde harcayabileceğiniz bir bölüm yoksa güzel bir yatırım olabilir (Teknolojiye fazla puan vermek genelde enayiliktir.)

En iyi tall nasıl yapılır ?
En iyi tall yapmak demek en ucuza dev nasıl arttırılır demektir aşağıda 
Tall şeklinde oyun onayacak arkadaşlara en iyi önerim hre içinde bir ülke olmaları özellikle italya hollanda hansa ve danimarkaki topraklar tall yapımına uygun topraklardır (hem stratejik hem de az sonra bahsedecegim arazi bakımından önemli )

Tall sisteminde en önemli nokta topraktır şehir mutlaka sizin kültür grubunuzda aynı din de olmalıdır.
toprak arazisi mutlaka iyi olmalı özellikle 
Farmlands
Combat_terrain_farmlands.png
Ve
Grasslands 
Combat_terrain_grasslands.png
Olması çok önemli bu 2 toprak türünde dev arttırken ekstra bir penaltı gelmez ayrıca farmlands da +2 Grasslands da ise +1 fazladan bina kurulabilir alan mevcuttur bu da size bina kurmada iyi bir avantaj sağlar ayrıca gene ülkenin iklimi önemli buzul çöl ve tropik topraklarda tall gene pahalıdır ayrıca toprağın ana ticaret bölgesi veya doğal liman olması da önemli kriterler arasında.


En iyi tall için bölgelerimizi seçtik şimdi diğer devi ucuzlaştıracak etmenlere bakalım
1.Fikirler 
Toksan ducht switch milan fikirlerinde devi ucuzlaştıracak fikirleri mevcuttur(%10 daha az dev harcama) Bu tarz ülkeler ile tall gitmek her zaman daha yararlıdır ayrıca mutlaka ekonomi fikri  alınmalıdır çünkü ekonomi fikirlerini tamamladığınızda bonus %20 daha az dev harcama kazanırsınız .(@Aytaç "Economic'den %20 dev cost azaltma gelir. Eco-Quanitity Poliçesinden de %10.")

2.Üniversite dikme 
Üniversite %20 azaltma yapmakla birlikte ekstradan bir bina slotu daha açıyor yani mutlaka binalardan üniversiteleri dikin
3.Hristiyansanız protestanlığı tercih edin
Kilise puanlarını kullanarak dev indirimi alabilirsiniz (%5)
4.Başkenti geliştirme
Başkenti geliştirme %10 daha ucuzdur
5.Hre içinde 1.reform 
Size %5 indirim sağlar ayrıca free city olursanız %10 daha indirim alırsınız ama bu sefer sadece  1 toprak şekilde kalırsınız tavsiye etmem 1 toprak da genişlemek hem pahalı hem de sıkıcı olacaktır.
6.Tropik odun da ticaret lideri olun 
%10 indirim sağlar yapmak için pek zorlamayın ama kolonici bir ülkeyseniz neden olmasın 
7.Adm teknolojisinde ilerlemek 
17(%10) 23(%20) 27(%30) adm teknolojisinde dev indirimi alınır.


Peki bir şehrin devini arttırdığımızda bize gelen artıları nelerdir ?
  • Tax_Base_Icon.pngBase tax:
    • 28px-Tax_income.png+1 Yıllık vergi de artış,
    • 28px-Local_spy_defence.png+1% Yerel istihbarat gücü artar
  • 28px-Production.png Production:
    • 28px-Local_goods_produced.png+0.2 yerel malzeme üretimi,
    • 28px-Global_ship_recruit_speed.png-1% Gemi üretim hızına indirim
  • 28px-Local_manpower_modifier.png Manpower:
    • 28px-Manpower.png+250 Maskimum insan gücü havuzuna etki,
    • 28px-Regiment_recruit_speed.png-1% Asker üretim hızı indirimi,
    • 28px-National_garrison_growth.png+1% Garnizondaki askerlerin dolma hızı artar

Her bir dev toprağını 10 arttırdığımızda :
  • 24px-Province_warscore_cost.png+1% Ws daha pahalı
  • Overextension.png+1% Şehir overextension daha fazla 
  • 28px-Core-creation_cost.png+10 Core  Daha pahalı
  • 28px-Diplomatic_annexation_cost.png Diplomatik entegre daha fazla
  • 28px-Local_trade_power.png+0.4 Yerel ticaret gücü daha fazla
  • 28px-Missionary_strength.png-0.1% Din değiştirme hızı daha az
  • 28px-Supply_limit.png+2% daha fazla erzak bulundurma
  • 28px-Land_forcelimit.png+0.1 daha fazla asker limiti
  • 28px-Naval_forcelimit.png+0.1 daha fazla gemi limiti (sadece kıyı kenarı olan)

Bunun dışında her birini 50 dev yaparsanız size 1 caravan power verir. Her 10 dev arttiriminda +1 bina slotu eklenir.



Nasıl dev artırılır ?
Devi arttirilacak şehir seçilir.
şehir penceresinden resimde görüldüğü üzere tıklanarak geliştirilir.
zVB0rg.jpg
[+] 8 üye Fire nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Dev puanı sanki dlc'siz de vardı ?
euorpa_universalis_iv_signature_by_forev...9dpsup.jpg
Ara
Cevapla
#3
(20-08-2015, 17:14)forgiven : Dev puanı sanki dlc'siz de vardı ?

Var ama geliştirme yapamıyorsunuz o yüzden DLC'siz oyunlarda Wide, DLC'li oyunlara göre çok güçlü.
Ara
Cevapla
#4
Eskiden tall mı varmış? Wide lobisi kuracağım sloganımız bu :P
Güzel rehber olmuş. Haritada tall gitmeye uygun birkaç bölge daha sıralayabilsek daha güzel olur.
Ara
Cevapla
#5
Örnekler verelim.
Hollandalı bir eleman free city olarak 200 sene boyunca oynamış bununla ilgili achievement'i almak için.  (Mor renkteki Nassau'yu march yapmış.)

Görsel

Bu da benim kebab'tan, 47 mil. power, bina ile birlikte 32k mp ve 12k landforce limit veriyor :D

Görsel
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#6
Eline sağlık güzel rehber olmuş.
(sadece kıyı genarı olan) şurayı düzeltebilir misin?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#7
(16-01-2017, 16:36)altnkurt : Eline sağlık güzel rehber olmuş.
(sadece kıyı genarı olan) şurayı düzeltebilir misin?

Uyarı için teşekkürler yöneticiler hızlıca duruma el atmış
p8RNv0.png
Cevapla
#8
Bu konu böyle değildi sanki geçen gün baktığımda.
"Comet Sense (cs)" "danimarkaki" "Toksan ducht switch" yazım yanlışları mevcut. Ama geçen gün baktığımda bunları görmemiştim. Çok garip.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#9
Tall gitmek için en uygun custom ideaları nelerdir ?
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#10
Monark point düşüren her türlü idealar olabilir. Administrative efficiency ve development cost şart tabi.
Ara
Cevapla
#11
Economic'den %20 dev cost azaltma gelir. Eco-Quanitity Poliçesinden de %10.
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.