İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Benim anlatmak istediğim husus şu, eğer siz Azteklerle Avrupa'ya çıkartma yapabiliyorsanız bu "alternatif tarih" olmuyor, bu "alternatif evren" oluyor. Alternatif tarih dediğimiz şey, tarihteki bazı olayların farklı gerçekleşmesi durumunda nasıl olacağıdır. Örneğin 1. Dünya Savaşı'nda Fransa ve İngiltere'de çeşitli olumsuz olayların gerçekleşmesini ekleyip, Almanların daha başarılı kararlar vermesini öngörerek "Almanlar kazansaydı" diyip bu şart üzerinden bir senaryo üretebilirsiniz. Bu alternatif tarihtir. Ancak siz bunu "Almanlar savaş esnasında yaptıkları bir kazıdan uzay gemisi ve ışın silahları bulurlar..." diye kurarsanız yaptığınız şey "alternatif tarih" olmuyor.
Benim söylediğim bu, bence tarihte yıkılmış veya o kadar başarılı olamamış bir ülkenin oyunda harikalar yaratabilmesi alternatif tarihtir. Örneğin tarihte çok sonraları Napolyon'un zoruyla kurulan İtalya'nın, 1600 yılında Milan tarafından kurulması alternatif tarihtir veyahut Bizans'ın yine bir nebze imkansızı başarıp hem kendi şansı hem de Osmanlı'nın şanssızlıkları sonrasında toparlayıp tekrar gücüne kavuşması bir alternatif tarihtir, ancak Bizans'ın Osmanlı saldırısı karşısında Amerika'ya koloni atıp başkentini Amerika'ya taşıyıp Amerika'da bir Roma İmparatorluğu kurması alternatif tarih olmaz, fantastik senaryo olur.
Alternatif tarihe sonuna kadar varım ancak Ryukyu ile dünya fethedilebilmesi, Granada ile Hindistan'a göç edilebilmesi alternatif tarih midir size göre?
Aşağıdaki 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• AÖZÖZ
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(03-05-2017, 21:47)Duman : Benim anlatmak istediğim husus şu, eğer siz Azteklerle Avrupa'ya çıkartma yapabiliyorsanız bu "alternatif tarih" olmuyor, bu "alternatif evren" oluyor. Alternatif tarih dediğimiz şey, tarihteki bazı olayların farklı gerçekleşmesi durumunda nasıl olacağıdır. Örneğin 1. Dünya Savaşı'nda Fransa ve İngiltere'de çeşitli olumsuz olayların gerçekleşmesini ekleyip, Almanların daha başarılı kararlar vermesini öngörerek "Almanlar kazansaydı" diyip bu şart üzerinden bir senaryo üretebilirsiniz. Bu alternatif tarihtir. Ancak siz bunu "Almanlar savaş esnasında yaptıkları bir kazıdan uzay gemisi ve ışın silahları bulurlar..." diye kurarsanız yaptığınız şey "alternatif tarih" olmuyor.
Benim söylediğim bu, bence tarihte yıkılmış veya o kadar başarılı olamamış bir ülkenin oyunda harikalar yaratabilmesi alternatif tarihtir. Örneğin tarihte çok sonraları Napolyon'un zoruyla kurulan İtalya'nın, 1600 yılında Milan tarafından kurulması alternatif tarihtir veyahut Bizans'ın yine bir nebze imkansızı başarıp hem kendi şansı hem de Osmanlı'nın şanssızlıkları sonrasında toparlayıp tekrar gücüne kavuşması bir alternatif tarihtir, ancak Bizans'ın Osmanlı saldırısı karşısında Amerika'ya koloni atıp başkentini Amerika'ya taşıyıp Amerika'da bir Roma İmparatorluğu kurması alternatif tarih olmaz, fantastik senaryo olur.
Alternatif tarihe sonuna kadar varım ancak Ryukyu ile dünya fethedilebilmesi, Granada ile Hindistan'a göç edilebilmesi alternatif tarih midir size göre? Bu anlattıklarını yapıp yapamamak sana kalmış. İstersen asteği seçer sadece Amerika kıtasında kalarak fantastiklikten uzak durursun. Şimdi siz sadece kendi açınızdan düşünüyorsunuz. Bu oyunu fantastik senaryolar yapmak için oynayan oyuncularda var. Adamlarda o oyuncuları çekip daha fazla satış yapmak için böyle şeylere yöneliyorlar. Sonuçta ticari bir kurum. Yani fantastik takılmak, alternatif tarih takılmak veya tarihsel takılmak tamamen sizin elinizde. Ben Osmanlı oyunlarımı hep tarihsel oynarım mesela.
•
İleti Sayısı: 4
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
(03-05-2017, 21:47)Duman : Benim anlatmak istediğim husus şu, eğer siz Azteklerle Avrupa'ya çıkartma yapabiliyorsanız bu "alternatif tarih" olmuyor, bu "alternatif evren" oluyor. Alternatif tarih dediğimiz şey, tarihteki bazı olayların farklı gerçekleşmesi durumunda nasıl olacağıdır. Örneğin 1. Dünya Savaşı'nda Fransa ve İngiltere'de çeşitli olumsuz olayların gerçekleşmesini ekleyip, Almanların daha başarılı kararlar vermesini öngörerek "Almanlar kazansaydı" diyip bu şart üzerinden bir senaryo üretebilirsiniz. Bu alternatif tarihtir. Ancak siz bunu "Almanlar savaş esnasında yaptıkları bir kazıdan uzay gemisi ve ışın silahları bulurlar..." diye kurarsanız yaptığınız şey "alternatif tarih" olmuyor.
Benim söylediğim bu, bence tarihte yıkılmış veya o kadar başarılı olamamış bir ülkenin oyunda harikalar yaratabilmesi alternatif tarihtir. Örneğin tarihte çok sonraları Napolyon'un zoruyla kurulan İtalya'nın, 1600 yılında Milan tarafından kurulması alternatif tarihtir veyahut Bizans'ın yine bir nebze imkansızı başarıp hem kendi şansı hem de Osmanlı'nın şanssızlıkları sonrasında toparlayıp tekrar gücüne kavuşması bir alternatif tarihtir, ancak Bizans'ın Osmanlı saldırısı karşısında Amerika'ya koloni atıp başkentini Amerika'ya taşıyıp Amerika'da bir Roma İmparatorluğu kurması alternatif tarih olmaz, fantastik senaryo olur.
Alternatif tarihe sonuna kadar varım ancak Ryukyu ile dünya fethedilebilmesi, Granada ile Hindistan'a göç edilebilmesi alternatif tarih midir size göre?
Alternatif tarih neden sadece belli şartlar altında oluşmak zorunda? Ülkelerin alternatif tarih oluşturması için neden bir kaç seneçekleri var? Ya da alternatif tarih oluşması için gerçekleşen olayın boyutu minimal düzeyde kalmak zorunda? Tüm dünya geneline yayılmamalı?
Ryuku ile WC yapan bir oyuncu bu WC sırasında diğer ülkelerde olmayan ışın kılıcı veya uzaylı teknoloji kullarak yapmıyor. Peki Hollanda gibi ufak bir ülke ile Hindistan'da sömürge yapmak ya da Portekiz gibi yüz ölçümü bakımından küçük sayılabilicek bir ülke ile Amerika kıtasında kolonicilik yapabilmesinde sorun yok iken, Granada neden Hindistan'da sömürgecilik yapamasın? Sırf tarihte bu ülkeler bu olayları gerçekleştirdiler diye mi? Peki bu ülkelerin bunları gerçekleştirmesi fantastik bir senaryo değil mi?
Aztekler üzerinden örneklendirme yapıldığı için bende bir kaç teori üretmek istiyorum. Tarihte Aztekler oyunda ki bir kaç strateji uygulayıp teknolojik açıdan kendilerini geliştirmiş olsalardı.(ki oyunda da Avrupa'nın teknoloji düzeyine ulaşmak şuan için çok zor) ve İspanyollara yenilmeselerdi, Avrupaya göç etmeyeceklerinin garantisi var mıydı? Bu söylediklerim sırf tarihte gerçekleşmedi diye kulağa fantastik gelebilir. Ama İspanyolların Amerika kıtasını keşfetmeside kulağa fantastik geliyor.
Eğer sadece tarihde olanların bir kaç versiyonu gerçekleşsin, belli bir kalıbın dışına çıkılmasın görüşünü savunuyorsanız buna saygı duyarım. Ama bu görüşünüze katılmam. Katılmamın sebebi; o yun içerisindeki strateji uygulayarak yapılabiliceklerin çeşitliliğinin azalmasını istememem. Ayrıca şunu belirtmek istiyorum ben hiç bir zaman kendime Ryuku ile WC yapmak gibi bir hedef koymadım. Ya da Aztekler ile Avrupayı yeşile boyamak istemedim. Ama oyunda bu yapılabilir olduğu içinde çocukca bir oyun olduğunu düşünmedim. Ya da ''bende bunu yapmak zorundayım'' demedim.
Osmanlı'nın elinde keşif ve sömürgecilik yapabilicekleri güç ve imkanlar vardı. Ama kültür ve gelenekleri gereği savaşarak bileklerinin hakları ile toprak elde etmeyi seçtiler. Her oyuncu, oyunda oyunun kolay yönlerini kullanmadan kendine bir hedef seçip gerçekleştirme yoluna gidebilir.
Aşağıdaki 1 üye Burak nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Burak nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
04-05-2017, 03:27
(Son Düzenleme: 04-05-2017, 03:28, Düzenleyen: Duman.)
Tarihte konum, gelenek, din vb. şartlar doğrultusunda ortaya çıkmış bazı sonuçları fazla basitleştiriyor ve sanki birkaç kişinin gayretiyle öyle olmuş gibi gösteriyorsunuz. Hollanda dediğimiz ülke Europa Universalis IV'ün zaman aralığında konumu ve bölgenin şartları vesilesiyle muazzam bir ticari imparatorluk haline gelmiş, bu imparatorluğun vesilesiyle koloniler kurmuş bir devlet. Öte yandan Granada için bundan bahsetmek mümkün değil, oyunda nerede ticaret yapıldığı, hangi bölgenin ne kadar ticaret değerine sahip olduğu da belli. Granada'nın konumundaki bir ülkeden ticaret imparatorluğu oluşturup koloni gücü ortaya çıkartabilmek için zeki bir liderden çok daha fazlası gerekir.
Hollanda ve Portekiz gibi ülkeleri küçümsemek - hele ki genel olarak ülkeleri yüzölçümüyle değerlendirmek - büyük hata. En büyük ülkenin Rusya olması en zengin ülkenin Rusya olduğu anlamına gelmiyor. Sadece tarihte olanlar gerçekleşsin gibi bir düşüncem yok, alternatif tarih tanımı içerisinde her şey olabilmeli. Burada savunulan düşüncelerin birçoğu alternatif tarihi savunduğunu iddia etse de, fantastik evren istiyorlar.
Aşağıdaki 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• AÖZÖZ
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
04-05-2017, 08:33
(Son Düzenleme: 04-05-2017, 08:34, Düzenleyen: jax61.)
kimsenin fantastik evren düşüncesi yok.. fakat sizin istediğiniz şu devlet tarihte güçlüydü yine güçlü olsun. fakat şu devlet yokolmuştu..bu oyunda da güçsüz tırt olsun ne gerek var tarzı bir tarih anlayışı.. bu anlayış hearts of iron 4 de gayet iyi yansıtıldı.. ne kadar oynandığı ortada..
siz isteseniz de istemeseniz de bu bir oyun ..bunu salt tarihe uygun hale getirmek oyunu tamamen mahvetmeyle eşdeğerdir. oyunun öncelikli amacı eğlence ise isteyen istediği gibi eğlenebilmeli kendi tarihini kurgulamalı.. aksi halde tarihe uygun seyredebilecek bir oyun kurgulamaya kalksanız oyuncuya ihtiyaç yok. bırakın oyun kendi kendine oynasın siz çekirdek çitleyin..
hollanda üzerinden örnek verdin ama sen benden daha iyi bilirsin hollanda tarihini. nasıl süreçlerden kimler sayesinde çıktıklarını..ulusal kahramanlarını felan :P tarihte bazı dönüm noktaları her zaman olmuştur..bazısı kazanmış bazısı ise kaybetmiştir.. neden kaybedenler kazanamasın.hep kayıp mı etmeliler..aztekler savaşa değil hastalığa yenildiler bu arada ..
Aşağıdaki 2 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt, Burak
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Duman söylediklerinde kısmi haklı aslında ama tamamen engellenmesine bende karşıyım. Şimdi mali gibi bir devletin kendi bölgesini topladıktan sonra keşiflere çıkması olası bir hamle olurdu. Ancak herhangi bir ihtimalle başına gelen deli bir kralın okyanusu keşfetmek istemeside olası bir hamle olabilir. Ancak bunun için gerekli olan şey okyanusu geçebilecek bir gemi yapabilecek durumda olmaları. Oyundada bunu görmeliyiz. O gemileri yapabilme aşamasına getirmek için çabalamalıyız oyundada. Şimdiki gibi bir tane şehre dev basa basa teknolojide önde gitmek biraz aptalca hissettiriyor.
İkinci olarak dumanın bahsettiği Granada kolonicilik mevzusu zaten oyunda var. İstediğiniz kadar çok koloni yapın gereken ticaret noktasını ele geçirmedikçe ondan tam anlamıyla faydalanamıyorsunuz. Yani karayipteki bir koloniniz ticareti fasta olan size getirmeyi bilmediğinden sevillaya taşıyor. Bu bağlamda oraları ele geçirmeniz gerekiyor. Oraları ele geçirdikten sonra yaptığınız kolonicilik zaten portekizden ve kastilyadan ele geçirdiklerinizle başlamış tarzında bir roleplay yapılabilir.
Üçüncü olaraksa bence en önemli olay lojistik. Granada olarak hindistanda ele geçirdiğiniz bir toprağa taşıdığınız 20k askerinizin orada sonsuz yenilenebilir olması oyunu saçmalaştıran en büyük unsurdur. Fethettiğiniz bölgedeki isyankar halkın size asker sağlaması oldukça saçma bir düşünce. Oyuna çeşitli lojistik üsleri eklenmeli ve bu üsler sadece sizin kültürünüze entegre olmuş bölgelere inşa edilebilmeli. Entegre olma süreci ise 25-50 yıl arasında bir süre olabilir. Buna ek olarak bölgedeki devletlerde sizin gücünüzü toplam asker sayınıza göre değilde o bölgede bulundurduğunuz asker sayısına göre hesaplarsa bu tür denizaşırı bölgelerde tutunmak olması gerektiği gibi biraz masraflı olabilir.
Son olaraksa oyundaki şehirlerdeki nüfuslar stellaristeki gezegenlerdeki pop'lar gibi kontrol edilebilse güzel olabilir. Tabi bunu biraz daha tarihsel bir arayüzle sağlamaları lazım. Aslında son fikiri detaylı düşünmedim. O yüzden biraz tartışılabilir.
Aşağıdaki 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 5,320
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
04-05-2017, 09:35
(Son Düzenleme: 04-05-2017, 09:36, Düzenleyen: cemal.)
Mali İmparatorluğunun güçlü zamanlarında meşhur kankan musa'dan daha öncesinde amerikaya 2 defa gidip geldiklerine dair şeyler söyleniyor.Amerikada afrika bölgesinde yetişen bitkiler,mali parası,kankan musanın hac yolculuğu sırasında herkese altın dağıtıp durması(!) ,...
俺たち 自由 に なれる の か ?
•
İleti Sayısı: 4,728
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
52
04-05-2017, 10:00
(Son Düzenleme: 04-05-2017, 10:00, Düzenleyen: GaulTurk.)
(04-05-2017, 01:57)Burak : Ryuku ile WC yapan bir oyuncu bu WC sırasında diğer ülkelerde olmayan ışın kılıcı veya uzaylı teknoloji kullarak yapmıyor. Peki Hollanda gibi ufak bir ülke ile Hindistan'da sömürge yapmak ya da Portekiz gibi yüz ölçümü bakımından küçük sayılabilicek bir ülke ile Amerika kıtasında kolonicilik yapabilmesinde sorun yok iken, Granada neden Hindistan'da sömürgecilik yapamasın? Sırf tarihte bu ülkeler bu olayları gerçekleştirdiler diye mi? Peki bu ülkelerin bunları gerçekleştirmesi fantastik bir senaryo değil mi?
Aztekler üzerinden örneklendirme yapıldığı için bende bir kaç teori üretmek istiyorum. Tarihte Aztekler oyunda ki bir kaç strateji uygulayıp teknolojik açıdan kendilerini geliştirmiş olsalardı.(ki oyunda da Avrupa'nın teknoloji düzeyine ulaşmak şuan için çok zor) ve İspanyollara yenilmeselerdi, Avrupaya göç etmeyeceklerinin garantisi var mıydı? Bu söylediklerim sırf tarihte gerçekleşmedi diye kulağa fantastik gelebilir. Ama İspanyolların Amerika kıtasını keşfetmeside kulağa fantastik geliyor.
Hollanda gibi bir küçük ülke Hindistan'da sömürgeciliği "nasıl" yaptı diye, bir de Aztek gibi bir ülke "neden" yok oldu diye tarihe bir bakman gerekiyor. Sorun burada "birkaç strateji" ile bu tür olayların olmayacağı. İstediğimiz EU4'ün o "birkaç strateji ile teknolokijik açıdan kendilerini geliştirmiş olmalarının ve İspanyollara yenilmemelerinin, Avrupa'ya göç etmelerinin" "nasıl?" sorusuna yanıt verebilmesi. Ayrıca senin de cevap vermen gerekiyor "birkaç strateji"den kastın nedir. Söylediklerinin bir anlam ifade etmesi için bunu açıklaman gerekiyor. Sanki çok basit bir şeymiş gibi anlatıyorsun. Oyunda bile exploitlerden başka bir şeyle tarihteki güçsüz devletler ile genişlemek mümkün değil, bir de tarihte Azteklerin "birkaç strateji yapmasından" bahsediyorsun. Herkes kolaylıkla söyleyebilir Aztek oynamanın "boş boş koloni yapmaktan" ibaret olduğunu. Aztek gibi yerli bir ülkenin kendi topraklarında şapkalı koloniciler ile koloni yapması da ayrı bir saçmalık zaten. Oyunun temel mekanikleri bile sorunluyken hala savunmak verdiğiniz parayı çöpe atmak demektir.
(04-05-2017, 01:57)Burak : Katılmamın sebebi; oyun içerisindeki strateji uygulayarak yapılabiliceklerin çeşitliliğinin azalmasını istememem.
Merak ediyorum bu "stratejiden" kastın nedir? Küçük devletler ile büyük ülkeleri diplomasi yolundan sömürmek mi?
Fantazi severler için custom campaign bile yapılmış zaten. Orada kendi ülkenizi yaratmaktan tutun tamamen bambaşka dünyalarda da oynayabilirsiniz. PDX de zaten fantazi sever oyuncuların tarafında diye düşünüyorum. 1000 saat oynadıktan sonra ancak farkına vardım tarihsellikten ne kadar uzak bir oyun olduğunu. Oyuncu tarihi yaşamak için oynamaya kendini kasmadıkça oyun büyük devletler ile hunharca genişlemekten, küçük devletler ile ise büyük devletleri diplomasi ile sömürmekten ibaret.
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Ne istediğinizi bir de biz anlasak. Daha detaylı izah etseniz . Ne olmalı ..sızi tatmin eder
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Bence bu sorun tarihsel gidişat ve alternatif gidişat diye iki secenek sunularak çözülür. Ama emin olun burada tarihsel gidişat isteyenlerin hepsi bir iki aydan sonra alternatife gecer.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Bu konuştuğumuz muhabbet oyundaki sığ ticaret sistemi ve anlamsız sonuçlara yol açan monark power sistemi değişmedikçe aynı kalacaktır. Native mekaniklerini söylemiyorum bile. Çok ayrı bi olay gerekiyor onlara.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
Sadece eu4 için konuşmak yerine tüm europa universalis tarzı oyunlar için geçerli bir soru olduğunu düşünüyorum.
Son tamamladığım oyundan örnek vereyim.
Ülkem güney amerika yerlileri olan inca medeniyeti.Altında tek bir bölge olarak chimu vardı.Chimu'yu kendime kattım.
Teknoloji seviyem her kategoride 0'dı.Şaka gibi.Ben chimu ile savaşımdan sonra sadece topraklarımı gezgin (resimde üstte soldan ikinci adam) ile genişletmek ve teknolojiye yatırım yapmak dışında hiçbir şey yapmadım.Sonuç ise avrupalıların bana 5 kat fark atması oldu.(onlar 25.seviyedeyken ben 5.seviyeye atlıyordum.) Hadi burasına eyvallah diyorum.Ama savaş ilan eden ülkelere bakın.
Bizans? Trebizon ? Granada ?
Bunların bana savaş ilan etmesi ve asker yollaması mümkün mü?
Bu örnekte bizans'ı ya da trebizond'u küçümsemiyorum sadece tarihi akış içerisinde sorguluyorum.Oyunun başındaki osmanlı saldırılarından kurtulmuş olabilirler ama yeni dünya ile ilgileneceklerini hiç sanmıyorum.
Bana göre bunun çözümü eu oyunları için belli kriterleri gerçekleştiren ülkelerin yeteneklerinin artması.Örneğin Belli yönetim seviyesinin altındaki devletlerin yönetebileceği bölge sayısı sınırlanabilir.Buna benzer bir durum ck2'de vardı diye biliyorum.
Ülkesel>Bölgesel>Küresel ölçekte görev sistemi getirilmeli,çeşitlendirilmeli.
Atıyorum Kuzey Amerika'ya 20k asker yollamak için şartlardan biri en az 3 bölgenin sahibi olmanız,olabilir.
Savaş ilan etmek için Maksimum nüfuzun %80'i olması,olabilir.
Bir de gelen olayların (event) -hiçbir zaman gerçeği gibi olmayacaktır ama-geliştirilmesi gerekiyor.Mesela Protestanlığı ele alalım.
Protestanlar ile ilgili event'ler görmüştüm.Ve her zaman başarıyla yayılıyor-.Ya yayılmazsa? Oyunun sonunda protestanlık mezhebi hiç varolmamış olsa?.Olabilir mi,olabilir.
Biraz daha genelleştirelim;
Her oyun kendine özgü bir simulasyondur ve her simulasyon kendini gerçeğe yakınsamak(olabildiğince çok yaklaştırmak) ister.Spor oyunlarında mükemmel bir fizik motoru ile bunu sağlayabilirsiniz.Ancak tarih simülasyonlarında olasılıklar sonsuzdur.Üstelik 1400-1821 tarihleri arasında zaten tüm insanlar tarafından kabul edilen bir öykü vardır.Oyun bu öyküye ne kadar yaklaşır ise alternatif çoğaltma gücü azalır.Bu da oyuncuya karşı gelmek olur.Zira oyuncu kendi alternatif tarihini mantıklı bir neden sonuç ilişkisi içinde yaratmak ister.
Belki bu açılardan da bakarak soruya yanıt vermeliyiz.
•
İleti Sayısı: 382
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
6
04-05-2017, 17:34
(Son Düzenleme: 04-05-2017, 17:57, Düzenleyen: strateggy.)
Bu oyunu oynayan 2 tür oyuncu var arkadaşlar. Birincisi tarih ve diğer sosyal bilimlerde bilgili tarihselliği yaşamak isteyen kesim diğeri ise harita boyamaktan ve dünyayı fethetmeyi isteyen kesim.
Paradox ise 2. kesimine yönelik güncellemeler yapıyor uzun zamandır. Yani ne kadar mantıklı örneğin Kongo ile development basarak aniden Rönesans başlatmak. Ya da K.Afrika çöllerindeki bir şehiri oyunda yeterli development basarsanız İstanbul ile aynı gelişmişlik seviyesine çıkarabiliyorsunuz. Şuan oyun iyice düzleşmiş durumda maalesef. Eğer geri kalmış bir ülke kendini geliştirmek istiyorsa zorlu bir süreçten geçip reformlarla kendini geliştirebilmeli. Tarihte örneği var. Ya şimdiki sistem. Bunun neresi tarihsel veya mantıklı? Yeni sisteme göre Osmanlı'nın tarihte embrace edemediği bir sürü şey var. Oyunun en güçlü ülkesi bir de. Oyunda herhangi bir direnç olmuyor enstitülere. Halk hemen alışıyor her yeniliğe.
Kaldı ki Ryukyu ile WC yapılabilen bir oyun. Osmanlı ile bile yapılamamalı böyle bir şey.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
İleti Sayısı: 602
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
8
@ napolyon94 @ Guderian
Nedense konu EU 4 ve anlaşmazlık olunca aklıma direk siz geliyorsunuz. ( Başgan selamlar )
•
İleti Sayısı: 128
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Petro’nun ‘küçük’ İsveç karşısında yenilgilerden sonra modernleşeyi hedeflediğini oyunlardan öğrenmek isterseniz AGEOD’un War of Succession oyununu önerim. Bence oyunlar Milli Eğitimde daha çok yer bulmalı.
Tarihi ele alan harita oyunlarında bir seçenekle alternatif tarih oluşturmak ancak farklı senaryo oluşturmakla olur. http://johntillersoftware.com/Napoleonic...n-list.pdf örnekle JTS Leipzig seferi üzerinden yüzlerce alternatif tarih, tarihi ve farazi senaryo oluşturuldu. Önceden planlanmış çalışmalar sayesinde oldu. Paradox oyunlarının ölçeği yukarıda belirttiğim farklı OOB’li ve farazi senaryolar bu oyunun hem zaman ölçeğini aşar hem de 4 asırı konu olan oyunda buna ulaşmak oldukça zordur. Fakat şunu belirtmek gerekir ki belirttiğim linkteki en büyük oyuncu kitlesi tarihi senaryolara ilgi gösterir. Bizde ve oyun piyasasının genelinde bu hakim değil.
Oyunu Risk gibi oynamak isteyen her yere sorunsuz tarihi sınırlama olmadan çıkarma yapabilir. Bence sadece Astekler ve Ryukyu olarak odaklanmayın Britanya’nın Avrupa kıtasına çıkarmaları 19 yy’da bile sorunluydu. Bunlar tam ne ölçüde bu da lojistik konularına girer.
•
İleti Sayısı: 2,405
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
04-05-2017, 19:42
(Son Düzenleme: 04-05-2017, 19:44, Düzenleyen: unonimus.)
İlk EU'dan beri isteyen harita boyar gibi oynayabiliyordu yalnız, onu belirtmemde fayda var. Hani ilk iki oyunda oyuncunun müdahale edemediği birçok event olsa da yine Badboy (O zamanlar Overextention filan yoktu, casus belli sistemi bu kadar gelişmiş değildi, core yapma filan zaten yoktu.) filan takmadan, hattâ iç savaşı bile pek takmadan oynayan vardı. Hattâ çok iyi hatırlıyorum, EU II'nin wiki'sinde Xhosa gibi devletlerle dünyanın ele geçirilebileceğinden bahsediyordu (ki enstitüyü geçtim, teknoloji grupları bile event harici değişmiyordu o zamanlar ve o event'ler sadece 3-4 devlette vardı). Event'ler oyunu tarihselleştirmeye yetmemiş demek ki.
YZ rakip olamıyor diye house rule koyup oynayabilirsiniz belki.
•
İleti Sayısı: 1,959
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
39
(04-05-2017, 17:52)Kirpi : @napolyon94 @Guderian
Nedense konu EU 4 ve anlaşmazlık olunca aklıma direk siz geliyorsunuz. ( Başgan selamlar )
ayıp yahu adamın arkasından :D
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
22-05-2017, 21:27
(Son Düzenleme: 22-05-2017, 21:32, Düzenleyen: AÖZÖZ.)
(15-09-2016, 17:48)AÖZÖZ : (15-09-2016, 17:20)Xepluper : Tatarlar tarihte "Biz teknoloji olarak bir dünya devi olacağız !" dedi de biz mi hayır dedik ? Oyunun amacı zaten bu, tarihteki bir ülkeyi tarihten daha iyi bir şekilde yönetmek.
Bir tarih öğrencisi ve tarih sevdalısı olarak tarihe uygunluk benim için çok önemli. oyunun amacı tarihteki bir ülkeyi tarihten daha iyi bir şekilde yönetmek hiç kuşkusuz ama bunu oyunda tarihsel şartları değiştirmeden yapmak önemli.
kızılderililerin avrupayı istila edememelerinin nedeni , afrikalıların neden amerikayı kolonize edemedikleri , asya ülkelerinin avrupadan geri kalışları tesadüf eseri veya kendi kararları değildi . bunlara sebep olan etmenleri hiçe sayan bi oyun yaparda kızılderiliye avrupada istila yapma imkanı verirsen 1700 lerde tatarları veya afrikalıları avrupadan teknolojik olarak daha gelişmiş hale getirebilme imkanı verirsen tarihsel bağlamı çöpe attın demektir ? Tüfek mikrop ve çelik diye bir kitap vardı mesela onu tavsiye ederim.
Konu ile ilgili eski bir yazım. "Duman " adamım seni çok çok iyi anlıyorum.
Aşağıdaki 1 üye AÖZÖZ nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye AÖZÖZ nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
|