1- Mod klasörüne önce common klasörünü yaratın. EU4'ün yüklü olduğu yerden common klasörüne girip country_tags klasörünü yarattığınız klasörün içine kopyalayın.
2- 00_countries.txt dosyasını açın. Burada istediğiniz yere TAG = "countries/Ulkeismi.txt" kısmını ekleyin. TAG kısmını istediğinizi yapabilirsiniz ama kullanılmadığına ve özel/Türkçe karakter içermediğine dikkat edin. Alternatif olarak kendinize modismi_countries.txt oluşturup içine ekleyeceğiniz tüm ülkeleri koyabilirsiniz böylece diğerleriyle karışmaz.
3- common klasörünüze countries klasörünü oluşturun ve buraya oyunun yüklü olduğu yerde aynı yere denk gelen kısımdan bir dosya seçip kopyalayın. Dosyanın ismini az önce belirlediğiniz şekilde değiştirin. İçeriği şöyledir:
Alıntı:graphical_culture = muslimgfx #Ülkenizin görünümünü değiştirir örneğin askerleri, şehirleri gibi.
# Mevcut tipler: westerngfx - easterngfx - muslimgfx - indiangfx - asiangfx - africangfx - northamericagfx - southamericagfx - inuitgfx
color = { 90 160 190 } # Ülkenin renkleri, buradan ayarlayabilirsiniz.
historical_idea_groups = { #Tarihsel olarak AI bu idea gruplarını seçmeye çalışacaktır. 8 tane olması lazım. AI aşağıdaki sırayla seçecektir. Ardarda aynı grup monarch power ideası seçilirse AI bunları atlayabilir. Bu kısım isteğe bağlıdır, boş bırakılabilir.
defensive_ideas
offensive_ideas
spy_ideas
trade_ideas
religious_ideas
diplomatic_ideas
quality_ideas
administrative_ideas
}
historical_units = { #common/units 'den ülkeye özel kullanılabilecek tüm birlikleri görebilirsiniz. Bu kısım isteğe bağlıdır.
persian_footsoldier
persian_cavalry_charge
persian_shamshir
}
monarch_names = { #Rastgele seçilecek hükümdar/danışman/general isimleri.
"Stannis #1" = 20 # En sağdaki değer seçilme şansını gösterir, #NUM Daha önce bu ismin kullanıldığını gösteriyor yani 1300lerde bir Stannis vardıysa burada 1 kullanılır böylece bu isimle yeni gelen hükümdar Stannis II olarak geçer.
"Duman #0" = 20
"Isvahsam #0" = -20 #Sayının eksi değer olması kadın karakter olduğunu gösterir. Değer pozitif ise erkek olur.
}
leader_names = { #Rastgele seçilecek hükümdar/danışman/general soyisimleri. Tırnak işareti eğer birden fazla kelime varsa kullanılmalı.
Lothebork
Strategyturk
Baratheon
}
ship_names = { #Gemi isimleri. 2 kelime veya daha fazla olduğu zaman tırnak içine alınız diğerlerinin arasında boşluk olsa yeter.
"Nure Sufi" Sadaddin "Karaman Bey" Ermenek
}
army_names = { #Şehirlerinizin ismine göre üretilen rastgele ordu ismi. Özel isim istiyorsanız tırnak içinde aynı şekil yazabilirsiniz. Boş bırakılırsa İngilizce versiyonu kullanılır.
"$PROVINCE$ Ordusu"
}
fleet_names = { #Yukarıdaki gibi ama donanma isimleri.
"$PROVINCE$ Donanmasî"
}
4- Bayrak için gfx/flags klasörlerini oluşturun ve içine 128x128'lik TGA uzantılı resminizi yapıştırın. Resmin ismi ülke TAG'ı olacak. PNG'yi TGA'ya çevirme Bayrak tasarımı için güzel bir program: FlagMaker 1.7
5- history/countries klasörlerini oluşturup oyunun yüklü olduğu yerden aynı konumdaki istediğiniz ülkeninkini kopyalayıp değiştirin. TAG - Ulke Ismi (Türkçe karakter kullanmayın)
Alıntı:government = despotic_monarchy # Yönetim biçimi, common/governments/00_governments.txt de var olanları görebilirsiniz.
government_rank = 1 # Ülke rankı 1 = Düklük / 2 = Krallık / 3 = İmparatorluk
primary_culture = turkish # Kültür
religion = jewish # Din
technology_group = ottoman # Teknoloji Grubu (common/technology.txt)
capital = 323 # Başkent (şehir IDleri için tıklayın)
mercantilism = 0.1 # Oyuna ne kadar Mercantilism ile başlandığını gösterir. 0.1=%10 / 1.0=%100
add_accepted_culture = greek # Kabul edilen kültür: common/cultures/00_cultures.txt de var olanları görebilirsiniz.
historical_rival = TUR # Tarihi düşman ekler.
historical_friend = HAB # Tarihi dost ekler.
# fixed_capital = 323 yeri değiştirilemeyen başkent kodu
1444.1.1 = { # Hükümdarın tahta çıkma tarihi
monarch = {
name = "Lothebork" # İsmi
dynasty = Strategyturk # Hanedanı (dikkat tırnak yok)
birth_date = 1421.1.1 # Doğum tarihi
adm = 6 # Administrative Power (en çok 6)
dip = 6 # Diplomatic Power (en az 0)
mil = 6 # Military Power
}
}
1444.1.1 = {
heir = { # Varis
name = "Omar" # Tahta geçmeden önce görünen ismi
monarch_name = "Can Omar" # Tahta geçtikten sonra görülecek ismi
dynasty = "Strategyturk" # Hanedanı (tırnak var)
birth_date = 1430.1.1 # Doğum tarihi
death_date = 1516.1.1 # Ölüm tarihi, eğer 1517 de başlanırsa bu heir ölmüş olacak ama 1515 de başlanırsa heir hala yaşıyor olacak.
claim = 50 # Tahtaki hakkı, kral olduktan sonra sahip olunacak legitimacyi gösterir.
adm = 0
dip = 0
mil = 0
}
}
1444.1.1 = {
leader = { #Oyunun başında general eklenmek istiyorsa konulabilir. Ayrıca admiral / conquistador / explorer eklenebilir.
name = "Pleb"
type = general
rank = 6
fire = 6
shock = 6
manuever = 6
siege = 6
death_date = 1493.1.1
}
}
1455.1.6 = { add_accepted_culture = kurdish } #Kabul edilen kültür eklenebilir.
1560.1.1 = {
religion = sunni
government = administrative_monarchy #Belli bir yıldan sonra ülkenin genel özelliklerini değiştirebilirsiniz.
capital = 324
}
6- Ülkenize eklemek istediğiniz şehirleri history/provinces'ten bulup modda aynı konumu oluşturup kopyalayın. Bu kısmı Scenario Editor and Map Viewer ile daha hızlı yapabilirsiniz.
Alıntı:#323 - Konya
owner = STR #
controller = STR #
culture = turkish
religion = jewish
capital = "Lotheburg" #Şehre tıklayınca görünen isim, haritadaki değil.
trade_goods = gold
hre = no
base_tax = 10
base_production = 10
base_manpower = 10
is_city = yes
add_core = STR #
7- localisation klasörü oluşturun ve içine modismi_countries_l_english.yml.YML tarzında bir dosya oluşturun. Alternatif olarak var olan başka bir dosyayı alıp içini silebilirsiniz. 0'lara dikkat. Eğer olmazsa, sadece ülke tagı görünüyorsa direk countries_l_english.yml'e ekleyin.
Alıntı:l_english:
STR:0 "Strategyturk" # Ülke İsmi
STR_ADJ:0 "Strategist" # Sıfat