EU5'ten Beklentileriniz
#1
p0ArNN.png

Buraya Europa Universalis 5'ten beklentilerinizi yazabilirsiniz. 


Bana göre oyun 2D'den kurtulup Google Earth tarzına geçmeli. (örnek) Kutup bölgeleri falan da olmalı. Ayrıca CK3 ve Victoria 3 gibi diğer oyunlar arası geçiş tam olmalı. Aynı Spore'deki çağ aşamaları gibi ama farklı oyunlar olacak ve daha detaylı. Daha realistik ülke gidişatları olmalı. Ryukru ile cihan hakimiyeti mümkün olmamalı ama 1800'de Endonezya, Güney Çin, Hindiçin gibi yerler en fazla alınabilmeli. Böylece bir sonraki oyuna geçebilecek bir dünya kalsın öbür türlü oyunun anlamı kalmıyor. Böylece şöyle 9 asırlık oyunlar yapılabilir ve hikayeştirilebilir.
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Ben 91242834823 tane DLC bekliyorum.
[+] 4 üye Âşık Pikaçu nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Grafik, grafik, grafik bir tek bunu güzelleştirsinler yeter.
Ya istiklâl, ya ölüm !

-Mustafa Kemal Atatürk
Ara
Cevapla
#4
Çıkmaması.
[+] 1 üye Probang nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Türkçe olması
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
eu5 i bilmem ama eu6 da muhtemelen taş ve sopa kullanmak için bile paralı DLC alacağız.
[+] 8 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Türk Irkının arap kültür grubunda bulunmaması ve soykırım gibi şeyler eklemek :closedtongue:
Ve umarım daha az dlc almamız gerekir
ARe5SbO.png
Ara
Cevapla
#8
Daha az DLC...
Geri Döndüm (Sayılır)
[+] 1 üye GamerGenc nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
(30-04-2017, 03:38)GamerGenc : Daha az DLC...
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#10
Daha iyi bir optimizasyon.
[+] 1 üye Pwiehh nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Daha fazla DLC, daha fazla koalisyon, AI için daha fazla alliance hakkı :)
Ara
Cevapla
#12
1- Grafik iyileştirmesi
2- Bir ülkeyi diktatör yapabilme
3- Soykırımlar
4- 1300-2017 arası geçmesi
5- Ticaret ülkelerine yeni modiferler.
6- Lag azalması
7- Koalisyonlar kurmak (geçici değil oyun sonuna kadar)
8- Yeni binalar
9- Şehir sayısını 7.000 yapmak
10- 1908'den sonra Antartika'nın eklenmesi (50 province yeter)
11- 1913'den sonra Uçak Tank vs. bulunması
12- Türkçe olması
13- DLC azaltılması
Ara
Cevapla
#13
Tek istediğim şey oyunun 'derinleştirilmesi', savaşların ordu basıp, orduya bonuslar biriktirip bu orduları çarpıştırmaktan ibaret olmaması. Düzgün bir harita. Gerçekten strateji isteyen ve oyuncuların hata yapmamak için 1 hızda oynamak zorunda kalacağı bir muharebe sistemi. Bir başka ülkeyi yıkmanın, zarar verebilmenin farklı yollarının oluşturulması. Tamamiyle sıfırdan oluşturulmuş, dinamik bir ticaret sistemi. 

Oyundan tarihsellik bekliyorum, gerekirse HoI4'teki gibi 2 farklı mod yapsınlar Historical / Alternative diye, historical'da Osmanlıyla dahi world conquest yapılamamalı. Ülken büyüdükçe sorunları artacak ve bir yerden sonra genişlemekle uğraşmak yerine iç sorunları çözmeye çalışacaksın. Öyle dünyanın yarısını fethetmişken diğer yarısını fethedebilmek için savaşlar açmak mümkün olmamalı.

Ülkeler içerisindeki alt sınıflar, gerekirse otonom ülkeler görülebilir olmalı. Örneğin Osmanlı Sırbistan'ı aldığında Rusya ile giriştiği bir savaş sonrasında Sırbistan'ı serbest bırakmak yerine Sırbistan'a otonomi verecek, Sırbistan oyundaki "iç harita modunda" görüntülenebilecek, o haritada tüm ülkelerin iç siyasetindeki parçaların gözüktüğünü düşünün azınlıklar otonom ülkeler vs. ve bunların hepsinin talepleri olmalı. 

Otonom ülkeler daha organize bir şekilde isyan başlatabilmeli ve hatta dış güçlerden bağımsızlık desteği alabilmeliler ve isyan başlattıklarında sıradan isyan gibi değil, tüm topraklarıyla bir anda bağımsız olup öyle savaşmalılar. Büyük İmparatorluklar evet haritada büyük gözükmeli ama iç siyasetine indiğinde çok sayıda parçadan oluşuyor olmalı ve bu da çeşitli avantajlar ve dezavantajlar sağlamalı.

Yıllardır CK2 mekaniği diye eklemediler ama aile ağacına ihtiyaç var. Random heir olayı vs saçmalıktan ibaret. Burgonya'nın eventi gibi olaylar, oyun içerisinde kendiliğinden yaşanabilir olmalı. 

Daha çok şey yazarım ama şimdilik bu kadar yeter. :)
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#14
(29-04-2017, 23:38)napolyon94 : eu5 i bilmem ama eu6 da muhtemelen taş ve sopa kullanmak için bile paralı DLC alacağız.

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:
p8RNv0.png
[+] 1 üye Fire nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#15
(30-04-2017, 16:26)Duman : Tek istediğim şey oyunun 'derinleştirilmesi', savaşların ordu basıp, orduya bonuslar biriktirip bu orduları çarpıştırmaktan ibaret olmaması. Düzgün bir harita. Gerçekten strateji isteyen ve oyuncuların hata yapmamak için 1 hızda oynamak zorunda kalacağı bir muharebe sistemi. Bir başka ülkeyi yıkmanın, zarar verebilmenin farklı yollarının oluşturulması. Tamamiyle sıfırdan oluşturulmuş, dinamik bir ticaret sistemi. 

Oyundan tarihsellik bekliyorum, gerekirse HoI4'teki gibi 2 farklı mod yapsınlar Historical / Alternative diye, historical'da Osmanlıyla dahi world conquest yapılamamalı. Ülken büyüdükçe sorunları artacak ve bir yerden sonra genişlemekle uğraşmak yerine iç sorunları çözmeye çalışacaksın. Öyle dünyanın yarısını fethetmişken diğer yarısını fethedebilmek için savaşlar açmak mümkün olmamalı.

Ülkeler içerisindeki alt sınıflar, gerekirse otonom ülkeler görülebilir olmalı. Örneğin Osmanlı Sırbistan'ı aldığında Rusya ile giriştiği bir savaş sonrasında Sırbistan'ı serbest bırakmak yerine Sırbistan'a otonomi verecek, Sırbistan oyundaki "iç harita modunda" görüntülenebilecek, o haritada tüm ülkelerin iç siyasetindeki parçaların gözüktüğünü düşünün azınlıklar otonom ülkeler vs. ve bunların hepsinin talepleri olmalı. 

Otonom ülkeler daha organize bir şekilde isyan başlatabilmeli ve hatta dış güçlerden bağımsızlık desteği alabilmeliler ve isyan başlattıklarında sıradan isyan gibi değil, tüm topraklarıyla bir anda bağımsız olup öyle savaşmalılar. Büyük İmparatorluklar evet haritada büyük gözükmeli ama iç siyasetine indiğinde çok sayıda parçadan oluşuyor olmalı ve bu da çeşitli avantajlar ve dezavantajlar sağlamalı.

Yıllardır CK2 mekaniği diye eklemediler ama aile ağacına ihtiyaç var. Random heir olayı vs saçmalıktan ibaret. Burgonya'nın eventi gibi olaylar, oyun içerisinde kendiliğinden yaşanabilir olmalı. 

Daha çok şey yazarım ama şimdilik bu kadar yeter. :)

İşte aradığım beklentiler.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#16
Beklentileri bilmem ama olacak olan şey grafiklerin geliştirilmesi ve büyük oranda arttırıkmış eyalet sayısı olacaktır. Aile ağacını eklerler muhtemelen fakat ck2'deki kadar derin olmaz. Bunun tek sebebide ck3 potansiyelini öldürmemek olacaktır. Onun dışında oyunun yine arcade havada kalacağını düşünüyorum. Ama yinede daha tarihsel olması için gerekli altyapıyı taşıyacaktır. Büyük modcular kesinlikle bunu değerlendirir.
Ara
Cevapla
#17
"Crusader Kings 2 devlet yönetimi+Europa Universalis 4 Diplomasisi+Victoria 2 Ekonomisi+Hearts of Iron 4 Askeri sistemi+Total warın savaş sistemi."
Ara
Cevapla
#18
Bu saydıklarını beceremiyorum nedense ama diğer konularda iyiyim.
Ara
Cevapla
#19
Osmanlıyı bufflamalarını
Ara
Cevapla
#20
Savaşları daha derinleştirebilirler bence. Ne bileyim savaşı kendin yapmasan da. Asker türleri, savaş öncesi ordu konuçlandırma, veya savaş öncesi seçebileceğimiz bir takım emir seçenekleri vs. Yani böyle düz ordu basalım 2 tane asker haritada çarpışsından daha derin olmalj bence.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.