Anket Başlığı: Europa Universalis IV : Mare Nostrum'u Beğendiniz mi?
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
Evet

31 64.58%
Hayır

17 35.42%
Katılımcı sayısı: 48 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]


Europa Universalis IV : Mare Nostrum
#21
Benzer durum önceki DLC lerden Wealth of Nations'ta da olmuştu. Ticaret ülkesi olan Venedik ticaret DLC sinden sonra çok büyük güç kaybetmişti.
Cevapla
#22
Tam tersi o köprüler denizciliği daha önemli kılacak.
Ara
Cevapla
#23
Hangi mantıkla?
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#24
gemiyle köprünün girişini ve çıkışını tutmak gibimi
Ara
Cevapla
#25
Son değişikliklerle birlikte eğer düşman straitlerden birini kontrol ediyorsa araya gemi konsa bile geçebiliyor.
Dolayısıyla Calais'te geçiş olduğunda İngiltere Calais'i (anakarada olan bir toprağı) savunma uğruna canını verecek hale gelecek. Aksi takdirde eğer bir şekilde Calais Fransa'nın eline geçerse Fransa paşa paşa Britanya'ya askerlerini sürebilecek isterse Britanya 120 gemi koysun.

Dolayısıyla straitlerin gemilerin önemini azalttığı düşüncesi bana kalırsa doğru.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#26
Bu özelliği bilmiyordum. O zaman bunu kaldırması lazım yoksa İngiltere ruhuna el fatiha :)
Ara
Cevapla
#27
(03-03-2016, 00:39)Duman : Son değişikliklerle birlikte eğer düşman straitlerden birini kontrol ediyorsa araya gemi konsa bile geçebiliyor.
Dolayısıyla Calais'te geçiş olduğunda İngiltere Calais'i (anakarada olan bir toprağı) savunma uğruna canını verecek hale gelecek. Aksi takdirde eğer bir şekilde Calais Fransa'nın eline geçerse Fransa paşa paşa Britanya'ya askerlerini sürebilecek isterse Britanya 120 gemi koysun.

Dolayısıyla straitlerin gemilerin önemini azalttığı düşüncesi bana kalırsa doğru.

Hayır. Bir boğazdaki blokajın etkili olması için boğazın iki yanındaki vilayetleri kontrol ediyor olman gerekiyor. Dolayısıyla Fransa'nın Calais'i alması İngiltere Blokajını etkilemez yani Fransız askerleri İngiltere'ye geçemezler.

Şekilde gördüğün üzere boğazın bir yanını kontrol eden Osmanlı ordusu diğer tarafa Bizans blokajından dolayı geçemiyor fakat İstanbul Osmanlı'ya geçtiği zaman bu blokaj etkili olmuyor.

Görsel

Görsel
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#28
Doğru neden aklımda farklı şekilde kalmış acaba, Marmaraya gemi koyunca Osmanlı bloke edilememesinin sebebi diğer straitte (Edirne-Biga) 2 tarafı da kontrol ediyor olmasıydı. Marmara'da tek strait İstanbul'da gibi kaldı aklımda heralde.. Bizansla oynarken hızlıca Edirne'yi ele geçirmek gerekiyor Osmanlı'yı tutabilmek için.

Straitin etkisi İngiltere'nin ana donanmasını sürekli orada tutması veya Fransız donanmasının bulunduğu limanı ablukaya alıp Calais'te birkaç gemi barındırmak zorunda kalması şeklinde olacak öyleyse. Çok da büyük bir sorun değil gibi duruyor.
Cevapla
#29
Onun için şu geyiği yaptılar ya zaten :P

Görsel
AgEJOQ.jpg
[+] 3 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#30
Arkadaş gram anlamış değilim İngiltere zaten oyun başında güçsüz Fransa ise taş gibi. Oyunun başında atılacak bir rush ile İngiltere direk pert olur. İngiltere'nin idealarının güçlendirilmesi lazım en azından Askeri alanda birşeyler eklenmeli. Yoksa Fransa'yı tutmak çok zor.. Fransa tarafından bakarsak gerek askeri anlamda gerek diğer alanlarda olsun çok daha etkili ideaları var..
Ara
Cevapla
#31
Amaç ülkeleri dengelemek değil tarihe uygun yapmaya çalışmak. Ingiltere'ye Fransayı tutsun diye güçlü askeri ideaların eklenmesi tarihselliği bozar. Tarihsellik için oyun başında Ingiltere'nin Fransa'ya yenilip Fransa'daki topraklarını kaybetmesi gerek.
Ara
Cevapla
#32
Calais-Kent köprüsü hangi evrenin tarihine ait?
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#33
Amaç hem tahrilsel kalıp hem de dengeli bir oyun yaratmaya çalışılıyor eskiden baktıgımızda fransa daha güçlüydü şuanki yamalarda fransa en zayıf oldugu dönemlerde

eskiden 100 yıl savaşı vardı direk savaş halindeydiniz destek yoktu portekiz bile gelmiyordu (şimdi 1444 de rushı da yasaklancağına göre au ya yada iberyada bir aly attıgınızda ana karadaki topraklarınızı güvenceye alıyorsunuz)
eskiden fransanın minik canavar vassalları vardı bunlar epey bir ordu yardımı sağlıyorlardı (özellikle 100 yıl savaşları)


idea denmiş fransa idea op denmiş yani o idealar açılması için epey bir süre var değil mi şimdi baktıgımızda earylde tradionlar daha önemli bakıyoruz englanda
%20 donanmada moral
fransaya bakıyoruz
%20 daha fazla manpower

ağır bir uçurum da yok bence abartmayın beyler
p8RNv0.png
Cevapla
#34
(03-03-2016, 18:48)GaulTurk : Calais-Kent köprüsü hangi evrenin tarihine ait?

Ben Blackwhist'e yanıt olarak attım o mesajı , zaten Calais-Kent köprüsünün tarihsel olmadığını düşünüyorum bende.
Ara
Cevapla
#35
(03-03-2016, 18:53)Fire : Amaç hem tahrilsel kalıp hem de dengeli bir oyun yaratmaya çalışılıyor eskiden baktıgımızda fransa daha güçlüydü şuanki yamalarda fransa en zayıf oldugu dönemlerde

eskiden 100 yıl savaşı vardı direk savaş halindeydiniz destek yoktu portekiz bile gelmiyordu (şimdi 1444 de rushı da yasaklancağına göre au ya yada iberyada bir aly attıgınızda ana karadaki topraklarınızı güvenceye alıyorsunuz)
eskiden fransanın minik canavar vassalları vardı bunlar epey bir ordu yardımı sağlıyorlardı (özellikle 100 yıl savaşları)


idea denmiş fransa idea op denmiş yani o idealar açılması için epey bir süre var değil mi şimdi baktıgımızda earylde tradionlar daha önemli bakıyoruz englanda
%20 donanmada moral
fransaya bakıyoruz
%20 daha fazla manpower

ağır bir uçurum da yok bence abartmayın beyler
Eh, army>navy bu EU IV'te hep böyleydi. EU III'te sadece ablukaya alarak bir ülkede çeşitli isyanlar çıkarttırabiliyordun ancak artık öyle bir durum söz konusu değil, daha az zarar veriyor. Bu bağlamda ikisini kıyaslamak zor değil ki zaten Elan Fransız ordusunun asıl terminatöre döndüğü nokta. Yanlış anlamayın yalnız İngiliz ideaları tabiiki zayıf değil.
Ara
Cevapla
#36
Bende isterim denizciliğin biraz daha aktif olmasını ama sırf blokaj lada deli gibi isyan patlaması bana saçma gelirdi
p8RNv0.png
Cevapla
#37
Calais'teki köprü CK2'deki Otranto'dan Adriyatik'in karşı tarafına uzanan muazzam köprünün yanında önemli değil. CK2'ye gelen köprülerle zaten savaşamayan gemilerin önemi oldukça azaldı, harita gittikçe Risk'in haritasına benziyor.

Bunu yapan şirket oyununda Civilization'la dalga geçiyor. Denizi aşabilmek için birimlerin bir tur bekleyerek gemilere dönüşmesi mi daha saçma yoksa hayali köprülerden geçmesi mi ?
[+] 1 üye Moses nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#38
CK2'de İtalya-Yunanistan ilişkisi EU4'te yok.

Crusader Kings II'de Güney İtalya Avrupa'nın geri kalanına nazaran doğuya, balkanlara yakın. Hatta Bizans İmparatorluğu'nun de jure toprağı sayılıyor.
Cevapla
#39
Calais'e köprü gelmeli tarihsel olarak da kullanılan bir yer. Ama Rodos, Fas, Adriyatik'teki köprüler uygun olmaz. Şuan ki sistem saçma bence. Gemiler geçişi bloke etmek için orada. Eskiden bu yoktu. Bence straitlerin sistemi değişmeli.
Ara
Cevapla
#40
(03-03-2016, 21:50)Lothebork : Calais'e köprü gelmeli tarihsel olarak da kullanılan bir yer.

Ya beyler coğrafya hakkında kaçırdığım bir şey mi var diye düşünüyorum da. Köprü vardı da yıkıldı mı ne oldu? Galiba Fransa'dan İngiltere'ye köprü var da biz bilmiyoruz.

Neyse saçmalık abidesi bir oyunun saçmalıklarından birini tartışsak ne fark eder.
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 10 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.