İleti Sayısı: 2,841
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
25-12-2017, 23:00
(Son Düzenleme: 30-12-2017, 00:59, Düzenleyen: Voidian.)
İnsanlar- Imbridge Krallığı @PashaZade 102 toprak 10 zar 21 kıyı toprağı denizden sadece 5 zar ile saldırabilir.
- Voalis Düklüğü @Onur34 38 toprak 3 zar 10 kıyı toprağı denizden sadece 2 zar ile saldırabilir.
- Marinus Düklüğü @VladimirSzecny 42 toprak 4 zar 3 kıyı toprağı denizden saldıramaz. :'(
- Himmel Krallığı @Feldmarschal 111 toprak 11 zar 24 kıyı toprağı denizden sadece 6 zar ile saldırabilir.
- Julia Düklüğü @aegon 40 toprak 4 zar 11 kıyı toprağı denizden sadece 2 zar ile saldırabilir.
- Pierre Düklüğü @yavuzkaan 44 toprak 4 zar Kıyı toprağı yok denizden saldıramaz.
- Lavender Krallığı @PCOyun 127 toprak 12 zar 55 kıyı toprağı denizden sadece 13 zar ile saldırabilir.
- Khobia Düklüğü @Voidian 35 toprak 3 zar 10 kıyı toprağı denizden sadece 2 zar ile saldırabilir.
- Baenre Düklüğü @'İlber Ortaylı' 36 toprak 3 zar 18 kıyı toprağı denizden sadece 4 zar ile saldırabilir.
Orklar - Grey Crow Horde @iberkay 125 toprak 12 zar 27 kıyı toprağı denizden sadece 6 zar ile saldırabilir
- Orcs of the Salty Waters @Aytaç 117 toprak 11 zar 32 kıyı toprağı denizden sadece 8 zar ile saldırabilir.
- Uralten Ogaren @Bayoj 118 toprak 11+1 zar 17 kıyı toprağı denizden sadece 4 zar ile saldırabilir
- Odeschalchi Horde @Windfall42 97 toprak 9 zar 15 kıyı toprağı denizden sadece 3 zar ile saldırabilir.
- The Scream Hunter Clan @Sxario 102 toprak 10 zar 36 kıyı toprağı denizden sadece 9 zar ile saldırabilir.
Oyuncular her tur atak veya savunma yapabilirler. Atak veya savunma yapmak için zar'a ihtiyaçları vardır. Her 10 toprak 1 adet zara eşit gelir. Örnek olarak I. Ork kabilesinin oyun başı 12 zarı vardır. Bu 12 zarın 8 zarını saldırıya ayırıp 4'ünü savunmaya ayırırsa herhangi bir ork kabilesinden alacağı saldırıya karşı 4 zar atmış olur. Kazanan taraf atılan zarlardaki sayı farkı kadar toprak alır. Savunan taraf kazansada toprak almaz.
Not : Toprak sayarken hata yapmış olabilirim. Aldığınız ülkenin topraklarını sayın ve hata varsa bana iletin.
Kurallar- - İki farklı ırk birbirleriyle ittifak kuramazlar.
- İki farklı kral bir başka krallığa karşı ittifak kuramazlar ancak orklara karşı birleşebilirler. Dükler birbirleriyle gizli müttefiklik kurup kralları devirmeye çalışabilir. (Ama tabiki sadakat güzel birşey :) )
- Orklar insanlara karşı sayısı 3'ü geçmemek kaydıyla federasyon kurabilirler.
- Her tur atak yapacağınız veya savunacağınız yeri bana mesaj atarak bildirmeniz gerekiyor.
- Her tur 2 gün sürer. Turlarını oynamayan oyuncular otomatik olarak savunmada kalır. Devamlı olarak turlarını oynamayan oyuncular otomatik olarak oyundan atılır. Yerine oyuncu bulunamazsa turlarını random.org üzerinden rastgele gelen seçeneklerle ben devam ettireceğim.
- Oyuncu sayısı 14'e ulaştığında oyun başlar. İlk açtığım forum oyunu olduğundan deneyimsiz olabilirim. Herhangi bir öneriniz varsa oyun başlamadan yapmanız iyi olur.
- Saçma isimler seçenlerin başvurusu dikkate alınmayacaktır.
- Krallar kendi dükleriyle bağımsızlık savaşı açılmadıkça savaşamaz.
- Krallar zarlarını dükleri üzerinden oynayabilirler.
Din-Kale-Paralı Asker-Topyekün Savaş MekanikleriEvet arkadaşlar savaş sistemini ilginçleştirmek açısından birkaç yenilik eklemeye karar verdim. Olumsuz karşılanırsa kaldırabilirim yinede sunayım sizlere.
- Resimde görülen siyah karelerin hepsi oyunda mevcut bulunan kaleler. Kale alanlarında yapılacak fetihlerin hepsinde ikinci bir savaş meydana geliyor ve savunan tarafa +1 zar avantajı ekliyor. Örnek vermek gerekirse bölge için savaş yaptıysanız ve kazandıysanız kaleyide fethetmek için aynı oranlarda bir savaş daha yapılıyor. Tabi savunan tarafa +1 zar avantajlı bir şekilde gerçekleşiyor bu savaşlar. Eski Krallıktan dolayı bazı ork bölgelerindede mevcut bulunan kaleler orklar tarafından kullanılmıyor. Orklar nomad yapıda olduklarından oralar oyun başında pek önemli vaziyette değil. Ancak herhangi bir insan krallık oraları yeniden fethederlerse o kaleleri kullanabilirler. Bu onlara güzel bir stratejik avantaj sağlayacaktır.
- İkinci değineceğim nokta ise ork bölgelerindeki yıldızla işaretlenmiş bölgeler. Bu bölgeler o ork kabileleri açısından dini tapınakların olduğu bölgeler. Bütün ork kabileleri aynı dinin farklı mezheplerine inandıkları için herhangi bir din birliği oluşmamıştır. Hikayeye göre Tharkush bu dini bölgelerin 6 tanesinden 5 tanesini egemenliğinde alarak dini birliği oluşturmaya çalışarak ork kabilelerini tek çatıda toplamıştı.(III. Ork kabilesi hariç. Onlar Tharkush egemenliğine girmediği için şuanda kendilerinde 2 adet tapınak bulunuyor.) Her neyse daha fazla detaya girmeden özelliği tanıtayım. Bu yıldızlı bölgelerden 4 tanesini toplayabilen Ork Kabilesi diğer orkları kendi etrafından vassal olarak birleştirme hakkına sahip oluyor. Bunun yanında her 2 ork tapınağı +1 zar sağlıyor yani 6 tapınağıda toplayan ork kabilesi kalıcı olarak +3 zar kazanır. Bunların yanında III.Ork kabilesi bu avantaja direkt sahip oluyor.
- Paralı asker mekaniği ise sadece insanların kullanabileceği bir mekanik olacak. Hükümdar o ellik 2 zar hakkından vazgeçerek kiraladığı paralı askerlerin kendisine + 0-4 arası zar getirebilme şansı olacak. Yani şansınızı deneyerek 2 zarınızı 4 zar yapabilir yada telef edebilirsiniz.
- Nomad yapıdaki orklar ise çok daha farklı bir sistem kullanıyorlar. Zora düşmüş ork kabileleri 1 turluk çoluğa çocuğa herkese silah vererek toplu bir güç oluşturabiliyor. GÜç kabilenin sahip olduğu toprak miktarının yarısı kadar oluyor. Yani 100 toprak sahibi bir kabile 10 zara sahipse gücü kullanarak o turluk 15 zara sahip olabiliyor. Ancak ertesi tur kazandığı 5 zar kendisine eksi olarak dönüyor. Yani 5 zar ile savunma yapmak durumunda kalacaktır.
Yeni Mekanikler : Deniz Savaşları-İnsanların Dini Ioni ve Tanrı Eraphetos
Öncelikle deniz savaşlarını yapabilmek için kıyı şehilerinizin bulunması gerekiyor. Her 4 kıyı şehriniz için +1 deniz savaşı yapabilme zarı kazanıyorsunuz. Yani 20 kıyı şehriniz varsa 5 zar ile deniz çıkartması yapabilirsiniz. Tabi çıkartmaların birtakım eksileri oluyor. İlk eksisinden bahsedecek olursak çıkartma yapacağınız zar'ın %25 kadarını kaybediyorsunuz. Yani 5 zar ile saldıracaksanız %25 ini aldığımızda 1.25 çıkıyorsa -1 zar kaybediyorsunuz. Bunun yanında çıkartma yaptığınız yerde başarıya ulaşırsanız bir sonraki tur oradan direkt olarak kara saldırısı başlatamıyorsunuz. Orada direkt kara fetihine başlayabilmeniz için o bölgeyi en az 1 tur koruyabilmeniz gerekmekte.
İkinci mekanik olarak insanlara eklenen din mekaniği ise oldukça basit bir yapıda. Tek bir tanrıları olan insanların tapına Aithlin adasının merkezinde bulunuyor. Bu merkez şuanda orklar tarafından yağmalanmış ve istila edilmiş durumda. Bu merkezi ele geçiren hükümdar orklara karşı kalıcı olarak +2 savunma zarı elde ederken merkez herhangi bir insan ırkı tarafından kontrol edilirse tüm insan hükümdarlar orklara karşı +1 savunma zarı kazanıyorlar.
Alıntı:Katılmak için başvurduğunuz yeri kendi seçtiğiniz ismiyle belirtmeniz yeterli. RP sevenler arma yapabilir daha güzel olur
Alıntı:
İç savaş çıkmadan önce eski insanlar tek bir krallığın altında huzurlu bir şekilde yaşamaktaydı. Bu krallığın ismi Aelia Krallığı olup kıta üzerindeki tüm insanları tek bir bayrak altında toplamıştı. Son derece güçlü olan bu krallığın son zamanlarında sınırlarına güçsüz vaziyette pek çok ork kabilesi göç etmeye başlamıştı. Yurtlarından kaçarak bu bölgeye akın etmeye başlayan ork kabilelerini korkutan sebebin ne olduğu hala bilinmiyor. Krallıkta son Kral Anselm von Aleia'nın şüpheli ölümünden sonra hanedan yok oldu ve bu ölümden dolayı birbirini suçlayan pek çok dük kendisini Kral ilan ederek savaşmaya başladı.
- Lavender Kralı Xiang eski kralın veziri olarak görev yapıyordu. Hanedan'ın bitmesinden sonra kendisini haklı kral olarak ilan etti ancak diğer dükler bunu kabul etmedi.
- Stelyra Düklüğü ise krallıktaki en güçlü düklüktü. Krallıktaki en güçlü Askeri güce sahip olan düklük buna güvenerek kendisini Krallık ilan etti. Daha sonraları ise Tharkush tarafından kolayca ezilerek tarihe gömüldü. Kralları Lavender Krallığına sığındı. Lavender Kralı cömert davranarak kendilerine Khobia Düklüğü ünvanını verdiler.
- Baenre Düklüğü Aelia Krallığı zamanında kendi içerisine en çok çekilen düklüktü. Şuanda IV.Boethius tarafından yönetilen düklükte oldukça değişik bir yönetim biçimi söz konusu. Alimlerden oluşan meclis hanedan içerisinden gördüğü en yetenekli kişiyi başa geçiriyor ve meclis pek çok konuda dokunulmaz durumda. Teçhizat üretimi ve ekipman kullanımı açısından oldukça ileride olan bu düklük Tharkush ile olan savaşta ciddi bir destek sağlamıştır. Şuanda Khobia Düklüğü ile aralarında adalar sorunu vardır. Baenre düklüğü bölgede bulunan iki adadan birisini talep etmektedir ve bu durum ciddi bir savaşa gidebilir. Bu konuda Lavender Kralının ne yapacağı merak konusu.
- Imbridge Hanedanı ise krallığın en zengin hanedanıydı. Dük Lambert Imbridge kişisel gücü ile kendi oğlunu Anselm von Aelia'nın kızı ile evlendirmeye çalışınca Kral Anselm tarafından küçük düşürülmüştü. Kralın suikastından en çok şüphelenilen hanedan.
- En eski zamanlardan beri denizcilik ile bilinen Marinus Hanedanı yaptıkları gemiler ile ünlülerdir. Tharkush'un yaptığı istila ile Voalis krallığından kaçan pek çok insan bu düklüğe sığınmıştır. Bu sebeple son zamanlarda oldukça güçlenmişlerdir. Son zamanlarda Krallarından talep ettikleri birkaç kıyı eyaletinden dolayı sorun yaşamaktadırlar. Acaba bu bir bağımsızlık isteği olabilir mi ?
- Voalis Düklüğü ise Krallık içerisindeki en köklü hanedanlardan birisiydi. Aeila hanedanıyla arası çok iyi olan Voalis hanesi geçmişte yapılan pek çok evlilikten dolayı Krallığı devralmaya çalıştı. Daha sonraları Tharkush tarafından ezilen Krallık iyi ilişkilerinden dolayı Imbridge Hanedanına sadakat yemini etti.
- --Mavi Krallık-- Krallık içinde güç hırsıyla bilinen Dük Wischard Imbridge Voalis düklüğü ile yaşadığı sınır çatışması sonucunda savaş açmıştı. Oldukça ezici bir zaferle savaşı sonlandıracak olan Dük Wischard Kral Anselm'in kendisini barışa zorlamasından dolayı hiçbirşey elde edemedi. Bu sebeple Kralla aralarında bir sorun olduğu düşünülüyor ve suikastten suçlanıyor.
- Mavi Krallık İlk Düklüğü : (gelecek)
- Mavi Krallık İkinci Düklüğü : (gelecek)
Kralın ölümünden sonra krallığın bölünmesi yetmemiş gibi bir sürü ork kabilesini kendi bayrağı altında toplamaya başlayan güçlü bir ork belirmişti. Tharkush adındaki bu ork gerçekten tehtitkar birisiydi. Birbirleriyle çatışırken hiçbir sonuç elde edemeyen bu krallıkların zayıflamasıyla birlikte kaçınılmaz son gelmişti. Güçlü Tharkush ciddi bir sefere hazırlanıyordu. Tharkush ilk seferini Styra Krallığına yaparken Mavi Krallık ile Lavender Krallığı savaşıyordu. Kısa sürede yıkılan Stlyrea Krallığından sonra Tharkush gözünü Voalis topraklarına dikmişti. Bu sırada Mavi Krallık Lavender Krallığına karşı zafer almaya başlıyordu. Ancak yavaş yavaş bu zaferin hiçbir anlam ifade etmeyeceği anlaşılmaya başlamıştı. Çünkü Voalis Krallığıda çok hızlı bir şekilde istila ediliyordu. Bu istilaya karşı birleşme kararı almak adına İnsan Krallar toplandılar. Lavender Kralı sefere katılmak için Mavi Krallıktan topraklarını iade etmesini istiyordu. Voalis Kralı ise kendisini tamamen Imbridge Hanedanına adamıştı. Bu savaştaki ciddi yardımlarından ötürü Imbridge Hanedanına sadakat yemini etmişti. Mavi Kral Lavender Krallığına topraklarını iade etmeyi kabul etmişti ancak geri alınan Voalis topraklarındanda ciddi bir pay istiyordu. Zaten oldukça zor bir durumda olan Voalis Kralı bunu kabul etmek zorunda kalmıştı.
Savaş için tüm İnsan Krallarının birleştiğin gören Tharkush kıvrak zekasını kullanarak istila ettiği toprakların tümünü yakarak geri çekilmeye başladı. Tharkush geri çekildikçe Stelyra Krallığına kadar geri almak isteyen insanlar iyice gaza gelmişti. Ancak insanlar kovaladıkça dahada yoruyorlardı ve kaçınılmaz savaş gerçekleşti. Savaş sırasında büyük bir hezimete uğrayan insan ırkı ciddi bir şeyi başarmıştı. Kanı asil bir soya dayanmayan yoksul bir çiftçinin oğlu olan Pierre attığı bir mızrak ile Tharkush'u öldürmeyi başarmıştı. Şeflerinin ölümü ile dağılmaya başlayan ork ordusundan dolayı insanlık zafer kazanmıştı. Ancak insanlar açısından o kadar kanlı geçmişti ki hiçbir ilerleme kaydedilemedi. Tharkush'u öldüren Pierre insanlık için kahraman ilan edildi ve kendisine Mavi Krallığın krallığı tarafından düklük ünvanı verildi. (Mavi Kral ikinci düklüğü)
Tharkush'un ölümünden sonra 4'e bölünen orklar eskisi kadar olmasada yinede güçlüydü. Ork kabileleri hakkında bilgiler daha sonra gelecek.
Alıntı:
Bu bölümde genel olarak ork kabilelerinin hikayelerine değinmek istedim.
Ork kabileleri Tharkush'un ölümünden sonra genel olarak bu durumdalar. Tharkushdan öncesinde ise oldukça ufak gruplar halinde kendi kıtalarındaki tehtitten kaçar durumdalardı. Bu pek çok ufak kabilenin hepsinin neredeyse kendi tanrısı vardı. Bu sayede birleşmeleri oldukça zor durumdaydı ancak yeni göç ettikleri bölgedeki insanların tek bir çatıda yaşaması onlara oldukça tehtitkar geldi ve yavaş yavaş birleşmeyi daha tolere edebilir hale geldiler. Bunların sonucunda yerleşmeye başladıkları yerlere ortak bir din oluşturarak ortak tapınaklar yapmaya başladılar. Kendisinde gücü bulan her ork lideri bu gücü kullanarak tapınak inşa etmeye başladı. Günümüze geldiğimizde tapınak miktarı 6'dır. Ork şeflerinin temel amacı ise aynı Tharkush'un yaptığı gibi bu tapınakları birleştirerek tek bir çatı altında toplamak ve orkların bu ayrılmışlıklarını sona erdirmektir.
I.Ork Kabilesi : Bu kabilenin şefi Tharkush'un ölümünden önce Tharkush'un sağ kolu olarak görev yapıyordu. Komutanlık becerileri ile ün yapan şef bu günlerde Tharkush'un ölümünden sorumlu olarak tutuluyor. Şu sıralar Orcs of the Salty Waters kabilesi ile Tharkush'un geride kalan ailesi sebebiyle problem yaşamaktalar. Bunlar dışında son zamanlarda şeflerinden birisinin insan bir çocuğa baktığı dedikodusu yayılıyor. Bu konuyu çözüme kavuşturmalısın.
Orcs of the Salty Waters : Bu kabile orklar arasında denizcikleri ve yağmaları ile ünlü bir kabiledir. Şefleri Grishnakh son zamanlarda başarıları ile pek çok şefin takdirini kazanmıştır. İnsanların tapınaklarının bulunduğu Aithlin adasında yaptığı fetihler ile namını son derece yükseltmiştir. Tharkush'un geride kalan kızını kendisine zorla aldığı için I.Ork kabilesi şefi ile ciddi anlaşmazlıklar içerisindedir. Bunların dışında İnsanların kutsal tapınaklarını yağmaladığı için İnsanlar arasında en nefret edilen ork kabilesidir. III. Ork kabilesi ilede ciddi sınır anlaşmazlıkları vardır. Ayrıca son günlerde Aithlin adasında yapılan yağmalarda Lavender Krallığına ait bir hanedan üyesi ele geçirdiğin konuşuluyor.
III.Ork Kabilesi : Bu kabile göçten önce eski kıtadaki en asil soylara dayanan bir kabiledir. Bu sebeptendir ki göç sonrasında Tharkush hakimiyetine girmeyen tek kabiledir. Özgürlüklerine düşkünlükleri ile bilinirler ve Tharkush hakimiyetine girdikleri için diğer kabilelerden pek hoşnut değillerdir. Tharkush'un ölümü sonrası oluşan kargaşada kendisine ciddi topraklar katan III.Ork kabilesi şu sıralarda komşularıyla çok fazla sınır problemi yaşamaktadır. Tüm bunların dışında IV. Ork kabilesinin sınırında şeflerinden birisinin cesedi bulundu. Cinayeti kimin işlediği henüz bilinmiyor ancak bu cinayeti gerçekleştirenler muhtemel ya IV.Ork Kabilesi şefi ya da aranızı bozmak adına The Scream Hunter Clan şefi.
IV.Ork Kabilesi : Geçmişte The Scream Hunter Clan kabilesi ile birleşik durumda olan bu kabile Büyük şef Gruzzrud'un ölümü ile ikiye bölünmüştür. Şef kardeşi olan The Scream Hunter Clan kabilesi şefi Raakhuga'yı her ne kadar emri altında tutmak istesede bunu başaramamıştır. Şu sıralar kardeşinin eşi sende esir bulunuyor ve bu kozu kullanmak istiyorsun.
The Scream Hunter Clan : Babasının ölümü sonrası kendisine destek toplayarak abisinin devletinden ayrılan şef Raakhuga oldukça zalim birisidir. Savaş sırasında yaktığı insan köylerinde insanlara yaptığı işkenceler ile bilinir. Sıra halinde topladığı insanlar üzerinde canlı kesim teknikleri deneyen Raakhuga bu sayede iblis lakabını edinmiştir. Ayrıca günümüzde babasının ölümü üzerinde etkisinin olduğu düşünülüyor. Son derece akıllı olan abin sen devletten ayrılmadan önce eşini kaçırdı ve şu sıralarda bundan dolayı sana şantaj yapmakta. Bu sorunun nasıl çözüleceği tamamen senin kararlarına bağlı.
Alıntı:
Bu hikayede son Aelia Kralı Anselm'den bahsedeceğiz. Öldüğü sırada 30 yaşında olan Anselm'in 2 kız ve 1 erkek çocuğu bulunuyordu. Herşey Imbridge Dük Lambert'in varisi olan oğlu Klax ile Anselm'in büyük kızı Adela'yı evlendirmeye çalışmasıyla başladı. Kral açıkca bu durumdan memnun olmamıştı çünkü halihazırda Stelyra Düküne karşı vermiş olduğu bir söz vardı. Geri çevrilen Imbridge Dükü bunu hakaret olarak algılayarak konseyden ayrıldı. Bundan öncesinde zaten Mavi Kral ile onu barışa zorladığından araları bozuk olan Kral bu durumda oldukça zora düşmüştü.
Stelyra Dükü'nün oğlu Rickard ile kızı Adele'yi Kraliyet sarayında oldukça görkemli bir düğünle evlendiren Anselm daha sonra tanrılara dua etmek için Aithlin adasındaki kutsal tapınağa yolculuk edip dua etme kararı aldı. Yolculuğuna tek oğlu ve varisi olan 9 yaşındaki Lancelyn'ide dahil etti. Daha önce Marinus hanedanı tarafında yapılan ve Krala hediye edilen çağın en güçlü gemisi Aquarius ile seyehata başlayan Anselm'e oldukça güçlü bir donanma eşlik ediyordu.
Biraz seyir alıp Baenre düklüğünde konakladıktan sonra yolculuğa devam ettiler. 2 günlük yolculuğun ardından sisli bir havada kendilerine göre oldukça az miktarda olan ork korsanların saldırısına uğradılar. Saldırı sırasında kamarasına giren Kral bir daha o kamaradan çıkamadı. Krallarının öldüğünü fark eden karma donanma sis sebebiyle panikleyerek kolayca dağıldı. Bu olayın ardından birbirlerini suçlayan pek çok dük Krallıklarını ilan ederek iç savaşı başlatmış oldu.
Şuanda kralın oğlundan hiçbir haber alınamıyor ve öldüğü varsayılıyor. Kralın büyük kızı Adele ve eşi Rickard Tharkush'un Stelyra seferleri sırasında kaçmaya fırsat bulamadan infaz edildiler. Kralın küçük kızı 7 yaşındaki Marie ve annesi ise şuanda Mavi Kralın koruması altında bulunuyor. Günümüzde bu suikastin gerçeklerini açığa çıkartmak çok zor ancak bu görev Voalis Düklüğüne düşüyor. Voalis Düklüğü geçmişten bu yana Kraliyet ailesine sadıklıkları ile biliniyorlar ve oldukça yakın ilişkileri vardır. Ek olarak şuanda sadakatlerini sundukları Imbridge Hanesininde suçsuzluğunu kanıtlamak istiyorlar.
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
25-12-2017, 23:06
(Son Düzenleme: 25-12-2017, 23:09, Düzenleyen: PashaZade.)
A red crown for a Red King - Kırmızı kral alalım lütfen.
King Klax III - House Imbridge
•
İleti Sayısı: 12,528
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
25-12-2017, 23:07
(Son Düzenleme: 25-12-2017, 23:14, Düzenleyen: PCOyun.)
Mor en sevdiğim renktir. Mor krallığı alayım ben de.
King Yun IX - House Lavender
•
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
(25-12-2017, 23:07)PCOyun : Mor en sevdiğim renktir. Mor krallığı alayım ben de.
King Yun IX - House Lavender
Maşallah sizin krallar 20'sinde ölüyor herhalde hep :P Birde Yun ismini seviyorsunuz herhalde dokuzuncu felan maşallah :P
•
İleti Sayısı: 12,528
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
25-12-2017, 23:23
(Son Düzenleme: 25-12-2017, 23:25, Düzenleyen: PCOyun.)
Soyumuz kıtadaki en köklü soydur. En genç ölen 21 yaşında ordusunun başında orklara karşı savaşırken şehit oldu. IV. Yan'ın anısına.
Bu arada @ Aeschyli mor krallığın renginin ikinci düklüğüyle değiştirilmesini talep ediyorum
•
İleti Sayısı: 5,908
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Mor Krallığın İlk Düklüğü
Duke Botolph
•
İleti Sayısı: 3,514
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
51
25-12-2017, 23:44
(Son Düzenleme: 26-12-2017, 20:02, Düzenleyen: Aytaç.)
2.Ork Kabilesi. Orcs of the Salty Waters. a.k.a OSW.
Chieftain Grishnakh
•
İleti Sayısı: 716
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
7
V.Ork Kabilesi
The Scream Hunter Clan
Chieftain Raakhuga, the demon
•
İleti Sayısı: 3,668
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
Kırmızı kralın ilk dükü olalım.
Voalis Hanesinden Dük Charles
•
İleti Sayısı: 2,841
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
26-12-2017, 18:05
(Son Düzenleme: 26-12-2017, 18:06, Düzenleyen: Aeschyli.)
Arkadaşlar oyunun yapısından dolayı turların sadece savaşlara dayalı olacağı düşünülmüş. Her tura özgü seçimler ve hikayeler yazacağım o yönde endişeniz olmasın. Hikayelerin sizin istediğiniz şekilde detaylı gelmesini istiyorsanız seçtiğiniz hanedanın veya kabilenin roleplay'ini yaparak paylaşırsanız güzel olur. Yoksa tamamen kendi kendime oluşturacağım.
İleti Sayısı: 624
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
14
26-12-2017, 18:48
(Son Düzenleme: 26-12-2017, 20:06, Düzenleyen: İlber Ortaylı.)
Mor Krallığın II. Düklüğü
IV. Boethius - House Baenre
•
İleti Sayısı: 163
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
1
Kırmızı Krallığın İkinci Düklüğü
III.Demarcus
House Marinus
Hanenin kurucusuna Krallıkta oluşan Büyük Tsunamiden sağ çıktığı için Marinus "Denizden gelen" denilmiştir.
Bir Japon Atasözü der ki:
Davranışlarınızı yönetin yoksa onlar sizi yönetir.
•
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
(26-12-2017, 21:18)VladimirSzecny : Kırmızı Krallığın İkinci Düklüğü
III.Demarcus
House Marinus
Hanenin kurucusuna Krallıkta oluşan Büyük Tsunamiden sağ çıktığı için Marinus "Denizden gelen" denilmiştir.
Biad'ınızı meclis ve yüce hanedan olarak kabul ediyoruz.
•
İleti Sayısı: 716
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
7
''Çığlık Avcıları''
Çığlık avcıları olarak bilinen bu ork kabilesi ismini esirlerine ettikleri işkenceler ile almıştır,bu KuzeyDoğu orklarının bilinen özellikleri içine kapanık olmaları ve başka ork kabileleri ile gerekmedikçe iletişime geçmemesidir.İnsan nefretinin son derece yaygın olduğu bu kabilenin başka ork kabilelerine saldırması pek görülmese de aldığı saldırılar neticesinde daha agresif olduğu biliniyor.Sıkı savunma disiplinine sahip bu kabilenin Şefi Raakhuga namı diğer İblis.Raakhuga'nın bu lakabı almasının sebebi bir iblis gibi savaşmasıdır.
•
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
Bekleyin Orklar ! İnsan ırkı sizin soyunuzu kurutacak !
•
İleti Sayısı: 2,841
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
26-12-2017, 23:05
(Son Düzenleme: 27-12-2017, 00:44, Düzenleyen: Aeschyli.)
Alıntı:
İç savaş çıkmadan önce eski insanlar tek bir krallığın altında huzurlu bir şekilde yaşamaktaydı. Bu krallığın ismi Aelia Krallığı olup kıta üzerindeki tüm insanları tek bir bayrak altında toplamıştı. Son derece güçlü olan bu krallığın son zamanlarında sınırlarına güçsüz vaziyette pek çok ork kabilesi göç etmeye başlamıştı. Yurtlarından kaçarak bu bölgeye akın etmeye başlayan ork kabilelerini korkutan sebebin ne olduğu hala bilinmiyor. Krallıkta son Kral Anselm von Aleia'nın şüpheli ölümünden sonra hanedan yok oldu ve bu ölümden dolayı birbirini suçlayan pek çok dük kendisini Kral ilan ederek savaşmaya başladı.
- Lavender Kralı Xiang eski kralın veziri olarak görev yapıyordu. Hanedan'ın bitmesinden sonra kendisini haklı kral olarak ilan etti ancak diğer dükler bunu kabul etmedi.
- Stelyra Düklüğü ise krallıktaki en güçlü düklüktü. Krallıktaki en güçlü Askeri güce sahip olan düklük buna güvenerek kendisini Krallık ilan etti. Daha sonraları ise Tharkush tarafından kolayca ezilerek tarihe gömüldü. Kralları Lavender Krallığına sığındı. Lavender Kralı cömert davranarak kendilerine Khobia Düklüğü ünvanını verdiler.
- Baenre Düklüğü Aelia Krallığı zamanında kendi içerisine en çok çekilen düklüktü. Şuanda IV.Boethius tarafından yönetilen düklükte oldukça değişik bir yönetim biçimi söz konusu. Alimlerden oluşan meclis hanedan içerisinden gördüğü en yetenekli kişiyi başa geçiriyor ve meclis pek çok konuda dokunulmaz durumda. Teçhizat üretimi ve ekipman kullanımı açısından oldukça ileride olan bu düklük Tharkush ile olan savaşta ciddi bir destek sağlamıştır. Şuanda Khobia Düklüğü ile aralarında adalar sorunu vardır. Baenre düklüğü bölgede bulunan iki adadan birisini talep etmektedir ve bu durum ciddi bir savaşa gidebilir. Bu konuda Lavender Kralının ne yapacağı merak konusu.
- Imbridge Hanedanı ise krallığın en zengin hanedanıydı. Dük Lambert Imbridge kişisel gücü ile kendi oğlunu Anselm von Aelia'nın kızı ile evlendirmeye çalışınca Kral Anselm tarafından küçük düşürülmüştü. Kralın suikastından en çok şüphelenilen hanedan.
- En eski zamanlardan beri denizcilik ile bilinen Marinus Hanedanı yaptıkları gemiler ile ünlülerdir. Tharkush'un yaptığı istila ile Voalis krallığından kaçan pek çok insan bu düklüğe sığınmıştır. Bu sebeple son zamanlarda oldukça güçlenmişlerdir. Son zamanlarda Krallarından talep ettikleri birkaç kıyı eyaletinden dolayı sorun yaşamaktadırlar. Acaba bu bir bağımsızlık isteği olabilir mi ?
- Voalis Düklüğü ise Krallık içerisindeki en köklü hanedanlardan birisiydi. Aeila hanedanıyla arası çok iyi olan Voalis hanesi geçmişte yapılan pek çok evlilikten dolayı Krallığı devralmaya çalıştı. Daha sonraları Tharkush tarafından ezilen Krallık iyi ilişkilerinden dolayı Imbridge Hanedanına sadakat yemini etti.
- --Mavi Krallık-- Krallık içinde güç hırsıyla bilinen Dük Wischard Imbridge Voalis düklüğü ile yaşadığı sınır çatışması sonucunda savaş açmıştı. Oldukça ezici bir zaferle savaşı sonlandıracak olan Dük Wischard Kral Anselm'in kendisini barışa zorlamasından dolayı hiçbirşey elde edemedi. Bu sebeple Kralla aralarında bir sorun olduğu düşünülüyor ve suikastten suçlanıyor.
- Mavi Krallık İlk Düklüğü : (gelecek)
- Mavi Krallık İkinci Düklüğü : (gelecek)
Kralın ölümünden sonra krallığın bölünmesi yetmemiş gibi bir sürü ork kabilesini kendi bayrağı altında toplamaya başlayan güçlü bir ork belirmişti. Tharkush adındaki bu ork gerçekten tehtitkar birisiydi. Birbirleriyle çatışırken hiçbir sonuç elde edemeyen bu krallıkların zayıflamasıyla birlikte kaçınılmaz son gelmişti. Güçlü Tharkush ciddi bir sefere hazırlanıyordu. Tharkush ilk seferini Styra Krallığına yaparken Mavi Krallık ile Lavender Krallığı savaşıyordu. Kısa sürede yıkılan Stlyrea Krallığından sonra Tharkush gözünü Voalis topraklarına dikmişti. Bu sırada Mavi Krallık Lavender Krallığına karşı zafer almaya başlıyordu. Ancak yavaş yavaş bu zaferin hiçbir anlam ifade etmeyeceği anlaşılmaya başlamıştı. Çünkü Voalis Krallığıda çok hızlı bir şekilde istila ediliyordu. Bu istilaya karşı birleşme kararı almak adına İnsan Krallar toplandılar. Lavender Kralı sefere katılmak için Mavi Krallıktan topraklarını iade etmesini istiyordu. Voalis Kralı ise kendisini tamamen Imbridge Hanedanına adamıştı. Bu savaştaki ciddi yardımlarından ötürü Imbridge Hanedanına sadakat yemini etmişti. Mavi Kral Lavender Krallığına topraklarını iade etmeyi kabul etmişti ancak geri alınan Voalis topraklarındanda ciddi bir pay istiyordu. Zaten oldukça zor bir durumda olan Voalis Kralı bunu kabul etmek zorunda kalmıştı.
Savaş için tüm İnsan Krallarının birleştiğin gören Tharkush kıvrak zekasını kullanarak istila ettiği toprakların tümünü yakarak geri çekilmeye başladı. Tharkush geri çekildikçe Stelyra Krallığına kadar geri almak isteyen insanlar iyice gaza gelmişti. Ancak insanlar kovaladıkça dahada yoruyorlardı ve kaçınılmaz savaş gerçekleşti. Savaş sırasında büyük bir hezimete uğrayan insan ırkı ciddi bir şeyi başarmıştı. Kanı asil bir soya dayanmayan yoksul bir çiftçinin oğlu olan Pierre attığı bir mızrak ile Tharkush'u öldürmeyi başarmıştı. Şeflerinin ölümü ile dağılmaya başlayan ork ordusundan dolayı insanlık zafer kazanmıştı. Ancak insanlar açısından o kadar kanlı geçmişti ki hiçbir ilerleme kaydedilemedi. Tharkush'u öldüren Pierre insanlık için kahraman ilan edildi ve kendisine Mavi Krallığın krallığı tarafından düklük ünvanı verildi. (Mavi Kral ikinci düklüğü)
Tharkush'un ölümünden sonra 4'e bölünen orklar eskisi kadar olmasada yinede güçlüydü. Ork kabileleri hakkında bilgiler daha sonra gelecek.
Sınavlardan dolayı endişe edip katılmakta çekinen arkadaşlar 2-9 ocak arası benimde sınav takvimim o aralar yavaşlama olacak. Ondan sonra tatil olacağından iyice hızlanırız.
İleti Sayısı: 1,120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
10
@ Aeschyli davet etmiş gelmesem olmaz
Mavi krallık alayım
Detayları düzenleyip yazıcam inşallah yarım kalmaz bu oyunda yine hüsran olmasın :D
İleti Sayısı: 2,841
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
27-12-2017, 15:28
(Son Düzenleme: 27-12-2017, 16:43, Düzenleyen: Aeschyli.)
Bugün yeni mekanikler ekleyecegim. Parali asker - kale - tribe toplu savasi - dinler vb.. Önerisi olan var mı ?
•
İleti Sayısı: 2,841
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Alıntı:
Evet arkadaşlar savaş sistemini ilginçleştirmek açısından birkaç yenilik eklemeye karar verdim. Olumsuz karşılanırsa kaldırabilirim yinede sunayım sizlere.
- Resimde görülen siyah karelerin hepsi oyunda mevcut bulunan kaleler. Kale alanlarında yapılacak fetihlerin hepsinde ikinci bir savaş meydana geliyor ve savunan tarafa +1 zar avantajı ekliyor. Örnek vermek gerekirse bölge için savaş yaptıysanız ve kazandıysanız kaleyide fethetmek için aynı oranlarda bir savaş daha yapılıyor. Tabi savunan tarafa +1 zar avantajlı bir şekilde gerçekleşiyor bu savaşlar. Eski Krallıktan dolayı bazı ork bölgelerindede mevcut bulunan kaleler orklar tarafından kullanılmıyor. Orklar nomad yapıda olduklarından oralar oyun başında pek önemli vaziyette değil. Ancak herhangi bir insan krallık oraları yeniden fethederlerse o kaleleri kullanabilirler. Bu onlara güzel bir stratejik avantaj sağlayacaktır.
- İkinci değineceğim nokta ise ork bölgelerindeki yıldızla işaretlenmiş bölgeler. Bu bölgeler o ork kabileleri açısından dini tapınakların olduğu bölgeler. Bütün ork kabileleri aynı dinin farklı mezheplerine inandıkları için herhangi bir din birliği oluşmamıştır. Hikayeye göre Tharkush bu dini bölgelerin 6 tanesinden 5 tanesini egemenliğinde alarak dini birliği oluşturmaya çalışarak ork kabilelerini tek çatıda toplamıştı.(III. Ork kabilesi hariç. Onlar Tharkush egemenliğine girmediği için şuanda kendilerinde 2 adet tapınak bulunuyor.) Her neyse daha fazla detaya girmeden özelliği tanıtayım. Bu yıldızlı bölgelerden 4 tanesini toplayabilen Ork Kabilesi diğer orkları kendi etrafından vassal olarak birleştirme hakkına sahip oluyor. Bunun yanında her 2 ork tapınağı +1 zar sağlıyor yani 6 tapınağıda toplayan ork kabilesi kalıcı olarak +3 zar kazanır. Bunların yanında III.Ork kabilesi bu avantaja direkt sahip oluyor.
- Paralı asker mekaniği ise sadece insanların kullanabileceği bir mekanik olacak. Hükümdar o ellik 2 zar hakkından vazgeçerek kiraladığı paralı askerlerin kendisine + 0-4 arası zar getirebilme şansı olacak. Yani şansınızı deneyerek 2 zarınızı 4 zar yapabilir yada telef edebilirsiniz.
- Nomad yapıdaki orklar ise çok daha farklı bir sistem kullanıyorlar. Zora düşmüş ork kabileleri 1 turluk çoluğa çocuğa herkese silah vererek toplu bir güç oluşturabiliyor. GÜç kabilenin sahip olduğu toprak miktarının yarısı kadar oluyor. Yani 100 toprak sahibi bir kabile 10 zara sahipse gücü kullanarak o turluk 15 zara sahip olabiliyor. Ancak ertesi tur kazandığı 5 zar kendisine eksi olarak dönüyor. Yani 5 zar ile savunma yapmak durumunda kalacaktır.
Oyuna stratejik derinlik katması açısından bu mekanikleri eklemeyi düşünüyorum. Sizce nasıl olur ?
İleti Sayısı: 3,668
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
Gayet güzel ama acaba yüksek maliyetler ile kale inşaat edebilecek ve ya büyütebilecekmiyiz?
•
|