Oyun Dünyasında Bu Hafta
"Oyun Dünyasında Bu Hafta" adlı konu serimizde oyun dünyasında yaşanan önemli gelişmeleri sizlere aktaracağız.
Steam'deki Oyun Kontrolcüsü Kullanım Oranı Son 2 Yılda 2 Katına Çıktı
Playstation CEO'suna Göre Yeni IP Çıkartmak Çok Riskli
IOS Mağazası Savaşında Son Durum
Oyun Kulübü tarafından Strategyturk Forumları için hazırlanmıştır.
"Oyun Dünyasında Bu Hafta" adlı konu serimizde oyun dünyasında yaşanan önemli gelişmeleri sizlere aktaracağız.
Steam'deki Oyun Kontrolcüsü Kullanım Oranı Son 2 Yılda 2 Katına Çıktı
PC platformu oyuncu alışkanlığında her ne kadar bariz bir klavye-mouse ikilisi hakimiyeti olsa da gelen istatistiklere göre bu oran her geçen yıl kontrolcü lehine doğru değişiyor. Valve tarafından gelen son açıklama ve rakamlara göre ise özellikle son 2 yılda kontrolcü kullanımında keskin bir artış var. Bu açıklamanın da PS5 kontrolcüsü olan DualSense desteğinin Steam'e gelişinin hemen ardından yapılmış oluduğunu ayrıca belirtmek lazım. Yapılan açıklamaya göre kontrolcü desteği olan oyunlarda kontrolcü kullanım oranlarının %60lara ulaşması Steam platformu için oldukça olağan bir durum. Kaykay oyunları gibi spesifik türlerde ise bu oran %90lara kadar çıkıyor. Ayrıca kontrolcüler içindeki oranlar da sabit değil. Son 2 yılda Playstation kontrolcülerinin %10.9'dan %21.6'ya çıktığı belirtilmiş fakat bu kazanç Xbox kontrolcülerinin oranının azalmasından mı yoksa diğerlerinden ayrıca belirtilmemiş.
Playstation CEO'suna Göre Yeni IP Çıkartmak Çok Riskli
CQ dergisine verdiği röportaja göre Jim Ryan yeni IPlere yatırım yapmanın çok riskli olduğunu düşünüyor.
Yukarıdaki açıklamadan yapabileceğimiz çıkarım Playstation 5 neslinin ne yeni IPlere boğulduğumuz ne de sürekli aynı oyunların devamının çıktığı bir nesil olmayacağı olabilir. Muhtemelen Playstation 4 neslinin hemen hemen aynı oranında bir nesil göreceğiz.
Alıntı: Playstation 4 döneminde insanların farkettiğinden çok daha fazla yatırım yaptık. Insomniac Games'i stüdyolarımız arasına ekledik....
...Bu blockbuster oyunların çok büyük satış rakamlarına ulaşmaları gerekiyor. Bu markaları ortaya çıkarıp piyasa sürebilmenin masrafı 100 milyon dolar'dan fazla tutuyor. Bunu Playstation 4 neslinde 4 kez yaptık ve çok riskliydi, çok büyük satış rakamlarına ulaşmaları lazım...
...Stüdyolarımızın üstünde bir yönetim organizasyonumuz var. God of War veya Uncharted gibi sevilen serilerimize devam oyunu yapmak ve Horizon Zero Dawn veya Ghost Of Tsushima gibi yeni oyunlar yapıp yeni bir şeylere deneme arasındaki dengeyi bu şekilde sağlıyoruz.
Yukarıdaki açıklamadan yapabileceğimiz çıkarım Playstation 5 neslinin ne yeni IPlere boğulduğumuz ne de sürekli aynı oyunların devamının çıktığı bir nesil olmayacağı olabilir. Muhtemelen Playstation 4 neslinin hemen hemen aynı oranında bir nesil göreceğiz.
IOS Mağazası Savaşında Son Durum
Epic Games'in IOS mağazasının komisyon oranlarının fazla yüksek olduğu gerekçesiyle başlattığı mücadelede Apple tarafından atılan ilk geri adım haberi geldi. Apple'ın yaptığı yeni açıklamaya göre artık mağazada 1 milyon dolar'ın altında geliri olan geliştiriciler için komisyon oranı %30'dan %15'e düşürüldü. Bu düşüş bağımsız geliştiriciler için büyük bir müjde olsa da Epic gibi devasa geliştiricileri etkilemediği için büyük firmalar arasındaki mücadele bundan etkilenmeyip devam edecektir. Ayrıca hizmetini IOS'ta tarayıcı üzerinden sunanlar kafilesine bu hafta Google Stadia da eklendi. Google'ın açıkladığına göre Safari tarayıcısı üzerinden hizmet vermek için testler yapılıyor ve önümüzdeki haftalarda kullanıma açılacak.
Oyun Kulübü tarafından Strategyturk Forumları için hazırlanmıştır.