Günlük: Anno 117 - Anno Markasındaki Değişiklikler
#1
A117_Branding_devblog_header.jpg

ANNO geliştirici günlüklerinde bu yazıda ANNO markasında yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://www.anno-union.com/devblog-the-a...with-care/ :O da neyin nesi? Yeni Anno logosu mu? Anno 1404 günlerindeki tahta levha iyice tarihe karıştı değil mi?

Anno 117: Pax Romana ile birlikte Anno markasında ve bu markanın görsel kimliği üzerinde değişiklikler yapıyoruz. Bu yazıyı sizler için Marka Müdürümüz Haye Anderson kaleme alıyor olacak:

Geride bıraktığımız 25 yılın ardından, Anno markası Pax Romana ile birlikte kültürlerin bir araya gelişini sembolize edecek. Anno 117 üzerinde çalışmaya başladığımızda ilk sorduğumuz sorular "bir oyunu Anno oyunu yapan şey nedir?", "bu yeni Anno oyununu yapmak için ne gibi sebeplerimiz var?" gibi sorulardı. Bu soruları kendimize soruyoruz çünkü, oyuna bazı mekanikler ekledikçe (veya bazılarını kaldırdıkça) nihai ürünün tutarlılığını bozmamamız gerektiğinin bilincindeyiz ve bu sorular Oyun Tasarımı kadar Marka Tasarımı için de önem sarfediyor.

İlk olarak bir oyunu "Anno oyunu" yapan şeyler nelerdir bununla başlayalım:
  1. Gerçekçi hissettiren tarihsel bir yapısı olmalı.
  2. Grafikler üst seviye olmalı.
  3. Zengin bir oynanış tecrübesi sunmalı.
  4. Komplike olmalı (ne kadar zorsa o kadar eğlenceli)
  5. Huzurlu bir oyun olmalı.
Bunları okurken aklınıza fütüristik yapıdaki 2 Anno oyunu gelebilir, geri kalan 4 maddeyi sağladıkları için onları da Anno oyunu sayıyoruz. Öte yandan tarihsellik serinin ilk oyunu olan Anno 1602'den bu yana Anno serisi için büyük önem sarfediyor ve en büyük başarıları (Anno 1800) tarihsel oyunlarda yakaladığımızı görüyor ve gelecekte de (Anno 117) bu yaklaşımı sürdürmeyi planlıyoruz, bu sebeple tarihsellik yeni marka değerlerimiz arasında önemli bir rol oynuyor.

Oyunun "huzurlu" bir oyun olması illa ki oyunda savaş olmayacağı anlamına gelmiyor. Bildiğiniz üzere bütün Anno oyunları bir şekilde askeri unsurlar içeriyor. Öte yandan Anno bizim için savaş odaklı bir oyun değil, ekonomi, lojistik, diplomasi ve yaratıcılığın çok daha ön planda olduğu bir oyun.

Bunları netleştirdikten sonra, Anno geliştirici ekibinin gündelik çalışmalarına rehberlik eden Marka Değerlerine gelebiliriz:
  1. Zanaat: Oyunun ve pazarlama materyallerinin kalitesinden hiçbir şekilde taviz verilmemeli.
  2. Özgünlük: Her zaman gerçek hissettiren, iyi araştırılmış hikayeler barındırmalı.
  3. Duygu: Oyuncunun kalbine etki edecek derin tecrübeler sunulmalı.
  4. Zeka: Zekice oynamanın ödüllendirildiği, derin zorluklar barındırmalı.
Bu 4 ana değer birçok soruyu yanıtlandırabilmemize olanak tanıyor, örneğin "neden Anno oyunları var?" Bunun cevabı çok basit, Anno markası olarak miras ve yaratıcılık unsurları üzerinde duruyoruz ve oyuncuların da tutkulu bir şekilde yanımızda olduğunu görüyoruz. 'Tutkuyla yapılmış' bir oyunda tüm detaylara ilgi gösteriyoruz ve bu geliştirici ekibimiz kadar oyuncuların da beklentisini oluşturuyor.

Gelecekte bir başka yazıda bu değerlerin oyun mekaniklerine ne yönde etkiler ettiğini inceleyeceğiz.

Markada değişiklikler yapmış olsak da, 9 rakamı gibi geçmişteki bazı alışkanlıklarımızı sürdürmeye devam ediyoruz. Logonun sadece bir tahta parçasında değil, farklı materyallerle de yansıtılabilmesini, böylelikle Anno 117'nin farklı yönlerini yansıtabilmesini amaçlıyoruz.

AN8_logo_materials_1080.webp

Logoyu tasarlarken, bir logodan daha fazlası olmasını istedik. Bir zanaatkarın elindeki bir araç gibi olmalıydı, özellikle haritada 2 noktanın birbirine olan uzaklığını ölçen pergelden ilham aldık, bu şekilde ticaret ve keşif unsurlarını ön planda tuttuk.

Birçok oyuncu logoya baktığında bir ev gördüğünü söylüyor, bazıları bir mum alevi, diğerleri ise pusulanın okunu andırdığını söylüyor. Bu tür logoları güzel yapan şey tam olarak bu, farklı kişiler için farklı anlamlar taşıyabilmesi.

AN8_logo_tools_1080.webp

Logoda bazıları oyunda da yansıtılan geleneksel zanaat kollarından ilham alıyoruz, logolardan marka renklerimize kadar birçok şeyi elle oluşturduk. Markanın da, tıpkı oyunda bir şeyler kuran ve inşa eden oyuncularımız gibi bizim tarafımızdan inşa edilen bir öğe olduğunu göstermek istiyoruz.

Bu tür bir çalışma oyun sektöründe daha önce yapılmamış olabilir fakat bu çabanın nihai inşaat oyununu hayata taşımakta önem içerdiğini düşünüyoruz.

Özetlemek gerekirse:
Antik çağdan ilham alınan Anno markasının yazı tipi, renkleri ve görsel dili dönemin zanaatkarlarını yansıtma amacı güdüyor. Geçmişteki büyük uluslar gibi, detaylı bir şekilde işlenmiş bu yeni sembolle Anno dünyasını şekillendirmeyi umuyoruz.

Logo varyasyonlarımıza ve renk testlerimize buradan erişebilirsiniz.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.