Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda Anno serisinin geçmişine kısa bir yolculuğa çıkılmış.
https://www.anno-union.com/en/a-journey-...y-of-anno/ :Anno geliştirici günlüklerinde Anno 1800 ve gelecekteki Anno oyunlarından bahsetmeyi amaçlıyoruz ancak bazen arkanıza yaslanıp geçmişe bakmak, oyuncular tarafından beğenilmiş Anno oyunlarını hatırlamak güzel gelebiliyor. Bu yazıda sizlerle birlikte Anno'nun geçmişinde kısa bir yolculuğa çıkacağız.
Seri ilk olarak 1998 yılında Anno 1602 oyunuyla başladı, bu oyun Anno oynanışının yapıtaşını belireleyen oyundu, sadece bir gemi ve bir miktar ürünle boş bir adaya yerleşip ilk balıkçı kulübelerinizi, ağaç kesme binalarınızı kurmanızla başlayan mütevazi başlangıcınız birkaç yıl (ve muhtemel birkaç iflas ve oyuna yeniden başlama) sonrasında zengin bir şehrin ortaya çıkmasıyla sonuçlanıyordu.
O zamandan bu yana çok şey değişse de (mesela 3. boyut) bugün Anno 1800'ü geliştirirken bu oyundan öğrendiğimiz şeyleri kullanmaya devam ediyoruz.
Bu oyundan sonra oyunun takipçilerinin 4 yıl beklemesi gerekti, bu 4 yılın sonrasında 2002 yılının sonbahar mevsiminde Anno 1503 çıktı. Anno 1503 serinin bir önceki oyununda geliştirmeler yaparken oyunu birçok yönden derinleştirmeyi de amaçlıyordu. Oyuncular artık farklı iklim bölgelerini keşfedebiliyor, farklı kültürlerle etkileşim kurabiliyor ve bazı sorunları ortadan kaldırmak için daha fazla farklılıklar içeren askeri birimler kullanabiliyordu. Tabi ki multiplayer skandalından bahsetmeden Anno 1503'ten bahsetmemiz doğru olmaz, oyunu geliştirirken multiplayer desteği olacağını duyurmuştuk ancak bu mod bir süre sonra ertelendi, sonra da iptal edildi. Anno 1800'de ilk gün itibariyle multiplayer desteği olacağını duyurma sebeplerimizden birisi de bu.
Serinin bir sonraki oyunu olan Anno 1701'in Ubisoft Blue Byte Mainz stüdyosu için önemli bir yeri var çünkü bu oyun bizim ekibimiz tarafından Related Designs ismiyle geliştirilmiş ilk Anno oyunu. Hatta zamanında Anno 1701'de çalışmış birçok arkadaşımız bugün hala bizle çalışıyor ve birçoğu Anno 1800 ekibinin önemli bir kısmını oluşturuyor. Peki Anno 1701'i geliştiricisi dışında serinin diğer oyunlarından ayıran neydi? İlk olarak 3 boyutlu grafikler oyuna eklendi, 2006'da çıkan bir oyun için hele ki grafikleri ve görselliği her zaman ön planda tutmuş bir oyun serisi için oyunun 3 boyutlu olması şarttı. Görselliğe verdiğimiz önem halen devam ediyor ve Anno 1800'ün de 2018 kışında çıktığında çok güzel görünmesini istiyoruz.
Mainz'deki yeni ekibimiz serinin belki de en sevilen oyunları olan Anno 1404'u hazırladı ve 2009'da çıkarttı. Kendisinden önce çıkan 3 oyunun iyi yönlerini birleştiren Anno 1404 derin bir oynanışa ve güzel grafiklere sahipti. Anno 1404 ile birlikte seriye diplomasi mekaniği eklendi, bu diplomasi mekaniği oyuna Anno 1800 ile birlikte geri dönüyor.
Bunun ardından Anno 2070'i duyurduk, ilk defa Anno serisinde oyuncular tarihsel bir oyun yerine geleceğe gidecekti. Daha önce balıkçı kulübesi kurulan oyunlar da oyuncular artık futuristik şehirler kurabiliyor, deniz altında bile üretim yapabiliyordu. Anno 2070'ye has özelliklerden birisi taraf seçmekti (Eco, Tycoon, Tech) ve oyunda ekoloji ve kirlilik önemli bir rol oynuyordu.
Peki futuristik bir şehir kurup denizaltında bile binalar inşa ettikten sonraki adım ne olabilir? Tabi ki uzay. 2015'te çıkan Anno 2205 ile birlikte dünyanın bize yetmediğini düşündük ve oyuncuların Ay'ı kolonize edebilmelerini olası kıldık. 2205'in önemli mekaniklerinden birisi session odaklı oynanıştı, yani tek bir harita üzerinde oynamaktansa oyuncular çok sayıda harita üzerinde eşzamanlı olarak oynayabiliyordu. Bu hususa dair pek bilgi veremeyeceğiz ancak bu şekilde oynanış Anno 1800'de de bulunacak.
Böylelikle Anno serisinin geçmişindeki yolculuğumuzun sonuna geldik. Umuyoruz günlüğü beğenmişsinizdir.