Günlük: AoE4 - 2022 Yol Haritası
#1

https://www.ageofempires.com/news/age-of...v-in-2022/ :Geçen yıl Age of Empires IV'ün yayınlanmasından kısa bir süre sonra, ilk Topluluk Yol Haritamızda ne planladığımızın hızlı bir ön izlenimini paylaştık. O zamandan beri, kısa vadede hangi uygarlıkların daha fazla ayarlanmaya ihtiyaç duyduğunu ve hangi uygarlıkların ve haritaların zaman içinde daha fazla odaklanmayı gerektirdiğini daha iyi anlamak için verileri değerlendirmek ve geçtiğimiz Ocak ayında Insider'larımızın ev sahipliğinde 1v1 Dereceli Sezon Ön izlemesi gibi çeşitli sosyal platformlardaki geri bildirimlerinizi takip ediyoruz.

Yukarıdaki geri bildirimleri derleyip sentezleyerek, aşağıda bulabileceğiniz önümüzdeki beş ya da daha fazla ayın kapsamlı bir ön izlenimini bir araya getirdik. 2022'deki ilk büyük güncellememiz yaklaşırken, Dereceli Sezonların resmi başlangıcıyla birlikte, Age of Empires IV'ü sağlamlaştırmaya ve büyütmeye devam ederken, bu yolculukta bizimle devam ettiğiniz için hepinize bir dakikamızı ayırıp teşekkür etmek istedik. Bizim için önemli olan sadece oyunu oynadığınız zaman değil, aynı zamanda sizin için neyin işe yarayıp yaramadığını bize bildirmek için ayırdığınız zamandır; Age of Empires, “bir köy gerekir” önermesi üzerine kuruludur ve bunu sizinle birlikte sürekli öğreniyoruz.

Age of Empires IV'e nelerin geldiğine dair daha spesifik bir ön bakış sağlamak için bilmeniz gerektiğini düşündüğümüz birkaç önemli öğeyi ele alacağız:
  • Sezon felsefemiz ve Sezon'un rekabete meyilli veya daha solo AoE deneyimini tercih etmenizden bağımsız olarak tüm Age IV oyuncularına fayda sağlayabileceğine dair güçlü inancımız.
  • Önemli yaşam kalitesi özellikleri ve yeni içerik tanıtan daha büyük üç aylık güncellemeler sağlama yaklaşımımız ve bu büyük güncellemeler arasında aylık yamalarla denge ayarlaması ve hata düzeltmeleri yapma taahhüdümüz de dahil olmak üzere, oyuna iyileştirmeler getirme stratejimiz hakkında daha fazla bilgi sunmamız.
  • Şu andan itibaren yaklaşık olarak Temmuz 2022'ye kadar sunmayı planladığımız özellikler ve iyileştirmeler. (Lütfen bu planlardan bazılarının henüz geliştirme aşamasında olduğunu ve sizden haber aldıkça ve geliştirme ilerledikçe değişebileceğini unutmayın). Bu ön izlenimde önemli değişiklikler yapmaya karar verdiğimizde bunu size bildirme planlarımız.
  • Karar verme sürecimize rehberlik etmesi için geri bildirimleri ve verileri nasıl toplayabileceğimiz ve Age of Empires IV'ü olabilecek en iyi hale getirme yolculuğumuza devam etmemize nasıl yardımcı olabileceğiniz.
Topluluk Yol Haritası ve Sezonlar Felsefesi
Görsel

Sonraki iki aylık güncellememizde neler yapabileceğimize derinlemesine girmeden önce, durup son yol haritamızın neden önceki yol haritamızdan biraz farklı göründüğünü açıklamak istedik. Temel olarak, üç aylık güncellemelerimize atıfta bulunma biçimimizi değiştirdik (az sonra çok daha fazlası!) ve her ay denge ve hata düzeltmeye yaklaşmamızı görselleştirdik.

Peki neden Bahar Güncellemesi Birinci Sezon olarak isimlendirildi? Geçen yıl Age of Empires IV için Sırada Ne Var yazısında, gerçek anlamda küresel bir topluluğa hizmet ettiğimizi ve Güncellemeleri Kış ve İlkbahar gibi dört ılıman mevsime dayalı genelleştirmenin herkes için geçerli olmadığını hatırlatmıştık. Sonuç olarak, farklı bir Sezon türüne dönüyoruz ve büyük içerik güncellemelerini AoE IV dereceli sezon basamağına bağlamayı planlıyoruz.

Sezon stratejimizi zaman içinde uyarlayıp geliştirecek olsak da, birkaç temel yönergeyle başlıyoruz:
  • Sezonlar, Birinci Sezondan başlayarak sırayla numaralandırılacaktır. Başlarken, sezon basamakları ve ilgili güncellemeler yaklaşık üç ayı kapsayacaktır. Genellikle, sezon sıralaması, oyunculara oyunun değişimine uyum sağlama şansı vermek için yeni Sezonu tanıtan güncellemeden en az bir hafta sonra başlayacak.
  • Temalar! Sezonlarımız bunlara sahip olacak ve bu temalar, sanatı desteklemekten oyun içi sürprizlere kadar farklı alanlarda da karşımıza çıkacak.
  • Sezonlar herkes için bir şeyler içerecek. Yani, oyunun diğer bölümleriyle etkileşim kurma şeklinizi anlamlı bir şekilde etkilemek için rekabet deneyimini ve yaşam kalitesi iyileştirmelerini, yeni içeriği, hata düzeltmelerini ve daha fazlasını geliştiren değişiklikler sunmaya çalışacağız.

Birinci Sezon
Eskiden Bahar Güncellemesi olarak bilinen Birinci Sezon, 2022'deki ilk büyük güncellememizdir. Henüz kesin bir çıkış tarihi veremesek de, çok uzak olmadığını ve oyunun Steam'de sahibiyseniz yakın zamanda ön izleme fırsatının olacağını paylaşabiliriz.

Birinci Sezonu, modlama topluluğumuz için bir giriş noktası olduğu ve aynı zamanda dostane bir yarışmaya katılmak isteyenler için ve 1v1 Sıralamalı Sezon basamaklarını tırmanmak için bir fırsat olduğu için bir kutlama nedeni olarak görüyoruz. Oynayış tarzınız ne olursa olsun, karşılaşılacak yeni zorluklar ve kazanılacak ödüller olduğundan emin olmak için bazı eğlenceli sürprizler üzerinde çalışıyoruz, ancak çok hızlı bir şekilde sizleri şımartmak istemiyoruz.

Bunun yerine, Birinci Sezon ile birlikte gelen özelliklere ve denge iyileştirmelerine hızlı bir genel bakış sağlamak istedik:

Özellikler
  • Age of Empires IV İçerik Editörü (Beta) ve modlar. Bu yeni yolculuğu başlattığımız ve içerik oluşturucuların kendi içeriklerini oluşturup daha geniş toplulukla paylaşmasına izin vermekten heyecan duyuyoruz! İçerik Editörü güçlü bir araçtır ve geçmişte hepinizden, modlamanın sınırının olmadığını gördük. İçerik Editörünün yanı sıra, başlamanıza yardımcı olacak bir dizi mod ve öğreticiyi tanıtacağız. İçerik Editörü bir Beta olarak piyasaya sürülüyor olsa da, Birinci Sezonun başlamasından sonra sürekli olarak kullanılabilir durumda kalacak ve oyunun yanı sıra aracın geleceğine daha iyi rehberlik etmek için modlama topluluğumuzla ilişkiler kurmaya çalışacağız.
  • 1v1 Sıralama Basamakları. Bu oyun modu, dereceler ve daha fazlasını buradan okuyabilirsiniz. Ocak ayında bu özelliğin ön izlenimine katılanlara da teşekkür etmek istiyoruz. Harita havuzu listemizi hassaslaştırmak ve Derece numaralarını ve görselleri daha sezgisel olarak hizalamak dahil olmak üzere sistemde bazı küçük değişiklikler yaptık.
Görsel

  • Kısayol iyileştirmeleri. Age oyuncuları için çeşitli kullanımlara sahip duyarlı ve düzenlenebilir kısayol tuşlarının önemli olduğunu ve çoğunuzun diğer oyunlarda sunulanlara benzer tamamen yeniden eşlenebilir bir girdi sistemi görmek istediğini biliyoruz; Bize bu özelliğin önemini vurgulamaya devam ettiğiniz için gerçekten minnettarız. Tamamen yeniden eşlenebilir girdiler, pano genelinde önemli bir geliştirme süresi gerektirir ve İkinci Sezon'da tamamen yeniden eşlenebilir girdileri sunmayı umuyoruz. Bu arada, Birinci Sezon, kısayol tuşu sisteminde aşağıdaki dikkate değer iyileştirmeleri beraberinde getiriyor:
Kısayol menüsüne, oyuncuların çeşitli işlevler arasında hızla gezinmesini ve girdi hızlarını güncellemesini sağlayacak ek kategoriler eklendi.
Fare 3, 4 ve 5'e kısayol tuşlarını yeniden bağlama özelliğini ekledik.
Kontrol Grubu ayrıcalığını hızla açın veya kapatın ya da bir Kontrol Grubuna bir birim eklemek veya buradan bir birim çıkarmak için istediğiniz sayıda yeni kısayol tuşunu kullanın.
Oyuncular diğer komutları “ALT” ve “Shift” tuşlarına bağlayabilecekler.
Yeni Küresel Kısayol Tuşları, oyuncuların boşta kalan köylüleri hızla bulmasını, yapılar arasında geçiş yapmasını ve çok daha fazlasını sağlar.
  • Küresel Üretim Kuyruğu, Devriye hareketi, lobide rastgele uygarlık seçimi ve maç sonrası harita gösterimi gibi Yaşam Kalitesi iyileştirmeleri.
  • MegaRandom, kurum içinde oluşturulan modlar, yeni bir Art of War mücadelesi, çeşitli sefer görevlerinde ayarlama zorluğu ve daha fazlası gibi Age of Empires IV'e geliyor!
Denge
Özellikle Abbasi Hanedanlığı, Çinliler ve Kutsal Roma İmparatorluğu uygarlıkları için planlanan bazı heyecan verici denge değişikliklerimiz var - bu planlar hakkında daha fazla bilgiyi son yama notlarımızda ve 1v1 harita dengesine nasıl yaklaşmayı planladığımızla ilgili bazı ayrıntıları buradan okuyabilirsiniz.

İkinci sezon
İkinci Sezon için planlarımız Birinci Sezon kadar sınırlı olmasa da, öncelik vermeyi düşündüğümüz bazı temel unsurları sizin için bir araya getirdik. Geliştirmeler devam ettikçe bizden daha ayrıntılı bir liste bekleyebilirsiniz. İkinci Sezonda taahhüt etmek istediğimiz şeylerden bazılarına hızlıca göz atalım:
Dereceli İkinci Sezon. Yenilemenin yanı sıra Dereceli Sezon sıralamasında güncellemeler bekleyebilirsiniz. Sizlerin katkılarını göz önünde bulundurarak bu özelliği büyütmeye çalışacağız.
  • Yeniden Eşlenebilir Girdiler. Yukarıda belirtildiği gibi, oyunun istediğiniz türde esneklik ve kişiselleştirmeye izin verdiğinden emin olmak istiyoruz.
  • Harita Oylama Sistemi. Belirli haritaları oynama isteğinin oyun modundan, denizli olmasından ve daha fazlasından büyük ölçüde etkilendiğinin farkındayız. Birinci Sezon için, verilere dayalı bir harita havuzu (ör. Gördüğümüz haritalar en aktif olarak oynanıyor) ve ön izleme girdisi (ör. Birçoğunuzun bize söylediği tercih edilmeyen Boulder Bay ve Mongolian Heights gibi haritaları kaldırma) ile başlamayı planlıyoruz), dereceli olarak oynadığınız haritaların rekabet açısından en eğlenceli deneyimleri sunmasını sağlamak için. Bununla birlikte, bunun sorunu tam olarak çözmediğini biliyoruz; Yakın gelecekte, oyuncuların maçlar sırasında hangi haritalarla karşılaşacakları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmalarını sağlayan bir oyun içi sistem sunmaya çalışacağız.
  • Not: Oyunculara harita seçimleri üzerinde daha fazla kontrol sağlama yaklaşımımızın zamanla artacağını umuyoruz, ancak oyun içi ve dışı çözümleri keşfediyor olacağız ve oyun içi bir haritayı tanıtmak için hangi adımları atabileceğimizi en kısa sürede araştıracağız. Bunun oyun içinde nasıl göründüğüne dair vizyonumuzu hala geliştiriyor olsak da, bu, ne zaman hazır olduğuna bağlı olarak İkinci Sezon'dan önce sunacağımız bir özellik.
  • Oyuncu Renk Seçimi. Bu özellik isteğinin, geliştirici yayınlarımız sırasındaki sohbetlerden resmi forumlarımıza ve daha fazlasına kadar çeşitli mekanlarda açıldığını gördük. Mevcut sistemi kişiye, takıma veya rakibe göre tutarlı renkler sağlayacak şekilde tasarlamış olsak da, oyuncu renk seçiminin önemli özelleştirmelere izin verdiğini biliyoruz.
Gösterdiklerimiz ve bize yardım etmenin yolları!
Blog yazısında bu noktaya geldiyseniz, size tekrar teşekkür etmek isteriz! Burada aynı anda çok fazla haber olduğunun farkındayız ve yol haritamızda görmediğiniz ve merak ettiğiniz birkaç öğe olabileceğinin de farkındayız.

İşte gelecekte aktif olarak araştırdığımız diğer öğelerden sadece birkaçı. Bunlardan bazılarının bu yıl gelmesi muhtemel ve bazıları İkinci Sezon'a çekilebilir.
  • İzleyici modu iyileştirmeleri
  • Alay hareketleri
  • Hileler
  • Yol noktası göstergeleri
Listede dikkatimizi çekmesi gerektiğine kesinlikle inandığınız bir şeyi veya listede daha hızlı gelmesi gerektiğini düşündüğünüz bir şey görmememiz durumunda Stratejimizi geliştirmemize şu şekilde yardımcı olabilirsiniz:

En kısa zamanda, resmi AoE forumlarımızda bu bilgiler ve daha fazlası hakkında ne düşündüğünüzü bize bildirin!
  • Ayrıca, Birinci Sezon'a hazırlanmamıza yardımcı olmak istiyorsanız, çok yakında gelecek olan Genel Güncelleme Ön izlemesi hakkında daha fazla haber için gözünüzü dört açın. Bu süre zarfında daha iyi yapmaya odaklanacağız, bu nedenle bize en çok yardımcı olacak geri bildirim türü, denge ve beklenmedik hatalar veya kullanıcı deneyimleri ile ilgilidir.
  • Birinci Sezonun yayınlanmasının ardından sizlere yayınlanan Yama Sonrası Anketi göndereceğiz! Bu anket, oyuncu profilimizi ve bu sürüme verdiğiniz yanıtı daha iyi anlatmaya çalışacaktır. Yeni özellikleri nasıl kullandığınız, daha sonra ne görmek istediğiniz ve daha fazlası hakkında sorular soracağız. Bu, sesinizi duyurmak için gerçek bir fırsat olacak ve yanıtlarınız bize gerçekten yardımcı olacak.
omnia fui et nihil expedit
[+] 2 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.