Günlük: AoW: Planetfall - Dünya Haritası Sektör Sistemi
#1
aow.png
Age of Wonders: Planetfall geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu seriye yeni eklenen sektör sistemi.


https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...m.1107969/ :Planetfall'un oynanışı diğer Age of Wonders oyunları gibi dünya ve taktisel savaş haritası olarak ikiye ayrılmış durumda. Bu günlükte dünya haritasındaki en büyük yapısal değişimlerden birine değineceğiz: Sektör Sistemi.

Gezegenler: Öncellikle dünya haritasına genel olarak göz atalım. Harita, gezegen hissi versin diye yatay olarak sarılmış bir halde. Bu durum artık haritanın köşelerini kamplamanıza da engel olacak. Gezegenler, donmuş araziler, sık ormanlar, ve çöller gibi farklı coğrafyalar üzerinde kurulmuş olacak ve hepsinin de içlerinde farklı uzaylı bitki örtüleri ile vahşi yaşam bulunduracak. Teknolojinin ilerlemesiyle kullanabileceğimiz farklı kaynaklar sunan beş karasal ve bir de okyanus biyomuna sahibiz.

Bir oyuna başlamadan önce kendi gezegen şablonunuzu veya şeklinizi seçebiliyorsunuz. Oluşturulan her gezegen bir isim alarak Star Union'nun galaksi haritasına yerleştirilir. Tatooine'yi andıran çölleri, Avatar'ın vahşi ormanlarını ya da cehennemi andıran gezegenler oluşturabilirsiniz. Gezegendeki Star Union kalıntılarının miktarı gibi pek çok ayar sizi bekliyor olacak. 

Sektör Sistemi: Sektör adı verilen sınırlarla çevrilir parçalar gezegenin yüzeyini kaplamakta. Sektör sistemi dünya haritasının oyun akışında büyük etkiye sahip olacak ve bu sektörler bir kaç farklı şekilde karşımız çıkacak.
  • Vahşi Doğa Sektörleri doğal sınırlarla çevrelenmiş halde ve arazilerini yansıtmaktalar. Sektör tek bir biyomdan ve bir kaç doğal yapıdan oluşmakta -bu yapılar sektörün ana kaynak getirisini de belirlemekte- oluşmakta. Oyuncular kolonilerini vahşi doğaya veya deniz kenarlarına genişletip geliştirebilirler.

  • Anıt Sektörler değeri yüksek ve özel avantajlar sağlayabilen imparatorluk kalıntılarına sahip. Bu sektörler kolonileriniz tarafından ele geçirilebilir ancak üstünde yeni koloni kurulamaz.

  • Yerleşim Sektörleri tarafsız NPC'lerin üs ve şehirlerini içermekte. Ufak kamplar diplomasi ya da güçle temizlenebilirken büyük yerleşimler Anıt Sektörler gibi sadece ele geçirilebilir.

  • Ek Yapılar ve Efektler: Üs ve Anıt barındıran sektörlerde bu yapıların etrafında ikincil binalar da bulunabilir. Bu binalarda kaynaklar, eşyalar ve ziyaret alanları bulunmakta. Ayrıca defans sistemleri ya da tehlikeli araziler de sizi bekliyor.
sectorinfo-jpg.383854
Sekötür arayüzü tüm bilgileri içermekte. Bu sektör Zenofil Enstitüsü(Anıt) ve kristal madeni içermekte. Ayrıca sektör savunması olarak da hedefleme sistemi bulunmakta.
  • Dünya İnşaası: Tüm sektörler içindekilere göre isimlendirilmiş durumda ve ekran görüntüsündeki Zenofil Enstitüsü gibi anıtlar bir miktar hikaye de içermekte. Her sektör kendine has kaynak, yerli, tehlike ve sırları ile kendi hikayesini anlatmakta.

  • Yeni Şehir Genişleme Mekanikleri: Koloniler yeni sektörler eklenerek genişlemekte ve bu sektörler tek bir kaynak üzerinde yoğunlaşarak yükseltilebilirler. Anıt Sektörleri koloni için özel avantajlar sağlarken yüksek seviye anıtlar yeni şehir yükseltmeleri veya doktrinler açmakta. Şehirler ve doktrinlerden daha sonra bahsedeceğiz.

  • Sektörlerin Stratejik Önemi: Age of Wonder 3'te şehirler oyundaki tek stratejik noktalardı. Sektörler ayrı olarak da ele geçirilebileceği için yeni bir stretejik derinlik getirmekte.

  • Diplomatik Etkileşimler: Sınır çatışmalarında sektörlerin önemi büyük. Oyuncular sektörlere ileri üsler kurarak topraklarda hak iddia edebilir. Sektör takasıı aradaki anlaşmazlıkları çözmekte iyi bir çözüm olabilir. Değerli şehirlerinizden birini vermek size büyük zararlar verebilir ancak sınırları yeniden çizmek için sektörlerinizi vermeniz canınızı daha az yakacaktır.
diplomacysector-jpg.383855
Bu ekran görüntüsünde arsız bir Kirko Zevk Bölgesi Sektörümüzü talep ediyor.

Sonraki hafta yeni oyun motorumuzdaki geliştirmelerden söz edeceğiz.
hby6qc.gif
Ara
Cevapla
#2
Beyond Earth olsun, Anno'nun 2205'leri olsun bu tarz daha farklı bir konseptte ilerleyen esas oyunların "bilim kurgu türevleri" pek başarılı olamıyor, başarılı olsa da benim ilgimi pek çekemiyor. Ancak özellikle 2. ekran görüntüsü Spore'u anımsatmasıyla umutlandırdı diyebilirim. Bakalım Paradox'un marketing'i bu oyunu ayakta tutmaya yetecek mi yoksa bir Steel Division vakasıyla mı karşı karşıya olacağız.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.