19-06-2023, 19:41
(Son Düzenleme: 19-06-2023, 22:06, Düzenleyen: Caine. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Age of Wonders 4 geliştirici günlüklerinde bu hafta Ulus oluşturma sisteminden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...d.1569151/ :Herkese merhaba, benim adım Tom Bird ve Triumph Studios'ta üst düzey bir geliştiriciyim. Bugünkü Geliştirici Günlüğünde kendi ulusumuzu yaratacağız - klasik cüceler. Ayrıca sahip olabilecekleri Formlara ve özelliklere daha derinlemesine bakacağız. Lennart ile birlikte bunları oyun içinde denediğimiz özel bir oynanış videosu kaydettim. Buna bir göz atın.
Yayında, görevim elimden geldiğince klasik Cüceler yaratmaktı, bu yüzden Materium odağı en bariziydi. Materium tamamen fiziksel dünya ve onun nasıl manipüle edileceğiyle ilgili, fiziki hasarlara odaklanıyor, ancak daha sonra volkanik patlamalarla sektörleri yok etmeye başladığınızda biraz şamata var!
Industrious Kültürü
Materium kültürünün adı Industrious'dır ve bize iyi bir başlangıç noktası sağlar:
Industrious ordular savunma gücü için hareket kabiliyetinden feragat eder ve genellikle düşmanın kendilerine gelmesini sağladıklarında en iyi performansı gösterirler.
Anvil Guard başlangıçtaki ön cephe birimidir. Çok yüksek bir savunmaya sahiptir, bu da onu fiziksel saldırılara karşı çok dirençli kılar ve düşmanları onu hedef almaya zorlamak için taunt edebilir.
Tüm Industrious birimler gibi, Bolstering pasifine sahiptir:
Bolstering
- Birlik hasar aldığında Bolstering Defense kazanır. Bu, tur başına bir kere geçerlidir.
Bolstering Defense fiziksel hasara karşı direncimizi artırır, bu da ona ne kadar çok kişi vurursa o kadar sertleşeceği anlamına gelir.
Arbalest diğer başlangıç birimimizdir. Her turda yalnızca bir kez atış yapabilir ve normal saldırısı düşük hasar verir. Asıl gücü, yalnızca sırası geldiğinde hareket etmemişse kullanabileceği Overdraw saldırısından gelir. Bu da onun en iyi şekilde koruma kalkanının arkasına yerleştirilip düşmanın kendisine gelmesini beklemesi gerektiği anlamına gelir.
Steelshaper bizim destek birimimizdir. Diğer çoğu destek biriminin aksine, ana saldırısıyla fiziksel hasar verir; yani Industrious birimlerin fiziksel olmayan hasar uygulamak için doğal bir yolu yoktur. Asıl gücü, yakındaki herhangi bir dostuna ekstra Bolstering Defense stack'ı vermesini sağlayan Grant Defense yeteneğidir.
Bu daha sonra Strength from Steel ile birleştirilebilir, bu da bu Bolstering Defense stack'larını (ve ayrıca Bolstering pasifinden kazanılanları) şifa gücüne ve birimin hasarını artırmak için Strengthened stack'larına dönüştürmesini sağlar.
The Halberdier, retaliation rünleri sayesinde savunmadan bir miktar feragat edip yakın dövüş saldırganlarına hasarı geri yansıtan mızraklı birimimizdir. Genellikle bu birimi en ön cephede, yanında savunma modunda bir Kalkan birimiyle birlikte savunmasını güçlendirmek için kullanmak istersiniz.
Aslında yayında gösterilmeyen (onları oluşturmayı unuttum!) Kalkan uzmanı olan Bastion, Anvil Guard'ın taunt hareketini Inspiring Defense pasifi ile değiştiriyor:
Inspiring Defense
- Bu birim savunma moduna girdiğinde, yanındaki dostları 1 kademe Bolstering Defense kazanır.
Birkaç Bastion bir orduya kolayca büyük savunma güçlendirmeleri sağlayabilir ve bu güçlendirmeler daha sonra Steelshaper'lar tarafından şifaya dönüştürülebilir.
Industrious kültürü ayrıca tüm bu savunmayı alıp Strengthened ve Fortune stack'larına dönüştürerek hasar ve kritik vuruş şansına büyük bir artış sağlayan faydalı bir büyüye sahiptir.
Karakteristik ve Özellikler
Bir kültürün yanı sıra, yeni Cüce ulusumuzu tanımlamak için özellikler ve büyü kitapları da seçeceğiz!
Önce karakteristik özelliklerimizi seçiyoruz!
Cüceler için varsayılan Beden Özelliği şudur:
Tough
- Tüm birimlere +2 savunma
Bu, fiziksel hasara karşı daha dirençli olduğumuz anlamına geliyor, ancak Çalışkan'ın zaten çok fazla fiziksel savunması var, bu yüzden bundan kurtulabiliriz. Asıl sorunumuz daha fazla büyülü saldırılar! Bu yüzden onu şöyle değiştiriyoruz:
Resilient
- +3 status resistance
Bu, birimlerimize donma veya Parçalayıcı Savunma gibi, birimlerimizin dayandığı Takviyeli Savunma'yı ortadan kaldırabilecek durum etkilerine karşı koymalarında yardımcı olur.
Cüceler için varsayılan Zihin Özellikleri şöyledir:
Savunma Taktikleri
- Bu pasife sahip başka bir birime yakın olduğunda +1 savunma ve +1 resistance olmak üzere üst üste birikmeyen bir bonus kazanır.
Böylece yakın formasyonlarda daha az hasar alırız. Industrious kültürü, yakın dostlarını korumak için savunma modunu kullanabilen Kalkan Birimlerine çok güvendiğinden, bu çok etkili bir seçimdir. Ancak, biz yerin altında yaşayan Cüceleriz, bu yüzden bunu değiştiriyoruz:
Underground Adaptation
- Birimler yeraltında daha hızlı hareket eder. Ayrıca şehirler daha fazla yiyecek için yeraltında çiftlikler inşa edebilir ve ulus Excavation yeteneği ile başlar.
Yani güçlü bir ekonomik bonus için güçlü bir savaş bonusundan vazgeçiyoruz.
Toplum Özellikleri
Karakteristik için özelliklerin yanı sıra, toplumumuzu şekillendiren özellikleri de seçebiliriz! Bu özellikler eğilimlerle ilişkilidir ve kültürümüz için Materium eğilimini kullandığımıza göre, bu eğilimden de özellikler seçmek uygun olacaktır!
Great Builders o kadar Cücelere özgü ki seçilmesi gerekiyor. Yeraltında çiftlikler inşa edebilsek de, taş ocakları da çok kullanışlıdır ve onlardan altın elde edebilmek, ordumuz için ihtiyaç duyacağımız çok miktarda para anlamına gelebilir.
Özel Bölge geliştirmeleri, sıkıcı eski taş ocaklarımızı ve çiftliklerimizi ekstra kaynak üreten Golem Enhanced Mines ve Runecarver Encampments ile değiştirmemizi sağlar, bu nedenle bunlara daha fazla sayıda sahip olmak her zaman yararlıdır.
Son olarak, bir workshop ve duvarlarla başlamak şehrimizin ekonomisine erken bir destek sağlayacak ve bizi biraz daha güvende tutacaktır.
Runesmiths diğer seçimimizdi; bu özellik, birliklerimize bonuslar sağlayan güçlü büyüler olan Birim Büyülerini kullanma becerimizi güçlendiriyor. Bunları daha hızlı araştırabileceğiz ve devam ettirmek için daha az manaya mal olacaklar, ki ordu büyüklüğünün oyundaki en büyük sınırlayıcısının bakım olduğu düşünüldüğünde bu çok değerli bir bonus.
Ne mutlu bir tesadüftür ki, her ikisini de yoğun olarak kullanacağımız kalkan ve mızraklı birimlerimize de bonus sağlıyor.
Büyü Kitapları
Bu kitap, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Rünustaları özelliğimizle güzel bir sinerji oluşturan çok sayıda birim büyüsünü dağıtma konusunda uzmanlaşmıştır! Ayrıca şunlar da var:
Spell Tempered Shields
- Kalkan birimleri +1 resistance kazanır ve savunma moduna girdiklerinde dostlarına +1 resistance verir.
Bu büyü, Industrious orduların en büyük zaafı olan büyülü hasara karşı zayıflıklarını azaltmaya yardımcı olur.
Ayrıca şunu da alıyoruz:
Sundering Blades
- Yakın dövüş birimlerinin saldırılarıyla hedeflere %60 oranında Sundered Defense uygulama şansı vardır
Sundered Defense, hedefin fiziksel hasara karşı daha savunmasız olduğu anlamına gelir, bu da Industrious birimlerin kullandığı tek hasar türü olduğu için kullanışlıdır.
Seeker Arrows
- Menzilli Birimler tüm saldırılarında +1 menzil kazanır
Bu şu anda sadece Arbalestlerimizi etkiliyor (Menzilli Birim bir birim türüdür, bu nedenle menzilli saldırıları olan Destek Birimlerini veya Battle Mage birimlerini etkilemez), ancak +1 menzil çok kullanışlıdır - Okçu ağırlıklı ordulara giden oyuncular bazen sırf bu büyüyü elde etmek için bu kitabı seçerler!
Summon Animated Armor bize bu elemanı getiriyor:
Oldukça normal bir mızraklı asker birimidir, Industrious Halberdier'lerimiz kadar iyi değildir, ancak durum etkilerine ve moral düşmesine karşı bağışık olma avantajına sahiptir. Yine de asıl avantajı, şehirlerde inşa edilmek yerine çağrılmasıdır, bu da şehirlerimizden uzak yerlere konuşlandırmayı çok daha kolay hale getirir.
Awakened Tools
- Etkilenen şehir 20 istikrar kaybeder, ancak bu büyü devam ederken 20 üretim ve asker toplama kazanır.
Bu büyü özellikle yeni kurulan şehirler için kullanışlıdır ve hızlı bir şekilde yeni binalar ve birimler inşa etmelerini sağlar. Elbette bu tür şeylerin altın maliyeti ile sınırlıyız ve büyük şehirlerde istikrar maliyeti bu büyünün yararlı olabilmesi için çok yüksek olabilir.
Runecarver’s Camp
- Bu Özel Bölge geliştirmesi şehre +15 asker alımı ve komşu her taş ocağı için ilave +3 mana kazandırır. Kendisi de bir taş ocağı olarak sayılır.
Normalde bölgelerden sadece mana nodları ve büyü malzemeleri üzerine kanallar inşa ederek mana elde edebilirsiniz, ki her ikisi de oldukça nadirdir, bu nedenle bölgelerimizden biraz daha fazla mana elde etme yeteneği kesinlikle yararlıdır. Özellikle de Great Builders özelliğimizin altın geliri de sağladığı Taş Ocakları ile uyumlu olduğu için!
İmparatorluk Ağacı
Cüce Ulusumuzu nasıl oluşturduğumuzu açıkladığımıza göre, şimdi onlarla oynarken alabileceğimiz bazı İmparatorluk Ağacı yükseltmelerine hızlıca bir göz atalım!
Oyun başladığında Materium'u en üst düzeye çıkardık, bu yüzden ağacın bu kısmına bakacağız.
Military Engineering, oyunun başlarında almak için güzel bir seçimdir, oyunun başlarında bize yeni bölge kazanma konusunda avantaj sağlar. Ayrıca, bir karakolun Çit Duvarı varsa, karakol bir şehre yükseltildiğinde bu duvar da mevcut olacak ve yeni şehirlerimizi güvende tutmamıza yardımcı olacaktır.
Great Builders özelliğimiz Özel Bölge Geliştirmelerini daha hızlı inşa etmemizi sağlar, bu nedenle Specialist Districts almak bize altın geliri de kazandırır.
Eğer biraz daha imperiumumuz olsaydı, Rite of the Armorer bize liderimize vermemiz için benzersiz bir usta yapımı zırh verirdi.
Elbette Cüceler kuşatma savaşında usta olmalıdır, bu yüzden oyunun ilerleyen safhaları için iyi bir seçim. Kuşatma Projeleri çok pahalı olabilir.
Gelecek
Peki oyunun ilerleyen safhalarında cesur Cücelerimiz için neler var? Şimdiden çok fazla şey yazdım, ancak size mevcut olanlara dair birkaç ipucu gösterebilirim.
Bizi fiziksel hasarlardan ve zehirlerden korumak için derilerini çeliğe dönüştürebiliriz.
Cehennem Kitabı, tüm eyaletleri Volkanik Alevlerle süpürmemizi ve savaşta Meteorlar yağdırmamızı sağlar.
Altın Golem, oyundaki en güçlü mızraklı birimidir ve düşmanlarını altın heykellere dönüştürebilir.
Bu haftalık bu kadar. Umarım Cüce ulusumuzu nasıl tasarladığımıza ve neler yapabileceklerine dair bu detaylı incelemeden keyif almışsınızdır! Gelecek hafta hikaye anlatıcı olaylar hakkında daha fazla ayrıntı paylaşan yeni bir geliştirici günlüğü için bizi izlemeye devam edin ve oyunu İstek Listenize eklemeyi düşünün!