13-05-2023, 03:34
Ara: History Untold'un geliştirici günlüklerinde bu sefer vahşi yaşamın oyun mekaniklerine etkilerinden bahsediliyor.
https://steamcommunity.com/games/2021880...7445882911 :Başından beri Ara için temel prensiplerimizden biri oyunun yaşayan dünyasının çeşitli unsurlarının sadece görüntüde değil oyun mekaniklerine de etki etmesiydi. Oyunculara geri beslemelerle birlikte, tercihlerinin çıktıları olacak şekilde alakalarını önemli değişikliklere ve oyun dünyasına dair yeni bilgiler sunmak gibi farkı yöntemlerle bu yapılabilirdi.
Ara: History Untold'da erken oyundaki bir yerleşim yerine ait ekran görüntüsü.
Bu dediklerimizin oyundaki ilk örnekleri tehlikeli vahşi yaşam. Tehlikeli vahşi yaşam, oyundaki ilk çiftçi topluluklara tehlike teşkil eden çeşitli biomlar temelli hayvanlardan oluşuyor. Bir oyun konsepti olarak erken oyunda yerleşebilmek için gerekli olan bazı ek kaynakların teminine yardımcı olacaklar. Ayrıca erken oyunda yapılacak çeşitli ilginç aktiviteler ve keşif için ödüllendirmeler olacak.
Teknik alfalardan önce, tehlikeli vahşi yaşam sadece bir takım askeri birimlerin haritada dolaşması ve oyuncunun erken oyun birimleri tarafından yenilgiye uğratılması olarak düşünülmüştü. Bir vahşilik fraksiyonu altında gruplanacaklardı, o yüzden diğer askeri sistemlerle iyi bir uyumları olabilirdi - ama bu pratikte öyle olmadı. Erken oyundaki savaş alanını ön plana çıkardı ve oyuncuların ilerleme kaydetmesine engel, rahatsız edici / dikkat dağıtıcı unsurlar haline geldiler.
Oyunculara bunun neler hissettirdiğine dair çokça değerli geri bildirim aldık - ve bazı değişiklikler yaptık.
Ara: History Untold'a ait forumdan bir ekran görüntüsü. Bir yorumda şöyle yazıyor: "Kaplanlardan nefret ediyorum, kaplanlardan nefret ediyorum, kaplanlardan nefret ediyorum!"
Bugün, tehlikeli vahşi yaşam alt-bölgeler için bir dönüştürücü olarak düşünülüyor. Tehlikeli vahşi yaşam içeren Alt-bölgeler, öncelikle temizlenmesi gerekiyor, ki kaynakları oyuncular tarafından toplansın veya kullanılabilsin. Ve alt-bölge temizlenince oyuncuya içerikle ilgili ufak bir ödül veriliyor (kurtlar dolu bir alan temizleyince kürk almak gibi).
Ara: History Untold'da yenilmeden bölgeyi kullanabilir hale getirmeyen kurtları gösteren bir ekran görüntüsü.
Şimdi oyuncular oyun başında daha ilginç stratejik bir kararları var - yeni kaynaklar bulmak için yeni bölgeleri keşfe mi yoğunlaşmalılar yoksa diplomasi için haritada kaynak gizli yerlerini (ileride bahsedeceğiz) mi toplamaya çalışmalılar, ya da yerleşmek için fazladan bir yer açmak adına yaban hayatı bölgesini mi temizlemeliler?