Günlük: CK2 - Arayüz Geliştirmeleri
#1
diaryck2.png

Bu haftanın Crusader Kings II geliştirici günlüğünde Magne Skjæran oyundaki arayüz geliştirmelerine dair bilgi veriyor.

Magne Skjæran, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ce.995951/ :Merhaba, ben Magne Skjæran, en son yazdığım günlükte sizlere entrika arayüzünde yaptığımız geliştirmelerden bahsetmiştim. O zamandan bu yana CK2 ekibinde oldukça keyifli vakit geçirdiğimi söylemeliyim. Bugün sizlere oyunda yaptığımız, oyundaki işinizi kolaylaştıracak arayüzü değişikliklerinden bahsedeceğim. Bu değişikliklerin büyük bir kısmı hali hazırda tamamlandı, bir kısmı ise henüz yapım yaşamasında. 

Bu değişikliklerin içerisinde bir önceki entrika arayüzü günlüğüne yorum olarak atılmış çeşitli öneriler de bulunuyor, bu gibi önerilerde bulunarak bize yardımcı olan herkese tekrar teşekkür ederiz. Bu önerilerin hepsini oyunda gerçekleştirememiş olsak da, hepsini değerlendirdiğimizi bilmenizi isteriz.

Bugün sizlere bahsedeceğimiz arayüz değişiklikleri bir önceki konudan farklı olarak tek bir panele yoğunlaşmış değil ve oldukça çok sayıda, dolayısıyla lafı daha çok uzatmadan işe girişelim.

İlk arayüz geliştirmesinde EU4'ten ilham aldık, artık bir ordu bir yere vardığında savaş olacaksa orada bir kılıç sembolü bulunuyor.
Eğer bu kılıç sembolünün üstüne farenizi getirirseniz savaşın hangi tarihte başlayacağını ve savaşta kimlerin hangi tarafta olacağını görebilirsiniz. Aynı zamanda oradaki savaşta etkili olacak herhangi bir dezavantaj mevcutsa (arazi, nehir, çıkartma gibi) bunu da buradan görebileceksiniz.

Bu özellikle bir yere ordunuzu hareket ettirdiğinizde orada bir muharebe olmasını beklemiyorsanız faydalı olabilir. Ancak unutmayın ki bu kılıç sembolü savaş sisini de göz önünde bulunduruyor dolayısıyla eğer bir bölgeye hareket etmekte olan orduyu siz göremiyorsanız oraya siz başka bir ordu hareket ettirdiğinizde kılıç sembolü görünmüyor.

DBbAj6.png

Bir sonraki değişikliğimizle birlikte garnizon bilgisi artık daha ayrıntılı hale geldi.

Eskiden sadece garnizonda kaç asker bulunduğunu görüyordunuz, artık onun yanı sıra bölgeden çıkarılabilecek asker sayısını da görüyorsunuz ve böylelikle o bölgeyi kuşatmaya başlamadan önce yenmeniz gereken asker sayısını da inceleyebiliyorsunuz.

Erd0j8.png

Bunun yanı sıra askerler için, bu askerler farklı bölgelerde olsa dahi gemiye bindirme butonu eklendi, bu butonla birlikte seçtiğiniz birimlerin tamamı, bölgesinde kullanılabilir ne kadar gemi varsa o gemilere biniyor.

2n3lpj.png

Oyun ayarları ekranında da çeşitli geliştirmelerde bulunduk, ilk olarak artık oyun ayarları belli kategorilere ayrılıyor. Böylelikle aradığınız bir ayarı artık çok daha kolaylıkla bulabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra artık oyun ayarlarınızı kaydedebiliyorsunuz ve ilerideki bir oyunda aynı ayarı kullanmak istediğiniz vakit bu kaydedilmiş oyun ayarını yükleyebiliyorsunuz.

NlBoj5.png

Hapisteki karakterler için yapılan değişikliklere paralel olarak karakter arama ekranında da çeşitli geliştirmelerde bulunduk. İlk olarak tıpkı hapishane arayüzünde olduğu üzere seçimlerinizi resetleyen yeni bir buton mevcut. Bunun yanı sıra tıpkı oyun ayarlarında yaptığımız gibi 4'e kadar arama şeklinizi kaydedebiliyorsunuz. Artık karakterleri size olan yakınlıklarına uzaklıklarına göre sıralayabiliyorsunuz, artık karakterleri sarayınıza yaptığınız daveti kabul edip reddetmelerine göre sıralayabiliyorsunuz. Artık sarayınıza davet etmek istediğiniz karakteri altın göndererek ikna edebilecekseniz bunu görebiliyorsunuz. Son olarak Great House filtresiyle artık kendi haneniz dışındaki kişileri de arayabiliyorsunuz.

Birçok kişinin muhtemelen farkında olmadığı bir olay, bu kısımdan claimlere göre de arama zaten yapabildiğiniz. Bunun için ünvanın ismini arama çubuğuna yazmanız yeterli.

Aşağıdaki görseldeki çizimlerin henüz yapım aşamasında, dolayısıyla oyunun son halinde o butonların pencereden dışarıya taşmış olmayacağına emin olabilirsiniz.

jXODdn.png

Bunların yanı sıra artık Conclave eklentisine sahip kişilerdeki konsey seçim arayüzünde de değişiklikler olacak. Artık her karakterin hangi factiondan olduğunu görebileceksiniz ve bu bilginin üstüne farenizi getirdiğiniz vakit fikrini değiştirmesi için nelerin gerçekleşmesi gerektiğini analiz edebileceksiniz. Birini bir pozisyona atamanız durumunda davranışlarında farklılıklar olabilir ancak bu farklılıklar neredeyse tamamiyle pozitif yönde olduğundan daha önce gösterilenden daha kötü bir factionda olmaları pek mümkün değil.

YqL9ol.png

Eklediğimiz bir diğer özellikle yine Conclave kullanıcıları konseyin geçirmek istediğiniz bir yasaya olan bakış açısını önceden öğrenebiliyor. Eğer sonuçtan memnunsanız asıl oylama aşamasına geçebiliyorsunuz.

m4yD01.png

Bu ekrandaki bir diğer farklılıkla beraber konsey üyelerinin artık bir yasaya neden evet veya neden hayır dediğini de görebiliyorsunuz ve bu kararları üzerinde değişiklik olmasını sağlayabiliyorsunuz.

GPAJa2.png

Conclave sahibi kişiler için aynı zamanda çocuk eğitim arayüzünde pozitif veya negatif olmak üzere çocuğun sahip olduğu traitlerden hangilerinin hangi eğitimi etkileyeceği görülüyor. Dolayısıyla artık bu arayüze geçip neyin nasıl etkilediğine bakıp ardından çocuğunuza geri dönüp traitlerini kontrol etmenize gerek kalmadı.

ZMBqlZ.png

Entrika arayüzünde yapılmış son bir değişiklikle artık keşfedilen ve bilinen entrikaların % kaç güce sahip olduğunu da görebileceksiniz. Eskiden fare ile üstüne getirdiğinde görebiliyordunuz, artık daha açık.

zakD9Y.png

Eklenen bir diğer değişiklik, ben de dahil birçok oyuncunun uzun zamandır istediği üzere yeni doğan çocuğun isim kısmında yazan ismi rastgele olarak değiştirme özelliği. Bu özellik eklendi ve 4 seçenek mevcut, birinci seçenek kültür listesinden rastgele bir isim seçiyor, ikinci seçenek ebeveynlerin isminden rastgele bir isim seçiyor, üçüncü seçenek büyükbaba ve büyükannelerinin isminden rastgele seçiyor, dördüncü seçenek ise o hanedeki herhangi birinin ismini seçiyor. Bu değişiklik de grafik olarak henüz hazır değil.

adQA75.png

Geriye bahsetmediğimiz tek bir arayüz değişikliği kaldı, o da otomatik komutan belirleme özelliği.

Ünvanlar arayüzünde artık otomatik olarak komutan atanmasını ayarlayabiliyorsunuz. Böylelikle sahip olduğunuz komutan ünvanlarının her zaman tamamiyle doldurulmuş olmasını sağlayabiliyorsunuz. Tabi ki herhangi bir konsey üyesine orduları komuta etmeme emri verdiyseniz o konsey üyesi komutan olarak atanmıyor.

Komutan atanmasını biraz daha kolaylaştırmak için "komutanları göster" seçeneği "sadece komutanları göster" olarak değişti. Komutanlar ekranın en alt kısmında olduğu için onları daha da gizlemek pek makul bir seçenek değildi.

8PvrjQ.png

Bahsettiğim üzere bugün sizlere bahsedeceğimiz son arayüz değişikliği bu, ancak yaptığımız son değişiklik bu değil. Çok sayıda ufak değişiklik yaptık, bu değişikliklerin tamamını aşağıdan inceleyebilirsiniz.

Kod:
- Reaper's Due: The Hospital icon in the province view will now open the hospital buildings screen if the province has a hospital. If it does not, it will toggle the Extended Province View
- Clicking the Nomad Agitation alert will now select the relevant province, not just pan to it
- The event where you ask your court physician to save your sickly child will now show the child's portrait
- Clicking a council action again will now cancel job assignment
- Recalling someone from their council action while having a job selected for assignment will now cancel job assignment
- The border highlighting of selected CBs now takes precedence over selected provinces or titles
- Fixed retinues in getting split apart into sub-units upon succession if the dynastic successor and the successor for the primary title aren't the same person
- Fixed scrollbars not being visible in some cases where they should be
- Updated the condition tooltips for the decisions "Mend the Great Schism" and "Restore the Roman Empire" to shorten the tooltip and make them easier to read
- Now only possible to hit "Ready" in multiplayer when the save has finished loading
- Fixed the character UI not fully updating if the character died while you were looking at them. Before this would result in the plot button still being available, as well as a number of other issues
- Build Time and Build Cost modifiers now show as percentages (E.G., -10.0% instead of -0.1)
- Fixed the Declare War interaction not telling you when realm peace is stopping you from declaring war; instead being grayed out with no explanation
- Fixed the "pause" message setting having no effect for the close family and special interest characters
- Fixed the "pause" message setting not working for low priority and log alerts. It will still do nothing for disabled alerts
- Event options will now list both trait icons and affected character portraits
- Added alert for councillors having no job assigned to them
- The tooltip for religion in the province window now provides the same info as the religion tooltip in the character religion
- The title shields on the law page now no longer change order when you click any of them, instead making the selected one bigger
- Fixed councillor actions continuing to be greyed out if the reassignment cooldown expires while the council screen is open
- Fixed the predicted morale gain for units almost always being very slightly wrong
- Fixed clicking on someone's primary title sometimes not taking you to their capital
- Clicking on a character's plot on the character screen will now take you to the target of the plot
- Made so prisoner icon is now clickable and takes you to the imprisoner
- The "Mod" and "Version" checkboxes in the multiplayer browser have been clarified to "Same Mods" and "Same Version"
- Improved the tooltip for the "Revoke Vassal Title" plot

Bazı değişiklikleri atlamış olabilirim veya bazılarınızın arayüz geliştirmesi olarak gördüğü şeyi hata giderimi olarak değerlendirmiş olabiliriz ancak yukarıdaki liste bu değişikliklerin önemli bir kısmını içeriyor.

Umuyorum ki bu geliştirici günlüğü hoşunuza gitmiştir, yazarken keyif aldığımı kesinlikle söyleyebilirim.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Değişiklikler güzel ancak daha katedilmesi gereken uzunca bir yol var. Arayüz açısından her oyunun takımı farklı şeyler uyguluyor ve oyunlar arası karışıklık oluşuyor.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#3
Güzel değişiklikler ama çok da günlük olmaya değecek şeyler değilmiş. Bir de oyunun bildiğimn kadarıyla son DLC'leri. Sanki eksik çok şey varmış gibi geliyor.
Ara
Cevapla
#4
ya bir türlü şu grant title ekranını düzeltmediler ara sıra bir şavaşda bir ülke veya büyük bir düklık el geçiriyoruz 20 saat yok şu ünvanı şuna ver yok şu ünvanını ona ver ki ünvanlar çok olunca iki saatede arıyoz birde şaçma sapan ünvanları rastgele dağatan bir özelik koymuşular ulan o ünvanlar iqta veya feudal oyanyan karakterler için ölüm kalım meselesi öyle bişey rastgele verilirmi lütfen ingilizcesi iyi olan birisi onları bu konuda uyarabilirmi
[+] 1 üye Raider41 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(24-01-2017, 16:01)Raider41 : ya bir türlü şu grant title ekranını düzeltmediler ara sıra bir şavaşda bir ülke veya büyük bir düklık el geçiriyoruz  20 saat yok şu ünvanı şuna ver yok şu ünvanını ona ver ki ünvanlar çok olunca iki saatede arıyoz  birde şaçma sapan ünvanları rastgele dağatan bir özelik koymuşular ulan o ünvanlar iqta veya feudal oyanyan karakterler için ölüm kalım meselesi öyle bişey rastgele verilirmi lütfen ingilizcesi iyi olan birisi onları bu konuda uyarabilirmi

Önerileri sordukları bir günlükte (CK2 Dev Diary #25: Man vs Machine) yazılmıştı bu konu hakkında. Toprakları tıklayarak dağıtma özelliği gelsin gibi bir şeydi. O günlükte önerilen çoğu şeyi eklediler. Bu konuda da düzenleme yaparlar bence. Oyunun son dönemine girdik, bu tip küçük sorunları halledip son 2 ek paketi çıkarıp yeni oyuna geçecekler muhtemelen. Otomatik dağıtma olayını da gördüm ama paradoxun ai konusundaki seviyesini bildiğimden hiç denemedim bile.
Ara
Cevapla
#6
(30-01-2017, 16:26)yakutkartal :
(24-01-2017, 16:01)Raider41 : ya bir türlü şu grant title ekranını düzeltmediler ara sıra bir şavaşda bir ülke veya büyük bir düklık el geçiriyoruz  20 saat yok şu ünvanı şuna ver yok şu ünvanını ona ver ki ünvanlar çok olunca iki saatede arıyoz  birde şaçma sapan ünvanları rastgele dağatan bir özelik koymuşular ulan o ünvanlar iqta veya feudal oyanyan karakterler için ölüm kalım meselesi öyle bişey rastgele verilirmi lütfen ingilizcesi iyi olan birisi onları bu konuda uyarabilirmi

Önerileri sordukları bir günlükte (CK2 Dev Diary #25: Man vs Machine) yazılmıştı bu konu hakkında. Toprakları tıklayarak dağıtma özelliği gelsin gibi bir şeydi. Otomatik dağıtma olayını gördüm ama paradoxun ai konusundaki seviyesi bildiğimden hiç denemedim bile.

bügün bir geliştirici günlük gelecekdi belki onda bunun hakkında bişeyler demişlerdir
Ara
Cevapla
#7
Geldi bile -> https://forum.strategyturk.com/konu-gunl...s-emirleri
Cevapla
#8
yakut reis yokmuş öyle bişey yeni günlükde beklemeye devam
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.