Günlük: CK2 - Great Works Yamasındaki Modlama Yenilikleri
#1
MzcRLT.png

Crusader Kings II günlüklerinde bu hafta yeni Great Works yamasındaki modlama olanaklarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1160525/ :Merhaba. Umarım gelecek yamanın çıkış tarihi olan 2 Nisan için heyecanlısınızdır. Bu sırada yeni yamadaki bazı modlama olanaklarından bahsetmek istedik.

Modlar hakkında konuşmaya tam başlamadan önce oyundaki “harikalar” ismini “büyük eserler (great works)” ve harikalarda inşa edebileceğinizden bahsettiğimiz “yükseltmeler” ise “özellikler” olarak değiştirildi. Bunu yapmamızın sebebi yeni eklediğimiz binaların isminin yama ismiyle aynı olması ve kullanılan terminolojinin sistemin nasıl kullanılabileceğine bir kısıtlama getirmemesiydi.

Şimdi modlar hakkında konuşabiliriz.

Yeni Büyük Eserler Eklemek / Var Olanları Değiştirmek
Oyunda inşa edilebilen büyük eserler ile ilgili yeni bir veri tabanı yarattık. “Great Works definitions” dosyasında örnek olması için bir taslak da ekledik.

Hem yeni büyük eserler ekleyip hem de oyunda ekli olanları değiştirebilirsiniz. Binanın modelini, oynanış kurallarını (hangi hükümdarlar inşa edebilir gibi) ve inşa edildiğinde ne etkiler vereceğini ayarlayabilirsiniz.

Ayrıca büyük eserin ne kadar özellik bölmesi içereceğini ve ne tür özellikler eklenebileceğini belirtebilirsiniz.

lighthouse.JPG

Büyük Eserlere Özellik Eklemek
Büyük eserlerin özellikleri ayrı bir veri tabanında yer alıyor. Böylece özellikleri farklı tür inşaatlarda da kullanabileceğiz.

Dosyanın başında yine sizin için bir taslak yarattık. Hem sadece belirli büyük eserlerde inşa edilebilecek özgün özellikleri hem de hepsine eklenebilecek daha standart özellikler ekleyebilirsiniz.

Özelliklerin ne zaman inşa edilebileceği, maliyeti ve sahibine veya bölgeye verdiği etkileri de değiştirebileceksiniz.

spikes.JPG hypocausts.JPG

Harika ve Yükseltme İşaretleri
Hem büyük eserler hem de özelliklerin işaretleri (flag) vardır. Böylece daha özel olan nitelikleri takip edebilir (örneğin upgrade_spikes’taki “korkutucu” işareti) ve daha sonra bu işaretleri özel eventler çıkarmada veya bazı şeyleri değiştirmede kullanabilirsiniz.

2D Resim Modlama
Büyük eserlerin 2D çizimlerini değiştirmek için her inşaat aşaması ve ayrıca hasarlı olduğunda nasıl görüneceği ile ilgili resimler yaratmalısınız. Yarattığınız bu resimler var olan veya kendi eklediğiniz büyük eserlerde kullanılabilir. Ayrıca kendi eklediğiniz büyük eser için resminiz yoksa kullanabileceğiniz standart bir çizim de yer alıyor.

Arka plan görüntülerini değiştirmek veya bunların yenisi eklemek de mümkün. Arka planlar bir şerit halinde eklenirse şeritteki çizimlerden rastgele bir tane seçilecek. Ayrıca büyük eser suda veya kıyıda inşa edildiyse “is_in_water” veya “allow_coastal” kullanarak özel bir arka planda ayarlayabilirsiniz.

3D Modellerin Modlanması
Metin editörü kullanarak büyük eserin modeli değiştirilebilir veya boyutu ayarlanabilir. Haritadaki pozisyonu ise Nudge kullanarak değiştirilebilir. Ancak yeni modeller yaratmak veya var olanları değiştirmek için Maya ve .mesh exporter ile biraz tecrübeniz olmalı.

Harikaların Hikayesi
Diyelim ki tarihsel bir büyük eser yarattınız ve bu büyük esere zaman boyunca neler olduğunu anlatmak istiyorsunuz. Bunu yapmak için büyük eserin yer aldığı toprağın tarih dosyasını gidip oraya yazabilirsiniz. Bir aşamanın ve özelliğin ne zaman tamamlandığını da belirtebilirsiniz. Ayrıca tarihteki yerini belirtmek için özel isimler ve açıklamalar da ekleyebilirsiniz. Bunun yanında büyük eseri hasarlı olarak da ayarlayabilirsiniz.
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.