Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta karakter arayüzünde yapılan değişiklikler anlatılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...x.1104214/ :Herkese merhabalar.
Bugün sizlere yeni karakter arayüzünü tanıtmak istiyorum, eski karakter arayüzü her ne kadar CK2'nin geliştirilişi boyunca defalarca üzerinde çalışmalar yapılsalar da bazı unsurlar için açık bir şekilde yeteri kadar alana sahip olmamasıyla göze çarpıyordu (özellikle traitler), aynı zamanda arayüzün her bir tarafında butonlar ve semboller yer alıyordu (yönetilen ordu, kalıntılar, berber vs.) Bu yaptığımız değişikliklerle amacımız hem genel olarak alana ihtiyacı olan unsurlara daha çok alan açmak hem de bu arayüzü daha düzenli bir hale getirmekti, sonucu aşağıda kendiniz inceleyebilirsiniz:
Oyunda kendi karakterinizin karakter arayüzü bu şekilde görünüyor, farkedebileceğiniz gibi çok sayıda şeyin yeri değişmiş durumda. Bu değişiklikleri yaparken oyuncuların bazı alışkanlıklarını göz önünde bulundurduk, örneğin evlendirme butonu veya ordu sayısının yazdığı yer değişmemiş durumda. Bunlar yerine çeşitli yazıları ufak butonlarla değiştirdik ve bu butonlara tooltipler oluşturduk, artık eskisinden farklı olarak çeştili oyun içi unsurları daha iyi açıklayabiliyoruz örneğin traitlerle modifierlar karışmıyor.
Bu arayüzde bazı kaldırdığımız unsurlar da oldu, örneğin hanedan ağacı butonu, hanedan armasına da tıklandığında aynı yere gidilmesi sebebiyle kaldırıldı. Eski muharebe modifier ikonu (iç içe geçmiş 2 kılıç) yerini piyon ve kılıçtan oluşan yeni bir ikona bıraktı, aynı zamanda sahip olduğunuz kalıntıların toplam etkisi için de benzer bir buton ekledik (sarı kadeh), bu ikonlar karakter listesinde de görünebiliyor ve çeşitli kalıntılara sahip karakterleri diğerlerinden ayırabiliyorsunuz.
Aynı zamanda kişisel muharebe yeteneği özelliğinde de geliştirmelerimiz oldu, bunla ilgili önümüzdeki günlüklerde daha ayrıntılı bir şekilde bilgi vereceğiz ancak oynanış itibariyle çok daha ileri seviye bir noktaya getirdiğimizi söyleyebilirim. İşin gizemini bozmamak için eklenti mekanikleriyle ilgili bazı butonları aklı karışmış ördek ikonuyla değiştirdim, bu butonların tam olarak ne işe yaradığından önümüzdeki eklentilerde bahsedeceğiz.
Aşağıda aynı zamanda bir başka karaktere bakıldığında karakter arayüzünün nasıl göründüğünü inceleyebilirsiniz.
Farkedeceğiniz üzere kendi karakterinize bakmanızla aradaki fark daha fazla sansürlü buton olması, ana fark ise her ne kadar alışmanız biraz zaman alabilse de entrika butonunun sağa kaydırılmış olması. Arayüzde işin bilgi kısmını olabildiğince ekranın sağına almaya çalıştık, burada karakterin aktif diplomasi durumu, ordu sayısı ve özellikleri vb. bilgiler yer alıyor.
Oyuncuların bu değişikliğe bir anda alışmalarını beklemiyoruz ancak uzun zamandır gerekli olan bu değişikliği yaparak sahip olduğumuz alanı daha efektif bir biçimde kullandığımızı düşünüyorum, bu arayüzü aylar boyunca kullandıktan sonra eminim ki geliştirici ekibi arasında eski arayüze dönmek isteyen bir kişi bile yoktur ve sizlerin de bu şekilde düşüneceğini umuyorum.