Bu haftaki geliştirici günlüğünde oyunda müzik alanında yapılan geliştirmelerden bahsediliyor.
Metal King, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ix.982321/ :Merhabalar,
Doomdark'a Judas Priest paçalarındaki bazı subliminal mesajları gösterdikten sonra ara verme zamanının geldiğine kanaat getirdim ve bu geliştirici günlüğünü üstlendim. Bu günlükte size bu zamana kadar keşfettiğim şeylerden bahsetmek isterdim ancak önce keşfettiğim şeylerin doğru olup olmadığını ispatlamam gerek.
Bu günlükte Crusader Kings II için uzun süredir yapmak istediğim bir şeyden bahsedeceğim.
Mixing!
Bu bahsettiğim mixing işlemini genellikle çalışma bittikten sonra yapıyoruz. Stellaris ve Hearts of Iron IV için yapıldı ancak Crusader Kings II için bu tür bir çalışma yapamadık çünkü ben Paradox'ta çalışmaya başladığımda Crusader Kings II çoktan çıkmıştı.
Peki bu mixing ne demek? Oyundaki ses dosyalarının hepsinin üstünden geçip bu ses dosyaları için ortalama bir ses seviyesi ayarladık. Ardından oyundaki farklı ses dosyaları için değişebilir parçalar ekledik, örneğin arkaplandan gelen ambient sesleri haritaya yaklaştığınızda daha yüksek seste gelecek. Arayüzün çıkarttığı seslerin arkaplan müziğini bölmemesini sağlayacağız. Bu çalışmaya oyundaki tüm müzikler de dahil edildi, dolayısıyla oyunu açtığınızda bir anda Metal müziğin kulak zarınızı patlatmasından korkmanıza gerek kalmadı.
Kısacası bu değişiklik sonrası oyunu oynadığınızda müzik/ses açısından yeni bir tecrübe edineceksiniz. Belki daha önce hiç orada olduğunu farketmediğiniz bir sesle karşılaşacaksınız.