Günlük: CK3 - Aşiret Yönetimi Değişiklikleri
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda yeni Aşiret yönetimi özelliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...n.1602548/ :Selamlar!

Son Geliştirici Günlüğü yazışımdan bu yana epey zaman geçti, bu yüzden hızlı bir (yeniden) giriş yapmak yerinde olabilir. Ben Emil, namıdiğer "Servancour", CK3 oyun tasarımcılarından biriyim. Yayınlanmadan çok öncesinden beri projedeyim ve çoğunlukla oyun mekaniği ve sistemik özelliklere odaklanma eğilimindeyim. Aslında bu da beni bugün neden burada olduğuma getiriyor. Yaklaşan İçerik Paketimizin odak noktası olarak Pers coğrafyasına karar verdiğimizde, bunun Aşiret Yönetimini yeniden gözden geçirmek ve çok ihtiyaç duyulan bir güncelleme yapmak için mükemmel bir fırsat olacağını kısa sürede fark ettik.

Aşiretler, şu anda bildiğiniz gibi Feodal'e çok benziyor. Aralarında sadece iki gerçek fark noktası vardır. Size olan görüşleri, yükümlülüklerinde önemli bir faktördür; yani bir vasalın süzereni hakkındaki fikri, süzerenine ne kadar vergi ve harç vereceğini etkiler. İkinci olarak, Feodallere göre daha az seçenekle, biraz sadeleştirilmiş bir versiyonda da olsa, vasal sözleşmelerine erişebilir ve bunları kullanabilirler.

Bu da şu soruyu akla getiriyor; Aşiret Hükûmetini nasıl öne çıkarabiliriz? Yukarıda bir yönünü zaten tanımladık, bu yüzden ilk eylemimiz ve çözmemiz gereken sorun şu: Aşiretler vasallarını nasıl yönetir (veya yönetmelidir)? İkincisi ve belki de çok daha önemlisi, bir Aşiret gerçekte neyi temsil eder? Bu isim oyun için ne anlama geliyor?

Ama fazla ileri gidiyorum. İlk soru ile başlayalım, olur mu? Ve Aşiret yükümlülüklerine bir göz atalım.



Vergi Yetki Alanları ve Vergi Tahsildarları

Aşiret yükümlülüklerine yeni bir şey eklemek istediğimizi bilsek de, bunu nasıl farklı kılmak istediğimizi kendimize sormamız gerekiyordu. Crusader Kings ile ilgili her şeyde olduğu gibi, yükümlülüklere biraz kişilik kazandırmak için karakterleri kullanan yeni bir unsur eklemek doğal bir uyum gibi geldi. Vergi Tahsildarı ile tanışın.

image01.png

Sınırlı sayıda Vergi Yetki Alanına erişiminiz olacak. Aşiret vasallarınızı Vergi Mükellefi olarak atadığınız bu bölgeler, tebaanızdan hem vergi hem de milis almanızı sağlar. Ancak bir Yetki Alanının çalışması için bir Vergi Tahsildarı gerekir. Yani herhangi bir vergi toplamadan önce, saray mensuplarınızdan birini her Yetki Alanı için Vergi Tahsildarı olarak atamanız gerekir.

image02.png

Vergi Tahsildarları ile vasallarınızın yükümlülüklerini doğrudan yönetmezsiniz. Bunun yerine onları Vergi Tahsildarınız aracılığıyla yönetirsiniz. Bir Meclis Pozisyonuna benzer şekilde, bir Vergi Tahsildarı kendisine atanan vasalların yükümlülüklerini belirlemek için yeteneklerini kullanır. Daha yüksek yetenek seviyeleri, daha fazla vergi ve milis alacağınız anlamına gelir. Yetenek öncelikle becerilerine dayanır, Öğrenim en önemli olandır, ancak sizin hakkınızdaki görüşleri de önemli bir rol oynar. Vergi Tahsildarlarınızdan en üst düzeyde yararlanmak için yetenekli bir karakter bulup atamak ve ardından tebaanızdan mümkün olduğunca çok altın koparmak için etkileme planını iyi kullanmak isteyeceksiniz.

image03.png

Vergi Tahsildarlarınız sizin aracılarınız olarak hareket etseler de tebaanızı nasıl yönetecekleri konusunda belirli bir ölçüde kontrol sahibi olabilirsiniz. Vergi Hükümleri burada devreye giriyor. Vergi Hükümleri esasen tebaanızın nasıl vergilendirilmesini istediğinizi belirtir, yükümlülükleri değiştirir ve bir dizi ek fayda sağlar.

image04.png

Vergi Hükümlerinin yürürlüğe girmesiyle birlikte, vasal sözleşmelerinin bazı yönlerini bu yeni sisteme taşımak çok mantıklı oldu. Örneğin, uygun gördüğünüz şekilde kullanmak için İkta, Gazi ve Cizye'yi burada bulacaksınız. İstemediğiniz takdirde hükümlerle uğraşmak zorunda kalmayacak olsanız da bunlar size farklı şekillerde min-max yapma fırsatları sunar. Hükümler vasallarınızın yükümlülüklerini değiştirir, başka getiriler karşılığında bunları artırır veya azaltır. Örnek olarak İkta'yı ele alalım. İkta, kendinizi tam da dikkatinizi çekecek miktarda memnuniyetsiz vasallarınız olduğunda ya da kendinizi sık sık savaşta buluyorsanız harika bir seçenektir, çünkü İkta size bir görüş bonusunun yanı sıra atanan vasalların sayısına bağlı olarak artan Düzenli Asker Hasarı Artışı sağlar.

image05.png

Dikkate alınması gereken bir husus, yükümlülüklere uygulanan etkilerin Vergi Tahsildarınız tarafından belirlenen seviyede gerçekleştiğidir. Bu da Hükümlerin söz konusu Vergi Tahsildarına bağlı olarak daha güçlü veya daha güçsüz hâle getirir. Yine, İkta'nın etkilerine baktığımızda, Vergi Tahsildarınız berbat bir yeteneğe sahipse, hem vergiler hem de milisler için -%20 çok fark edilmeyecektir. Elde edilen fayda oldukça iyi olduğu için bu, İkta'yı ödediğiniz maliyet için çok ödüllendirici kılar. Öte yandan Vergi Tahsildarınız mükemmelse, bu %20'nin etkisini hissedeceksiniz.

Vergi Yetki Alanları, Tahsildarlar ve Hükümlerin nasıl işlediğini bu şekilde özetleyebiliriz. Yükümlülükler aradan çıktığına göre, geri dönelim ve ikinci sorumuzu yanıtlayalım!



Hane Birliği

Adından da anlaşılacağı gibi, Aşiretler tamamen aşiretin kendisi ve üyeleriyle ilgili olmalıdır. Şu anda gerçekten temsil etmediğimiz bir şey. Oyunu nasıl oynadığınız üzerinde de gerçek bir etkisi yok. Bunu çözmek ve bir Aşiret olarak oynarken Hanenize önemli ölçüde daha fazla vurgu yapmak için Hane Birliğini getiriyoruz.

Birlik, bir Hanenin genel durumunu temsil eder. Esasen üyeleri arasındaki iç ilişkiler ve birbirlerine karşı tutumlarıdır. Birçok yönden Birlik, diğer Aşiret üyelerinizle nasıl etkileşim kurmayı seçtiğinizin bir sonucudur. Birlik ile ilgili her şeyi her Aşiret Hanesi görünümünde göstererek kendi Birliğinizi ve diğer Hanelerin Birliğini kolayca incelemenizi sağlıyoruz.

image06.png

Birliği beş farklı aralığa veya seviyeye bölünmüş 0 ile 200 arasında bir ölçekte ölçüyoruz. Her seviye, oyunu nasıl oynadığınız üzerinde gözle görülür bir etkiye sahip olabilecek bir dizi etkili kural ve değiş tokuş ile birlikte gelir. Varsayılan olarak, çoğu Hane ortada başlar. Esasen "tarafsız" bir seviyedir. Buradan itibaren, Birliklerini aktif olarak artırabilir veya azaltabilirler.

Seviyeler aşağıdaki gibidir, en düşükten en yüksek Birlik seviyesine doğru sıralanmıştır:
  • Düşmanca
  • Rekabetçi
  • Sakin
  • Dostça
  • Uyumlu

Tematik olarak, yüksek düzeyde Birliğe sahip olmak, iç istikrarın keyfini çıkaracağınız ve (genel anlamda) birbirlerine karşı dostane bir tutum benimseyen Hane üyelerine sahip olacağınız anlamına gelir. Ancak bunun bedelini savaşları verimli bir şekilde yürütme kabiliyetinizin azalmasıyla ödersiniz. Savaş sebeplerinin kullanımı daha pahalı hale gelir ve artık İstila savaş sebebini kullanamazsınız. Düşük bir Birlik seviyesi size tam tersini sağlar. Büyük bir askeri güç kazanarak geniş toprak parçalarını daha kolay fethedebilirsiniz, ancak bunun bedelini iç istikrarınızın azalması olarak ödersiniz. Oyun tarzınıza bağlı olarak, belirli bir yönü diğerinden daha çok sevebilirsiniz. Kendi tercihiniz ne olursa olsun, düşük veya yüksek Birlik seviyelerine sahip olmanın eşit derecede uygulanabilir olması amaçlanmıştır.

Her bir seviyenin etkilerinden bahsetmek yerine, işte size neye benzediklerini gösteren bazı şık ekran görüntüleri:

image07.png

image08.png

image09.png

image10_02.png

image11.png

Pasif etkilerin yanı sıra, bir dizi benzersiz karara da erişim kazanırsınız. Bunların çoğu, bir Hanenin tamamı için güçlü nimetler sağladığından, yalnızca Hane Reisi tarafından kullanılabilir. Bu kararlar için birincil maliyet Dindarlıktır. Çoğu Aşiret İslami bir inanca mensup olduğundan, bu doğal bir uyum gibi geldi. Ayrıca, Dindarlık elde etmek genellikle Prestij elde etmekten daha zordur, bu da zor kazanılan Dindarlığı nereye ve nasıl harcayacağınızı düşünmenizi sağlar.

Bu kararlardan bazıları tamamen yeni bir tür etki kullanıyor; toprak sahibi Hane üyelerinin sayısına göre oranlanan bir etki. Benim gibiyseniz ve adam kayırmayı sonuna kadar kullanmayı seviyorsanız, bu etkiler inanılmaz derecede güçlü hâle gelebilir. Dindarlık maliyetinin de buna bağlı olarak artacağını unutmayın.

Dışarıdaki tüm modcular için, ölçeklendirme etkilerini normal etkileri kullandığınız her yerde kullanabilirsiniz. Basitçe nasıl ölçeklenmesini istediğinize dair bir değer girersiniz.

Bir örneğe bakalım. Haneniz Düşmanca ise, "Orduyu Sadık Subaylarla Güçlendir" kararını kullanabilirsiniz:

image12.png

image13.png

Son olarak, Birlik, verasetinizin sonucunu doğrudan etkiler. Her seviyenin unvanların nasıl miras alınacağı üzerinde bir etkisi vardır ve Hanenizin Birliği değiştikçe veraset de otomatik olarak değişir. Hepsi Bölünmenin bir çeşidini sürdürür, yani unvanlar her zaman bir dereceye kadar bölünecektir. Düşman olduğunuzda, tüm uygun çocuklar eşit payları miras alır. Uyumlu iseniz, birincil varis unvanların çoğunu (en az üçte ikisini) miras alır. Arada değişen derecelerde. En kötü ihtimalle bu, Konfederasyon Bölünmesi ile uğraşmak zorunda kalmayacağınız anlamına gelir ve en iyi ihtimalle Yüksek Bölünmenin daha üstün bir versiyonuna erişmek için daha kolay bir zamanınız olur. Dezavantajı nedir? İlk Doğan Hakkı gibi tek varisli bir veraset yasası almayı deneyebilirsiniz, ancak bunu yapmak daha zor ve pahalı olacaktır.

image14.png

Artık Birliğin ne işe yaradığını bildiğimize göre, oynanıştan nasıl etkilendiğini inceleyelim. Daha önce de belirtildiği gibi, Birlik tamamen bir Hanenin üyeleri ve onların nasıl etkileşime girdiği ile ilgilidir. Bu, aile üyelerinizle etkileşime geçmeye başladığınızda ortaya çıkacaktır. Mevcut etkileşimlerin birçoğu Birliğinizi farklı şekillerde etkileyecek şekilde güncellendi. Yani Aşiret olarak oynadığınız zaman. Diğer Aşiret üyelerine karşı Unvan Gasp Etme veya Hapsetme gibi "bölücü" olarak adlandırdığımız eylemlerde bulunmak, doğal olarak Aşiretinizin Birliğini azaltacaktır. Bu arada, İttifak Anlaşması veya Rehine Teklifi gibi "birleştirici" eylemler Birliği artıracaktır. Dolayısıyla Birlik, sizin ve diğer Hane üyelerinizin birbirinizle nasıl etkileşimde bulunduğunuzun bir yan ürünüdür.

Bununla birlikte, Hane Reisi, kendi Hanesinin Birliğini nasıl yönlendirmek istedikleri konusunda kendilerine daha fazla kontrol sağlayan bir dizi ek eyleme sahiptir. Bunlardan en önemlisi, Reisin aktif olarak bir duruş sergilediği ve Birliğini yönlendirmek için bir yön seçtiği bir karardır. Ayrıca, Reisin kendi Hanesinin üyeleri üzerinde kullanabileceği iki yeni etkileşimimiz var, her ikisi de iki ucu keskin bir kılıç görevi görüyor ve bazı açık avantajları ve dezavantajları var.

image15.png

image16.png

image17.png

Elbette Birliğiniz üzerinde etkisi olacak, burada hepsini sıralayamayacağımız kadar çok sayıda etkileşim daha var. Bu etkileşimlerin anlık etkilerinin oldukça küçük olduğunu, ancak zaman içinde, özellikle de Hanenizde bunları kullanacak tek kişi siz değilseniz, biriktiklerini belirtmek gerekir.

Bu yılın ilerleyen zamanlarında Legacy of Persia ile birlikte yayınlanacak ücretsiz güncellemeyle birlikte sunulacak olan güncellenmiş Aşiret Yönetimini elinize aldığınızda keşfedecek çok şeyiniz olacağından emin olabilirsiniz!
WhaW8Am.gif
[+] 7 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.