Günlük: CK3 - Fate of Iberia'da Modellemeler
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Fate of Iberia eklentisi ile gelen 3D modellemeler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...e.1524239/ :Merhaba millet! Ben Lucia, CK3'de çalışan sanatçılardan biriyim ve bugün size eşlik edeceğim. Nils (3D Karakter Sanat Yöneticisi) ve Joacim (3D Çevre Sanat Yöneticisi) ile birlikte İber Yarımadasına eklediğimiz yeni 3D sanat parçalarını göstermeye sabırsızlanıyoruz. Bu bayağı uzun olacak bu yüzden sıcak içeceğinizi alın ve yolculuğun tadını çıkarın.

Hedefler

Mücadele, Fate of Iberia'nın ana odak noktası olduğu için, hem bölgedeki Müslümanlara hem de Hristiyanlara aynı oranda değer vermemiz gerektiğine karar verdik. Karakter sanat tasarım ekibi iki taraf için de yeni baş parçaları, kıyafetler ve saç stilleri tasarladı, bunları internette gezerken ya da fragmanda görmüş olabilirsiniz.

Bu sırada çevre sanat ekibi ise İberya haritasına canlılık getirmeye çalıştı. Geçtiğimiz haftanın Geliştirici Günlüğünde değindiğimiz bazı anıtları hatırlıyor olabilirsiniz fakat bu sefer yaratma aşamasına biraz gireceğiz. Saray salonlarına birazcık İberya havası katmak isteyenler ise endişelenmesin, sizin için de yeni saray eserlerimiz var!

Karakter Kıyafetleri

Nils: Yeni kıyafetler, baş parçaları ve saçları tasarlarken ilk iş olarak - şaşırmayacağınız üzere - nasıl görüneceklerine karar verdik. Çoğu tarihi film ve diziye kıyasla en azından tarihsel olmalarına özen gösteriyoruz. Fate of Iberia konusundaki şansımız ise bu dönemde İber Yarımadasında insanların nasıl gözüktüğü ve giyindiği hakkında sağlam kaynakların olmasıydı. Bu yüzden bulabildiğimiz tüm referans materyali toplayarak başladık ve bunları bir yığın içerisinde topladık. Böylelikle aklımızda eklemek istediğimiz kıyafetler hakkında bir fikir oluşmaya başladı. Tarihsel uygunluğun yanı sıra ilginç ve özel görünümlü şeylere ve bunların 3D model üzerinde nasıl duracağına (yaparken ne kadar uğraşacağımıza) da dikkat ediyoruz, bu sırada oyundaki diğer stiller ile de uyumlu olup olmadığına göz atıyoruz.

Buna ek olarak, bu süreçte bolca nerd puanı kazanabiliyorsunuz. Kim ne olduğu bile belli olmayan Orta Çağ kıyafetleri için İspanyolca ve Arapça kelimeler kullandığınızda etkilenmez ki?

Birkaç örneğe bakalım:

FP2_clothes_01.jpg
Yeni Hristiyan kıyafetlerinden birinin Referans, Konsept ve bitmiş görseli. Bu kıyafetleri 12. yüzyılda Aragonlu II. Alfonso'nun portresinden esinlenerek tasalarladık. Kıyafet dar paçaları olan Brial adındaki bir alt giysinden ve daha geniş olan Piel ismindeki bir giysiden oluşuyor. Piel'in kollarında, boyun kısmında ve etek kısmının uçlarında süslemeler bulunuyor. Hem Brial hem de Piel at sürüşünü kolaylaştırmak için ön ve arka tarafından yırtıktır.

FP2_clothes_02.jpg
Yeni Müslüman kıyafetlerinden. Bu daha çok "Cantigas de Santa Maria"nın parçası olan 13. yüzyıl çizimi "Codex Rico"dan esinleniyor, Bu görsel Almohad halifesi Abu Hafs Umar al-Murtada'yı Cübbe adında bol bir giysi giyerken resmediyor. Kol kısmının üst tarafına doğru dikilen "Tiraz" bantlarını görmek mümkün, bu parça Orta Çağ İslam dünyasında oldukça yaygındı. Kol ve boyun kısımları ise nakışlar ile süsleniyor.

FP2_clothes_03.jpg
Bu pek çok benzer kıyafetleri resmeden görsellerden esinlendi. Örnekler bir Arap aşk hikayesi olan "Hadith Bayad wa Riyad" isimli bir Endülüslü yazmasından ve "Libro de los Juegos" (Oyunlar Kitabı) adında, Kastilyalı X. Alfonso tarafından 13. yüzyılda yazdırılan eserden. Bu kitap ise Orta Çağ'da oynanan pek çok oyun için kurallar içeriyor ve 150'den fazla minyatür çizime ev sahipliği yapıyor. Görebileceğiniz üzere kıyafetler yukarıdaki erkek giysisine oldukça benzer. Dönemin kadın ve erkek kıyafetleri farklardan çok benzerliklere sahipti, hatta bazı zamanlar çizimlerin bir erkeği mi yoksa bir kadını mı resmettiğini anlamak zor.

FP2_clothes_04.jpg
Hristiyan zırhı, Aragonlu I. James tarafından 13. yüzyılda Majorca'nın Fethi'ni resmeden görsellerden esinlendi, bu resimler mevcut olarak Barselona'daki Museu Nacional d'Art de Catalunya'da bulunuyor. Kılıç, yaprak şeklindeki kabza ucu ve koruma dekorasyonları hala var olan bir kılıçtan esinleniyor, iddia edildiğine göre 13. yüzyıldan, mevcut olarak Madrid'deki Kraliyet Silahhanesinde. Zırh, eldivenli ve ayak korumalı zincir yelekten oluşuyor. Bunun dışında üstünde bir pardösü ve "Perpunt" denilen bir şey var. Perpunt, zırhın üstüne fazladan koruma için giyilen hafif bir pamuklu bir ceket. Kafa koruması için ise zincir bir şapka ve "Carvellara" kask giyiliyor. Yalan yok, bu kıyafetin İspanyol yazında oldukça terli bir zaman geçirmenizi sağlayacağı kesin.

FP2_clothes_05.jpg
Bu... ilginç gözüken baş parçası ise, pek çok çizim ve heykelden esinlenerek yapıldı ve muhtemelen döneminde oldukça modaydı. Muhtemelen fırfırlı ketenden ya da hafif bir tahtanın etrafına sarılı kumaştan yapılıyordu. Bunun dışında nakışlı ya da dikişli eklemeler ile süsleniyor ve bir "Barbette" (zincir tutacak) ile tutturuluyordu. Çoğu şeyde de olduğu gibi, ne kadar uzun o kadar iyi!

FP2_clothes_06.jpg
Bu muhteşem havalı kask ise pratik olmayan fantastik bir ürün gibi gözükebilir fakat aslında "Cantigas de Santa Maria" çizimlerinde pek çok kez rastlanabilen bir şey. Koni şeklindeki kask, büyük yaldızlı metal bir yaprak ile süsleniyor. Havalı Olma Kuralları ve tarihsel kaynaklar örtüşüyorsa üstüne söyleyecek başka bir şey yok.

FP2_clothes_07.jpg
Oldukça şanslıysak, günümüzde hâlâ varlığını sürdüren tarihi nesneler olabiliyor. Fernando de la Cerda'nın "Capiello"su için bu durum geçerli. Fernando, Kastilyalı X. Alfonso'nun varisiydi (ve görünüşe göre Fernando oldukça CKvari bir hayat yaşamış ve 19 yaşında iki çocuk babası olarak hayatını kaybetmişti). Bu dikkat çekici silindir şeklindeki baş parçası, 13. yüzyıl İspanya'sında oldukça popülerdi. Yukarıda gösterdiğimiz örnek, ideal bir örnek fakat maalesef Orta Çağ kıyafetlerinin pek azı günümüze bu kadar iyi durumda kalabilmiş durumda.

Karakter Sanat Süreci

Pekala, ne yapacağımıza karar verdik, iyi güzel ama bunları yaratırken geçtiğimiz aşamalar gerçekte ne? Karakter Sanat çalışmasının kamera arkasına gelin birlikte bakalım! Heyecan verici değil mi!

workflow_concept_art.jpg

Konsept çizimi bitirdikten sonra, Marvelous Designer adındaki bir programı çalıştırıp kıyafetin 3D versiyonunu oluşturuyoruz. Bu gerçek hayatta kıyafet tasarlamaya oldukça benziyor, zira doğal gözükecek dikiş örüntüleriyle çalışıyorsunuz. Önceden de belirttiğimiz gibi, fırsatımız oldukça, var olan örneklerden yola çıkarak tasarım yapıyoruz.

workflow_01.jpg
Marvelous Designer kullanarak oluşturduğumuz bu desen, yeni kadın Hristiyan kıyafetlerinden biri. Bu elbise, Brial olarak da biliniyor, günümüze kadar varlığını sürdürmüş tarihi kıyafetlerden esinlendi.

Daha sonra Maya ya da Zbrush gibi bir program ile detayları ekliyoruz. Bu durumda; kemer, broş ve boyunluk kısmı eklendi.

workflow_02.jpg
Son "yüksek poligonlu" model.

Bu model birkaç milyon poligondan oluşuyor, ki bu oyunda bulunması için çok fazla (0.1'in üstündeki kare hızlarını tercih ediyorsanız tabii). Bu yüzden, sıradaki aşama ise "düşük poligonlu" modeli oluşturmak, yani oyuna taşınacak modeli. Bunu yüksek poligonlu modelin şeklini, tahmin edebileceğiniz üzere, daha az poligonlu (bu örnekte 4400, yani yüksek poligonlu modelden neredeyse 1000 kat daha az!) versiyonunda olabildiğince korumaya çalışarak başarıyoruz.

workflow_03.jpg
"Yüksek poligonlu" modeli örnek alarak oluşturulmuş "Düşük poligonlu" model.

Detaylar ise normal bir program ile yüksek çözünürlükten düşük çözünürlüğe taşınıyor. Kullandığımız programın adı Marmoset Toolbag.

workflow_04.jpg
modeller, hem düşük hem yüksek çözünürlüklü, Mormoset Toolbag'e "pişirme" aşaması için taşınıyor. Renklendirme geçici.

workflow_04_textures.jpg
Mormoset'ten aldığımız kaplamalar, yüksek poligonlu modeldeki tüm detayları yansıtmamızı sağlıyor. Sol üstten saymak gerekirse sırayla; Normal, Kıvrımlı, Ortam Aydınlatmalı ve Renk ID'li haritalandırmalar. Bunların hepsi sınavda çıkacak o yüzden dikkatli dinleyin.

Kaplamaları Substance Painter adındaki bir programda oluşturuyoruz. Ama CK3'te değişken renkler ve materyaller kullandığımız için bu aşamada kaplamaların çoğu beyaz, oyun içerisinde değişken materyallere sahip olacaklar.

workflow_05.jpg

Oyuna taşımadan önce "karma şekiller" adında bir şey oluşturmamız gerekiyor. Bu kıyafetlerin farklı vücut tiplerine uymasını sağlıyor. Ayrıca bu aşamada "cilt bağlaması" dediğimiz bir şey yapıyoruz, bu kıyafetleri vücuda hareket veren iskelete bağlamamız anlamına geliyor.

workflow_06.jpg
Taşımadan önceki karma şekilleri gösteren bir görsel. Soldan sağa: Ortalama, Obez, Sıska, Kaslı ve Yaşlı.

workflow_07.jpg
Vücudun üstüne yerleştirilmiş kıyafetleri gösteren bir görsel. Poz çağdışı.

Son olarak ise kıyafetleri oyuna taşıyıp oyun içerisinde bakmaya hazırız. Bu oldukça fazla kod gerektiriyor çünkü oyunun doğru kıyafeti bulup ne zaman göstermesi gerektiğini, isminin ne olacağını, kimin giymesi gerektiğini vs. bilmesi gerekiyor.

workflow_08.jpg

Yukarıda sonucu değişken materyaller ile birlikte görebiliyorsunuz. İberya kıyafetleri için yeni desenler ve renk kombinasyonları ekledik (aşağıda daha fazla örneğini görebilirsiniz).

Bunların hepsi bittikten ve güzel gözüktükten sonra bu kıyafetleri birleştirdiğimizde ortaya çıkan bitmek bilmeyen hata listesini düzeltmeye başlıyoruz...

Hepsi bu kadar! Görebileceğiniz üzere, oldukça hızlı ve kolay.

FP2_character_line_up.jpg

İberya Ordu Birlikleri

Fate of Iberia ile Hristiyan ve Müslümanları yansıtan iki yeni ordu birim seti ekliyoruz, bunlar İberya mirasına sahip kültürler tarafından kullanılacak. Tabii, her model belli bir ordu kalitesi seviyesini yansıtıyor. Bu yüzden görünümlerini tasarlarken bunu akılda tutmalıyız. Genel olarak, ilk seviye orduya çağrılmış bir köylüyü, ikinci seviye profesyonel bir askeri, üçüncü seviye ise bir şövalyeyi ya da muadilini yansıtmalı.

Aşağıda Hristiyan birlikler için konsept tasarımlarını ve 3D modelleri görebiliyorsunuz. Birinci seviye model, genel olarak köylüleri yansıtan çizimlerden esinlenerek yapıldı. Görebileceğiniz üzere hiçbir zırh giymiyor. İkinci seviyenin basit zırhı pamuk ceket ve çelik kasktan oluşuyor. Son olarak ise üçüncü seviye var, bunun tasarımı yeni Hristiyan zırhına benzer ve Aragonlu I. James'in 13. yüzyıldaki Majorca Fethi'nin resmedilmesinden esinlenildi, bu çizim şu an Barselona'daki Museu Nacional d'Art de Catalunya'da bulunuyor.

christianunits_1.png

Hristiyan muadili gibi, 1. seviye Müslüman birim de zırhsız, sivil kıyafetleri giyen bir askeri temsil ediyor. İkinci seviye, Hristiyanların ikinci seviyesine benzer giyiniyor, pamuk ceket ve çelik kask. Son olarak üçüncü seviye ise daha ağır zırhlı bir savaşçı. Şapkalı zincir zırhı ve bunun üzerinde zırh yeleği ve burun korumalı kaskı var.

muslimunits_1.png

Şimdi ise seçkin iş arkadaşım Joacim ile işin çevre tasarımına bakalım.

Gemiler

Joacim: Odak noktamız İberya ve mevzu Akdeniz ile Orta Doğu kültürlerinin çatışması olunca, iki tarafı da yansıtacak yeni gemi modelleri ekledik. Bu da demek oluyor ki artık Akdeniz'de daha az büyük gemi gezecek (tabii zamansız istilalar, haçlılar ve viking yağmaları hariç).

FoI-Ships.png

Mülkler

İber Yarımadası'nda bölgeyi yansıtacak bir mülk stili yaratmaya çalıştık. Yaratmaya çalıştığımız stil hem Akdeniz, hem Batı hem de Orta Doğu stillerinden ayıracaktı. İberya pek çok kültür ve mimarinin karışımına sahip olduğu için, tüm bölgeyi kapsayacak bir mimari stil yarattık. Aşağıda iki İberya şehri ve dört yeni kale modelini görebilirsiniz.

holdings_citiescastles.jpg

Burada ise yeni kilise ve cami tapınak mülkleri.

holdings_temples.jpg

Son olarak ise yeni sur modelleri aşağıdaki görselde:

holdings_walls.jpg

Anıtlar

Tüm diyar boyunca yeni anıt çeşitleri bulabileceksiniz. Bazıları Roma döneminden beri ayakta duran muhteşem yapılarken, bazıları yeni inşa edilmiş olacaklar, bazıları ise sizin mimarlarınızın ellerince hayat bulacak.

Lugo'nun Roma Surları

Galiçya'daki bu surlar, MS 263 ila 276 arası bir zamanda inşa edildi. Amaçları ise Lugo'yu, ya da Romalılarca Lucus Augusti'yi korumaktı.

monument_lugo.jpg

Birimlerde de olduğu gibi, poligon bütçemizin büyük kısmını 3D mülk ve anıt modellerine harcamamaya çalışıyoruz. Aşağıda Lugo'nun Roma Surları'nın düşük poligonlu ekran görüntüsünü görebilirsiniz. Harita modellerini Maya'da doğru yerleştirmek oldukça önemli, bu onların oyun içinde yanlış yerde gözükmesini önlüyor.

monument_lugo_lowpoly.jpg

Kurtuba Camii

Büyük Kurtuba Camii, iddialara göre bir Vizigot katedralinin olduğu yere inşa edilmiş ve Endülüs'ün Müslüman döneminden kalma ve hala ayakta olan en eski yapılardan biri.

monument_cordoba.jpg

Alhamra

Ana oyunda olan İberya'daki belirgin anıtlardan birinin artık kendi modeli var. İnşası tarihte 1238 yılında başlayan bir kale saray. İnşasını daha erken başlatıp ihtişamınızı gösterecek misiniz?

monument_alhambra.jpg

Santiago de Compostela

Katedral (inşası gerçekte 1075 yılında başladı) Roma mimarisiyle inşa edilmişti. Günümüzde katedralin cephesi tekrar inşa edilip modernleştirilmiş olsa da, katedralin orijinal görünümünü tekrar oluşturduk.

monument_santiago.jpg

Eserler
Royal Court eklentisine sahipseniz, yeni eserlerin bazılarının sarayınızda sergilendiğinde özel modelleri olduğunu fark edeceksiniz. Fakat merak etmeyin, Royal Court sahibi değilseniz eserler hâlâ takı olarak kullanılabiliyor.

Akuamanil Kabı

Bu bronz işlemenin hayvan şekli sizi yanıltmasın! Aslında genelde elleri yıkamak için kullanılan bir su kaynağı.

artifact_aquamanile_2.jpg

Küresel Usturlap

Gök cisimlerinin yolunu ve konumunu bulmak için bilginler bu küre şeklindeki cisimleri yarattılar.

artifact_armillarysphere.jpg

Referans bulduktan sonra (bazen konsept çizimler ile, bazen çizimsiz), eserler için düşük poligonlu bir model oluşturuluyor. Aşağıda Küresel Usturlap için oluşturduğumuz modeli görebilirsiniz, yanında ise kıyaslamanız için CK3 karakter modeli bulunuyor. Silüetlerin ve şekillerin uzaktan belli olması oldukça önem taşıyor zira Eserler saray salonunda oyuncu tarafından belli bir mesafeden görülüyor.

artifact_armillarysphere_blockout.jpg

Zbrush'da yüksek poligon detaylarını ekliyoruz, ardından ise Maya ya da Blender ile oyun için düşük poligonlu versiyonunu oluşturuyoruz:

artifact_armillarysphere_lp.jpg

Adak Tacı

Adak Tacı, giymek için değil. Dini bir adak olarak kullanılıyor ve genellikle dini mekanlarda sergileniyor. Normal bir taç gibi oldukça kaliteli metaller, taşlar ve işçilik barındırıyorlar. Günümüzde hala var olan örnekler genellikle 7. yüzyıl Vizigot İberya'sından kalma.

artifact_votivecrown.jpg

Tizona

Ünlü El Cid'in iki kılıcından biri, diğerinin adı ise Colada. Tasarımı müzede bu kılıç olduğu iddia edilen kılıçtan esinlenerek yapıldı.

artifact_tizona.jpg

Satranç Tahtası

İberya'da yetenek ve taktik oyunlarına oldukça övgüyle yaklaşılırdı, bu yüzden birden fazla satranç tahtası toplayarak stratejik olarak gelişmiş aklınızı gösterebilirsiniz.

artifact_chessboard.jpg

Santiago Çanı

Bu büyük çan (Önceki bir Geliştirici Günlüğünde bahsettiğimizi hatırlayabilirsiniz), geri alınabilir ve tekrar işlenirse, başarınızı sergilemek için sarayınıza konabilir.

artifact_bellofsantiago.jpg

Son Sözler ve Gelecek Yayın

Umuyoruz ki Fate of Iberia için sizinle paylaştığımız bu bilgiler sizi heyecanlandırmıştır. 31 Mayısta bizzat deneyimlemenizi iple çekiyoruz!

CK3'deki 2D ve 3D modellemelerin kamera arkasını daha da merak edenleriniz için bazı iyi haberlerimiz var. 18 Mayısta 14:30 - 16:00 saatleri arasında ekipteki birkaç kişi ile birlikte sanat yayını yapacağız. Sizinle detayları esirgemeden her şeyi paylaşacağız, yani ilginizi çekiyorsa sakın kaçırmayın! Yayın ParadoxInteractive Twitch kanalında olacak.

Her zamanki gibi, düşüncelerinizi bekliyoruz ve önümüzdeki birkaç saat boyunca konunun altında sorduğunuz soruları cevaplayacağız.

Honest%20Work.png
WhaW8Am.gif
[+] 5 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Modeller gayet güzel duruyor :)
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#3
Aga gemi modelliyon da once gemi mi koyaydin oyuna acaba?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.