Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun geliştirici ekibine dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...m.1456752/ :Herkese merhabalar.
Yeni yılla birlikte sizlere ekibimizin mevcut durumundan bahsetmek istedik. Güncellemelerde, hata giderimlerinde ve yeni içeriklerde kimlerin çalıştığını öğrenmekten keyif almanızı umuyoruz.
Benim adım Carmille, CK3'te Yapımcı olarak görev alıyorum. Yaklaşık 1.5 yıldır ekibin parçasıyım. CK2 favori oyunlarımdan birisi ve Paradox'a katılmamın başlıca sebebi. Bu sebeple böyle bir projede çalışıyor olmak benim için büyük bir şeref.
İlk olarak bir duyuru yapalım. Alexander Oltner artık projemizde Oyun Direktörü olarak görev alacak. Kendisi CK3'te tasarım şefiydi, hem CK2'de hem de CK3'te çok sayıda içerik tasarladı. Şirkete 2015 yılında katıldı, çıkış öncesi yayınlarını takip ediyorsanız kimden bahsettiğimi çok iyi biliyorsunuzdur. Eski hayranlarımız kendisini CK2 için çıkarılmış Holy Fury eklentisinden veya Dev Clash yayınlarından da hatırlayabilir. Bir önceki Oyun Direktörümüz Henrik Fahraeus ise terfi ederek aralarında CK3 de olmak üzere birçok oyunun Kreatif Direktörü haline geldi.
Şimdi gelelim CK3 ekibine.
Oyunun çıkışıyla birlikte oyunda çalışan kişi sayısının azalacağını düşünenler olabilir, aslında içerisinde bulunduğumuz vaziyet tam tersini gösteriyor. Şu sıralar ekibi genişletmek üzerine bazı çalışmalar yapıyoruz. Bu durum daha esnek ve özgür olabilmemizi, eş zamanlı olarak birden fazla şeyle ilgilenebilmemizi sağlıyor. Doğal olarak ekibin yeni üyelerini belli konularda eğitmemiz gerekiyor, dolayısıyla gelir gelmez katkı sunmalarını beklemek pek makul değil, ancak yakın gelecekte daha kalabalık bir ekibe sahip olmamızın artılarını göreceksiniz.
Ekibimiz ortaya sizin için harika tecrübeler yaratma misyonuyla bir araya gelen, farklı alanlarda uzmanlaşmış kişilerden oluşuyor.
Yapımcı
Yapım departmanında 4 kişi var, görevimiz tasarımların hayat bulmasını ve sizin elinize ulaşmasını sağlamak. Çeşitli süreçleri ve iş akışlarını kontrol ediyoruz, teslim tarihleri ve dönüm noktaları belirleyip, bu noktalara en ideal bir şekilde nasıl ulaşabileceğimizi kurguluyoruz. CK3'ün görevlendirme ve hata veritabanını kontrol edip her şeyin yolunda olup olmadığını denetliyor, vaktimizin önemli bir kısmını dosyalardaki sayılara bakarak geçiriyoruz.
Oyun Tasarımcısı
Oyun Tasarımcıları Oyun Direktörüyle dirsek temasında olup, geliştirilmekte olan mekaniklere ve gelecekteki eklentilerin tasarımına odaklanır. Geliştirirken bir yandan oyunu oynar, denge değişikliklerinde bulunur. İlgilenilmesi gereken kısımlarla ilgilenip, fikrin oyunda kağıt üzerinde olduğu kadar güzel görünmesini sağlar.
UX Tasarımcısı
Tıpkı Oyun Tasarımcıları gibi UX Tasarımı da şimdiki zamanla gelecek zaman arasında mekik dokur. Oyun Tasarımcılarıyla yakın bir şekilde çalışırlar, yeni içeriklerin eğlenceli ve oyuncu dostu olmasını sağlarlar. Etkileşimlere ve arayüze odaklanırlar, bunun yanı sıra oyunun kolay anlaşılamayan yönlerine dair de değerlendirmelerde bulunabilirler.
İçerik Tasarımcısı
Biraz önce bahsettiğimiz iki tasarım kolu da içeriklerle haşır neşir olsa da, oyunda gördüğünüz içeriklerin büyük bir çoğunluğunu İçerik Tasarımcıları hazırlar. CK3'te toplamda 8 İçerik Tasarımcısına sahibiz. İçerik Tasarımcıları diğerlerinden farklı olarak tamamen geliştirilmekte olan içeriğe odaklanırlar, çalışmalarının bir kısmı olarak tarihsel araştırmalarda bulunurlar. Event kodlarlar, kararlarda, etkileşimlerde ve oyunun daha birçok yönünde yazıların sizi içine çekmesini sağlarlar.
Kodlama
CK3'te 7 programcı ve 2 kodlama şefi bulunuyor. Şefler oyunun teknik sağlığından sorumlu ve sürecin proje için en doğru şekilde ilerlemesini sağlıyorlar. Geliştirilme aşamasında önemli bir rol oynuyorlar, büyük resmin farkında olup getirdiği zorluklara göğüs geriyorlar. Programcılar ise içeriklerin temelini ve iskeletini oluşturuyor, diğer rollerle yakın bir şekilde çalışıp gerektiği zamanlarda kod desteğinde bulunuyorlar. Aynı zamanda oyunun performansından ve istikrarından sorumlular.
Sanat Direktörü
CK3'te bir sanat direktörü görev alıyor. Sanat Direktörü oyunun görsel vizyonundan sorumlu. Oyun Direktörü Yapımcılarla ve ekipteki çizerlerle yakın temas halinde çalışıyorlar.
2 Boyutlu Arayüz Çizeri
Ekipte 3 adet 2 boyutlu arayüz çizerine sahibiz. Genellikle Kodlama ve UX Tasarımıyla birlikte CK3'ün arayüzünü şekillendiriyorlar. Gerektiği yerlerde ikon ve çizim oluşturuyor, arayüzde sanatsal geliştirmelerde bulunuyorlar.
2 Boyutlu Konsept Çizeri
2 Konsept çizerimiz var, konsept çizerleri 3 boyutlu çizerin önüne gelmeden evvel öğelerin ön çizimini yapıyor.
3 Boyutlu Çevre Çizeri
Bu çizerler genellikle harita üzerinde çalışıyorlar. Toplamda 4 çizerimiz var, yerleşimleri, gemileri, kuşatma silahlarını ve aklınıza gelebilecek diğer harita öğelerini tasarlıyorlar. Bunun yanı sıra haritayı boyuyor, tüm birimlerin, yerleşimlerin ve binaların doğru yerde durduğuna emin oluyorlar.
Animasyon
Projede 1 animasyoncu bulunuyor, kendisinin ana odağı karakterler ve birimler. Kimi zaman karakterlere yeni pozlar eklerken, kimi zaman mevcut pozlar üzerinde geliştirmeler yaparken görülebilirler. Amaçları karakterlerin farklı duyguları ve içerisinde bulundukları farklı vaziyetleri daha iyi yansıtabilmelerini sağlamak.
VFX
CK3 VFX açısından çok yoğun bir oyun değil, bu sebeple tam zamanlı çalışan bir VFX çizerimiz yok.
QA
QA ekibi tüm bu saydıklarımı bir arada tutan yapıştırıcı gibi. Ana ekibimizde 7 QA'ya sahibiz, çıkışa doğru bu sayıyı arttırıyoruz. Oyunu oynayıp yeni içerikleri denniyorlar, bunların yanı sıra oyunun kalitesini sağlamak adına diğer rollerle birlikte hareket edebiliyorlar. Bu sadece test ederek değil, kimi zaman yeniden tasarlama, zayıf kalan bir içeriği fark edip yeni içerikler oluşturma gibi yollarla da yapılabiliyor.
Ses
Tüm PDS oyunlarının ses ekibi ortak, bu sebeple onlardan tam anlamıyla kendi ekibimiz diye söz edemiyoruz. CK3'te çalıştıklarında genellikle 2 veya 3 kişi oluyorlar ve yeni içerikler için ses efekti oluşturup, eklentinin temasına göre müzikler ortaya çıkartıyorlar.
Elbette herkes eş zamanlı bir biçimde aynı unsur üzerinde çalışmıyor. Küçük gruplara bölünüyoruz, herkes kendi alanına odaklanıyor. Haftada 1 kez en azından birkaç saatliğine CK3 oynayıp yaptıklarımızın birleştiğinde nasıl bir görüntü ortaya çıkardığını inceliyoruz.
Ekibimiz şu anda 2 şey üzerinde çalışıyor, bunlardan birisi büyük diğeri küçük. Küçük olana dair önümüzdeki haftalarda bilgiler almaya başlayacaksınız.