Günlük: CK3 - Haritaya Genel Bakış
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta oyun haritasında bulunan belli bölgeler inceleniyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...e.1389565/ :Selamlar! Geçen haftaki günlüğün devamı olan bu günlüğümüzde haritanın kapsadığı bölgelerden bahsedecek ve daha da önemlisi, haritanın ne durumda olduğunu göstereceğim. Görsellerle dolu bir günlük okumaya hazır olun!

Avrupa
Avrupa'yı tepeden tırnağa yeniden oluşturduk. Baronluk ve kontlukları boyarken tüm Avrupa'ya gereken özeni gösterdik. Haritanın her yanının kaliteli ve tutarlı olması bizim için önemliydi. Doğu Avrupa'nın Crusader Kings II'ye kıyasla çok daha ayrıntılı olduğunu fark edeceksiniz.

kiyiv.jpg

novgorod.jpg

Görsellerde ve videolarda Avrupa'yı parça parça gösterdiğimizden, belli bölgelere bakacak ve o bölgelerde bulun özel yapıları inceleyeceğiz. Fransa ile başlayacak olursak, bariz bir seçenek olarak dönemin en bilindik katedrallerinden olan Notre Dame Katedralini gösterebiliriz.

notre-dame.jpg

kuzey-fransa.jpg

akitanya-burgonya.jpg

Sırada İberya var. Bölgedeki iki büyük nehri, çok sayıda tepeyi ve birkaç özel yapıyı da görebiliyorsunuz. Gırnata kontluğunda El Hamra bulunuyor. Oyunun başında eski bir harabeden ibaret olan bu yapıyı geliştirerek oyundaki en tahkimatlı yerlerden birine dönüştürebileceksiniz.

kuzey-iberya.jpg

guney-iberya.jpg

el-hamra.jpg

Özel yapılardan bahsetmişken, tüm dünyanın imrendiği ve arzuladığı şehrin bir değil iki özel yapısı var. Böylelikle Konstantinopolis gerçekten de olağanüstü bir yere dönüşüyor. Üstelik, bu da yetmezmiş gibi oyundaki en büyük gelişim düzeyine de sahip.

aya-sofya.jpgsurlar.jpg

anadolu.jpg

Devam etmeden önce şu kültür görselini de aşağıya bırakmak istiyorum.

galya.jpg

Orta Doğu
Orta Doğu'ya da Avrupa ile aynı düzeyde dikkat gösterdik ve bölgeyi tarihsel olarak güncelledik. Örneğin, 1066 yılında Selçuklular tarihi sınırları doğru bir şekilde çizilmiş devasa bir imparatorluğu kontrol ediyor. Selçukluların tebaası farklı kültürlerden oluştuğundan dikkatli olunmazsa imparatorluk parçalanabilir.

selcuklular.jpg

Başlangıçta bölgenin gelişim düzeyi ortalamanın üzerinde. Örneğin, Bağdat oyundaki en büyük gelişim düzeylerinden biriyle başlıyor. Yalnızca Konstantinopolis ve birkaç yer daha Bağdat'tan iyi durumda. Ayrıca Bağdat'ta oyundaki en etkileyici özel yapılardan birisi olan Beyt'ül Hikmet bulunuyor.

beytul-hikmet.jpg

bagdat.jpg

nisabur.jpg

kudus.jpg

Afrika
Oyundaki en büyük eklemelerin bir kısmı Afrika'ya yapıldı. Tamamı haritaya sığdırılan Sahra Altı krallıkları, Nijerya sahili de oyuna eklendiğinden genişleyecek epey bir alana sahip.

afrika.jpg

Oynayabileceğiniz beş farklı putperest inanç bulunduğundan önünüzde pek çok farklı seçenek olacak. İlk olarak Nijer deltasında bulunan Benin'i seçerek iyi bir başlangıç yapabilirsiniz. Benin oyunun başında iyi bir gelişim seviyesine ve özel bir yapı olan devasa Benin Duvarına sahip.

afrika-inanc.jpg

benin.jpg

benin-suru.jpg

Bazı kültürler büyük nehirlerde seyahat etme becerisine sahip olduğundan Nijer nehrini kullanarak askerlerini hızla bir yere gönderip geri getirebilecek. Sahile ise herkes erişim sağlayamayacak. Afrika'nın kıyısını dolanıp Avrupa'ya ulaşamayacak ya da bunun tam tersini gerçekleştiremeyeceksiniz. Batı kıyısında seyahat etmek fırtınalar ve dalgalı denizlerden ötürü imkânsız olmasa dahi genellikle zor olduğundan buradaki yolu geçilemeyen bir deniz koyarak kapattık. Korkarım Vikingler Afrika'ya inemeyecek...

gana-nehri.jpg

gine.jpg

gecilemez-deniz.jpg

Afrika Boynuzu'nu da unutmayalım. Mogadişu'yu da içerecek şekilde genişlettiğimiz bu bölgede birbirinden toprak koparmak için fırsat kollayan Hristiyan, Müslüman, Yahudi ve Putperest hükümdarlarla oynayabileceksiniz.

afrika-boynuzu.jpg

etiyopya.jpg

Son olarak Mısır'a bakalım. Taşkın yataklarından geçilmeyen bu varlıklı bölge iyi gelişim düzeyine ve birkaç özel yapıya sahip. Mısır'daki her şey yeşil bitki örtüsüyle çevrelenmiş büyük Nil nehrinin etrafında yer alıyor.

msr.jpg

piramitler.jpg

Uzak Doğu
Doğuya baktığımızda haritanın Tibet'in tamamını ve Moğolistan'ın küçük bir kısmını içerecek şekilde genişlediğini ve yeni kültür ve inançların oyuna dahil edildiğini görüyoruz!

Tibet'le başlayacak olursak, oyundaki iki başlangıç tarihinde de Tibet İmparatorluğu'nun uzun zaman önce yıkılmış olduğunu görüyoruz. Farklı inanç ve kültürlere mensup çeşitli hükümdarlar Tibet Platosuna yayılmış durumda. Bölgedeki en önemli iki inanç ise Bön ve Nangços inançların. Bunların ikisi de Budizm'e bağlı olsa da farklı Tibet gelenek ve göreneklerini kapsıyorlar.

tibet-platosu.jpg

tibet-inanc.jpg

lahana.jpg

Moğolistan ise Tibet'in aksine her iki başlangıç tarihinde de büyük ve etkin bir güce ev sahipliği yapıyor. 867'de bölgeye Kırgız Hanlığı, 1066'da ise Büyük Liao hükmediyor. Bölge hem Baykal Gölünü hem de Karakurum'u içeriyor.

baykal-golu.jpg

mogolistan.jpg

Tibet ve Moğolistan'a genişleyince güneyde ufak küçük bir boş alan kaldı. Burayı da boş bırakamayacağımızdan Martaban Körfezine kadar inip Burma'yı ekledik ve bölgeyi yeni baronluk ve kontluklarla doldurduk. Burada iki ilgi çekici başlangıç seçeneğimiz var. 1006'da Pagan Krallığı'nın hükümdarı olan Anoratha ile oynayabilirsiniz. Güneydeki Mon krallıklarını da ele geçirdikten sonra bölgenin çoğuna hükmedip Hindistan'a doğru ilerleyebilirsiniz! Alternatif olarak ise 867 yılında henüz küçük ama zengin olan Pagan Krallığı ile başlayarak benzersiz Ari Budizmi oynanışını deneyimleyebilirsiniz.

pagan-ne.jpg

pagoda.jpg

Burada günlüğe nokta koyacağım. Yoksa bütün gün görsel paylaşımı yapmam gerekecek. Es geçtiğim önemli bölgeler olduğunu düşünüyorsanız bana bildirin. Belki başka görseller de paylaşırım.
[+] 11 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Özel binalar beni benden almadı desem yalan olur.Benim oynanış tarzıma çok uygunlar.
[+] 1 üye Littleİskender nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Harita yakından hoş duruyor ama uzaktan göz zevkimi bozuyor. Hele dağlar ne öyle, kuş pisliğine benziyorlar.
[+] 2 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Görsellik değil de doğuda Tibet-Moğolistan, güneyde Gine, Nijerya kıyılarına kadar gerek var mıydı? Bir de geçilemez deniz koymuşlar lmao.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Ne zaman çıkacak acaba çok merak ediyorum.
Ara
Cevapla
#6
Bütün Asya'yı getirmeliler bence. CK2'de bilgisayarların biraz zor da olsa kaldırıldığı kanıtlandı Tianxia modu ile. Niye CK3e getirmiyorlar?

(12-05-2020, 18:50)Littleİskender : Özel binalar beni benden almadı desem yalan olur.Benim oynanış tarzıma çok uygunlar.

Yeni bir tanesi inşa edilemeyecek oyunu oynarken diye duydum. Yanlış biliyor olabilirim.
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
Ara
Cevapla
#7
(12-05-2020, 20:54)kampi123 : Ne zaman çıkacak acaba çok merak ediyorum.
Steam de 2 Eylül yazdılar ama sonra sildiler.
Ara
Cevapla
#8
Seveni vardir da asyaya, ozellikle sahra alti afrikaya genislemeye ne gerek var, bosuna agirlik yogunluk.
Ara
Cevapla
#9
Seveni varsa Haçlı Kralları oynamasın. Kudüs e haçlı düzenlerken gana kimsenin umrunda değil.
Ara
Cevapla
#10
(17-05-2020, 20:33)Justicar : Seveni varsa Haçlı Kralları oynamasın. Kudüs e haçlı düzenlerken gana kimsenin umrunda değil.

Bu görüşe katılmıyorum. Bu mantıkla Victoria’da İngiltere’den, Imperator’da Roma’dan, EU IV’te Avrupalı devletlerden başka ülke oynanmaz. Karakterler üzerinden oynanan bir RPG/Strateji oyunu olarak CK serisi, bana göre bilinen o dönem bütün coğrafyayı kapsamalıdır.  Ayrıca ben CK II’de Hindistan bölgesinde oynamaktan gayet zevk duymuştum. Çin’de o dönem için çok ilgimi çeken bir yer umarım CK III’te o bölgeyle alakalı bir DLC görürüz. Bu arada Crusader Kings ismi de pazarlama hamlesinden başka bir şey değil. Deus Vult’u bile oyundan kaldırdılar nitekim.
[+] 1 üye Yukare nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Malesef CK2 hindistan da oynamaktan zevk aldığını söyleyen biriyle tartışamam. Deus Vult kaldırılmadı bu arada.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
(17-05-2020, 22:09)Justicar : Malesef CK2  hindistan da oynamaktan zevk aldığını söyleyen biriyle tartışamam. Deus Vult kaldırılmadı bu arada.


Deus vult kaldırıldı hocam siyasi bir söylem olduğu için
“Lead me, follow me, or get out of my way.” — George S. Patton
[+] 1 üye BigUnicorn nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
(17-05-2020, 22:09)Justicar : Malesef CK2  hindistan da oynamaktan zevk aldığını söyleyen biriyle tartışamam. Deus Vult kaldırılmadı bu arada.

Oyunlarımın %90'ını Hindistan'da oynadım.Çünkü Çin mekaniklerini seviyorum ve oyunun bence en kolay bölgesi.RP daha kolay yapıyorum.

Ama Crusader Kings adındaki bir oyuna Hindistan'ın eklenmesinin nasıl bir mantığı olabilir ki ?
n3.png
Ara
Cevapla
#14
(18-05-2020, 01:58)KARTAL : Ama Crusader Kings adındaki bir oyuna Hindistan'ın eklenmesinin nasıl bir mantığı olabilir ki ?

Mantığı yok ama eklenmesinin bir zararı da yok.
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
[+] 3 üye Otto500206 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
(18-05-2020, 01:58)KARTAL : Oyunlarımın %90'ını Hindistan'da oynadım.Çünkü Çin mekaniklerini seviyorum ve oyunun bence en kolay bölgesi.RP daha kolay yapıyorum.

Ama Crusader Kings adındaki bir oyuna Hindistan'ın eklenmesinin nasıl bir mantığı olabilir ki ?

Yukarıda da yazdığım gibi Crusader ismi sadece işin pazarlama kısmı Çünkü günümüzde orta çağ deyince en popüler ve ticari iş haçlı seferleri. CK serisi özünde Orta Çağda geçen; Derebeyi, Lordlar, Krallar vb. kişiler üzerinden giden bir ”Rol Yapma Oyunu”. Neredeyse hiç haçlı seferlerine özgü yapılmış bir oyun değil. Haçlı seferleri oyunun sadece tuzu. Oyunda asıl yaptığımız iş herhangi bir karakter ile politik güç elde etmek. Aynı zamanda tüm PDX oyunları Alternatif Tarih oyunudur. Nasıl ki Cengiz Han Orta Asya’dan (Avrupa dışı bir yer olduğu için örnek veriyorum) kalkıp Avrupa’nın kaderini etkilemiş ise benzer bir şeyi Alternatif Tarih adı verilen bir oyunda neden Afrika, Hindistan vb. coğrafyalardan yapma imkanımız olmasın?

Kısaca Özetlersek:

Eğer CK Orta Çağda geçen bir Rol Yapma Oyunu ise bütün o dönem bilinen bütün coğrafyayı kapsamalı; kapsayamıyor ise de en azından şu anki coğrafyasını korumalı. Eğer değil ise sadece Haçlı Seferlerine yoğunlaşıp oyunun tüm mekaniklerini bunun üzerine kurgulamalı, 1090 civarı başlayıp 1270 civarı bitmeli ve Haçlı seferleriyle bağı olmayan (Vikingler, Moğol İstilası vb.) her şey oyundan çıkarılmalıdır.
[+] 4 üye Yukare nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
(18-05-2020, 01:55)BigUnicorn : Deus vult kaldırıldı hocam siyasi bir söylem olduğu için

Bu iddanın kaynağı olan haber çıktıktan hemen sonra Paradox ordaki yanlış anlamayı düzeltmek için açıklama yaptı. Orada sadece oyunun marketinginde çok kullanmak istemediklerini kastetmişler oyundan kaldırma gibi bir durum söz konusu değil.
Laglamak seçim değil yaşam sebebidir
[+] 2 üye isocuk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Ekleme yapmak gerekirse; oyuna ismini veren Haçlı Seferleri'nin son hali bile oyunun sonlarında getirildi.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
Ara
Cevapla
#18
Npcler ck 2 gibi olursa çin gelmesin bence. Hali hazırda ck2'de zaten tarih ilerledikce binlerce npc oluşuyor,en iyi pclerde bile kasar o çin coğrafyası.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.