18-01-2024, 17:58
Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta North African Attire Eklentisinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...t.1621511/ :Merhaba ve Crusader Kings III İçerik Oluşturucu Paketini tanıtan bu geliştirici günlüğüne hoş geldiniz: North African Attire, Ben Pierre "El Tyranos" Azuelos ve Topluluk İçerik Paketi modundaki çalışmalarımdan bazılarını zaten oynamış olabilirsiniz.
Crusader Kings serisini 2012'den beri oynuyorum ve 2004'ten beri favori oyunlarımı modluyorum. 3D karakterler duyurulur duyurulmaz doğal olarak CK modlamaya geçtim. O zamandan beri modum için 260'tan fazla model yaptım: başlıklar, kıyafetler, eserler, kraliyet sarayları, gemiler, aksesuarlar vb. Ayrıca yeni başlayan sanatçıların 3D motorunda yollarını bulmalarına yardımcı olmak için birkaç eğitim videosu yayınladım.
Bugün, Paradox Interactive bana favori oyunumuz için resmi bir kozmetik paketi yayınlama fırsatı ve muazzam bir ayrıcalık veriyor, öyleyse ayrıntılı olarak inceleyelim!
Karşınızda İçerik Oluşturucu Paketi
İçerik Oluşturucu Paketi, PDXCON 2022'de CKIII için Oyun Direktörüne doğrudan fikir sunmamla başlayan bir girişimdir. "North African Attire" oluşturma kararı, İçerik Oluşturucu Paketi için farklı konseptler sunduğum ve 4 seçenek için felsefe, beklentiler, ilgi alanları, riskler ve kapsam geliştirdiğim bir süreçten sonra geldi. Daha sonra kültürel bir kıyafet paketinin neye benzeyeceğini daha derinlemesine inceleyen bir toplantı yaptık, bu kez bölgesel önerilerde bulunduk ve Kuzey Afrika diğerlerinin arasından sıyrıldı. Proje nihayet üretime girmeye hazır hale gelene kadar birkaç hafta boyunca belgeledim.
Projenin temel amacı, bir modla karşılaştırıldığında oyuna değer katan ve içeriğin geri kalanıyla sorunsuz bir şekilde uyum sağlayan bir şey yaratmaktı. Son 4 yılda, Community Flavor Pack yaklaşık 6 orijinal giysi aldı, geri kalanlar vanilya model yeniden kaplamalarıdır. Moddaki 260 civarındaki modelden giysiler yalnızca bir düzinesini temsil ediyor. Neden mi? Bunu eğlence için ve ücretsiz olarak yaptığınızda zaman ve enerji yatırımları buna ancak değiyor. Örneğin, karmaşıklıkları nedeniyle daha önce hiç yapmadığım 8 türbanı bu İçerik Oluşturucu Paketine gönderdim. Sadece ilkini yapmak için 2 haftadan fazla zaman harcadım, aşağıdaki resme bakın.
[Soldan sağa: ilk deneme, iş akışını anlama, modellerden birinin son hali]
Crusader Kings III'ün resmi bir parçası haline gelen İçerik Oluşturucu Paketi daha yüksek bir kalite standardıyla geliyor: görsellere daha fazla dikkat, daha iyi optimizasyon, modellerin tüm karışım şekilleri var, varlık başına çok daha fazla zaman harcanıyor. Paradox Kalite Güvencesi sağlıyor ve içerik için resmi destek de sunacak.
Bunu neden söylüyorum? Paradox Interactive, yapabileceğimi kanıtlamam gereken bir şey sunduğumda iddialı bir projede bana güvendi. İşbirliğimiz dürüst ve yardımseverdi, yaratıcılığıma saygı duyuldu ve karşılığında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım, girişimlerimi desteklerken daha iyi görseller elde etmem için bana rehberlik ettiler. Çalışmalarımı her zaman destekleyen topluluğu hayal kırıklığına uğratmamanın ağırlığı ve ticari bir projenin doğasında var olan sınırlar dahilinde kaydırıcıları mümkün olduğunca zorlamak için elimden geleni yaptım.
Karakter Sanatı
Unutulmaması gereken ilk şey, dokümantasyonun ne yazık ki eksik olduğudur; bildiğim kadarıyla, bir çift 11. yüzyıl ayakkabısı dışında günümüze ulaşan hiçbir eser yoktur. Bir başka korkunç gerçek de Orta Çağ sanatında neredeyse hiç kadın ve Endülüslülerden başka Berberi görülmemesi... Fate of Iberia'nın belgelerinde kullanılanlar yani!
Neyse ki Berberi kültürü, karşılaştığı diğer kültürlere karşı geçirgen olurken, kendi süslemelerini ve modalarını yüksek antik çağlardan beri koruduğu için çok benzersizdir. Bu, "Berberi kalıcılığı" kavramıdır (Gabriel Camps, 1987) ve bu DLC'nin ana hatlarının belirlenmesinde çok yardımcı olmuştur. Bazı basit örnekler: geleneksel kadın elbisesi Yunan peplumu, telkari gümüş işçiliği Fenike, mine teknikleri Roma. Hatta bazı geometrik sembollerin izi Neolitik döneme kadar sürülebilir! İslami fetihlerden sonra daha derin bir harmanlama olduğu aşikârdır, ancak bunun yerini hiçbir şey almamıştır, hatta İslam sanatının erken dönemlerinde Berberi soyut sembolleri üzerine inşa edildiği düşünülmektedir.
Aşağıda görecekleriniz içerik paketinin sadece bir özetidir, her şey sunulmamıştır. Rakamlarla ifade etmek gerekirse, üretim - iş ve aile hayatımın üzerine - 6 ay sürdü ve oyuna 33 yeni model eklendi.
Orta Çağ'daki Berberilerin otantik bir versiyonunu temsil etmek için elimden gelenin en iyisini yaptım, kaynak eksikliğinden dolayı bariz önyargılar var. Umarım yanlış yorumlamalarımın üstesinden gelebilirsiniz.
[Fotoğraflar: Marakeş Berberi Sanatları Müzesi; "Berberi anıları: Fas'ta kadınlar ve takılar", Michel Draguet, 2020].
Bu Atlas'tan tipik bir Kuzey Afrika kıyafeti: loubane kehribar kolye öne çıkıyor ve büyük gümüş fibulalar elhafı bir arada tutuyor ve güzel soyut oymalarla göze çarpıyor. Elhaf Dor tarzı bir peplumdur ve bu tip fibulaların ortaya çıkışı Mağrip'te Bronz Çağı'na kadar uzanmaktadır (Camps-Fabrer, 1964). Tamizart pelerin, Cezayir'deki Djorf Torba Tümülüsü'nde bulunan MÖ 4-6. yüzyıla ait bir sanat eserine benzer şekilde soyulmuştur (resim).
[Fotoğraflar Michel Draguet, 2020; İllüstrasyon Emile Galois, 1946]
Kraliyet kademesinde görünüm büyük ölçüde farklıdır. Elhafının altına bir gömlek giyer, fibulalar Souss vadisini temsil eden mine ve karmaşık gümüş telkari içerir. Üç menteşeli gümüş plaka ve cam kabaşonlardan oluşan bir talgamut olan yüzük, orta anti-atlas'ta bulunan Tagmout kabilesini temsil etmektedir. Anti-atlas her zaman zulümlere karşı bir sığınak olmuştur. Havanın sert ve erişimin zor olması nedeniyle Berberi kültürünün bir korunma noktası olarak kabul edilir ve yerel kıyafet ve süsleme biçimlerinin hayatta kalmasına izin verir. Sağ üstteki resim, referanstan yola çıkarak yaptığım yüksek çözünürlüklü bir çizimdir.
[Fotoğraflar: Michel Draguet, 2020]
İmparatorluk başlıkları (solda) yine Souss vadisinden bir Taounza iken, yüksek soyluların sikke diademi Yüksek Atlas'taki Dadès vadisinden. Gördüğünüz gibi stiller tamamen farklı. Aslında, kendi benzersizliği ve güzelliği olan o kadar çok stil var ki, hangisinin projeye gireceğine ve hangi aşamada olacağına karar vermek bir kabustu.
Şövalye kıyafeti çok daha basitti. Mayorka'nın fethi sırasında Müslüman şövalyeleri gösteren, 1285 civarında yapılmış ve Barselona'da muhafaza edilen bir duvar resmine dayanmaktadır. Kılıç bir Tuareg takoubasıdır. Her ne kadar 11. yüzyılda Almoravidesler aracılığıyla İspanya'dan gelen olası bir etkiye dair spekülasyonlar olsa da (Nicolaisen, 1997), mevcut görüş bu kılıçların farklı ve tamamen yerli bir Afrika türü olduğu yönündedir.
[Çizimler: Arap sakallı kâtip. Konik bir başlığın etrafına bağlanmış bir sarık takıyor. Cappella Palatina, Palermo, Sicilya (1131-1140) ve Lambalı Adam Çizimi, Fustat, Fatımi Mısır'ı, 11. Yüzyıl. Keir Koleksiyonu No. 75781]
Halk, sarıkla tutturulmuş püsküllü sivri bir şapka giyer. Bu resimlerde görüldüğü gibi konik şapkalar Kuzey Afrika'da yaygındır.
[İllüstrasyonlar: İspanyol Kodeksleri, 11. ve 12. yüzyıl; Men-at-Arms N°348, Osprey editions, 2001; "Costumes of Morocco", Jean Besancenot, 1990]
Düşük soylular taraza adı verilen iki çeşit hasır şapka giyerler. Bunlardan biri Cezayir, diğeri ise Fas şapkasıdır. Şapka sarığın üzerinde taşınır. Bu unisex bir modadır ve en eski temsilleri Endülüs sanatındadır (Weiditz, 1530). Tunik bir jillaba, uzun, bol kesimli, tam kollu üniseks bir dış cübbedir. Her iki tarzdaki (erkek veya kadın) hemen hemen tüm cillabalarda qob adı verilen bol bir başlık bulunur. Başlık farklı bir renge sahiptir ve kesimi en yaygın olan şehir sakinlerinden biridir.
[Çizimler: Sala de Los Reyes, Alhambra, 14. yüzyıl]
Bu sultan Tuareg tagelmust veya litham taşır ve üzerinde servetini gösteren altın bir plaka bulunur; litham Almoravids'in ayırt edici bir işareti haline gelmiştir ve kullanıcısına onur ve saygıyla davranılması gerektiği anlamına gelir.
Ayrıca Boabdil'in (Nasrid Hanedanı) günümüze ulaşan marlota'sına dayanan bir kaftan giyer. İlginç bir şekilde, modern "Rabat tarzı" kaftan buna çok benziyor. Fas'ta kaftan, ülkenin giyim alışkanlıklarında derin kökleri olan çok eski bir gelenektir. Kısa sürede Faslılar arasında güç ve zenginliğin sembolü haline gelen, kraliyet mensupları tarafından giyilen, hatta 1492'de Granada'yı fetheden kraliçe Isabella'ya kadar uzanan unisex bir kıyafettir. Bununla birlikte, kadınlar için bir tören kıyafeti olarak evrilmesi ve uyarlanması, onu Pers ve Osmanlı kıyafetlerinden çok farklı bir giysi haline getirmiştir.
Paket son olarak, bir karakterin uzun sakalı olduğunda başlıkların deforme olmasını sağlayan yeni bir özellik (special_genes) içeriyor. Modellerin yoldan çıkmasını sağlıyor, kırpma miktarını azaltıyor ve onlara daha organik bir görünüm kazandırıyor.
Sizi sadece bu son derece zengin kültürü okumaya ve öğrenmeye davet edebilirken, Kuzey Afrika'daki bir sonraki oyununuz sırasında karakterlerin giysilerine bakmaktan keyif alacağınızı umuyorum.
Son olarak, Paradox Interactive'e bu projeye duydukları güven ve çalışmalarımı bir üst seviyeye taşıma fırsatı verdikleri için teşekkür etmek istiyorum. Tüm topluluk üyelerine şükranlarımı sunuyorum, son birkaç yıldaki desteğiniz çalışmaya devam etmeme ve becerilerimi geliştirmeme yardımcı oldu.
--Pierre