İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
24-10-2019, 15:36
(Son Düzenleme: 24-10-2019, 15:37, Düzenleyen: Duman.)
Crusader Kings III için kaleme alınmış ilk geliştirici günlüğünde oyunun vizyonuna dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1265472/ :
Merhabalar,
Nihayet Stellaris'in çıkışından bu yana (ve hatta öncesinde) üzerinde çalıştığım Crusader Kings III hakkında konuşabileceğim. CK3'te CK2'nin 7 yıllık geliştirilişi esnasında edindiğimiz tecrübelerden faydalandık. Crusader Kings III bir devrim değil, bizim için Crusader Kings serisinde evrim şeklinde. Her alanda çok daha iyi olmakla birlikte ana CK tecrübesini değiştirmiyor. Bunla birlikte elbette CK2'deki tüm eklentileri ve yamaları CK3'e taşımış değiliz. Beğenilmemiş mekanikleri de katmak için uğraşmaktansa, genişliğe önem vermektense derinliğe önem vermeyi tercih ettik.
Crusader Kings III'ün ana tasarım maddeleri aşağıdaki şekildeydi:- Karakter Odağı: Crusader Kings diğer oyunlarımızdan farklı olarak karakterler üzerinden işleyen bir oyun. Bu durum CK'nin daha hikayesel potansiyele sahip olmasıyla sonuçlanıyor, bu kapsamda mümkün olduğunca tüm önemli oynanış mekaniklerinde karakterleri bu mekaniklere dahil etmeye çalıştık.
- Oyuncu Özgürlüğü ve İlerleyiş: Mümkün olduğunca oyuncunun istediklerini gerçekleştirebileceği, hükümdarlarını, varislerini, hanelerini ve hatta dinlerini istedikleri şekilde elbette belli zorluklar ve mücadelelerin üstesinden gelerek şekillendirebilecekleri bir oyun ortaya çıkartmaya çalıştık.
- Oyuncu Hikayeleri: Tüm olaylar (eventler) ve yazılı içerikler oyuncu için önemli, etkili ve o an içerisinde bulunduğunuz duruma ait hissettirmeli. Ancak bu şekilde oyuncular kendi hikayelerini kaleme alabilir, geliştiricinin yazdığı hikayeyi değil.
- Ulaşılabilirlik: Crusader Kings III'ün hiçbir şekilde derinlikten ve tarihsel içerikten taviz vermeden oyuncu dostu bir oyun olması gerekiyor. Oyunu anlamanın kolaylığı kadar, oyundaki tüm öğelerin ne olduğu, o esnada ne yapıyor olman gerektiği ve bunu nasıl yapacağın da anlaşılabilir olmalı.
Şimdi diyeceksiniz ki "Güzel diyorsunuz da CK2'de tüm eklentileri satın aldım, karşımda sonsuz seçenek var. Niye CK3 alayım ki?"
Mantıklı bir soru. Daha önce de bahsettiğim gibi CK2'deki tüm mekanikleri CK3'e taşımak istemedik dolayısıyla örneğin CK2'yi özellikle göçebeler veya tüccar cumhuriyetleri için oynuyorsanız (CK2'de oynanabilir olup CK3'de oynanamayacak yegane grup) CK3'te hayalkırıklığı yaşayabilirsiniz. Bunun dışında bazı oyuncular tarafından özlenecek çeşitli içerikler olacaktır, ancak bunun karşılığında eminim ki herkes ana oynanışı daha eğlenceli ve daha ödüllendirici bulacak. CK3, CK2 çıktığındaki halinden çok daha büyük bir oyun.
Bu günlükte çok ayrıntıya giremediğimin farkındayım, ancak merak etmeyin - her şey önümüzdeki aylarda açığa çıkacak.
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
24-10-2019, 18:28
(Son Düzenleme: 24-10-2019, 18:28, Düzenleyen: altnkurt.)
CKII in 2019 > CK3 > CKII in 2012
Bu beklenen bir şeydi evet. Bir kısım CKII oyuncusu için hayalkırıklığı da yaratacak bir şey. Firmaya hak veriyorum bazı konularda ama kendilerine rakip olarak 2019'daki CKII yerine 2012'deki CKII'yi görmelerini anlayamıyorum. CKII'den daha iyisini yapıyoruz diyemiyorlar. Daha iyi olmakla övündükleri şey 2012'de CKII'nin ilk çıktığındaki hali. CKII çıktığında bu kadar iyi değildi diyebiliyorlar ancak.
Henrik Fahraeus'un Söyleşisi konusunda da gördüğüm kadarıyla bazı kişiler bu durumdan şikayetçi. Sanırım oyunu açıp birkaç saat oynadıktan sonra ben de onlarla aynı fikirde olabilirim. "Paradox oyunları 2-3 yıla kadar ancak adam oluyor." argümanını hiç tasvip etmiyorum. CK3 bu argümanı ya çürütecek ya da hakikaten yeni çıkan bir pdx oyununu ilk 2-3 yıl almamamıza sebep olan güçlü bir kanıt olacak.
Sic Parvis Magna
İleti Sayısı: 222
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
(24-10-2019, 18:28)altnkurt : CKII in 2019 > CK3 > CKII in 2012
Bu beklenen bir şeydi evet. Bir kısım CKII oyuncusu için hayalkırıklığı da yaratacak bir şey. Firmaya hak veriyorum bazı konularda ama kendilerine rakip olarak 2019'daki CKII yerine 2012'deki CKII'yi görmelerini anlayamıyorum. CKII'den daha iyisini yapıyoruz diyemiyorlar. Daha iyi olmakla övündükleri şey 2012'de CKII'nin ilk çıktığındaki hali. CKII çıktığında bu kadar iyi değildi diyebiliyorlar ancak.
Henrik Fahraeus'un Söyleşisi konusunda da gördüğüm kadarıyla bazı kişiler bu durumdan şikayetçi. Sanırım oyunu açıp birkaç saat oynadıktan sonra ben de onlarla aynı fikirde olabilirim. "Paradox oyunları 2-3 yıla kadar ancak adam oluyor." argümanını hiç tasvip etmiyorum. CK3 bu argümanı ya çürütecek ya da hakikaten yeni çıkan bir pdx oyununu ilk 2-3 yıl almamamıza sebep olan güçlü bir kanıt olacak.
Eh tasvip edilecek bir şey değil zaten. Ama çıkmış onlarca oyundan sonra başka şey beklemek de pollyannacılık yapmak olur. Ben bu yüzden oyunun çıkış tarihi olarak 2020 değil 2023 yılını belledim. Aynısını tavsiye ederim. .d O zamana kadar Ck2'ye devam.
İleti Sayısı: 83
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
0
Belki araya Roma mantığı ile alakası olmayan, Babil sürgünü ile Ortadoğudaki dengelerin değiştiği hayali bir tarih aralığına hapsedilmiş, imparatorluk dönemini dahi kapsayamayan sözde bir Roma imparatorluğu mobil oyunu gelir. Kreş seviyesi harita boyamadan ibaret bu kazulet oyunda birisi hariç tüm kültürlerin inançları ve misyonları birbirinin tıpkısı olur Hatta bu uğurda koskoca bir medeniyetin ve bu medeniyetin sunmuş olduğu teknik malzeme hiç edilir
•
İleti Sayısı: 94
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
8
İmpator Rome dan sonra artık yemezler. Standart Paradox oyunun zevkle oynanabilir olması için en az 3 sene olduğunu herkes biliyor. Ck2 en az 3 sene daha da rahat oynanır. Ama yine de Paradoxa destek vermek amacı ile alıp oynanabilir sonuçta forumdaki ben dahil çoğu insanın 1 numara oyun yapımcı firması.
İleti Sayısı: 653
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
(25-10-2019, 12:02)DamageExpert : İmpator Rome dan sonra artık yemezler. Standart Paradox oyunun zevkle oynanabilir olması için en az 3 sene olduğunu herkes biliyor. Ck2 en az 3 sene daha da rahat oynanır. Ama yine de Paradoxa destek vermek amacı ile alıp oynanabilir sonuçta forumdaki ben dahil çoğu insanın 1 numara oyun yapımcı firması.
Adamlar bu algıyı yıkmak için vikingleri ve müslümanları oynanabilir yapacaklar ama yetmez bencede
•
İleti Sayısı: 895
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
13
Hoi4 ilk çıktığında rezil bir haldeydi, yerden yere vurdum, korsan olarak da bir kaç saat oynadım. 3 senenin sonunda oyun adam oldu gibi, önümüzdeki eklenti paketi çıkınca tüm dlcleriyle birlikte alacağım. CK3 için de öyle olur büyük ihtimalle. Bence siz de öyle yapın, 15 liralık oyun için 60-70 lira ödemeyin, 3 sene sonra tüm eklentileriyle 70 liraya alırsınız.
İleti Sayısı: 5,866
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
(25-10-2019, 12:57)perverende : Hoi4 ilk çıktığında rezil bir haldeydi, yerden yere vurdum, korsan olarak da bir kaç saat oynadım. 3 senenin sonunda oyun adam oldu gibi, önümüzdeki eklenti paketi çıkınca tüm dlcleriyle birlikte alacağım. CK3 için de öyle olur büyük ihtimalle. Bence siz de öyle yapın, 15 liralık oyun için 60-70 lira ödemeyin, 3 sene sonra tüm eklentileriyle 70 liraya alırsınız.
Gelişime 1. elden tanıklık etmenin de kendi güzellikleri var.
İleti Sayısı: 895
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
13
(25-10-2019, 13:00)Voidian : (25-10-2019, 12:57)perverende : Hoi4 ilk çıktığında rezil bir haldeydi, yerden yere vurdum, korsan olarak da bir kaç saat oynadım. 3 senenin sonunda oyun adam oldu gibi, önümüzdeki eklenti paketi çıkınca tüm dlcleriyle birlikte alacağım. CK3 için de öyle olur büyük ihtimalle. Bence siz de öyle yapın, 15 liralık oyun için 60-70 lira ödemeyin, 3 sene sonra tüm eklentileriyle 70 liraya alırsınız.
Gelişime 1. elden tanıklık etmenin de kendi güzellikleri var. Herkesin oyundan beklentileri farklı tabi. Ben oyunun gelişim süreciyle nerdeyse hiç ilgilenmiyorum, bir oyundan tek beklentim beni eğlendirmesi. Mesela yukarıda Damage Expert de Paradox en sevdiği yapımcı olduğu için desteklemek amacıyla alacağını söylemiş o da bir bakış açısı. Herkesin motivasyonu farklı. Ama nihai amaç seveceğimiz bir oyunun ortaya çıkması. Ben ilerleyen yıllarda hepimizin içine sinen bir CK3'ün ortaya çıkacağına inanıyorum. O yüzden bazılarımız bu trene ilk duraklarda binecek bazılarımız daha sonra. Ben sonra binmeyi tercih ediyorum.
İleti Sayısı: 357
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
ck2de 3000 saati olan biri olarak söylüyorum bu oyunun açıklandığını duyduğum aha ck şimdi rpye kayacak ve çok önemli özelliklerini yitirecek ve adamlar direk göçebeleri atmışlar oyundan umarım ileride getirirler ve geliştirirler çünkü ck2deki sistem çok basiti
A man's greatest joy is crushing his enemies
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
Forumda bakınız verebiliyor muyuz bilmiyorum ama önceki iletilerimde bu oyunlara verilen paranın aldığımız zevkin uzunluğu karşısında çok düşük maliyetli olduğunu yazmıştım.
2 saatlik sinemaya gittiğimizde 20-30 lira veriyoruz.1000 saat oynadığımız şeye 50 tl verdiğimiz için sayfalarca yazı yazılıyor.Anlamak mümkün değil.
İleti Sayısı: 2,397
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Demek ki o adamlar için 50 lira psikolojik sınıra yakın :P .
İleti Sayısı: 653
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
(25-10-2019, 14:58)Raider41 : ck2de 3000 saati olan biri olarak söylüyorum bu oyunun açıklandığını duyduğum aha ck şimdi rpye kayacak ve çok önemli özelliklerini yitirecek ve adamlar direk göçebeleri atmışlar oyundan umarım ileride getirirler ve geliştirirler çünkü ck2deki sistem çok basiti
Göçebeleri atmamaışlar bu arada(tam olarak)
•
İleti Sayısı: 94
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
8
O kadar laf söyledim ama bugün ki günlükleri gördüm de paradox işi biliyor ilk günlükten kalbimi fetetti hergeleler. Game of Thrones dan esinlenmeler var ki güzel fikir. Yeni Dynasty ve house mekaniği de gayet güzel olacak gibi. Cadet Branch yani asil ailenin soyundan gelen alt aile mekaniği ve bunların birbiri olan ilişkilerini oyuna iyi yansıtabilirlerse dedikleri gibi CK baya evrim geçirmiş olacak.
|