Günlük: CK3 - Roads to Power: Soylu Aileler
#1
pwZSE7X.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda Roads to Power'daki soylu aile mekaniği tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...i.1687086/ :Merhabalar, ben Emil, Crusader Kings III'te oyun tasarımcısı olarak görev alıyorum. Bugün Chad ile birlikte sizlere Bizans'a dair bilgiler vereceğiz. İmparatorluğun en ücra topraklarındaki valilerinden, başkentteki soylulara kadar bu geliştirici günlüğünde Roads to Power'a dair bilgiler paylaşıyor olacağız.

Daha spesifik konuşmak gerekirse, bugünkü konu başlığımız İdari Yönetim Biçimi. Sizlerle net bir şekilde ne bekleyebileceğinize dair bilgiler paylaşıp, İdari Yönetim Biçiminin ne olduğunu ve daha önemlisi ne olmadığını paylaşacağız.

İlk olarak bazı uyarıları aradan çıkaralım:
  • Ekran görüntülerinde gördüğünüz her şey halen çalışma halindedir ve içerik çıktığında karşılaşacağınız görüntüyü yansıtmayabilir.
  • Özellikle arayüz ve görseller için bu durum iki kat geçerli. Ekran görüntüsü paylaşmamaktansa şu anki haliyle görüntü paylaşmamızın ileride neler bekleyebileceğinize dair fikir verebileceğini düşünüyoruz.
  • Ekran görüntülerinde gördüğünüz tüm rakamlar ve değerler dengelemeye tabiidir ve çıkış öncesi değişiklik gösterebilir.
  • Bu günlük, İdari Yönetim Biçiminden bahsedilecek günlüklerin birincisidir. Varis Ataması gibi başlıkları 2. günlükte ele alacağız.

İdari Yönetim Biçimi
İlk olarak İdari Yönetim Biçimi büyük oranda Bizans İmparatorluğu'ndan esinlenilerek ortaya çıkarılmış özel bir yönetim biçimi. İdari Yönetim Biçimi imparatorluğa odaklanan bir yönetim biçimidir, piramitin tepesinde imparator bulunur, valiler ve soylular ise piramitin alt tabakalarında yer alıp ona hizmet eder. Herkes çalışan büyük bir makinanın küçük birer parçasıdır ve herkesin makinenin çalışabilmesi için birbirine ihtiyacı vardır. Asıl niyetleri ne olursa olsun ilk olarak imparatorluğa karşı sorumluluk sahibidirler zira herkes müreffeh bir ülkede yaşamak ister.

Görsel


İmparator ülke üzerinde keskin bir otoriteye sahiptir. Theme adı verilen bölgelere yeni Valileri bizzat İmparator atar. Vali olabilecek karakterlerden oluşan havuz oldukça kalabalık olabilir, bu noktada İmparator gücü kendi ailesinde tutmak adına problemli yeğenini vali yapmakla, başka bir aileye mensup olup çok daha yetenekli bir karakteri vali yapmak gibi kararlar vermek durumunda kalabilir. Yeteneksiz fakat uysal bir valiye sahip olmak da kimi zaman makul bir seçenek olabilir. İmparator, imparatorluğun genel düzenini sağlamanın yanı sıra valilerini de kontrol etmekle mükelleftir. Gerekli gördüğü durumda valilerine asker verebilir, onlar adına savaşlar açabilir, iyi performans göstermeleri durumunda onları ödüllendirebilir.

İdari Yönetim Biçimi oldukça dalgalı bir güce sahiptir. İmparatorluk iyi yönetildiğinde yağı yeni değiştirilmiş bir makine gibi çalışırken, imparatorluk kötü yönetildiğinde yanıbaşında belirebilecek fırsatçı fatihlere karşı kendisini savunmakta güçlük çeker.

Savaşların planlar, entrikalar ve siyasetle iç içe olduğu bir yönetim biçiminden bahsediyoruz. Vasallar kendi aralarında neredeyse hiçbir zaman savaşa girmezler, bunun yerine entrika ve koz yoluyla kendi nüfuzlarını genişletebilirler. Valiler bağımsızlıkçı veya dağılmacı örgütleşmelere dahil olamazlar, bu da İdari Yönetim Biçiminin geniş imparatorluklar için oldukça kullanışlı olmasını sağlar. Dağılma ihtimalleri çok daha az olsa da, veraset gibi konularda İdari Yönetim Biçimi çok daha risklidir. Taht talipleri, imparatorluğun kaderinin beceriksiz birinin ellerinde olduğunu gördüğünde boş durmazlar.

Bizans İmparatorluğu bu yönetim biçimiyle birlikte daha önce alışkın olduğunuzdan çok daha farklı bir oynanışa sahip olacak. Normalde savaş veya evlilik yoluyla unvan toplarken, İdari Yönetim Biçiminde unvan edinmek için siyaset yapmanız gerekecek. Düşmanlarınıza karşı planlar kuracaksınız, diğer valilere karşı koz elde etmeye çalışıp, nüfuzunuzu kullanarak imparatoru kendi tarafınıza çekebileceksiniz.

Bu yeni oynanış stilini desteklemek adına, planların daha ilgi çekici olmasını ve İdari Yönetim Biçimine sahip karakterlerce kullanılabilen yeni bir plan türünü oluşturduk. Siyasi planlar adı verilen bu türde ülkeyi yönetmenizi, süzereninizle, vasallarınızla veya diğer valilerle etkileşime girmenizi sağlayan çeşitli planlar yer alıyor. Bu yeni araçlar sayesinde nüfuzunuzu imparatorluk geneline yayabiliyorsunuz.

Bizans bu eklentinin ana odak noktası ve oyunun başlangıcında bu yönetim biçimine sahip yegane ülke. Bizans'ta oynarken alışılagelmiş oynanışı geride bırakıp, yeni ve oldukça etkili araçlara sahip olacaksınız ve bu durum ister istemez mikro yönetimi arttırıp, verasetlerin daha riskli olmasına sebep olacak. Feodal veya Aşiret hükümdarları Bizans'ı geride bırakarak bu yönetim biçimini elde etmeye çalışabilir, bunun nasıl yapılabileceğinden ise gelecekte bahsediyor olacağız.

Soylu Aileler: İdari Yönetimlerin Kalbi
İdari Yönetim Biçimlerinde diğer yönetim biçimlerinden farklı olarak Soylu Aileler yer alır. Bu Ailelerin her biri toprak sahibi olmalarından bağımsız olarak siyaset arenasında bir oyuncudur. Bu Aileler güç elde etmeye çalışır, unvan kovalar, imparatorluğu yönetmeye çalışır. Soylu Ailelerin başı olmanız durumunda, aile üyelerinizin atamalar yoluyla çeşitli konumlara gelmesi, Aile Malikanenizi geliştirmek ve size meydan okuyan siyasi rakiplerle mücadele etmek sizin sorumluluğunuzdadır.

İdari Yönetim Biçimlerinde hükümdarlar harita üzerinde görüntülenebilen unvanlara sahip olmak mecburiyetinde değildir. Bir unvana atanmanız durumunda, bu unvanın içerisindeki kontluklarda kendi görevinizi yerine getirirsiniz ancak bu topraklar sizin topraklarınız değildir. İdari Yönetimler, tıpkı Bizans'ın tanımlanabileceği gibi bir bakıma ulus devletlerinin öncülüdür. İdari Yönetimlerde hükümdarlar kendileri adına değil, ülke ve süzeren adına hareket ederler, bu durum yeri geldiğinde kendi çıkarları doğrultusunda hareket edemeyecekleri anlamına gelmez.

Bu durum, istifaya zorlanmanız, veraseti güvence altına alamamanız veya kendi çıkarlarınız (belki daha iyi bir Theme'e vali atanma şansınız vardır) doğrultusunda görevden affınızı dilemeniz durumunda yönettiğiniz toprakları kolaylıkla kaybedebileceğiniz anlamına gelir. Toprak sahibi olmak tamamen geçicidir. Aile üyeleriniz de ara sıra çeşitli toprakları yönetebilirler, bazen yönetmeyebilirler. Toprak yönetmemeniz durumunda ülkede topraksız bir soylu olarak oynamaya devam edebilirsiniz. İmparatorluğun yıkılması durumunda ise siz de onunla beraber ortadan kalkarsınız.

Toprak sahibi olmadan siyasette önemli bir nüfuza sahip olmanız mümkün. Daha hareketli Maceracılardan farklı olarak, topraksız soylu olduğunuzda ülkenizin bir parçası olursunuz. Bu durum eşyalarınızı toplayıp başka bir ülkeye gidemeyeceğiniz anlamına gelir, buna ek olarak her zaman Malikanenize erişebilirsiniz.

Topraksız soylular, Soylu Ailesi şeklinde yeni bir tür unvana sahiptir. Bu unvan düklük kademesinde olup, genellikle hane reisinin kontrolündedir. Bu mekaniği Paralı Askerler veya Kutsal Tarikatlara benzetebilirsiniz. Bu noktada bahsedilmesi gereken önemli bir nuans söz konusu, eğer Soylu Aile unvanına sahip değilseniz, topraksız bir soylu olarak oynayamazsınız. Hane Reisi olmanız neredeyse her zaman Soylu Ailesine mensup olup bu unvana sahip olacağınız anlamına gelir fakat istisnai bazı durumlarda (örneğin Hane Reisi değilseniz) işleri kolaylaştırmak adına İdari Yönetim Biçimlerinde Alt Hane kurmayı kolaylaştırdık. Böylelikle zora düştüğünüzde Alt Hane kurarak yeni bir Soylu Aile kurabilir, edineceğiniz unvanla topraksız soylu statüsü elde edebilirsiniz.

Görsel


Güçlü ve Baskın Aileler
Soylu Aileler kendi içlerinde Normal, Güçlü ve Baskın Aileler olmak üzere üçe ayrılırlar. Bunlar Aile Güç Oranı doğrultusunda belirlenir ve İdari Yönetim Biçimlerinde mevzubahis ailenin gücünü esas alır. Güçlü Aileler imparatorluğun önde gelen aileleridir. Dilemeniz durumunda imparator olmadan Baskın Ailenin hane reisi olabilirsiniz.

Spesifik vasallardan ziyade, İdari Yönetim Biçiminin piyonları Hanelerdir. Güçlü Ailelerin bulundukları konuma gelmesi için illa ki hane reislerinin önemli bir konumda olması gerekmez çünkü dün vali olabildiği gibi yarın topraksız bir soylu da olabilir. Bu yönüyle İdari Yönetim Biçimlerinde belli bir istikrarın olduğunu söylemek mümkün.

Güçlü Aile olmanızın aile üyeleriniz üzerinde çeşitli faydaları vardır. Örneğin Güçlü Aile üyeleri Valilikler için Ayağını Kaydırma ve İhtiva Etme planlarını kullanabiliyor. Yeni veraset türünde, Varisleri öne çıkarma noktasında indirim elde ediyor ve genellikle Siyasi Planlarda daha etkili oluyorlar. Aynı zamanda Eş-İmparator olmaları daha kolay oluyor.

Ülkenin hatırısayılır bir kısmını kontrol eden Güçlü Aileler, Baskın Aileye dönüşüyorlar. Bunun gerçekleşmesi için Valilikler aracılığıyla kontrol edilen toprakların, imparatorluğun %25'i veya daha fazlasına tekabül etmesi gerekiyor. Dolayısıyla Baskın Aile olmanız için aile üyeleriniz aracılığıyla toprak yönetmeniz mecburi.

Baskın Aileler, Güçlü Ailelerin edindiği bonusları daha etkili bir şekilde elde ediyorlar. İmparator için gerçek anlamda bir problem teşkil ettikleri söylenebilir. Baskın Aile konumuna geldiklerinden sonra bu konumdan çıkarılmaları bir hayli zorlaşıyor, daha kolay Valilikler alabilmenin yanı sıra adaylar için bağışlarda bulunmaları daha kolay oluyor ve diğer aileler tarafından daha çok destekleniyorlar. Ek olarak Baskın Ailelerin tüm bireyleri siyasi planlarda çok daha etkili oluyorlar.

Her Ailenin güç oranı, Aile üyelerinin imparator olma ihtimalinde belirleyici bir rol oynuyor. Oranın aday skoruna eklenmesinin yanı sıra, yüksek güç oranına sahip bir Aileye mensup olmak imparator olma ihtimalinizi arttırdığı gibi, halihazırda imparatorsanız konumunuzu koruyabilmenizi kolaylaştırıyor.

İdari Yönetim Biçimine sahip ülkeler, diğer yönetim biçimlerinden farklı olarak Önemli Vasallara sahip değil. Eğer farklı yönetim biçiminden vasallara sahipseniz yine de Önemli Vasallarınız olabilir ancak İdari vasallar Önemli Vasal haline gelmezler.

Aile Güç Oranı
Eşzamanlı bir şekilde sadece 5 Güçlü Aile bulunur. Ana süzerenin ailesi her zaman Güçlü Aile sayılır ve bu 5'e dahil değildir.

Güçlü Aile olabilmek için ailenizin belli bir eşiğin üzerinde güç sahibi olması gerekir. Böylelikle önemsiz aileler bu statüye erişemezler. Eşiği geçebilen en yüksek orana sahip 5 Aile Güçlü Aile sayılır.

image-03.jpg

Ailelerin güç oranını belirleyen çeşitli faktörler vardır. Bunlar mevcut aile üyesi sayısı gibi küçük faktörler olabileceği gibi, Malikaneniz, inşa ettiğiniz binalar önemli bir rol oynar. Eğer Malikaneniz ülkenin başkentinde yer alıyorsa aynı şekilde bonus elde edersiniz.

Bunların yanı sıra süzereninizin konseyinde yer almak, aile üyelerinizin konseyde yer alması güç oranınızı arttırır. Ailenin Kalbi ismindeki diplomasi yeteneği ile bonus elde edebilirsiniz. Bunların dışında en önemli faktör aile olarak elinizde bulundurduğunuz valiliklerdir. Sahip olunan her valilik katlanarak artan bir bonus sağlar, bu da valilik başına diğer tüm faktörlerin daha etkili olacağı anlamına gelir.

Aile Özellikleri
Aileleri birbirinden farklılaştırmak için, Aile Özellikleri adını verdiğimiz bir mekaniğe sahibiz. Bunlar tüm aile üyelerine uygulanan çeşitli bonuslar şeklinde işliyor, aile üyelerinin dışında süzeren de ayrı bir bonus elde ediyor.

Aile Özellikleri sadece Güçlü Aile olunduğunda devreye giriyor. Güçlü Aile sayısı kısıtlı olduğu için, süzerenin bu aileler üzerinden bonus biriktirme şansı oldukça kısıtlı. Bunun oyuncu süzerenler için çeşitli aileleri etrafta tutup, Güçlü Aile kalmalarını sağlayarak onlar üzerinden bonus elde etme şeklinde bir oynanışı teşvik etmesini istiyoruz. Baskın Ailelerde aile üyeleri bonus alırken, süzeren herhangi bir bonus almıyor.

Farklı plan türlerine odaklanan, askeri faydalar sağlayan, nüfuz vb. etkiler içeren çok sayıda bonus mevcut.

image-04.jpg

Bu özellikler aracılığıyla ailelere kendilerine has bir kişilik kazandırmayı umuyoruz. Ailelerin kendilerine has özellikleri, iyi olduğu konuları veya kökenlerini yansıtabilir. Yapay zeka bu özellliklerde çok fazla değişiklik yapmayacak, dolayısıyla imparator olduğunuzda her aileden hangi bonusu aldığınızı az çok kestirebileceksiniz. Hane Reisi olarak dilediğiniz zaman bu özelliği değiştirebilirsiniz.

Soylu Aileler, İdari Yönetim Biçiminde ülkelerin kalbini oluşturuyor. Aile üyeleri ülkede söz sahibi soyluları yansıtıyor ve bu karakterler ülke içerisinde güç elde etmek adına kendilerini konumlandırıp, nüfuz sahibi olmaya çalışıyorlar.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
"eğer Soylu Aile unvanına sahip değilseniz, topraksız bir soylu olarak oynayamazsınız." bu kısmı tam anlayamadım. Bu DLC de topraksız oynamak için illa Soylu aile mi olacağız yani?
Ara
Cevapla
#3
Soylu Aile unvanı yoksa (CK2'deki titular title gibi düşün) soylu olarak bu günlükteki mekaniklere erişilemiyor. Onun dışında topraksız paralı asker olarak oynamak var gibi görünüyor ancak o Bizans'a has değil.

ss_0c7dfa9fed7387c35373eb9c1e93bb6795f25...1717437975

Bu topraksız paralı askerin malikane (kamp) mekaniği büyük ihtimalle.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#4
(17-06-2024, 21:03)Duman : Soylu Aile unvanı yoksa (CK2'deki titular title gibi düşün) soylu olarak bu günlükteki mekaniklere erişilemiyor. Onun dışında topraksız paralı asker olarak oynamak var gibi görünüyor ancak o Bizans'a has değil.

ss_0c7dfa9fed7387c35373eb9c1e93bb6795f25...1717437975

Bu topraksız paralı askerin malikane (kamp) mekaniği büyük ihtimalle.
Sanat tarzı güzel.
Ara
Cevapla
#5
Oyuna yiyecek mi geldi?
Ara
Cevapla
#6
Paranın sağındaki kaynaktan bahsediyorsanız, burada detaylı şekilde açıklanıyor.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#7
Yok son görseldeki elma ikonundan bahsediyor.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#8
Hiç üç boyuta girmeden şöyle tatlı görsellerle oyunu devam ettirseler keşke.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.