Günlük: CK3 - Salgınlar ve Destanlar
#1
pwZSE7X.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda salgınlara ve destanlara dair bilgiler veriliyor.
(Paylaşılma tarihi: 12 Şubat 2024)

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1624034/ :Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde Crusader Kings III'ün ilk ana eklentisi olan Legends of the Dead'in tasarımındaki vizyona dair bilgiler paylaşacağız.

--

Yıl 1346, Kırım'ın Kaffa limanı Altın Ordu'nun kuşatması altında. İtalyan katip de Mussis hastalıklı cesetlerin surların arkasından fırlatılmasıyla Kara Veba'nın Avrupa'ya girdiğini yazıyor. Aynı yıl içerisinde İngiltere Kralı 3. Edward, Crecy'de 6. Philip'in güçlerini yenilgiye uğratıyordu. Birkaç yıl sonra Edward Kral Arthur destanından esinlenerek Yuvarlak Masa Şövalyelerini oluşturmaya çalıştı, bu tarikat daha sonraları Dizbağı Nişanına dönüştü.

Oyun Direktörümüzün geçen haftaki yazıda bahsettiği üzere, spesifik bir bölgeden ziyade haritanın tümüne odaklanan mekanikler geliştirmek istiyoruz. İlk başta bu eklenti tür için bir isme sahip değildik fakat bir sonraki Büyük Eklentiyi tasarlarken daha büyük bir içerik üzerinde çalışmak istediğimizi biliyorduk.

Yaklaşık 12 Ocak 2021'den bu yana oyuna Salgınları eklemeyi düşünüyoruz. Hala ilk tasarıma dair notlara sahip olsak da, Tours & Tournaments'i tasarlamak için onları bir kenara itmemiz gerekti. Buna rağmen geliştirici ekibimiz salgınlara özlemle bakmaya devam etti (birçoğumuz The Reaper's Due'den güzel anılara sahipti) ve zamanı geldiğinde yapmamız gerektiğini biliyorduk.

Tours & Tournaments'in çıkışından kısa süre sonra salgınlara tekrardan odaklanmaya başladık, ancak bu sefer daha zorlu bir soruyla karşı karşıya kaldık: CK3'teki salgınları CK2'den farklı nasıl yapabiliriz?

Dünyanın içerisinde olduğu vaziyetin de farkında olarak haritada sadece salgınların değil, umudun da yayılması gerektiğinde karar verdik.

image-01.png

Ortaçağda insanların salgınlara bakış açısını incelediğimizde, birçok farklı örnekte bunu hükümdarlarıyla ilişkilendirdiklerini gördük. Eğer hükümdar, tanrısal bir hükmetme gücüne sahipse ve Tanrı insanları cezalandırıyorsa bu durum onun temsilcisinin kötü iş yaptığı anlamına gelir değil mi? Bu sebeple hastalıkların hükümdarın meşruiyetini etkilemesi gerektiğini düşündük ve bunun ardından Meşruiyet mekaniği ortaya çıktı.

Oyunda halihazırda Prestij mekaniğine sahibiz fakat Prestij daha çok önceki başarılarınızı ve mevcut halinizi yansıtırken, Meşruiyet "hükmetme yetkisine sahip misin?", "halk sana güveniyor mu?", "bu iş için doğru insan sen misin?" gibi sorulara yöneliyor. Bu da bizi bir sonraki soruya götürüyor, hükümdarlığınızın meşru olduğunu insanlara nasıl kanıtlarsınız?

Bunun üzerine ortaçağ aile ağaçlarını inceledik, bu aile ağaçlarının Truva kahramanlarına, Şarlman'a, mitolojik krallara ve bazen tanrılara dayandırıldığını gördük. Soyunuzun Aeneas'a dayanması "evet, yönetmesi gereken kişi tam olarak benim" demenin bir tür kısayoluydu.

Ortaçağ tarihçisi George Duby'nin sözüyle, "soylu olmak demek, soyağacına sahip olmak demektir"

Bu durum tabii ki Destanları oyuna eklememizle sonuçlandı. Kral Arthur ve şövalyeleri ortaçağda o kadar popülerdi ki Fransızca, Almanca, İspanya ve İtalyancaya çevrilmişti. Destanlar kontrolden çıkarak yüzyıllar boyunca yayıldılar, orijinal maksatlarından koparak farklı yeni hikayelerin oluşmasına sebep oldular.

Legends of the Dead eklentisinde insanlığın en parlak ve en karanlık dönemlerini ele alacağız. Yıkıntı içerisindeki topraklarda kahramanlık dolu destanlar anlatılacak, yıkımın yerini bir süre sonra umut alacak.

Salgınlar ülkenizi yerlebir edecek, topraklarınızın gelişmişliğinin azalmasına sebep olacak, ayrım gözetmeksizin karakterlerinizi öldürecek. Mevcut hastalıkların yanı sıra Kutsal Ateş, Kızamık ve Dizanteriden müzdarip olabileceksiniz. Ortaçağda çavdar hastalığına Kutsal Ateş adı veriliyordu, genellikle orduların geçtiği yerlerde meydana gelen dizanteri ise Kanlı İshal olarak adlandırılabiliyordu. Kızamik ise özellikle çocuklar için çok ölümcüldü.

Gelecekteki bir geliştirici günlüğünde Salgınlardan daha detaylı bir şekilde bahsedeceğiz.

image-02.png

Destanlar sayesinde atalarınızın kahramanlıklarını ölümsüzleştirebilir veya kendi ihtişamınızı yayabilirsiniz. Kendi oluşturduğunuz hikayenin haritada yayılmasını izleyebilir, bununla kontrol ve beceri bonusları elde edebilirsiniz.

Sadece Herkül gibilerin destanı olmak zorunda değil, örneğin çok dindar birinin de inancı adına şehit olmasını anlatan bir destanı olabilir. Geçmişteki en önemli hükümdarlara soyunuzu dayandırabilirsiniz. Destanı yaymak (ve onun kalitesini yükseltmek) size özel kararlar ve binalar gibi çeşitli ödüller verecektir. Destanlar yoluyla çeşitli tarihsel içeriklerle karşılaşabilecek, roleplay unsurları oluşturabileceksiniz.

image-05.png

image-06.png

image-07.png

Önümüzdeki hafta Salgınlar ve Destanlardan bahsetmeye devam edeceğiz.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.