Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta ses ve müziklerden, müziklerin haritada yarattığı ambiyanstan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...n.1465030/ :Ses Departmanının bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz! Artık Northern Lords paketi çıkış yaptığına göre, bu Flavourpackin geliştirme aşamasında perde arkasında neler olup bittiğini paylaşabiliriz.
Bu günlükte sahada yaptığımız ses kayıtlarından, event görselleri için ses tasarımından, 1.3 yama güncellemelerinden ve tabii ki de Andreas Waldetoft'un müziğinden konuşacağız.
Eğer bir fincan çayınız hazırsa (veya bal likörü de olur), misafirimiz olun ve bu geliştirici günlüğüne kulak verin!
SFX
Saha Kaydı:
Geliştirme sürecinin başlarında event arkaplanları için gerçekçi ambiyanslar yaratmak istediğimize karar verdik ve bu da kaynağından saha kayıtları yapma gerekliliği anlamına geliyordu.
Kayıtlar, ıssız bir "Vik"de (körfez bölgesi), şu anki bilinen ismi ile Onsala'nın batı kıyısında, soğuk geçen iki günde gerçekleştirildi. (Onsala, Vikinglerin zamanındaki "Odin'in Salonları" anlamına gelen "Odin's Sala" kelimesinden geliyor) Ayrıca burası benim evim, büyüdüğüm yer.
Her şeyden önce hazırlık yapmak önemli, kayıt seansı için nelere ihtiyacınız var ve seyahat etmek için ne kadar ağırlık taşımalısınız? (Ormanlardan ve arazilerden geçecekseniz, tüm bir ses stüdyosunu sırtınızda taşımak istemezsiniz. Hafif olursanız hızlı olabilirsiniz ve ayrıca daha sonra sırtınız size teşekkür edebilir)
İki el kayıt cihazı, birkaç hafif sabitleyici ve bir Ambisonic Mikrofon (Tüm yönlerden ses yakalayan, 4 yönlü bir mikrofon. VR kamera gibi ancak ses için kullanılıyor) kullanmaya karar verdim.
Bu sayede, konumu post prodüksiyonda pozisyonlandırabilirim ve normal bir mikrofonun kaydedebileceği dışında bir şey yakalayıp yakalamadıysam endişelenmem.
Resim 1: Ekipman testi ve paketleme günü.
Pandemi sırasında minimum sayıda uçak, araba veya ses kaydını etkileyebilecek aktivite vardı ve bu durum ortamı ses kaydı için ideal hale getirdi. Sadece ben, doğa ve kayıt cihazlarım vardı.
Resim 2: Kayıt teçhizatı, kayıt yapılacak konumlardan birine yerleştirildi.
Kendimi Vikinglerin arasında hayal etmek hiç de zor olmadı ve bazen bu hayal neredeyse berraktı. Kıyılara çarpan dalgaları dinlemek oldukça özel bir şey ve zaman ayırabilirseniz şiddetle tavsiye ederim.
Norhern Lords Sesleri İçin Saha Kaydı Oturumu
Event Görselleri
Saha kaydı tamamlandıktan sonra, kaynak materyal işlendi ve Northern Lords Paketinde görünen event görsellerinin arka planı olacak şekilde uygulandı.
Her event görselinde sizi doğrudan içinde hissetirecek, benzersiz şekilde gelişen bir ses döngü bulunuyor. İster rüzgarlı okyanusta, ister taş çakıllı sahilde, ister ahırdan bozma bir hapishanede olsun!
Geliştirme aşamasında oyundaki farklı event görsellerinin videoları:
Bunların tümü ses tasarım araçlarımızda hazırlanmış ve ardından Fmod'da "oynatılmıştır".
Duyduğunuz kuşların, yanınızdan geçen böceklerin veya okyanusun rüzgarlarının seslerini farklı yönlerden verebilir. Bunlar hepsi, her eventin görünümünü mümkün olduğunca benzersiz kılarken, aynı "boşlukta" kalmalarını sağlıyor.
Harita Ambiyansı
1.3 güncelleme yamasının bir parçası olarak, Geliştirici Günlüğü #49'da anlatıldığı gibi kış, haritayı etkilediği gibi artık sesleri de etkiliyor. Kışın, şiddetli kar fırtınalarıyla etrafa nasıl yayıldığına ve sesleri duyulabilir kasaba halkının dışarıdan evlerine nasıl da kaybolduğuna bir bakın.
Ambiyans sistemini de prosedürel bir sisteme güncelledik. Biz buna Harita Ambiyans Sistemi diyoruz. (Burada son derece teknik terminoloji kullanılıyor)
Bu sistem, oyun kamerası tarafından yönlendirilir. Tüm görünür bölgelerin arazisi taranır ve kameranın herhangi bir zamanda belirli bir arazi türünün ne kadarını görebileceğini belirlenir, bu bilgi de daha sonra Fmod'un anlayabileceği bir paramtere verisine çevrilerek yüzdelik bir değer elde edilir. Bu değer de Master Ambience Event'e bağlıdır.
Tüm bu süslü konuşmalar şunu ifade ediyor: haritada stratejik konumlara yüzlerce ses yayıcı yerleştirmemiz gerekti. (Bunu yaptık ve söylemeliyim ki buram buram emek kokuyor!) Oyun, ses ara yazılımına (Fmod) ne, ne zaman, nerede ve ne kadar oynatılacak, bunu söylüyor.
Ve şimdi sıra, Kıdemli Müzik Bestecimiz Andreas'te!
MÜZİK
Herkese merhabalar, Andreas Waldetoft konuşuyor,
Northern Lords için yazdığımız müzikten bahsetmekten mutluluk duyuyorum
Bu Flavourpack'te, mungiga (ağız kopuzu) gibi farklı tür flütler, İsveç tulumları, İsveç arpı ve Hardanger kemanı gibi kemanlar ve bir gırtlak şarkıcısı gibi, dönemin eski enstrümanları ile kayıt yaptık. Norsça şarkı söyleyen bir Viking Korosunu da unutmamak lazım.
Pandemi sürecinde herhangi bir şeyi kaydetmek hiç de kolay bir iş değildir, özellikle değişen miktarlarda evde kalma süreleri söz konusu olduğunda. Örneğin, ortaçağ müzisyenlerimiz ve kiralık İskandinav halk ozanlarımız Kalabalik, müziklerini bir ev ortamında kaydederek harika bir iş çıkardılar. Aşağıda, kayıtta kullanılan enstrümanların bazı görüntüleri bulunmaktadır:
Resim 1: Ağız Kopuzu
Resim 2: Yakın çekim İsveç Arpı
Resim 3: Müziğe dahil olan bazı enstrümanlara genel bakış
Resim 4: Studio Deepwood, ayrıca bestelerimi yaptığım inim olarak da bilinir
Sonuç için hepimiz çok mutlu ve minnettarız. Müziğin her yerde yapılabileceğini kanıtlıyoruz ve önemli olan müziğin ruhunun orada olmasıdır.
Oyuncu olarak duyacağınız şeyler Drakkar, Scandinavia ve The Feast adlı üç yeni ruh hali parçası ve The Raid adlı yeni bir parça.
Müzik sistemimizin güzel yanı, hem Scandinavia hem de The Raid'in kendi aralarında değişen farklı varyasyonlara sahip olmasıdır, bu nedenle bir oyun oturumu sırasında aralıklı olarak çalan varyasyonlar olacaktır.
Hepinizi, The Raid isimli parçayla baş başa bırakıyorum. Tadını çıkarın!
Bir daha görüşünceye kadar, Ses Departmanından bu kadar!