16-08-2023, 01:40
(Son Düzenleme: 16-08-2023, 01:42, Düzenleyen: Caine. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Crusader Kings III'ün bu geliştirici günlüğünde bu hafta Wards and Wardens'ta yeni sanatsal içeriklerden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1596291/ :"Wards & Wardens"ın çıkış tarihi yaklaşırken, onu hayata geçiren sanatsal çabalar üzerine düşünmek için biraz zaman ayırıyoruz. Bu kez odak noktamız animasyonlar ve bazı 2D ikonlar ve illüstrasyonlar.
İkonlar
Merhaba. Ben Nicolas, bu muhteşem CK3 oyunu üzerinde çalışan 2D sanatçısıyım.
Eminim ki bu geliştirici günlüğüne göz atan birçoğunuz, oyun tasarımcılarının rakamların yükselip düşmesi üzerine konuşmalarından keyif alıyorsunuzdur, ancak oyunun yeni metasına dalmak ne kadar havalı olsa da, benim bu geliştirici günlüğündeki yerim tamamen sanatla ilgili! Size oyun ikonları oluşturma hakkında biraz bilgi vereceğim - özellikle de eksantrik kişilik özelliği için yeni ikonu nasıl oluşturduğumu anlatacağım.
Pekala, kabaca adım adım inceleyelim. Her şeyden önce, oyun tasarımcıları bana neye ihtiyaç duyduklarını açıklayan kısa bir özet ve ikonun neye benzeyebileceğine dair fikirler gönderdiler. Şansıma, ikonun çeşitli renklerde bilyelerden oluşan bir torbayı tasvir edebileceği fikri bana verildi. Bence bu, eksantrik bir birey için oldukça uygun bir metafor; tıpkı çantanın içindeki renkli bilye çeşitleri gibi, alışılmadık fikirleri ve bakış açılarını toplama eğilimlerini temsil ediyor.
İkonları oluştururken uymaya çalıştığımız bir kılavuz, ikonun işlevinin/anlamının ne olacağını tam anlamıyla tasvir eden bir görüntü oluşturmak zorunda olmamaktır. Bunun yerine, yaklaşımımızda daha figüratif olmak istiyoruz. Örneğin, korkak ikonu korkak bir insanı değil, korkaklığın sembolü olan çılgın bir tavuğu gösteriyor.
Başlangıçta, temel kompozisyon ve değerlerin ana hatlarını çizen bir dizi ilk taslak oluşturuyorum. Bu taslaklar ince ayrıntılar gerektirmez; amaçları yalnızca deneme yapmak ve görüntünün nasıl en iyi şekilde yorumlanabileceği konusunda tahminde bulunmaktır.
Kararımı verdiğimde (sanat yönetmenim en çok hangisini beğendiğine karar verdiğinde), görüntünün daha rafine bir değer render'ını yapmaya geçiyorum. Değerlere ve kompozisyona nasıl yardımcı olduklarına çok dikkat ediyorum. Örneğin, görüntünün ikonun ortasındaki odak noktasında daha parlak bir değerden kenarlarda çok daha koyu bir değere geçerek bir tür vinyet oluşturması gibi.
Görüntüye renk eklemek oldukça basit bir adım. Renk teorisinden bahsetmek beni aşar, bu yüzden sadece bu sıcak kırmızı/sarı ve soğuk mavi renklerin birlikte iyi göründüğünü söyleyeyim.
Şimdi sıra sürecin en sevdiğim kısmına geldi - ince ayar aşaması! Şimdi, ikona son cilalı görünümü vermek için son ışık dokunuşlarını, dokuları, karmaşık ayrıntıları ve küçük ayarlamaları ekleyerek görüntüye ince ayar yapıyorum. Eski bir sanat yönetmenimin dediği gibi "şeker" gibi hissettirin.
Ve işte karşınızda: uygun boyuta getirip üzerine bir çerçeve ekleyin ve yeni ikonumuz hazır. Umarım bu özellik meta olur böylece oyuncular bunu görür ve takdir eder.
Burada aynı şeyi tasvir eden, ancak kullanıcı arayüzündeki bağlama bağlı olarak çeşitli stillerde birkaç ilginç oyun konsepti görüntüsü de var.
İllüstrasyonlar
Doğal olarak, bazı yeni sahne görselleri de ekliyoruz. Yetişkin olarak eğitime devam etme seçeneğiyle birlikte, akademisyen karakterleriniz için özel olarak tasarlanmış bir Üniversite ortamı ekledik. Ayrıca, bir çocuk odası ve mevcut bazı mekanların kültürel çeşitliliğini zenginleştiren birkaç manzara ekledik.
Üniversite
Avlu
Çocuk Odası
Taverna - MENA versiyonu
Çalışma Odası - Hint versiyonu
Animasyonlar
Bu Olay Paketi için oyuncaklarla oynamak gibi çocuklarla ilgili animasyonlar ekledik. Yeni aksesuarlarımız arasında animasyonlarda kullanılan bir top, bir oyuncak bebek, çöp atlar ve tahta kılıçlar var.
Bir krallığı yönetirken en sevdiğiniz oyuncaktan daha rahatlatıcı bir şey yoktur.
Bu seferlik bu kadar. Wards & Wardens'ın 22 Ağustos'ta yayınlanması için hazırlanırken önümüzdeki haftanın günlüğü için bizi takip etmeye devam edin.