11-12-2021, 13:11
(Son Düzenleme: 12-12-2021, 19:37, Düzenleyen: Craetus. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinin bu yazısında geliştiricilerin görev tasarımına yaklaşımı anlatılıyor.
https://community.companyofheroes.com/co...ion-design :Giriş – CoH'un Öncesi ve Şimdisi
Relic, başlangıcından bu yana, zorlu oynanışı sürükleyici bir hikâyeye bağlayan, özenle hazırlanmış görevlerle hikâyeler anlatan oyunlar yaptı. Homeworld kalıbı belirledi ve Company of Heroes, görsel-işitsel bir tarih dersi ve karakter odaklı oynanışı bir araya getirerek rafine etti.
On beş yıl önce CoH, bir dizi gösterişli görevde oyunculara rehberlik ettiği bir sefer yayınladı. Company of Heroes 3, oyuncuların kendi yolunu çizmesine izin verecek. Seferimizin ayrı bir başlangıç ve bitiş noktası vardır ancak yol boyunca ne yapacağınız sizin seçiminizdir. Oyuncular tarafından yönlendirilen bir sefer oluşturmak için görevleri nasıl geliştireceğimizi yeniden düşünmemiz gerekiyordu.
CoH1 - Omaha Beach
Sefer Yapısı
Relic'in geçmişte yaptığı sefer türlerini düşünün. Homeworld 1 & 2, Impossible Creatures, Dawn of War ve Company of Heroes, bir hikâye anlatmaya odaklanan lineer seferlere sahiptir. Ancak Dawn of War: Dark Crusade, Dawn of War 2 ve Company of Heroes: Ardennes Assault'ta lineer olmayan seferler de sunduk.
Bu lineer olmayan seferler, oyuncuya farklı miktarlarda seçenekler verdi. Dark Crusade'de oyunu 7 fraksiyondan herhangi biri olarak oynayabilir, Kronus gezegeninde farklı konumlardan başlayabilir ve diğer fraksiyonları herhangi bir sırayla yok edebilirsiniz. Dawn of War 2'de, oyunu "%100" yapmak için düzinelerce isteğe bağlı görev oynamak veya speed-run için büyük görevleri geçmek mümkündü. Ardennes Assault, oyuncuya Ardenler bölgesinin kontrolünü ele geçirmek için aralarında değişim yapma seçeneği ile üç veya dört ayrı bölüğün kontrolünü verdi.
Ardennes Assault - Sefer haritası ve görev seçimi
Company of Heroes 3 tam olarak bu oyunların hiçbirine benzemiyor. Oyuncuya, gelişen ve iyileşen bölükleri kullanarak, oyuncunun ilgisini çeken görevleri oynayarak ve ilgisini çekmeyenleri atlayarak dünyada gezinme özgürlüğü veren bir sefer oluşturuyoruz. 7 grup arasından seçim yapamazsınız, ancak hangi bölüklerin konuşlandırılacağını ve bunları nasıl yükselteceğinizi seçebilirsiniz. En çok zevk aldığınız birimlere ve yeteneklere odaklanabilir ve küçük ölçekli suikastlardan genişleyen şehir saldırılarına kadar uzanan görevleri üstlenebilirsiniz.
Haydi, seferlerimizde bulacağınız çeşitli görev ve çarpışma deneyimlerine geçelim.
Görevler ve Çatışmalar
"Büyük" görevler seferlerimizin temelidir. Sefere tarihi bir muharebeden ve konumdan esinlenilmiş büyük bir görevi oynayarak başlayacaksınız. Bu görev sizi İtalya cephesinde kontrol edeceğiniz ordular ve yüzleşeceğiniz tehditler ile tanıştıracak.
Sefer, tarihi bir muharebeyi temsil eden büyük görevlerle noktalanıyor. Her görev bir saatten kısa sürede tamamlanacak şekilde tasarlandığından, Anzio ve Monte Cassino gibi yerlerde haftalarca süren çatışmaları temsil etmeleri mümkün değil. Bunun yerine, oyuncuya gerçek savaşları yansıtan benzer bir coğrafi konum ve zorluk sunarlar. Anzio'da, bir kaçış girişimi ilerleme kaydedene ve hücum devam edebilene kadar oyuncu kapana kısılmış hissetmelidir.
Büyük tarihi görevler arasında, İtalya cephesine uygun temalar etrafında inşa edilmiş daha küçük görevler bulacaksınız. Örneğin, Kurtarma görevleri sizi tuzağa düşmüş müttefikleri veya İtalyan partizanları desteklemekle görevlendirirken, bir Baskın görevi sizi yorgun düşmeden önce yakıt ve mühimmat zulalarını yok etmek için bir düşman ikmal deposuna gönderecek. Bu temaların her biri sefer sırasında iki veya üç kez görünecek ancak bu görevlerin neredeyse tamamı isteğe bağlı.
Kurtarma görevinin editör içinden bir görüntüsü.
Ayrıca manga taktiklerine ve bağımsız bir hikâyeye odaklanan birkaç küçük görevimiz de var. Bu görevler genellikle çok özel bir amacı olan bir avuç manganın kontrolünü size verir: bir düşman subayına suikast düzenlemek, düşman hatlarının gerisinden kaçmak, bir pusuyu bozmak, istihbarat çalmak vb. Bunlar ayrıca isteğe bağlı görevlerdir (ancak onları oynarsınız diye umut ediyoruz).
Son olarak, yapay zekaya karşı çarpışma maçları oynayacaksınız. Bu eşleşmeler, sefer haritasında iki bölük çatışmaya girdiğinde tetiklenir. Çatışmalar, her biri birkaç ana hedefi ve uzun bir bonus hedef listesini destekleyebilen çeşitli haritalarda gerçekleşir. Çatışma modlarımıza daha fazla çeşitlilik ekleme sürecindeyiz ve sefer sırasında hangi sıklıkla meydana geldiklerini dikkatlice ayarlayacağız.
Sergi – Birimler, yetenekler ve mekanikler
Bir görev geliştirirken, genellikle oyunun hangi unsurlarının "gösterileceğini" düşünürüz. Paraşütçüleri veya Tiger I tankını veya mobil topçu platformlarını vurgulayan CoH1 veya CoH2 seferlerinden bir görev hatırlayabilirsiniz. Görevlerimizin çoğu, belirli oynanabilir birimleri, düşman birimlerini, güçlü yetenekleri ve oyun mekaniklerini sergilemek için tasarlanmıştır. Bazı haritalar, garnizon karşıtı silahların değerini ve Breach yeteneğini vurgularken, bazıları da tepedeki yüksek bir konumu kontrol etmenin gücünü vurgular.
Oyuncuların partizan mangalarını, İtalyan askeri araçlarını ve hatta devasa bir demiryolu silahını sergileyen görevleri deneyimlemeleri için sabırsızlanıyorum!
Demiryolu Silahı - Görüntü ve animasyonlar yapım aşamasında
Efektörler ve Bölük Desteği
Tasarımcılar olarak, düşman mangalarını düzenleyerek ve onlara YZ'nın rehberliğini vererek üstesinden gelmeniz için zorluklar oluşturuyoruz. Ancak tam kontrole sahip değiliz. Bir görevi başlatmak için kullandığınız bölük, başlangıç güçlerinizi değiştirecek ve hangi yetenekleri kullanabileceğinizi belirleyecektir. Ayrıca yakındaki bölüklerden, hava limanlarından, deniz muhriplerinden ve partizan merkezlerinden de destek getirebilirsiniz. Benzer şekilde, düşman kuvvetleri, bölüklerine ve yakınlarındaki desteğe bağlı olarak değişecek veya güçlenecek.
Ayrıca bir görevi sefer haritasında bombardımana tutarak önemli ölçüde değiştirebilirsiniz. Deniz veya hava desteğini kullanarak bir görev konumuna (kasaba veya kavşak gibi) ağır hasar verebilirsiniz. Görevin içeriğinde bu, çevreyi değiştirecek, binalara ve siper alınabilir nesnelere zarar verecek veya yok edecek, koruma için kullanabileceğiniz kraterler ekleyecek ve hatta yeni rotalar açacaktır.
Sağlam ve bombalanmış bir görev yeri. Bina ve duvar hasarı gibi oyun değişiklikleri burada gösterilmez.
Sonuç
Company of Heroes 3, selefinden daha iddialı. Oyuncularımızın eline daha fazla kontrol vermek için muazzam, zengin ayrıntılara sahip bir sefer haritası oluşturduk. Akdeniz cephesinde kendi yolunuzu çizecek, tarihteki önemli anları çağrıştıran ve taktiksel hünerinize meydan okuyan bazı görevleri üstleneceksiniz. En önemli şey, deneyiminizin benzersiz olmasıdır. Yapacağın seçimler önemli olacak. En sevdiğiniz bölüklerin sorumluluğunu üstlenin, ilginizi çeken görevlerin üstesinden gelin ve zafere giden yolda kendi rotanızı oluşturun.