Günlük: CoH3 - Oynanışa Genel Bakış
#1
coh3-banner.png

Company of Heroes 3 için kaleme alınan bu geliştirici günlüğünde oynanıştan bahsediliyor.

https://community.companyofheroes.com/co...y-overview :Company of Heroes geri döndü ve oyunculara sevdikleri ve bekledikleri temel oynanışı sunmaya hazır. Company of Heroes 3 seriyi en iyi RTS yapan mekaniklere odaklanırken Company of Heroes 2'nin sevilen özelliklerini de barındırıyor. Yönlü siper, yıkılabilir çevre ve gerçek görüş eskisinden çok daha iyi bir şekilde yerini alırken baskın ve dikey oynanış yeni mekanikler olarak karşımıza çıkacak.

anvil_gif-1.gif

Oynanış Temelleri

Otantik, Eğlenceli, Sinematik Savaş

Her ne kadar CoH 3 ilk olarak oynanışa odaklansa da mümkün olduğunca tarihsel gerçekliği de korumaya çalışıyoruz. Oyuncuların en sevdikleri 2. Dünya Savaşı filminde olduklarını hissettirmek, gerçekçi ve sinematik savaşın eğlenceli, gösterişli ve etkileyici bir deneyimle birleşmesini istiyoruz.

Strateji ve Taktikler Çeviklikten Üstündür

Pek çok diğer RTS oyununa nazaran CoH oynarken iyi bir stratejiniz ve taktiğiniz yoksa mikronuzun ne kadar iyi olduğu hiç önemli değil. Eğer doğru oynarsanız CoH 3'te küçük bir birlik ile daha büyük orduları yenebilirsiniz.

Oyuncu Kontrolünde Epik Anlar

CoH 2 oyun direktörü Quinn Duffy bir keresinde "her savaş bir hikaye anlatır" demişti ve CoH 3'te anlatılacak sayısız hikaye var. Komutan olarak ordunuzu nasıl yöneteceğinize ve nasıl stratejiler uygulayacağınıza siz karar vereceksiniz. Her bir savaşınız çeşitli ve değişken çevrede sürerken savaş alanında verdiğiniz her karar ve yaptığınız her eylemle yeni bir hikaye yazacaksınız.

Yüksek Çeşitliliğe Sahip Özel Ordular

CoH 3 serideki diğer oyunlardan çok daha fazla taraf(faction) barındıracak ve bu tarafların her biri kendine özel asimetrik dizayna sahip olacak. Ayrıca her tarafın temel ordusu diğer oyunlardan çok daha fazla birlik bulundurarak çeşitliliği arttıracak. İster aşırı agresif oynamayı veya isterseniz de özenle kurulmuş savunmalar inşa etmeyi tercih edin, CoH 3'te sizin içi uygun bir ordu her zaman olacak.

Sürükleyici, Stratejik Çevreler

CoH 3, Akdeniz'in nefes kesen manzaraları sayesinde serinin en çeşitli ve güzel haritaları ile çevrelerine sahip oyun olacak. Tanklar ve topçular atışları ile içinde pozisyon alınabilecek kraterler oluşturacak, binaları ve duvarları yıkarak düşmanın savunma pozisyonlarını bozacak ve yüksekliği avantajlarına kullanacak. Sürekli değişen savaş alanını kullanmayı bilmek zaferin anahtarlarından biri olacak.

gameplay_trailer_selects_Sub_02.gif

Ana Mekanikler

CoH serisine ait klasikleşmiş tüm ana mekanikler çok daha iyi bir şekilde CoH 3'te de yer alıyor. Aşağıda CoH 3 ile geri dönüş yapacak bazı ana mekanikleri listeledik.

Sürükleyici, Stratejik Çevreler
  • Yandan Taarruz ve Yönlü Siper: Company of Heroes maçlarının en temel mekaniği siperleri kullanarak düşman ateşinin isabetini ve hasarını azaltmaktır. Birliklerinizi araçların, duvarların, ağaçların ve iğer pek çok ağır veya hafif siperlere yerleştirerek bölgenizi koruyun. İyi konumlanmış düşmanı yenmek için açık kalan yerlerinden saldırarak en yüksek hasarı verin.
  • Garnizonlar: Piyadeler haritadaki binalara konuşlanarak bölgeyi korumak için güçlü noktalar oluşturabilir. Düşman garnizonu size sorun mu çıkartıyor? Dert etmeyin, topçularınızla binayı yıkabilir veya askerlerinizle binaya baskın atarak temizleyebilirsiniz.
  • Yıkılabilir Çevre: Company of Heroes oyunlarında savaş alanları oyuncuların yarattığı patlamalar ve yıkımlar ile sürekli değişen bir yapıya sahiptir. Etkileyici üzüm bağlarını ve kasabaları küle, kraterlere  ve siper olarak kullanabileceğiniz molozlara çevirin, yeni yollar ve görüş alanları açın.
  • Gerçek Görüş: CoH 2 ile gelen yenilikçi gerçek görüş mekaniği görüş engelleyen yeni çevre elementleriyle CoH 3'te geri dönüyor. Uzun duvarları, çalıları, binaları ve araziyi kullanarak hareketinizi düşmandan gizleyin.

Kaynak Sistemi
  • Bölge Ele Geçirme: CoH'un klasik bölge kontrol sistemi ilk oyunun kaynak sistemi dizaynı ile birlikte CoH 3'te de yer alıyor. Mühimmat ve yakıt bölgelerini ele geçirerek daha güçlü birlikler oluşturun ve özel yetenekler kullanın, bölgeler arasındaki bağlantıları ele geçirip düşmanın kaynak elde etmesini engelleyin ve son olarak zafer noktalarını ele geçirerek maçı kazanın.

Strateji ve Taktikler
  • Karma Kuvvetler: CoH 3'te oyuncular düşmanı yenmek için piyadeleri, destek silahlarını, araçları ve harita dışı destekleri birlikte kullanmaya ihtiyaç duyacaklar. Her bir farklı birliğin savaş alanında farklı bir rolü bulunuyor. Örneğin düşman piyadesini bastırmak için ağır makineli tüfekleri, garnizonlara saldırmak için alev makinesini, düşman savunmasını yumuşatmak için havan topunu, obüsleri ve harita dışı topçuları, ağır zırhları delmek için tank avcılarını ve düşman hatlarını delmek için tankları kullanmanız gerekir. Sadece bu parçaları birlikte ve uyum içinde kullanan oyuncular savaştan galip ayrılabilir.
  • Birlik Muhafazası: CoH 3'te oyuncular için hayati öneme sahip iki kaynak insan gücü ve tecrübedir(veterancy). Her ikisini de yüksek tutmanın en iyi yolu ise askerlerinizi hayatta ve tam canda tutmanızdır. Savaş alanındaki en güçlü askerler ne zaman çekilmesi gerektiğini bilen tecrübeli askerlerdir.
gameplay_trailer_selects_Sub_08.gif

Yeni Özellikler

Yükseklik

Yükseklik CoH 3'te çok daha önemli olacak. Yüksek noktalar hem görüşü hem de mermileri engelleyerek oyuncuların birlik yerleşimlerine daha da özen gösterimesini gerektirecek. Ek olarak yüksek noktaya konuşlanmış birlikler isabet bonusu kazanmanın yanında düşmanın siperini de yok sayacak.

Baskın

CoH 3 ile birlikte yeni gelen baskın mekaniği sayesinde belli birliklerinizi kullanarak bina içindeki düşmanları temizleyebilirsiniz.

Taktiksel Durdurma

Taktiksel durdurma sayesinde oyuncular hikaye görevlerini ve tek başlarına yapay zeka ile oynadıkları mücadele maçlarını istedikleri hızda oynayabilecekler. Oyuncular istedikleri her an oyunun akışını durdurup savaş alanının durumunu inceleyebilecekler. Oyun durmuş haldeyken oyuncular birliklerine emirler verebiliyor olacak. Oyunun devam ettirmek için durdurma butonuna bir kez daha basmanız yeterli, ardından arkanıza yaslanıp sıraya soktuğunuz emirlerin uygulanışını izleyebilirsiniz.

Yan Zırh

Artık araçlar ön ve arka zırhlarının yanında yan zırhlara da sahipler. Bu ekleme ile araçların pozisyonu önceki oyunlardan çok daha önemli bir hale gelecek.

Yıkım 2.0

CoH 3 ile birlikte yıkım büyük değişiklikler geçiriyor. Görselliğin büyük oranda geliştirilmesi yanında yıkık binalar üç farklı duruma sahip olacak.
  • Mermi ve görüş engelleyici: CoH 2'de olduğu gibi bina artık garnizonlanamayacak ancak mermileri, görüşü ve birliklerin hareketini engellemeye devam edecek.
  • Siper: Bina artık garnizonlanamayacak ancak birlikler binanın yıkıntıları içinde hareket edip binayı siper olarak kullanabilecek.
  • Yıkılmış: Tamamen yıkılan binanın çevreye hiç bir etkisi yok.

Keşif Sistemi

Keşif her orduda bulunacak özel keşif birlikleri ile CoH 3'ün önemli bir parçası haline gelecek. Bu tip bir oynanışı desteklemek adına savaş sisindeki farklı birlikeri tespit edilmesini sağlayan yeni bir keşif sistemi geliştirildi.

Daha Fazlası

Henüz geliştirme aşamasında olan birkaç sürprizimiz ve ek özelliğimiz daha var ve size bunları anlatacağımız günleri sabırsızlıkla bekliyoruz.

gameplay_trailer_selects_Sub_09.gif

Muharebe Grupları

Muharebe Grupları, CoH 1'de komuta doktrinleri ve CoH 2'deki komutan mekaniğinin yeni hali. Çok oyunculu maçlarda muharebe grupları özel araçlar, birlikler, yükseltmeler ve yetenekler ile temel ordularınızı güçlendirecek.

Her bir muharebe grubu 10 adet muharebe grubu yeteneğinden ve 2 daldan oluşur. CoH 1'deki gibi savaşarak kazanılan komuta puanları ile açılan bu yeteneklerden bazıları arasında seçim yapmanız gerekecek. Bu yeteneklerden biri seçildiğinde diğer yetenek maç boyunca kullanılamaz olacak. Aşağıda hala yapım aşamasında olan muharebe gurubu ağaçlarından birini görebilirsiniz.

1627061720857.jpeg

Ordunu Seç

Amerika

CoH 3'te ABD Kuvvetleri 1943-1944 arasında Akdeniz'de mücadele eden Amerikan Ordusunu temsil edecek şekilde tasarlandı. Yüksek üretim, silah yükseltmeleri, hareketlilik, ve karma kuvvetlerini kullanarak agresif bir oynanış sunuyor.

İngiliz Milletler Topluluğu

İngiliz Milletler Topluluğu Kuvvetleri Akdeniz'de Amerika'nın yanında savaşan İngiliz ve kolonilerini temsil ediyor. Karşınızda defansif piyadeleri, destek silahları, mobil hafif araçları ve ağır zırhlıları içeren dengeli ve basit teknoloji ağacıyla oyuncuların farklı oyun tarzlarına uygun bir ordu var. Elindeki çok yönlü araçlar ve birlikler ile hem sıradan hem de rekabetçi oyuncuların oynanışa uygun bu ordu Company of Heroes serisi içindeki en agresif İngiliz Ordusu diyebiliriz.

Wehrmacht

CoH 3'te Wehrmacht İtalya'da müttefikler tarafından sıkıştırılmış Alman Ordusunu temsil ediyor. Wehrmacht güçleri yüksek savunma kabiliyetleri, atış güçleri ve elit askerleri ile müttefikleri denize dökmeye çalışıyor. Wehrmacht kuvvetleri pek çok tanıdık birliğin yanında yeni birliklere, daha karmaşık bir teknoloji ağacına ve özel mekaniklere sahiptirler.
Ara
Cevapla
#2
Yeni yükseklik özelliklerini sevdim. Baskın mekaniği da olması gereken bir şeydi ama umarım tek tuşa tıklayarak oldu bitti derecesinde basit olmaz.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#3
İtalya yok panzer elite yok.
Ara
Cevapla
#4
CoH3'te serideki diğer oyunlardan daha fazla taraf olacağı söylenmiş o yüzden zamanla eklerler. Hatta belki daha önce görmediğimiz yeni ordular da görebiliriz.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#5
DLC politikası.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.