Günlük: CoH3 - Oyun Vizyonu, İlkeler ve Özellikler
#1
coh3-banner.png

Company of Heroes 3 için kaleme alınan bu geliştirici günlüğünde oyuna dair genel bilgiler veriliyor.

https://community.companyofheroes.com/co...e-overview :Herkese merhabalar, bu yazıda Company of Heroes 3'ün genel oynanışına ve özelliklerine dair bilgiler vereceğiz. Alpha sürüme yaklaşırken, sizlerden gelen yorumların oyunun geliştirilişinde, içerik tasarımında ve oynanışında bizim için yol gösterici olacağına inanıyoruz.

1943 yılının yaz mevsimi, Müttefik kuvvetler İtalya'yı savaştan çıkartarak Mihver'i zayıflatma amacıyla Husky harekatını başlatmış durumda. Amerika ve Britanya kuvvetleri (uluslararası müttefikleriyle beraber) uzun ve yorucu bir sefere giriştiler. Öyle ki bu sefer İtalyan ordusunun silah bırakmasına rağmen 1945 yılına kadar sürecekti. Oyuncu olarak siz tarihi yeniden yazabileceksiniz. Bir lider olarak kimin, nerede, nasıl savaşacağına karar vereceksiniz. Askerlerinize muharebede liderlik edip onların birer kahramana dönüşmesini sağlayacaksınız.

1626120569669.jpeg

Oyunu yaparken esas aldığımız vizyon aşağıdaki şekilde:

1626120611249.png

Oyunun Vizyonu
  • Taktiksel Company of Heroes 1 Oynanışı: 3. oyunu tasarlarken hem oynanış temposunda hem de kalitesinde bunu esas alıyoruz, bu yaklaşım aynı zamanda oyuncuların talepleriyle de örtüşüyor. CoH1'in oyunculara sunduğu tecrübe üstünden yıllar geçmesine rağmen kendisini korumayı başardı, bu tecrübeyi belli başlı iyileştirmeler ve yeni oynanış mekanikleriyle günümüze taşıma niyetindeyiz.
  • Dinamik Sefer Haritası: Lineer olmayan, karar mekanizmalarının önem taşıdığı bir sefer haritası. Bu yeni stratejik unsur oyuncu tercihlerinin, farklı senaryo tecrübelerinin, dinamik ve tahmin edilemez görevler daha fazla fırsat sağlıyor.
  • Akdeniz Cephesi: Bu yeni cephede yeni araziler, yeni muharebe dinamikleri, geliştirilmiş oynanış ve yeni güçler olacak. Amacımız sadece Akdeniz'de yansıtabileceğimiz bir tecrübeyi oyunculara yansıtmak, dünyanın dört bir köşesinden gelen askerlerin, Company of Heroes serisinde görülmüş en çeşitli arazi türlerinde savaştığı bir ortam.
Oyun Modları
Her ne kadar her şeyi şu an duyuramazsak da, Company of Heroes 3 strateji oyuncularının önem verdiği oyun modlarına sahip olacak.
  • Derin, tekrar oynanabilirliği yüksek, karar mekanizmalarının önem taşıdığı, ilerlenebilen tek oyunculu modu.
  • Tek oyunculu ve co-op skirmish modları. İsterseniz yapay zekaya karşı savaşın, isterseniz arkadaşlarınızla, farklı oyun ayarlarıyla farklı muharebeler yapın.
  • Rekabetçi çok oyunculu modu. Muharebe grubunuzu seçin, diğer oyuncularla dengelenmiş 1v1'den 4v4'e kadar değişen haritalarda karşılaşın.
Tasarım İlkeleri
Company of Heroes 3'ün tasarımında Relic olarak yeni bir yaklaşım benimsemiş durumdayız. Geliştirilmiş araçların yanı sıra, tasarımsal yaklaşımda da çeşitli farklılıklar söz konusu:
  • Topluluğun Rolü: 1. günden itibaren ekibimiz oyunculardan gelen yorumlara önem verdi. Cephemizi, güçlerimizi, oyun modlarımızı ve çok daha fazlasını Company of Heroes oyuncularına sorarak belirledik. Geçtiğimiz 4 yıl içerisinde "Topluluk Konseyi" büyüdü, oyunun erken sürümlerini oynadılar ve bize yorumlarını ilettiler.
  • Oyuncu Tercihi: Company of Heroes etkileyici görevler ve sinematiklerle heyecan verici hikayeler anlatan bir oyun. Bu sefer, oyunu oynayarak kendi hikayenizi kendiniz oluşturacaksınız. Biz size çeşitli önemli karakterleri ve savaşları anlatacağız, seferi ise siz şekillendireceksiniz. Stratejik kararlar vererek dostlarınızı ve düşmanlarınızı etkileyebilecek, görevleri ve çatışmaları şekillendirebileceksiniz.
  • Daha İyi & Daha Fazla: Company of Heroes 3'ün serinin 15 yıllık tarihindeki en iyi oyun olmasını istiyoruz. Bunu kilit oynanış mekaniklerindeki geliştirmelerle, ordularımızın ve çevrenin doğru yansıtılmasıyla, yıkım sisteminin baştan tasarlanmasıyla ve hepsinden önemlisi oyuncuların Company of Heroes'a dair sevdiği şeylere odaklanarak yapacağız.
1626120611292.jpeg

Oyun Özellikleri
Company of Heroes 3'ün ana oyun özelliklerine dair çeşitli bilgiler paylaşacağız, bunlar şimdilik oldukça yüzeysel bilgiler olacak ancak gelecekteki yazılarda daha ayrıntılı bilgiler paylaşacağız.
  • Güçler: Company of Heroes 3, serinin önceki 2 oyunundan daha fazla seçilebilir güç barındıracak. US ve Wehrmacht kuvvetleri daha önceki oyunlarda yer alsa da, her ordunun birimleri ve mekanikleri 3. oyunda daha farklı olacak. Seride daha önce karşılaşmadığınız araçlar, silahlar ve yeteneklerle karşılaşacaksınız, bunlara İtalyan askerler ve teknolojileri de dahil.
  • Ana Oynanış: Company of Heroes'ın taktiksel oynanışı geri dönüyor. Cover, supression ve True Sight gibi ana mekanikler yenilendi, garnizonlar ve bina yıkımı güçlendirildi. Yeni araç zırh mekanikleri, arazinin görüşe olan etkisi, vuruş engellemek gibi özellikler daha gerçekçi bir muharebe ortamı oluşturuyor. İtalya'nın düşey yapısı oyuncuların tepe arazilere çıkarak avantaj elde etmelerini mümkün kılıyor. Buna ek olarak düşman binalarıyla baş etmeniz için yeni araçlar geliştirmiş durumdayız.
  • Dinamik Sefer Haritası: Company of Heroes 3'teki en büyük değişiklik, dinamik sefer haritası. Tek oyunculu tecrübesini oyuncu tercihlerinin önem taşıdığı, lineer olmayan, tekrar oynanabilirliği yüksek bir tecrübeye dönüştürüyor. Hedeflerine ulaşmak için yardımınıza ihtiyaç duyan müttefik komutanlarla farklı etkileşimler kurabiliyorsunuz.
  • Sefer Bölükleri: Dinamik sefer haritasında, bölüklere kilit şehirleri, limanları veya hava üslerini ele geçirmeleri için emir verebiliyorsunuz. Bölüklerinizi geliştirebiliyor, onlara yeni yetenekler ekleyebiliyorsunuz. Amerikan Hava ve Özel Kuvvet bölüklerini, Britanya Topçu ve Zırhlı bölüklerini ve daha fazlasını kullanabiliyorsunuz.
  • Uzmanlık: Daha önceden olduğu gibi, ekipler muharebede uzmanlık kazanarak yeni yetenekler açabiliyor. Düşmana hasar vererek tecrübe kazanıp kademenizi yükseltebiliyorsunuz. Uzman ekipleri koruyarak oyunun son döneminde avantaj elde edebiliyorsunuz. Uzmanlık sefer haritasında da önem taşıyor, ancak ondan gelecekteki bir yazıda bahsedeceğiz.
  • Muharebe Grupları: Multiplayer ve skirmish modlarında, farklı yeteneklere sahip muharebe grupları arasında tercih yapabiliyorsunuz. Havacı Paraşütçüler veya Luftwaffe Fallschirmjager'i seçebileceksiniz. 25'lik topçudan yaylım ateşi atmasını isteyebilir, Churchill veya Tiger tankla düşmanın savunma hattını yarabilirsiniz. Muharebe grupları belli bir alana odaklanıyor ve oldukça dengeliler. Her oyuncu aynı savaş silahlarına erişebiliyor.
  • Multiplayer Oynanışı: Company of Heroes 3, serinin önceki oyunlarından daha fazla haritayla çıkış yapacak. Bu haritalarda farklı bölgeleri yansıtacağız, bu haritalar topluluktan gelen harita yapımcılarla iş birliği içinde, denge gözetilerek oluşturuldu.
Okuduğunuz için teşekkürler, önümüzdeki hafta Company of Heroes 3'ün ana oynanışına dair bilgiler vereceğiz.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Birinci oyunun oynanışını kişisel olarak daha iyi buluyordum ama üçüncü oyunu ona benzer yapacaklarını söylemeleri gerçekten daha iyi olduğunu kesinleştirmiş.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.