Günlük: EU4 - 1.21 Macaristan Yaması Değişiklikleri
#1
?url=www.strategyturk.com%2Fwp-content%2...aryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda 1.21 Macaristan yamasıyla yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1014773/ :Herkese merhaba, bir başka Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Ben Europa Universalis ekibinde içerik tasarımcısı olarak görev alıyorum ve Salı günü okuyacağınız bu günlüğün yazarıyım. İçerik tasarımcısı olarak benim görevim yeni eventler yazmak, haritayı düzenlemek, decisionlar oluşturmak ve o tarzdaki diğer şeyleri yapmak. Bu günlükte sizlere 1.21 "Macaristan" yamasıyla birlikte oyunda yapılan bazı değişiklikleri anlatacağım.

load_19-jpg.258145

Tarihsel Arkaplan

Macaristan, bu oyunun konu aldığı dönem açısından çok üst düzey bir öneme sahip. Başlangıç tarihimizde, Avrupa'da olan birçok olayın merkez noktası Macaristan ve oyunu 11 Kasım 1444'te başlatmamızın sebebi de tam olarak bu olaylar.

Osmanlı ile Hristiyan dünyası arasındaki yegane büyük Krallık olan Macaristan, 15. yüzyılda oldukça güçlü bir devletti. Macaristan Mohaç Muharebesi sonrasında büyük devletlerin çarpıştığı bir alan haline geldi ve oyunumuzun konu aldığı dönemin sonuna kadar da böyle devam etti.

Birçoğunuzun bildiği üzere oyunun başlangıcında, 1444 yılında Macaristan son Kralları Ladisulaus von Habsburg'un oğlunu destekleyenler ve daha dinamik ve genç bir kral olan Wladyslaw Jagiellon'u destekleyenler arasındaki bir iç savaştan yeni çıkmış haldeydi. Wladyslaw'ı destekleyenler bu savaşı kazandı ve Macaristan Jagiellon hanedanının hakimiyetine girdi. Bohemya, Polonya, Litvanya ve diğer ülkeler 1443 yılında Osmanlı Türklerine karşı taarruza geçti. Bu taarruz 10 Kasım 1444'te Varna'da ordularının bozguna uğraması ve Kral Wladyslaw'ın ölümüyle sonuçlandı.

Oyuna başladığınızda Avrupa hala Varna'daki bu bozgunun etkisi altında. Macaristan'da bir kral yok ve bu ülkedeki güçlü kesimler tekrar çocuk Kral Ladislaus von Habsburg'u başa geçirmeye çalışıyor.

Macaristan yamasında 1444'teki durumu oyuna daha iyi yansıtmaya çalıştık. Bunu yapabilmemiz için Macaristan, Avusturya ve Bohemya ile ilgili birçok içerik üzerinde değişiklik yapmamız gerekiyordu.

Macaristan
Bu yamanın ana odak noktası isminden de anlayacağınız üzere Macaristandı ve bu yama dahilinde Macaristana yaklaşık 20 yeni event ekledik, mevcut birçok event üzerinde değişiklikler yaptık.

eu4_292-jpg.258147

Harita Değişiklikleri
Macaristan'ın etkisini arttırmak ve bölgenin gerçekçiliğini yükseltmek adına Macaristan'da bazı değişiklikler yaptık.
  1. Slovakya ve Yukarı Macaristan bölgesi baştan çziildi, yeni bölge Trencin eklendi. Bu yeni bölge Krallığın kuzey sınırını koruyor. Bu bölgelerdeki development değeri ve ticari ürünler daha gerçekçi ve doğru hale getirildiler.
  2. Sopron ve Pest bölgeleri arasında Fejer bölgesi eklendi. Macaristan'ın başkenti olan Pest bölgesi artık iç ticaret merkezi, bu da Macaristan'ın ticaretin akışı üzerinde daha etkili olmasını sağlıyor ve Budapeşte'yi kontrol etmek herhangi bir istilacı devlet için artık daha önemli.
  3. Krallığın güney kısmına belki de 1444'teki tüm Macar kalelerinden en önemlisi olan Belgrad'ı ekledik. Macaristan Krallığı başlangıç tarihimizden hemen öncesinde bu kaleyi alabilmek için yoğun çaba sarfetmişti. Bu kalenin Sava ve Tuna nehirleri üzerindeki etkisi kalenin stratejik önemini daha da arttırıyor.
Eventler
Macaristan hem yeni eventler aldı hem de mevcut eventlerinde değişiklik yapıldı. Aşağıda tam liste olmasa da ne değişiklik yaptığımızı kabaca görebilirsiniz.
  1. Oyunun erken döneminde alacağınız eventler, Hunyadi ailesinin yükselişine yönelik olacak ve oyuncu istemesi halinde Corvinian Rönesansının bir parçası olabilecek. Bu durum gerçekleştiğinde iyi danışmanlar, yüksek gelir ve Budapeşte'de yüksek enstitü yayılım hızı elde edilebilecek.
  2. Macaristan'a dair en önemli hususlardan birisi "Kara Ordu" adını verdikleri çok pahalı, kalıcı, paralıasker güçleri. Bu ordu tarihte kendilerinden daha üstün birçok orduya boyun eğdirmeyi başardı. Oyunda artık isterseniz Kara Ordu'yu kurabileceksiniz. Bunu yapmanız daha güçlü paralıaskerlere erişiminizi sağlayacak, öte yandan kendi forcelimit'iniz düşecek ve bu paralıaskerler daha pahalı olacaklar. Bu hamleyi yapmanız durumunda ülkedeki asilzadeler size daha şüpheci yaklaşacaklar ve Kral değiştiğinde bu ordunun kaldırılması için taleplerde bulunacaklar. Bu paralıaskerler onlara para verememeniz durumunda ayaklanabilecekler, eğer maddi açıdan bu askerlerle bir sıkıntı yaşamazsanız Reformasyon Çağına kadar %10 fazladan disipline sahip paralıaskerlerden yararlanabilirsiniz.
  3. Bohemya'da eğer yönetimi Hussiler ele geçirirse, Katolik topraklar artık Macaristan'dan yardım isteyebilecek. Eğer yardım etmeyi seçerseniz Bohemya içerisindeki bu topraklarda kalıcı claime sahip olacaksınız.
  4. Türklerin Avrupa'daki ilerleyişi ile ilgili çok sayıda yeni event mevcut. Örneğin artık güney cephenizi güçlendirmeye çalışabileceksiniz veya Türklerin ele geçirdiği bölgelerden kaçmakta olan halkı kendi topraklarınıza kabul edebileceksiniz.
  5. Eski "Türklerin İlerleyişi" eventi artık çok daha gelişmiş bir halde, artık eventteki kararınıza göre karşınıza yeni eventler çıkıyor. Bu yeni eventler iki farklı Macar monarkının seçimi üzerinde olacak bu monarklardan birini Avusturya, batı Macaristan ve Hırvatistan desteklerken diğeri Doğu Macaristan tarafından desteklenecek. 
  6. Macaristan topraklarındaki Slovaklar, Hırvatlar ve Romanyalılar gibi diğer kültürden milletlerle etkileşim içerisinde olmanıza yönelik yeni eventler mevcut.
  7. Macaristan'da Protestant ve Reformed mezheplerinin yayılması durumunda ilgili mezheple alakalı yeni eventler geliyor. Bu eventler oyuncunun reformasyonu benimsemesini sağlayabiliyor veya oyuncu reformasyona karşı tavır takınıp reformasyonla mücadele etmesi için Cizvitleri davet edebiliyor.
  8. Macaristan Krallığı oyunun dönemi boyunca Türkler, Avusturyalılar ve Transilvanya arasında bölündüğü için, aynı zamanda bu ülkelerdeki Macar nüfus için de çeşitli eventler oluşturduk.
Bohemya
eu4_291-jpg.258146

Harita Değişiklikleri
  1. Oyuncuların ordu manevra kabiliyetlerini arttırmak ve tarihsel olarak bölgeyi güçlendirmek için Moravia bölgesi Brno ve Olomouc olmak üzere 2 parçaya bölündü. Bu 2 toprakta aynı zamanda yeni bir isyancı devlet tagı, Moravia mevcut.
  2. Silezya'ya yeni Leignitz ve Legnica bölgeleir eklendi, tüm Silezya'nın development değeri ve ticaret ürünleri üzerinde geliştirmelerde bulunuldu.
Eventler
  1. Hussi Savaşlarının üstünden uzun zaman geçmiş olsa da, Bohemya halkı Katolik Avrupa'nın gözünde hala büyük oranda sapkın. Ladislaus von Habsburg Macaristan'ın yanı sıra Bohemya'da da taç giymeye hazırlanıyor ancak Bohemya'da güç George Podebrady liderliğindeki Hussilerin elinde.
  2. Bu yama öncesinde de event aracılığıyla Katolik veya Hussi tarafını seçebiliyordunuz, artık bu tercihiniz daha derin sonuçlara yolaçıyor.
  3. Hussiler yönetimdeyken artık tüm Avrupa'da daha az sevilen bir ülke olacaksınız ancak ülkeniz iç yönetimde daha huzurlu olacak. Hussi askerlerin taktiksel tecrübelerinden yararlanabileceksiniz, öte yandan bu durumda Katolik topraklar, kendilerini savunmaya gönüllü herhangi bir Krala Bohemya tacını vadedebilecek.
  4. Eğer Papa harekete geçmezse, Avrupa'da güçlü bir Hussi devletin varlığı Reformasyonun daha erken başlamasına sebebiyet verebilecek.
Diğer Değişiklikler
Vistula Spit
1.21 öncesinde Königsberg ve Danzig Vistula üzerinden bir geçişe sahipti. Bunun sonucunda Königsberg'teki kale Danzig ile Marienburg arasındaki geçişi engelleyebiliyordu ve donanmanız olmadıkça bu engele mani olamıyordunuz. Bu geçiş 1444 şartlarında oldukça tarihsellik dışıydı çünkü bu geçit açık değildi ve geçitin iç kısmında kalan toprakların Baltık denizine herhangi bir çıkış yolu yoktu.

1.21 ile birlikte Vistula kısmı Königsberg'e kadar uzanıyor, bu demek oluyor ki oradaki kaleye ulaşabiliyorsunuz (ancak yine nehir geçmiş oluyorsunuz) bunun sonucunda Marienburg ve Ermland şehirleri artık limana sahip değil.

Avusturya
Avusturya'daki çok sayıda event üzerinde değişiklik yapıldı. Artık Macaristan'ı kontrol etmeleri durumunda Macaristan ile alakalı çeşitli eventler alabiliyorlar. Bu eventler arasında en önemlisi Türklerin İlerleyişi eventi, Macaristan'a Macaristan üzerinde kalıcı claim sunuyor. Eğer bu durum gerçekleşirse Macaristan'ın Kral olarak Hunyadi'yi seçme olasılığı artıyor ve Avusturya monarşisi ile olan ilişkisi bozuluyor.

Sırbistan
Bu yamada Sırbistan'a odaklanmadık ancak Belgrad bölgesinde yaptığımız bazı değişiklikler Sırbistan'da da Macaristan'dan geri alabilmeleri durumunda başkentlerini Belgrad'a taşıyabilmelerine yönelik bir decision oluşturulmasıyla sonuçlandı.

Modlama Değişiklikleri
Yazının geri kalanı oyunun modlama yönünde yapılan geliştirmeleri ve değişiklikleri kapsamaktadır. Eğer modlama ile ilgilenmiyorsanız, okumanıza gerek yok.

Haftaya Salı günü sizlere 1.21 yamasının yama notlarını paylaşacağız, bu yamanın Nisan ayının sonuna doğru çıkması bekleniyor.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
1.21'de Loading Screen seçilmesinin şerefine Tarih Ansiklopedisi bölümünde bir Matthias Corvinus konusu hazırlayacağım.
Cevapla
#3
Alıntı:Eğer Papa harekete geçmezse, Avrupa'da güçlü bir Hussi devletin varlığı Reformasyonun daha erken başlamasına sebebiyet verebilecek.


Hussi olayını tam anlamadım. Bohem dışında da mı hussiler çıkıyor? Hussiler tam olarak ney?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Bohemya dışında çıkmıyor, orada kastedilen ülke Bohemya. Yani güçlü Hussi Bohemya Protestanlığın erken gelmesini tetikleyebiliyor.
Cevapla
#5
O değilde bir şey dikkatimi çekti, Osmanlı'yı nerfleye bildiği kadar nerflediler artık her yeni yama ile birlikte nerf tadında önünü kesen olaylar ekleniyor.(herşeyi gerçekçi yapmaya çalışıp, Osmanlıyı o zamana göre güçsüz göstermekte neyin nesi?)
Ara
Cevapla
#6
Ben buna pek nerf demezdim. Osmanlı çağ mekaniklerinden sapına kadar faydalanıyor. Core Creation Cost ideası nerflense bile Osmanlı her daim mükemmel sultanlara sahip olacaktır. Bunun da Osmanlı'ya pek koyacağını sanmıyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#7
Bu kadar önünü kestikten sonra Mohaç eventiyle annex attırsınlar.
[+] 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Bu Otto konusuna çok duygusal bakıyoruz.Oyunun zaten başlangıç senaryosunun adı Rise of Ottomans.Bu isme de uygun şekilde erken dönemde kendisine kafa tutan devlet yok.Nerf kesinlikle yemesi gerekiyor.Hangimiz oyun başı 5-10 devlet birleşmeden Otto yu yenebiliyoruz.(Hoş Otto da oyuncu olsa yine alacak.)Otto nun bu dönemde güçlü olması uygun ama çok abartılı bir şekilde ölümsüz gibi.Ayrıca tam bir nerf sayılmaz bu getirdikleri eventler.Macaristan early de zayıf bir devletti biraz buff alabilir sıkıntı yok bence.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.