Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu Japonya, Kore ve Orta Asya.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1242758/ :Merhabalar. 1.29 "Manchu" yaması için kaleme alınmış üçüncü ve son geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Yamanın çıkışına sadece 1 hafta kaldı, dolayısıyla bugün sizlere bahsedeceğimiz çok şey var. Bu günlükte Japonya, Kore, Orta Asya ve önceki günlüklerde bahsetme fırsatı bulamadığımız diğer öğelerden bahsediyor olacağız.
1.29 "Manchu" Yaması 17 Eylül 2019'da çıkacak.
İlk olarak ufak bir düzeltme: Geçtiğimiz günlükte Mukden Sarayının Beijing'te çıkacağını söylemiştim. Mevcut başkentiniz neredeyse orada çıkacak.
Geçtiğimiz günlüklerde Koxinga isminde bir Ming askeri hakkında çok sayıda yorum gördüm. Manchu istilası esnasında Koxinga ordunun hatırısayılır bir kısmıyla Tayvan'a kaçmayı başarmış ve burada Tungning Krallığını kurup, Çin'i tekrar geçirme planları yapmış. Tungning Krallığının nihayetinde Qing tarafından fethi sonrası Çin tarihinde ilk defa bu bölge Çin İmparatorluğuna entegre edilmiş.
Korsan severler için Japonya'ya yeni bir bölge ve yeni bir Daimyo eklendi. Tsushima adasında yer alan So ismindeki bu klan Wokou Olayı sonrasında Korsan Cumhuriyeti olabilecek. Bu korsanlar Kore ve Japonya kıyılarını terörize edecekler.
Benden bir diğer bilgi, Dört Oirat'ın çöküşü sonrasında onun hakimiyetindeki kabileler kendi başlarının çaresine bakmak zorunda kalmış, bu kabilelerden bir süre sonra Çungarlar diğerlerine üstün gelerek bölgeyi ve Tibet'in bir kısmını hakimiyeti altına almayı başarmıştı. Çungar Hanlığı Qing hanesine yaklaşık yüz yıl boyunca sorun çıkartan bir unsur oldu.
Şimdi sözü Ofaloaf'a bırakıyorum, kendisi size yeni Japon görev ağacını ve diğer unsurları tanıtacak.
-----
Merhabalar, ben Ofaloaf bugün sizlere bir başka görev ağacını tanıtıyor olacağım. Japonya ve Japon Daimyolar için mevcut görev ağaçlarımız biraz kısıtlı bir seviyedeydi. İkisi de jenerik görevlere eşlik eden 2 lineer görev zincirine sahipti. Aradaki bazı görevler iyiydi, ancak sayıları yetersizdi ve görevler birbiriyle istediğimiz kadar etkileşim halinde değildi.
Dolayısıyla yapmamız gereken belliydi, tüm görevleri bir araya getirip bunların yanına yeni görevler eklemek.
Japon Daimyoları ve Japonya artık aynı görev ağacına sahip, buradaki önemli nokta yeni görev ağacında sadece ilk birkaç satırın Daimyo olarak tamamlanabilir olması. Devam etmek için ilk olarak Şogun olmalı, dolayısıyla "Win Political Supremacy" görevini tamamlamalısınız. Hırslı bir Şogun Kore'ye istila başlatmaya çalışabileceği gibi, daha sabırlı hareket edip ilk olarak Japonya'yı birleştirebilirsiniz. Birleşmiş bir Japonya'nın önünde genişleme ve gelişme yönünden ciddi fırsatlar mevcut, Doğu Asya'da fetihler yapmak, Japonya'daki ticareti güçlendirmek, Pasifik Okyanusu'nun her iki yakasında da bazı koloniler kurmak gibi unsurlarla Japonya ağacı Daimyolara önemli seçenekler sunuyor.
Genişlemeci Japonya "Manchu" Yamasındaki bazı değişikliklerle karşılaşabilir:
Doğu Sibirya'nın yukarıda eski, aşağıda yeni eyalet haritası.
Doğu Sibirya'daki eyaletler birleştirildi, bu da Sibirya'nın kolonizasyonunu Japonya için daha kolay bir hale getirdiği gibi, bu bölgede koloni kurmanızın eyalet limitine olan etkisini hafifletiyor.
Orta Asya'nın yukarıda eski, aşağıda yeni haritası.
Daha batıya geldiğimizde Orta Asya'daki bölgelerde de ufak değişiklikler yapıldığını farkedebilirsiniz. Devasa Barnaul bölgesi gibi bölgeler daha küçük bölgelere ayrıldı, bu da Orta Asya cephesinde savunma yapmanın daha zor olacağı anlamına geliyor. Bu coğrafyada düşük gelişmişlik seviyesine sahip olsalar da bazı yeni bölgeler söz konusu, bu da bölgenin yapısına uygun bir biçimde statik savunmadan ziyade gel-gitli savaşların yaşanmasını sağlamayı amaçlıyor.
Ancak bu yamayla yaptığımız yegane değişiklikler bunlar değil, pastanın üstündeki çileği anlatması için sözü Caligula Caesar'a bırakıyorum.
-----
Merhaba ben Caligula Caesar, vakit Kore hakkında konuşma vakti. 1.28.3'te Kore oldukça güçlü bir ülkeydi, 6/5/5 hükümdarla oyuna başlıyorsunuz, endişelenmeniz gereken kültürel bir sıkıntı yok, kuzeyde genişleyebileceğiniz ufak ufak devletler var. 1.29 yamasıyla birlikte işler daha da ileri boyuta taşınmış durumda, Curçenler oyunun başlangıcında daha da parçalanmış durumdalar ve Ming yüksek ihtimalle 16. yüzyılda havaya uçacak. Durum şu ki, Kore tarihte genişlemeci bir devlet değildi. Belki bunu Kore'nin oyunun başlangıcında günümüzde sahip olduğu topraklara sahip olmasından çıkarabilirsiniz. Aynı şekilde Kore ne yazık ki belli aralıklarla meydana gelen iç karışıklıkları yönetme konusunda çok da becerikli bir ülke değildi.
Bunları aklımızda tutarsak, Kore görev ağacında farklı bir yaklaşım benimsememiz gerektiği anlaşılıyor. Bu sebeple Kore'nin görev ağacı beraberinde çok sayıda flavor eventle birlikte ülkenin yüzleştiği çeşitli iç karışıklıkları konu alıyor. Fetih odaklı görevler çok kapsamlı olmamalı ve mevcut görev ağaçlarından daha fazla iç yönetim görevleri yer almalı dedik ve şöyle bir manzara ortaya çıktı:
Ana fetih görevleri oldukça basit, ilk görev Paektu dağını ele geçirmenizi istiyor (geçtiğimiz hafta da bahsettiğimiz üzere) bu bölge Koreliler için kutsal bir bölge ve ele geçirilmesi durumunda doğru dine +1 tolerans ve +0.5 yıllık prestij sağlayacak. Bunun ardından Kore'nin Curçenlere boyun eğdirmesi isteniyor, tarihte Curçenler Kore Ming'ten yana tavır aldığında Kore'ye istila düzenlemişti. Bunu yaparken çeşitli etkilerden faydalanacaksınız, örneğin "Restore Goguryeo" (yaklaşık bin yıl kadar önce varolmuş Kore krallığı) size 50 yıllığına Mançurya bölgelerinde %20 kültür dönüşüm hızı sağlayacak. Kore kuzeye genişlemeyi bitirdikten sonra batıya dönüp Ejder Tahtını ele geçirmek isteyebilir, bunu yapmak 20 yıllığına %15 gelişmişlik maliyeti ucuzluğu, yıllık +1 prestij ve 0.03 mandate artışı sağlayacak.
Bu ağaç aynı zamanda Japonya'yı da kapsıyor. Denizdeki gücünüz hem Japonya'ya karşı savunma için, hem de gerekirse Japonya'ya çıkartma yapabilmeniz için önemli. Bu sebeple ilk olarak 30 kadırga ve 5 ağır gemiden oluşan bir filoya sahip olmalısınız. Bunu başardıktan sonra Kore Japonya'da yakınında bulunan bazı bölgelerde hak iddiası kazanacak. Eğer bu bölgeleri ele geçirmeyi başarabilirseniz Kyoto'ya kadar Japonya'nın güneyinde hak iddiası edineceksiniz. Kyoto'yu ele geçirmeniz durumunda Japonya üzerinde alternatif tarih intikamınızı almış olacaksınız.
Son olarak Japonya'nın acısını dindirmek ve tarihsel bir düşmanlığa sebep olmamak adına Konfüçyuscu olmanız durumunda Şinto dinini harmonize ederek +1 istikrar kazanabilirsiniz. (Eğer Konfüçyuscu değilseniz Japonya'nın tamamını kendi dininize çevirmek gibi biraz daha uğraş verici bir rota sizleri bekliyor.)
Şimdi fetihlerle alakalı olmayan yeni görevlere gelelim. Bu noktada görevleri çeşitli kategorilerde toplayabiliriz. Örneğin savunma kategorisinde ordu ve filo kurmanız, Çin İmparatoru ile iyi ilişkilere sahip olmanız ve ülkede savunma unsurları inşa etmeniz isteniyor. Bu özellikle oyunun başlangıcında olaylar istediğiniz gibi gelişmezse Kore'ye faydalar sağlayabilir. Örneğin "The Righteous Army" (Kore tarihinde ülke istilaya uğradığında beliren köylü ordularına bir referans) görevini tamamlamanız için sizin 1.5 katınız orduya sahip bir ülkeyle savaşta olmanız gerekiyor, bu gerçekleşirse size yıllık insangücünüzün 1.5 katını ödül olarak veriyor.
"Harness the Soekjeon" (karşılıklı taş atma temalı Kore oyunu, evet) 7.5 disiplin elde etmeyi başarmanız durumunda size 80 gelenek seviyesinden bir general veriyor. "Restore the Northern Wall" görevi kısaca Mançu sınırındaki kalenizi geliştirmenizi istiyor ve yapmanız durumunda bölgeye +2 insangücü ve %25 yerel savunma etkisi veriyor. 4 tane Fortress'e sahip olmanız durumudan "The Hermit Kingdom" görevini tamamlamış oluyorsunuz, bu da oyunun sonuna kadar %15 kale bakım maliyetinde ucuzlama sağlıyor. Son olarak "Fire the Hwacha" (Japonlara karşı 16. yüzyılda kullanılmış Kore topçusu) ordunun %30'unun topçu birliği olmasını istiyor ve yapmanız durumunda 20 yıllığına %25 Land Fire Damage bonusu veriyor.
Biraz daha ilerlersek ticaret odaklı küçük bir kategori daha mevcut, oyunun başlangıcında Kore'nin Japonya ile sıkı ticari ilişkileri vardı ancak zaman içerisinde iki ülkenin de izolasyoncu bir tavır takınmasıyla birlikte bu ticari ilişkiler zayıflamaya başladı. Bu görevler ticaret yapmanız durumunda sizi ödüllendirip size çeşitli geçici bonuslar sağlayacak. Aynı şekilde bu kategoride toprak elde etme temalı iki görev var, bunlardan ilki kuzeydoğuda yeni fethedilen, Kore tarafından birkaç yıl boyunca kontrol edilmiş bölgelerken diğeri Expand the Homeland daha genel bir biçimde Kore kültüründe 30 toprak olmasını istiyor. Her iki görev de prestij ve diplomatik güç ödüllerine sahip.
Son olarak Kore görevlerinin merkezinde iç karışıklıklar bulunuyor. Tarihte Kore bu gibi karışıklıklardan çok çekmiş bir ülke. İlk olarak köylüler aşırı vergilendirmeden pek hazzetmiyorlar ve borçlarını ödemektense kaçmayı tercih ediyorlar, bu da devletin vergi gelirini oldukça zayıflatıyor. İkinci mesele ise Yangban yönetici sınıfının zaman içerisinde yeni fikirlere sahip "Neo-Konfüçyuscular" tarafından sıkıştırılması. 1500'lü yıllarda yapılan bazı tasfiye çalışmaları sonrasında ülke kendisini genel bir döngünün içerisinde buldu: Zayıf grup elinden geleni ardına koymayıp güçlü grubu indirdi, güç elde ettikten sonra kendi grupları parçalandı.
Bu zorlukları oyuncuya yansıtmak için çok sayıda olay ve bu olaylarla alakalı görev ekledik. Bunların ilki "The Plight of the Peasantry", tüm Kore bölgelerinde 6 gelişmişliğe sahip olmanızı istiyor (ülke genelinde 18 fazladan gelişmişlik demek) eğer 1470 senesine kadar bunu yapamazsanız şunla karşılaşıyorsunuz:
Eğer bu olayla karşılaşırsanız görevi tamamlamak etkiyi kaldırıp 1550'lerde şu olayın karşınıza çıkmasını engelleyecek:
Yapay zekanın iyiliği için ilgili etki ikinci olayla birlikte siliniyor (dolayısıyla etki sadece +15 meşruluk)
Bunla paralel olarak 1480'li yıllardan sonra Neo-Konfüçyuscuların yükselişine dair olaylar almaya başlayacaksınız.
Estate'leri 2 Yangban ve 1 Neo-Konfüçyuscu grup olarak ikiye böldük (1.30'da bu sistemin değişeceğini hatırlatalım.)
Tüm bu olaylar sonrasında mevcut Literati Purge olayı yaşanacak, ancak ufak bir değişiklikle. Artık kimi tasfiye etmek istediğinizi seçebileceksiniz.
Son olarak 3. tasfiye olayının gelmesinin ardından tüm krizi estatelerinizi memnun hale getirerek çözebileceksiniz. İkisinin 70, birinin 50 sadakate sahip olması gerekecek. Bunu yapmak o kadar kolay değil, keza Literati Purge olayında illa bir estate ile ilişkiniz kötüleşecek ve bu olaylar ülkenizin durumunu hatırlatmak adına 20 yılda 1 kendisini tekrarlıyor olacak.
Bu görevi tamamladıktan sonra "Expand Hanseong" ve "Develop Korea" (bu tüm Kore bölgelerinin toplamda 200 gelişmişliğe ulaşmasını istiyor, başlangıçta 130) artık tam anlamıyla kendine yeten bir Kore devletinden sözedebiliriz:
Bunu yapmanız size -2 ulusal huzursuzluk, -%10 istikrar yükseltme maliyeti ve +2 diplomatik saygınlık verecek.
Kore için bahsedeceklerimiz bu kadar, 1.29 Manchu yamasında ulusal idea setlerindeki değişikliklerle ben ilgilendim. İlk olarak Mançu idealarını orta seviye güçlü Curçen ideaları, askeriye ağırlıklı Mançu ideaları ve dengeli Qing ideaları olmak üzere 3'e böldük:
Kod:MJZ_ideas = {
start = {
land_morale = 0.1
global_manpower_modifier = 0.15
}
bonus = {
land_attrition = -0.1
}
trigger = {
OR = {
tag = MJZ
tag = MHX
tag = NHX
tag = MYR
tag = EJZ
}
}
free = yes
sons_of_the_mountain = {
hostile_attrition = 1.0
}
jurchen_pigtail = {
horde_unity = 0.5
legitimacy = 0.5
global_unrest = -1
}
jurchen_foreign_service = {
leader_land_shock = 1
}
jurchen_border_skirmishes = {
manpower_recovery_speed = 0.2
}
jurchen_many_wives = {
heir_chance = 0.5
}
jurchen_warlords_generosity = {
improve_relation_modifier = 0.25
}
the_jurchen_banners = {
amount_of_banners = 0.15
}
}
MCH_ideas = {
start = {
leader_land_shock = 1
land_maintenance_modifier = -0.05
}
bonus = {
land_morale = 0.15
}
trigger = {
tag = MCH
}
free = yes
united_three_jurchens = {
global_manpower_modifier = 0.15
core_creation = -0.15
}
manchu_eight_banners = {
amount_of_banners = 0.25
}
the_manchu_alphabet = {
global_institution_spread = 0.05
stability_cost_modifier = -0.1
}
the_later_jin = {
horde_unity = 1
legitimacy = 1
}
link_with_the_mongol_dynasty = {
cavalry_power = 0.15
}
manchu_chinese_learning = {
mil_tech_cost_modifier = -0.1
}
seven_grievances = {
ae_impact = -0.1
}
}
QNG_ideas = {
start = {
core_creation = -0.2
ae_impact = -0.1
}
bonus = {
advisor_cost = -0.15
}
trigger = {
tag = QNG
}
free = yes
expand_the_banners = {
amount_of_banners = 0.3
}
the_green_standard_army = {
manpower_recovery_speed = 0.15
global_manpower_modifier = 0.15
}
pigtail_or_death = {
global_unrest = -2
}
qng_bogda_khan = {
years_of_nationalism = -5
legitimacy = 1
meritocracy = 1
}
the_chinese_rules = {
administrative_efficiency = 0.05
}
qing_viceroyalties = {
state_maintenance_modifier = -0.15
global_autonomy = -0.05
}
the_ten_great_campaigns = {
land_morale = 0.15
prestige_from_land = 0.5
}
}
MJZ_ideas:0 "Jurchen Ideas"
MJZ_ideas_start:0 "Jurchen Traditions"
MJZ_ideas_bonus:0 "Jurchen Ambition"
sons_of_the_mountain:0 "Sons of the Mountain"
sons_of_the_mountain_desc:1 "According to the foundation myth of the Jurchen people, the first Jurchen prince was the offspring of a heavenly maiden residing on Mount Bukari (known as Mount Paektu to the Koreans) who was impregnated by a fruit dropped by a magpie.\n\nThat prince's descendants know our inhospitable land intimately, and will gladly die protecting it from their enemies."
jurchen_pigtail:0 "The Queue"
jurchen_pigtail_desc:0 "For generations, Jurchen men have worn their hair in a distinct manner known as a 'queue', shaving the front of the head and braiding the rest into a pigtail. This has helped to foster a sense of brotherhood between the diverse Jurchen peoples."
jurchen_border_skirmishes:0 "The Borderlands"
jurchen_border_skirmishes_desc:1 "To maintain our independence, we have had to protect our borders against the neighboring Chinese and Mongols on many an occasion. These border wars along with the many internecine conflicts have given birth to a nation of fiercely independent tribes and feared warriors."
jurchen_many_wives:0 "Wives and Concubines"
jurchen_many_wives_desc:0 "Owing to their practice of taking a multitude of wives and concubines, the Jurchen warlords are never short of potential heirs to inherit their conquests."
jurchen_foreign_service:0 "Foreign Service"
jurchen_foreign_service_desc:1 "We have traditionally lived in the shadow of our neighbors in the Great Ming, who have often sought to exert influence over us. Many a Jurchen prince has practiced the art of war in their service."
jurchen_warlords_generosity:0 "Generosity of the Warlord"
jurchen_warlords_generosity_desc:0 "The Jurchen warlord is ready to give lavish gifts of slaves, wives and property in order to win others to his cause. His large number of offspring allows him to offer a ready supply of brides to woo foreign dignitaries and potential defectors."
the_jurchen_banners:0 "Jurchen Banner Armies"
the_jurchen_banners_desc:0 "Reorganize the army of tribal clans into a force to be reckoned with and establish the feared Jurchen banner armies."
the_later_jin:0 "The Later Jin"
the_later_jin_desc:1 "The Manchurian state traces its roots back to the Great Jin of the 12th-13th century, which held sway over northern China until the Mongol conquest. The new, restored Jin seeks to emulate the conquests of its predecessor and restore the glory of the past."
manchu_chinese_learning:0 "Chinese Learning"
manchu_chinese_learning_desc:0 "Our scholars have translated Chinese military treatises such as Sun Tzu's 'The Art of War' and Lü Shang's 'Six Secret Teachings' into Manchurian, allowing our warlords to become well-versed in the theory of military strategy."
seven_grievances:0 "The Seven Grievances"
seven_grievances_desc:1 "Over the years, the Manchu people has built up a long list of grievances against the Han - a list that could be seen to justify military action to depose their current rulers."
QNG_ideas:0 "Great Qing Ideas"
QNG_ideas_start:0 "Great Qing Traditions"
QNG_ideas_bonus:0 "Great Qing Ambition"
expand_the_banners:0 "Expand the Banners"
expand_the_banners_desc:0 "By allowing Han and Mongol peoples into the Eight Banners, a large and powerful multi-ethnic force available at the whim of the Qing Emperor is established."
qng_bogda_khan:0 "Bogda Khan"
qng_bogda_khan_desc:0 "Unlike the Ming, the Qing Emperors have no qualms regarding the acculturation of 'barbarians' and actively seek to integrate them into the Empire. For instance, while known as Huangdi (Emperor) to the Han, the Qing adopt the title of Bogda Khan (wise Khan) when among the Mongols."
qing_viceroyalties:0 "The Viceroyalties"
qing_viceroyalties_desc:1 "We have expanded the late Ming system of viceroys, which focused on protecting the northern border, into a system of eight permanent viceroys covering the majority of China. The viceroys have considerable military and civilian power in their provinces, effectively acting as the Emperor's regional governors and thereby simplifying the administrative system of the Empire."
the_ten_great_campaigns:0 "The Ten Great Campaigns"
the_ten_great_campaigns_desc:1 "Our conquest of China has allowed those living on the fringes of the Empire to rise above their station. A series of campaigns must be led to restore order to these territories and extend the Great Qing's power over our enemies."
Diğer değişikliklerimiz Moğol Hordalarındaydı. Bu ülkeler halihazırda oldukça güçlü horda idealarına sahipti ancak tüm ülkelerin aynı idealara sahip olması sıkıcı bir durum ortaya çıkartabiliyordu, bu sebeple Oiratlara, Moğollara ve Çağatay'a kendi idealarını verdik. Bu idealarda amacımız güç dengesi bakımından orijinal horda idealarıyla denk seviyede olmalarını sağlamaktı. Görebileceğiniz üzere horda idealarıyla benzeştikleri bazı noktalar var, keza horda idealarının kendisi zaten Moğolları hesap ederek oluşturulmuş dolayısıyla farklı idealar oluşturmaya çalışsak eskisine nazaran daha kalitesiz bir sonuç ortaya çıkartabilirdi.
Kod:OIR_ideas = {
start = {
cavalry_power = 0.20
core_creation = -0.20
}
bonus = {
leader_land_shock = 1
}
trigger = {
OR = {
tag = OIR
tag = ZUN
}
}
free = yes
fearsome_warriors_of_tumu = {
leader_land_manuever = 1
cavalry_cost = -0.1
}
life_of_steppe_warrior = { #also used in Horde ideas, KHA_ideas
land_attrition = -0.20
}
the_four_oirats = {
horde_unity = 1
legitimacy = 1
}
todo_besheg_script = {
technology_cost = -0.05
}
OIR_great_khans_legacy = {
ae_impact = -0.15
}
defiance_of_the_dzungars = {
discipline = 0.05
manpower_recovery_speed = 0.15
}
glory_of_conquest = { #also used in Horde ideas, KHA_ideas and CHG_ideas
global_manpower_modifier = 0.25
}
}
KHA_ideas = {
start = {
global_manpower_modifier = 0.25
years_of_nationalism = -5
}
bonus = {
land_maintenance_modifier = -0.05
}
trigger = {
tag = KHA
}
free = yes
ghostly_horses_of_the_plain = {
cavalry_power = 0.20
}
ikh_mongol_uls = {
ae_impact = -0.15
}
life_of_steppe_warrior = {
#land_attrition = -0.20 (effect taken in OIR_ideas)
}
northern_yuan = {
core_creation = -0.25
}
yams_of_the_great_khan = {
envoy_travel_time = -0.25
reinforce_cost_modifier = -0.15
}
mongolian_mobility = {
leader_land_manuever = 1
movement_speed = 0.1
}
MNG_kheshig = {
leader_land_shock = 1
}
}
CHG_ideas = {
start = {
cavalry_power = 0.20
harsh_treatment_cost = -0.2
}
bonus = {
land_maintenance_modifier = -0.05
}
trigger = {
tag = CHG
}
free = yes
the_mountain_khanate = {
hostile_attrition = 0.5
land_attrition = -0.10
}
CHG_border_wars = {
land_morale = 0.05
manpower_recovery_speed = 0.15
}
sons_of_chagatai = {
diplomatic_annexation_cost = -0.15
}
CHG_chagatai_literature = {
prestige = 1
}
tradition_of_conquest = { #also used in horde_ideas
core_creation = -0.25
}
CHG_constant_scheming = {
diplomats = 1
}
glory_of_conquest = {
#global_manpower_modifier = 0.25 (effect taken in OIR idea)
}
}
OIR_ideas:0 "Oirat Ideas"
OIR_ideas_start:0 "Oirat Traditions"
OIR_ideas_bonus:0 "Oirat Ambition"
fearsome_warriors_of_tumu:0 "Fearsome Warriors of Tumu"
fearsome_warriors_of_tumu_desc:0 "The Oirats are skillful and feared horsemen, capable of embarrassing far vaster infantry-based armies with their greater maneuverability. The sound of hoofbeats drumming across the plains shall strike fear into the hearts of our enemies!"
the_four_oirats:0 "The Four Oirats"
the_four_oirats_desc:0 "The Alliance of the Four Oirat Tribes binds the Western Mongols together. Made up of the Dzungars (or Choros), Torghut, Dörbet and Khoshut, it first emerged in 1399 and has held firm ever since, allowing a powerful Oirat state to emerge Central Asian Steppe."
OIR_great_khans_legacy:0 "Legacy of the Great Khan"
OIR_great_khans_legacy_desc:0 "There are many among our people who remember the exploits of our people under the leadership of the Great Khan. They would wish to emulate these and reclaim his legacy - but this time, the Khan should be an Oirat, not one of the Eastern Mongols."
todo_besheg_script:0 "Todo Besheg Script"
todo_besheg_script_desc:0 "The Todo Besheg or 'Clear' Script adapts the Mongolian script to ensure that all sounds in the spoken Oirat language can be distinguished in it, as well as making it easier to transcribe Sanskrit and Tibetic languages. It will be a considerable boon to us in our administration and in spreading knowledge acquired by our neighbors and foreign subjects."
defiance_of_the_dzungars:0 "Defiance of the Dzungars"
defiance_of_the_dzungars_desc:0 "The Dzungars or 'left hands' are the most fearsome tribe of the Oirats. Widely hated and feared by our enemies, they will fight to the last man, woman or child rather than surrender to a foreign ruler."
KHA_ideas:0 "Mongolian Ideas"
KHA_ideas_start:0 "Mongolian Traditions"
KHA_ideas_bonus:0 "Mongolian Ambition"
ikh_mongol_uls:0 "Ikh Mongol Uls"
ikh_mongol_uls_desc:1 "As the original Mongols, we Mongols of the Ilkh Mongol Uls ('Great Mongolian State') see ourselves as the primary heirs to Genghis Khan's great empire. Given the slightest chance, our people would seek to emulate the exploits of the Great Khan and reclaim his legacy, reuniting the once-vast territories of the Mongol Khanate."
northern_yuan:0 "The Northern Yuan"
northern_yuan_desc:2 "In the 13th century, Kublai Khan conquered China and founded the Yuan dynasty. Claiming Genghis' title of Great Khan as well as that of the Emperor of China, the Yuan state was sometimes known as the Empire of the Great Khan. Although eventually defeated by the Ming, who confined our power to Mongolia itself, memory of the Yuan lives on, as does the ambition to reclaim the Celestial Throne if ever the chance should arise."
ghostly_horses_of_the_plain:0 "Ghostly Horses of the Plain"
ghostly_horses_of_the_plain_desc:0 "The prowess of the Mongolian horsemen is renowned across the entire world. Our enemies will tremble with fear at the sight of a dust cloud in the distance, fearing that it might signify our cavalry's approach!"
yams_of_the_great_khan:0 "Yams of the Great Khan"
yams_of_the_great_khan_desc:2 "In order to ensure that messengers could travel fast enough to keep up with Mongol armies, Genghis Khan instituted a system of relay stations or 'yams', which were set up every 30-60 km to provide food, shelter and spare horses for Mongol army messengers. This allowed messages to travel as fast as a horse can gallop, with fatigue no longer slowing the speed a messenger could travel. By these means, our empire was able to overcome the logistical problems caused by the vast scale of the Pax Mongolica - at least temporarily."
mongolian_mobility:0 "Mongolian Mobility"
mongolian_mobility_desc:2 "Each of our soldiers typically maintains 3 or 4 horses, allowing them to change horse each time their mount becomes tired and so travel at high speed for days without stopping. Furthermore, their extra mounts provide them with food reserves through mare's milk as well as horsemeat, making our armies far less vulnerable to starvation than other, so-called civilized nations' armies. This allows us to outmaneuver our enemies with ease, covering a staggering amount of territory in shorter periods than they had believed to be possible."
MNG_kheshig:0 "The Kheshig"
MNG_kheshig_desc:0 "The Kheshig once formed the formidable bodyguard of the Great Mongol Khan. Their descendants will continue to protect the Khans of Mongolia as they ride into battle against their people's foes!"
CHG_ideas:0 "Chagatai Ideas"
CHG_ideas_start:0 "Chagatai Traditions"
CHG_ideas_bonus:0 "Chagatai Ambition"
the_mountain_khanate:0 "The Mountain Khanate"
the_mountain_khanate_desc:0 "The Chagatai Khanate lies sheltered between Lake Balkhash and the Tian Shan Mountains. It is a harsh and unforgiving land, one which our people can harness to use as a weapon against would-be invaders."
sons_of_chagatai:0 "Sons of Chagatai Khan"
sons_of_chagatai_desc:0 "The current Khan of Chagatai traces his line back to Chagatai Khan, the second son of Genghis Khan, who once ruled these lands and established a powerful Mongol successor state. Although that empire has now been broken up between Chagatai, Yarkand and Transoxiana, the current Khans can still claim considerable legitimacy by appealing to the legacy of their ancestor."
CHG_chagatai_literature:0 "Chagatai Literature"
CHG_chagatai_literature_desc:0 "The Chagatai language of the eastern steppes is widely used as far afield as the Timurid Empire as the carrier of the thoughts and ideas of the great Mongol lineage. We must promote the use of our ancestral language and allow the Chagatai literary tradition to flourish."
CHG_border_wars:0 "Ceaseless Border Wars"
CHG_border_wars_desc:1 "Boxed in between the Empire of China, the Timurids, the Uzbeks and the Oirats, we face a constant struggle to maintain our borders. Our ever-vigilant soldiers have plentiful opportunities to hone their skills in battle, giving birth to a battle-hardened warrior people ready to reclaim the legacy of the Great Khan."
CHG_constant_scheming:0 "Scheming Nobility"
CHG_constant_scheming_desc:0 "The constant power struggles between the various princes, local noblemen, cities and tribes in the Chagatai Khanate have produced a nation of highly-adept schemers and politicians. If we can put aside our quarrels and channel this energy towards outsmarting our enemies, it would be a great boon to our people."
Son olarak Doğu Asya'ya dair bazı ilginç idealar:
Kod:SOO_ideas = {
start = {
trade_efficiency = 0.1
trade_steering = 0.2
}
bonus = {
navy_tradition = 1
}
trigger = {
tag = SOO
}
free = yes #will be added at load.
soo_wakan = {
global_own_trade_power = 0.25
}
soo_tradition_of_wakou = {
galley_power = 0.1
navy_tradition_decay = -0.01
}
soo_fight_for_tsushima = {
naval_morale = 0.2
}
soo_bahan_ship = {
privateer_efficiency = 0.2
}
soo_tough_negotiator = {
diplomatic_reputation = 1
}
soo_port_improvement = {
naval_forcelimit_modifier = 0.25
sailor_maintenance_modifer = -0.05
}
soo_elementary_school = {
technology_cost = -0.05
}
}
SOO_ideas:0 "So Ideas"
SOO_ideas_start:0 "So Traditions"
SOO_ideas_bonus:0 "So Ambition"
soo_wakan:0 "Wakan"
soo_wakan_desc:0 "Wakan, Japanese settlements in the southernmost part of the Korean peninsula, are the only official gates recognized by the government. If we manage to control them by protecting the settlers, we can monopolize Korean trade."
soo_tradition_of_wakou:0 "Wakou Tradition"
soo_tradition_of_wakou_desc:0 "While we appreciate lawful and peaceful trade under official certificate, we need to prepare worse situation with military tension. Fortunately, our piracy tradition could help us to solve problems with power."
soo_fight_for_tsushima:0 "Fight for Tsushima"
soo_fight_for_tsushima_desc:0 "Laying between the Asian continent and the Japanese islands, our homeland Tsushima and its sea zone are the place where countries clash and fight hard. May our fleets be strong, so that we can not only defend our country, but also expand it!"
soo_bahan_ship:0 "Bahan Ship"
soo_bahan_ship_desc:0 "Our privateer ships, called Bahan, are feared by flying the flag of Hachiman. Nobody won't intercept our fleet protected by this the war god!"
soo_tough_negotiator:0 "Tough Negotiators"
soo_tough_negotiator_desc:0 "We are a melting pot of different cultures, and know the difficulty of negotiations between different peoples. Even in a harsh and seemingly endless war, we must try to find diplomatic solutions."
soo_port_improvement:0 "Port Maintenance"
soo_port_improvement_desc:0 "We are traders in foreign countries, but now is the time to consider opportunities for expansion overseas. Let us improve our ports so that we can construct a sizable military fleet."
soo_elementary_school:0 "Elementary School"
soo_elementary_school_desc:0 "Elementary schools are important for children's basic education. They are the next generation and must bring our country into a new era."
Kod:evenk_ideas = {
start = {
hostile_attrition = 1
province_warscore_cost = -0.1
}
bonus = {
trade_efficiency = 0.1
}
trigger = {
primary_culture = evenk
}
free = yes
evenk_family_brigades = {
land_attrition = -0.1
movement_speed = 0.05
}
evenk_reindeer_herds = {
trade_range_modifier = 0.15
}
event_self_sufficiency = {
years_of_nationalism = -5
}
evenk_siberian_resources = {
build_cost = -0.1
}
evenk_mongolian_deel = {
possible_mercenaries = 0.25
merc_maintenance_modifier = -0.1
}
evenk_love_of_the_forest = {
leader_land_manuever = 2
}
evenk_new_ways_to_hunt = {
fire_damage = 0.1
}
}
evenk_ideas:0 "Evenk Ideas"
evenk_ideas_start:0 "Evenk Traditions"
evenk_ideas_bonus:0 "Evenk Ambition"
evenk_family_brigades:0 "Family Brigades"
evenk_family_brigades_desc:0 "Many of the Evenk people live in family brigades that intimately know the lay of the land and the wild foods of the area. They are able to survive in even the most inhospitable environments and move through their territory with ease."
evenk_reindeer_herds:0 "Reindeer Herding"
evenk_reindeer_herds_desc:0 "The Evenk practice of reindeer herding allows us to travel great distances to trade furs, wild foods and goods, and be ever resourceful in the struggle to survive in the barren landscape that constitutes our home."
event_self_sufficiency:0 "Self-Sufficiency"
event_self_sufficiency_desc:0 "The Evenks can survive anywhere and will readily teach foreigners these skills, enabling us to absorb others into the Evenk way of life."
evenk_siberian_resources:0 "Siberian Resources"
evenk_siberian_resources_desc:0 "The natural resources of the Siberian tundra and taiga provide the materials to build many things, facilitating the development of towns."
evenk_mongolian_deel:0 "Mongolian Deel"
evenk_mongolian_deel_desc:0 "By exchanging our furs for the traditional Mongol clothing, the deel, we can better attract Mongolian Mercenaries because we are similar in appearance to their lords. They come to us in droves, allowing us to make ready use of them against our enemies."
evenk_love_of_the_forest:0 "Love of the Forest"
evenk_love_of_the_forest_desc:0 "Nobody knows the forest of the land like we do. We are able to move swiftly and silently. Our leaders have learnt to traverse terrain others would consider treacherous with ease, something we can use this to our advantage in battle."
evenk_new_ways_to_hunt:0 "New Ways to Hunt"
evenk_new_ways_to_hunt_desc:0 "Trading basic firearms for our furs and reindeer, we have discovered new ways to hunt and win in battle. Firearms can fire greater distances than our traditional bows and do more damage than our knives."
Kod:CSH_ideas = {
start = {
global_manpower_modifier = 0.25
production_efficiency = 0.10
}
bonus = {
prestige = 1
}
trigger = {
tag = CSH
}
free = yes
shun_humble_beginnings = {
manpower_recovery_speed = 0.1
}
shun_dashing_king = {
diplomatic_reputation = 1
}
shun_hidden_treasury = {
interest = -0.5
}
shun_obedient_to_heaven = {
land_morale = 0.1
stability_cost_modifier = -0.1
}
shun_perfection_of_sieging = {
siege_ability = 0.10
}
shun_from_sticks_to_guns = {
infantry_power = 0.15
}
shun_claim_to_the_mandate = {
imperial_mandate = 0.03
meritocracy = 0.5
legitimacy = 0.5
}
}
CSH_ideas:0 "Great Shun Ideas"
CSH_ideas_start:0 "Great Shun Traditions"
CSH_ideas_bonus:0 "Great Shun Ambition"
shun_humble_beginnings:0 "Humble Beginnings"
shun_humble_beginnings_desc:0 "The Shun dynasty began as a rebellion against Ming authority, an uprising of farmers and peasants weary of being bled dry by the tax collectors of their overlords. Our people will gladly take up arms rather than be forced to suffer further hardship and famine."
shun_dashing_king:0 "The Dashing King"
shun_dashing_king_desc:0 "The leader of the Shun has been nicknamed the Dashing King. By officially adopting this title and using it in our dealings with foreign dignitaries, we can boost our reputation both domestically and abroad."
shun_hidden_treasury:0 "Hidden Treasury"
shun_hidden_treasury_desc:0 "We have abolished the old grain taxes payment system, allowing the rural Shun lords to keep more of their revenues, with which they can pay their soldiers to fight, their farmers to farm, and their diplomats to represent them abroad. This additionally means there is money available should we need to borrow some."
shun_obedient_to_heaven:0 "Obedient to Heaven"
shun_obedient_to_heaven_desc:0 "The chosen name of our dynasty means "obedient to heaven". In keeping with this name, our troops have taken an oath of loyalty to our ruler, who they view as one with heavenly capabilities. As such, they are willing to train harder and become more disciplined to ensure a glorious outcome to their battles."
shun_perfection_of_sieging:0 "Perfection of Siegecraft"
shun_perfection_of_sieging_desc:0 "We have found new ways to make use of gunpowder in siege warfare and developed effective methods of scaling and breaking fort walls. With these methods, we can successfully lay siege to even the strongest forts, and easily capture and control provinces in wars."
shun_from_sticks_to_guns:0 "From Sticks to Guns"
shun_from_sticks_to_guns_desc:0 "Our troops have been drilled in the usage of both hand-to-hand and ranged weapons. Proficient at using sticks, swords, knifes, bows and guns, our soldiers can fill any role we might require of them. Their versatility gives them the ability to dominate the battlefield."
shun_claim_to_the_mandate:0 "Claim to the Mandate"
shun_claim_to_the_mandate_desc:0 "Although our dynasty emerged from humble origins, through our strength and justice we have won noblemen and commoners alike to our side. We are now seen as worthy claimants to the Mandate of Heaven, a legitimate ruling dynasty of the land of China."
-----
Merhabalar ben DDRJake, İçerik Ekibimiz oyundaki oynanış ve içerik değişikliklerine dair bu kadar çok bilgi vermişken ben oynanışla pek de alakası olmayan bazı yeniliklerle meseleye denge getirmek istedim.
İlk olarak Europa Universalis IV'e yeni Paradox Launcher'ı geliyor. Bu Launcher'ı ilk olarak Imperator: Rome'da kullanmıştık, artık Europa Universalis IV de kendisine has bir versiyona sahip:
Şimdilik yeni launcher eskisine oldukça benzer bir biçimde çalışıyor. Oyunu Steam üzerinden başlatabilir, istediğiniz modları açıp kapatabilir, dil ve çözünürlük tercihlerinizi ayarlayabilirsiniz. Zaman içerisinde buraya yeni unsurlar ekliyor olacağız.
Ek olarak 1.29 "Manchu" Yamasıyla birlikte bazı kullanıcılarımız ülke seçme ekranında birtakım farklılıklar görecek.
EU4'ün sahip olduğu ağır eklenti sayısının farkındayız, ancak bu eklentilerin getirdiği içeriklerin net olarak bilinemediğini ve sadece mağaza üzerinden alınan bilginin yetersiz kalabildiğini düşünüyoruz. Sık sık forumda X ülkeyle oynarken hangi eklenti gerekir gibi iletilerle karşılaşıyoruz. Bu kapsamda artık oyuncuların sahip olmadığı eklentiler alakalı ülkeleri seçtiğinizde "Önerilen Eklenti" olarak gösterilecek. Örneğin favori ülkem olan Büyük Horda ile oynamak isterseniz solunda küçük bir ikon size The Cossacks eklentisinin neden önerildiğini belirtecek.
Bu ikonlara tıkladığınızda eklentilere dair bilgi alabileceğiniz havalı bir arayüzle karşılaşacaksınız. Yine bu eklentiyle oynanması önerilen ülkeler burada sergilenecek. Örneğin Rule Britannia ikonuna tıkladığınızda:
Umudumuz oyuncuların oynadıkları ülke için daha isabetli içerikler hakkında daha iyi bilgi alabilmesini sağlamak. Tüm bu bilgilere ülke seçim ekranında erişebileceksiniz (oyun içerisinde görünmeyecekler), dolayısıyla bu eklentiyi almak istemiyorsanız veya halihazırda tüm eklentilere zaten sahipseniz direkt olarak oyuna girdiğinizde bir farklılık yaşamayacaksınız.
Farketmiş olabileceğiniz üzere bu yenilikten bahsederken "bazı kullanıcılarımız" dedim, kısıtlı bir süreliğine oyuncuların sadece belli bir yüzdesi bu ekranlara erişebilecek. Bu süre zarfında işe yarayıp yaramadıklarına yönelik bir deneme yapıyor olacağız ve bunu yapmanın en iyi yolu rastgele bir grup olmasını sağlamak.
Bu haftaki günlüğümüzün de sonuna geldik. Umuyoruz ki 1.29 "Manchu" Yamasının içeriklerinden memnun kalmışsınızdır, yama önümüzdeki hafta Salı çıkacak. Önümüzdeki hafta sizlere yamanın yama notlarını paylaşmış olacağız, bu yama notları tanıtılan unsurların yanı sıra çeşitli hata giderimlerini barındırıyor olacak.