Günlük: EU4 - 1.30 ve Emperor Diğer Yenilikler
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.30 ve Emperor eklentisinden geriye kalan son yenilikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...0.1393630/ :Herkese merhabalar, eklentinin çıkışına her geçen gün yaklaşıyoruz ve Geliştirici Günlüklerinde bahsedebileceğimiz çok fazla bir şey kalmadı. Bu sebeple bugün sizlere daha önceki günlüklerde anlatmadığımız şeylerden genel bir biçimde bahsedeceğiz. Bu hariç olmak üzere 57 günlük yazmış olsak da, hala bahsetmediğimiz birkaç şey var. İlk olarak kısayol tuşları.

Europa Universalis IV'te arayüzdeki kısayol tuşlarını değiştirmek için oyunu modlamanız veya Steam Atölyesinden mod indirmeniz gerekiyordu. Artık bu değişiklikleri oyun içerisinden yapabileceksiniz. EU4 çok fazla arayüze sahip bir oyun, dolayısıyla bir ekranda tüm kısayolları sizin için listeleme imkanımız yok. Bu sebeple aşağıda gördüğünüz butonu oyuna ekledik:

1590497415294.png

Buraya tıkladıktan sonra oyunda kısayola sahip herhangi bir butona tıklayarak mevcut kısayolu değiştirebiliyorsunuz. Örneğin İkiye Böl butonuna tıklamanız aşağıdaki görüntüyle karşılaşmanızı sağlıyor:

1590497457219.png

Burada o buton için istediğiniz tuşu seçebiliyorsunuz.

Şimdi birçok oyuncunun canını sıkan bir meseleye geliyoruz, siz istemiyorken vasallarınızın kolonist kullanarak "Settlement Growth" yapması, yeni eklediğimiz vasal etkileşimiyle bunu farklı vasallarınız için açıp kapatabiliyorsunuz.

1590497428132.png

Şimdi topluluğun ara ara üzerinde konuştuğu bir mesele olan Fransa'nın "vassal swarm" meselesine gelelim. Bundan daha önce bahsetmiştim fakat tamamen net olmaktan zarar gelmez. Fransa oyuna çok güçlü bir soylu estate'i ile başlıyor ve bu estate özel bir ayrıcalığa sahip.

1590497438632.png

Çok fazla toprak kontrol etmelerinin yanı sıra, bu ayrıcalık onlara kurtulmaları çok da kolay olmayan bir +%10 Influence sağlıyor. Oyunda Fransız olmayan ülkelerde de bu ayrıcalığın bir türevi bulunuyor fakat onu seçebilmeniz için en az 2 vasala sahip olmanız gerek. Umuyorum bu Fransa'nın "vassal swarm" meselesini açıklığa kavuşturmuştur.

Azınlık Kovma mekaniğinde Avrupa'nın kültürel bakımdan homojenleşmesini engellemeye yönelik değişiklikler yapıldı, artık Diplomatik Güç istemiyor ancak ana bölgenin kültürünü ve dinini de değiştirmiyor. Onu etkileyen modifierlar artık güç maliyeti yerine altın maliyetini azaltıyor. Koloninizde elde ettiğiniz gelişmişlik miktarı kadar ana bölgede gelişmişlik azalıyor, bu da nüfusun göç etmesini yansıtıyor. Bunun sonucunda gelişmişlik azaldığı için bölgenin kültürünü daha ucuza değiştirebiliyorsunuz. Aynı zamanda yapay zeka bu mekaniği artık daha nadir kullanıyor.

Bunların yanı sıra çeşitli denge değişikliklerimiz oldu. İlk olarak artık muharebe genişliğini dolduran bir orduyu otomatik yok edemiyorsunuz, otomatik yok etme bir ordunun 10 katı gücünde bir orduyla karşılaşması durumunda gerçekleşiyordu. Ayrıca %20 Infantry Combat Ability gibi politikalarda bazı değişikliklerimiz olacak, oyuncuların kolay bir şekilde sürekli %100 Army Tradition'a sahip olmasını engellemek adına Army Tradition kaynaklarını azaltacağız. Son olarak Hussi modifierlarında bazı değişikliklerimiz olabilir.

Bu günlüğü sona erdirirken daha önceleri verdiğimiz bir vaadi geri almak istiyorum, bu yama üzerinde çalışırken menüye geri dönmenin oyunun yüklenme ekranına dönerek tekrardan başlatılması meselesini çözeceğimizi belirtmiştik. Ne yazık ki burada yenildiğimizi kabul etmek durumundayız keza EU4'ün yapısı oyunun gamestate'inin düzgün bir şekilde sıfırlanmasını mümkün kılmıyor. Bu alanda verdiğimiz mücadelede erken bir zafer elde ettiğimizi zannetsek de, yaptığımız testler sonucunda çok da ilerleme katetmediğimizi gördük. Bu beklediğiniz bir değişiklikse üzgün olduğumu bir kez daha belirtmek isterim.

Önümüzdeki günlükte 1.30 yamasının yama notlarını paylaşacağız.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Benim merakım artık bu noktadan sonra azınlık kovma mekaniğini kim kullanacak?

Anladığım şu para veriyoruz ve kendi developmentimizi koloni devletimize taşıyoruz. Peki bunu neden yapalım?
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bence de "olmasa da olur" mekanikler arasında yerini alacaktır. Oyunu kapatmadan ana menüye dönme özelliğinin de yapılamamış olması üzücü ama tahminimce bunun gibi şeyler Emperor'un çıkışını daha da erkene çekmiştir.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
%100 army traditionu engellemek mi .. üzdün paradox..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Hiç bir şekilde beğenmedim
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Oyundan doğrudan kültür değiştirme mekaniğini kaldırsaydınız. Azınlıkları kovma mekaniği ile ai tüm ülkeleri toplasan 20 province değiştiriyor. Bu nasıl bir kültürel homojenleşme merak ediyorum. Sanarsın İmperator:rome da olduğu gibi bir kültür dönüşümü var oyunda.
Settlement Growth olayı da 1000 saatte bir kere kullanacağın bir buton.
İlk yazdığım değişiklik ile kendi devini koloni devletine veriyorsun ve kuracağın koloniyi kendi kültüründe kurmak yerine başka kültürde kuruyorsun. İkinci ile ise koloni devleti kendi devini artırmasın diye bir özelliklik koyuyorsun. Oyunun neyi eksik diye düşünündüklerine bu tip fikirler mi geliyor aklınıza gerçekten.
Ara
Cevapla
#7
Vay be dedirten bir günlük olmuş. Para verip developmentimizi düşürmek kimin aklına geldi acaba? Üstelik bunu yapsak dahi toprağın dini/kültürü değişmiyor. Butonu kaldırsanız daha makbule geçerdi.

Settlement Growth olayının halledilmesi çok iyi olmuş. One Faith atacakken koloni devletinin atadığı bir kolonist yüzünden nice saveler nice oyuncular helak oldu. Bunu çözebilmiş olmaları sevindirici.

Masaüstüne dönme olayını çözebileceklerine çok inanmamıştım zaten. Paradoxun çapını aşan işler bunlar. Kaç aylık I:R'ye multiplayer chat ekleyememiş adamlar bu masaüstüne dönme olayını mı çözecekti? Bu tür teknik konularda Paradox çok kötü açıkçası.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Plazadaki bazı soru cevapları aktarayım:

Aynı toprakta birden fazla defa azınlıkları kovma kullanılabilecek. Her seferinde developmenti düşecek.
Burgonya'nın Fransa ve vasallarını zayıflatmak için bir seçeneği olacak.
İmparatorun bir reformdan sonra ülkeleri zorla hreye sokacak bir cbsi olacak.

Görsel


Buradaki gibi sürekli imtiyazlar da mevcut hala.

Görsel


Ama bu imtiyazlar bittiğinde yenilemek ister misiniz diye soracak her seferinde.
Sic Parvis Magna
[+] 4 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Şu Ana menüye dönme olayını başta bozdular geri de yapamıyorlar helal olsun ya..
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
[+] 2 üye gLo1NN nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
acaba savaş mekaniği değişir mi hoi4 dekine benzer şekilde olsa daha iyi olur. işgal yaparken sürekli 1 birim ordunun gezelemesinden bıktım (def ideası alınca bu sefer 2k geziyorlar) ülke mayın tarlası gibi 100 kale var ama hala 1k 1k geziyor sinirden ekranı kıracağım. 1 klık adam işgal ediyor 10 günde, bölgenin devastationu 10 yılda gitmiyor. :rage:
Ara
Cevapla
#11
Bu yıl geliştirme günlüklerini takip ederken bazı şeylerin sürekli tekrarlanması ve yap boz meseleleri sebebiyle çileden çıkıp bu oyunu oynamayı bıraktım. Genel olarak oyun geliştiricileri benim sevdiğim bütün mekanikleri her gelen dlc sonrası felç ederek benim oyundan soğumama sebep oldu.

* Coc genişleme paketi geldiğinde. Tribal federasyonlara bayılıyordum. Akkoyunlu ve Karakoyunlu favori ülkelerimdendi. Atlı ordu ne demek yönetim şekli ne demek bunların tam karşılığı idi. Dharma geldikten sonra bu yönetim şekli ve bu ülkeler felç edildi.
* GC genişleme paketi ile gelen azınlık kovma olayını çok fazla kullanıyordum. Onuda emperor paketi ile kaldırıyorlar.
* Ordu geleneği olayını önem verip kasıp korumayı seven bir oyuncu tipiydim oda gitti elden.

Şimdi sormak lazım. Dini fikir alıp kültür değiştirmek varken bu dandik sistemi kullanıp ülkenin gelişmişlik seviyesini neden düşürme ihtiyacı duyayım. Bu oyunu tam zamanında oynamayı bıraktığımı düşünüyorum. Zamanlamam sebebiyle kendimi tebrik ediyorum. Eu4 oyuncu kitlesine şimdiden başarılar diliyorum. Ordu geleneği meselesine el attın sormak lazım prusyadaki değiştiriciler aynen duruyor. Adam bilmem kaç disiplin ve moralle karşına çıkacak. Onun gibi ülkeleri dengelemek için ne gibi argümanlar kaldı elde diye sormak lazım.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#12
(27-05-2020, 07:27)fodunkiran : İkinci ile ise koloni devleti kendi devini artırmasın diye bir özelliklik koyuyorsun. Oyunun neyi eksik diye düşünündüklerine bu tip fikirler mi geliyor aklınıza gerçekten.

Bazı koloni görevleri koloni AIsi tarafından yapılması imkansız hale sokulduğu için eklediler.
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
[+] 1 üye Otto500206 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Ben her şeyi geçiyorum. 2020 yılındayız. Oyunda ana menüye dönüş yapılamıyor, bunu da düzeltemiyorlar. Şaka mı bu ?

Çeviri için teşekkürler.
[+] 3 üye Jokzilla nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Oyunun oldukça eski versiyonlarında ana menüye dönmek mümkündü fakat ana menüye dönüldüğünde Multiplayer sekmesine erişim sağlanamıyor, Singleplayer oyunlar da Ironman oynanamıyordu. Bunun sebebi oyunun siz oynadıkça değişen değerler ile checksum'unun da değişmesi. Oyun bu yüzden belli bir versiyondan sonra her ana menüye dönmeye çalıştığınızda bir hard reset yapmaya başladı. Bunun için de oyunu kapatıp açıyor. Daha sonradan çıkan, Stellaris gibi, bazı Paradox oyunlarında bu durum söz konusu değil fakat bununla oyun yapımının başında ilgilenildiğini düşünürsek böyle bir durum olması normal. EU4'te bunu niye yapamadılar diye düşünüyorsanız bunun sebebi bence basit, uğraş gerektiriyor. Bununla uğraşacaklarına DLC'nin çıkış tarihini daha erkene almayı tercih ettiler diye düşünüyorum. Çünkü Dev Diary'lerde 1-2 ay geriye giderseniz DLC hiç yakınmış gibi gözükmüyordu.
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
(27-05-2020, 13:34)mcbabayaro_57 : acaba savaş mekaniği değişir mi hoi4 dekine benzer şekilde olsa daha iyi olur. 
Yalnış biliyorsam düzeltin ama,

Hoi4'te ki cephe savaşları tarihsel olarak 1.Dünya Savaşından sonra başlamadı mı?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 3 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
(29-05-2020, 02:17)PCOyun : EU4'te bunu niye yapamadılar diye düşünüyorsanız bunun sebebi bence basit, uğraş gerektiriyor. Bununla uğraşacaklarına DLC'nin çıkış tarihini daha erkene almayı tercih ettiler diye düşünüyorum. Çünkü Dev Diary'lerde 1-2 ay geriye giderseniz DLC hiç yakınmış gibi gözükmüyordu.

Hayır, oyun motorunun bu halinde çözülememe olasılığı var sorunun. Oyun motorunun yeni sürümlerinde düzelttiler ama eski oyunlarda motoru güncelleyemedikleri için(Şu ana kadar anlaşılan o.) böyle kaldı o.
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
Ara
Cevapla
#17
(27-05-2020, 12:18)altnkurt : Plazadaki bazı soru cevapları aktarayım:

Aynı toprakta birden fazla defa azınlıkları kovma kullanılabilecek. Her seferinde developmenti düşecek.
Burgonya'nın Fransa ve vasallarını zayıflatmak için bir seçeneği olacak.
İmparatorun bir reformdan sonra ülkeleri zorla hreye sokacak bir cbsi olacak.

Görsel


Buradaki gibi sürekli imtiyazlar da mevcut hala.

Görsel


Ama bu imtiyazlar bittiğinde yenilemek ister misiniz diye soracak her seferinde.
Bu özellik süper olmuş, toprak üretimini 10 yıl estate ye devredip peşin para mı alıyoruz.
Ara
Cevapla
#18
Toprak üretimiyle ilgili bişey yok gördüğüm kadarıyla. 10 max abso verip 10 loyalty alıyorsun aktifken.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#19
Arkadaşlar birbirlerini tekrarlayan günlükler ile bizi oyaladılar ve çok basit bir teknoloji borcu güncellemesini yapamayacaklarını açıkladılar üstüne üstelik sözde yıpranma ve ikmal mekaniğini yenileyeceklerini açıklamışlardı fakat o sözlerinide unuttular sizden bir rica da bulunuyorum artık eu4 ten içerik Satın almayın biz varız diye paradox var müşterisinin aklı ile dalga geçmeyi bıraksın ozaman alış veriş yaparız.
[+] 1 üye 1Manascı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
(01-06-2020, 12:54)1Manascı : Arkadaşlar birbirlerini tekrarlayan günlükler ile bizi oyaladılar ve çok basit bir teknoloji borcu güncellemesini yapamayacaklarını açıkladılar üstüne üstelik sözde yıpranma ve ikmal mekaniğini yenileyeceklerini açıklamışlardı fakat o sözlerinide unuttular sizden bir rica da bulunuyorum artık eu4 ten içerik Satın almayın biz varız diye paradox var müşterisinin aklı ile dalga geçmeyi bıraksın ozaman alış veriş yaparız.
Sonuna kadar haklısın!
Ama çoktan satın aldım.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 5 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.