Günlük: EU4 - 1.34 Başarımları ve Modlama Geliştirmeleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.34 ile gelen yeni başarımlardan, modlama geliştirmelerinden ve fikir gruplarına yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...2.1538228/ :İyi günler ve bugünün Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bugünün konuları yeni Başarımlar, Modlama geliştirmeleri ve topluluk ile QA ekibimizin sunduğu fikir grupları değişiklikleri.



Başarımlar

Brick by Brick
achievement_brick_by_brick-gigapixel-low...-2_00x.png

Danimarka olarak başlayın, Unified Kalmar Monarchy hükûmet reformunu geçirin ve tüm İskandinavya'ya core olarak sahip olun.

Bu başarım 1.34 ile gelen oynanış elementleri ile oldukça iyi gidiyor ve aynı zamanda Danimarka ile güzel bir hedef için oynayabilmenizi sağlıyor.

Super Trooper
achievement_super_trooper-gigapixel-low_...-2_00x.png

İsveç olarak başlayın, Allotment System hükûmet reformunu geçirin, %40 Piyade Muharebe Gücü Artışına sahipken en az 80 Carolean birimine sahip olun.

Yeni İsveçli Carolean birliklerinin size muharebe gücüyle alakalı her şeyi göstermesine izin verin!

Assembly Instructions Needed
achievement_assemble_instructions_needed...-2_00x.png

İskandinavya'yı kurun ve Kutsal Roma İmparatoru'yken "Revoke the Privilegia" yapın.

Kullanım kılavuzu kesinlikle yalan söylüyor, düzinelerce farklı idari yönetime ve amaca sahip ülkeyi 15 dakikada birleştireyim?

Holy Horder
achievement_holy_horder-gigapixel-low_re...-2_00x.png

Töton Tarikatı olarak başlayın, Holy Horde hükûmet reformu geçirilmişken Moğol İmparatorluğu'nu kurun.

Tabii ki neden olmasın, Alman teokrasisi Töton Tarikatı olarak başlayıp özel Holy Horde olduktan sonra Moğol İmparatorluğu'nu tekrar canlandırmak bir kıyamet alameti değil, tamamen gerçekçi bir strateji! Tarihin doruk noktası! /s

For the Emperor
achievement_for_the_emperor-gigapixel-lo...-2_00x.png

Prusya ya da Almanyayı kurun, İmparatorluk hükûmet seviyesine sahip olun ve aynı anda 40.000 Deniz Piyadeniz bulunsun.

Prusya oyundaki, direkt en iyisi değilse bile en iyi askeriyelerden birine sahip. Askerleri eşi benzeri olmayan bir disipline ve muharebe başarısına sahip, hatta bu deniz piyadelerinin yeteneği uzaya bile ulaşmayı sağlayabilir denebilir!

The Freest Man in the World
achievement_the_freest_man_in_the_world-...-2_00x.png

War Against the World Doctrine hükûmet reformuna sahipken dünyadaki hiçbir koloni toprağının köle üretimi yapmadığından emin olun.

Özgür korsanlar çağı geldi! Zenginlik, ün, güç bir insanın özgürlüğü yoksa hiçbir şeydir!

Crossing the Finnish Line
achievement_crossing_the_finnish_line-gi...-2_00x.png

1444'de Finlandiya'yı serbest bırakıp onunla oynayın ve başkentiniz Nyland/Uusimaa'dayken Cape'e doğrudan karadan bağlı olun.

Sınır dümdüz ise gerçekten de border gore sayılır mı?

Purify the Temple
achievement_purify_the_temple-gigapixel-...-2_00x.png

Riga olarak başlayın, Salvific Plutocracy hükûmet reformunu geçirin ve Roma'nın sapkın kilisesini yağmalayın.

Riga boyutuna göre oldukça ilginç ve büyük bir görev ağacına sahip, artık yeni havalı bir başarıma da sahipler böylelikle oldukça renkli ve ferah bir oyun oynayabilirsiniz! Biz <3 Riga!

Almost Prussian Blue
achievement_almost_prussian_blue-gigapix...-2_00x.png

Livonya Tarikatı olarak başlayın, Livonya'yı kurun ve Kuzey Almanya Konfederasyonu topraklarına core olarak sahip olun.

Livonya Tarikatı'nın muhteşem yeni görev ağacı için yeni bir başarım ekledik. Aynı zamanda Livonya'nın yeni rengine uygun şekilde havalı bir ikona da sahip, eski tanıdık bir renk fakat işe yarar.

Let it Go
achievement_let_it_go-gigapixel-low_res-scale-2_00x.png

Norveç olarak İskandinavya'da hiçbir toprağa sahip değilken başkentiniz Kanada bölgesinde bulunsun.

Kanada'nın karlı topraklarında Norveç'in yeni görev ağacı ile gezinin ve Avrupalı topraklarınızı arkanızda bırakın. Zaten soğuk sizi hiç rahatsız etmemişti!

Hanukkah Mutapa
achievement_hannukah_mutapa-gigapixel-lo...-2_00x.png

Mutapa olarak başlayın, Yahudiliğe geçin ve festival kutlayın.

Bu da oyununuzun geri kalanı boyunca hiçbir sıkıntı yaşamayacağınız anlamına geliyor! Problemlerden uzak bir felsefe!



Modlama Geliştirmeleri

Bu geliştirici günlüğünün ikinci yarısı 1.34 ile yaptığımız eklemeler ve yeni kodlardan bahsedecek. Toplamda modlama topluluğuna yardımcı olması için 40 yeni kod parametresi ekledik, size olan sevgimizi göstermenin bir yolu olarak düşünebilirsiniz. Yeni şeyleri göstermek için gelin birkaçına bakalım.

Etkiler ve Efektler
  • set_bankruptcy = <tag> yazdığınız ülke direkt batar.
  • reasons_to_elect etkisi ekledik, bu HRE seçimlerine fazladan bir etki ekliyor.
  • morale_damage ve morale_damage_received etkileri ekledik, muharebe sırasında fire_damage ve fire_damage_received etkilerine benzer çalışıyor.
  • militarcy_tactics etkileri ekledik, böylelikle teknoloji ile artan bu değeri arttırabileceksiniz.
  • max_hostile_attrition etkisi ekledik.
  • local_garrison_size = <float> kullanılan toprakta bir kale olması durumunda garnizon miktarını değiştirebilmenizi sağlıyor, "garrison_size" etkisine bakarak neyden bahsettiğimizi anlayabilirsiniz.
  • global_attacker_dice_roll_bonus, local_attacker_dice_roll_bonus, global_defender_dice_roll_bonus, local_defender_dice_roll_bonus, own_territory_dice_roll_bonus, global_trade_goods_size etkileri eklendi.

ramparts.png

Hem yerel hem de ülke genelindeki etkiler 1.34'ün önemli kısımlarından. Özellikle de savunanlar, saldıranlar ve kendi toprağında zar artışı gibi etkiler ile. Bu yeni etkiler olayların, görevlerin ve kararların askeriye bazlı ödüllerine bir başka derinlik katmanı daha ekleyecektir.

Dahası, yerel garnizon miktarı ile değişik işler yapmaya heyecanlıyız, savunulabilir topraklara sahip küçük ülkelere daha fazla savunma ihtimali vermek istiyoruz, ayrıca military_tactics etkisi ise tarafınızın aldığı kayıpları azaltan oldukça önemli bir etken. Ufak bir not, bu etki taban değere (0.5) yüzdelik ek yapıyor yani %10 bir artış 0.1 military_tactics artışına sebep olacaktır.

Kural Etkiler

EU IV Wikisinde Etkiler sayfasında Kural Etkiler'e ayrılmış özel bir kısım var. Şimdiye kadar bu etkiler sadece fikirlerde ya da Çağ bonuslarında bulunacak ve modlanamayacak şekilde kodlanmıştı. Fakat 1.34 ile birlikte bunları normal ülke etkileri gibi kullanabileceğiz! Dahil olan bazı havalı etkiler birimlerin kale koruma alanlarını yok saymasını, başkent ile aynı toprak tipine sahip topraklarda saldırı bonusu artışı ve gemilerin topraklarınıza komşu denizlerde tamir olabilmesini sağlıyor.

rulemodifiers.png

Tetikleyiciler (gereksinimler)
  • any_war_enemy_country/all_war_enemy_countries tetikleyicisi eklendi.
  • gives_military_access_to = <country scope> (ülkeniz belirtilen ülkeye geçiş veriyorsa pozitif oluyor)
  • receives_military_access_from = <country scope> (ülkeniz belirtilen ülkeden geçiş alıyorsa pozitif oluyor)
  • gives_fleet_basing_rights_to = <country scope> (ülkeniz belirtilen ülkeye liman hakkı veriyorsa pozitif oluyor)
  • receives_fleet_basing_rights_From = <country scope> (ülkeniz belirtilen ülkeden liman hakkı alıyorsa pozitif oluyor)
  • has_naval_doctrine = <doctrine key> ya da "any" olacak şekilde bir tetikleyici eklendi.

triggers.png

Bu tetikleyicileri ekleme sebebimiz all_war_enemy_countries gibi tek tek kontrol edilmesi performansı baltalayan kontrolleri hızlandırmak. Dahası, geçiş veren ülkeleri kontrol eden tetikleyiciler olması görevlerin modcular tarafından daha da ilginç hâle getirilebilmesini sağlayabilir, hem de kısa süreli basit çözümlerle uğraşmaları da gerekmez. Son olarak favorim ise donanma doktrinini kontrol eden tetikleyici, kullanmayı iple çekiyorum!

Çeşitli Yenilikler

Paralı asker ordular artık hikayesini yazabileceğiniz açıklamalara sahipler. Bu değişiklik role yapma hissiyatını arttırmak ve oyuncunun paralı asker birliklerini oyunun canlı ve özel bir kısmı olarak görmesi için eklendi, savaşa gönderilmek için basit askerler olarak görmenizi de istemiyoruz. Bu durumda açıklama kısmı İsviçre Paralı Askerlerinin size Ordu Profesyonelliğine mâl olmayacağını belirtmek için kullanıldı:

descmerc.png

Altın Çağlar artık uzatılabiliyorlar (ay bazında) ve hatta "reset_golden_age = yes & extend_golden_age = <months>" şeklinde tekrar bile başlatılabiliyorlar.

golden%20age.png

Yarma mekaniği de oyuna eklenecek fakat normal hâlinde kapalı olacak (burada Yarma'dan da bahsettiğimiz geliştirici günlüğünü okuyabilirsiniz). Fakat sistem hazır ve modcular isterlerse aktifleştirebilir ve "defines" dosyası aracılığı ile değerleri değiştirebilir.

breakthrough.png

Agresif Genişleme artık add_agressive_expansion ile eklenebiliyor ve reverse_add_aggressive_expansion ile azaltılabiliyor. Dahası, bu etki agresif genişlemenin kültür, din gibi konuları baz alması için parametrelere sahip.

Anıtların artık açıklamalara, durumsal etkilere (X varsa Y, yoksa başka bir etki) ve toprak, eyalet ve genel etkilerin yanı sıra tüm bölgeiy etkileyen etkilere de sahip olabilecek.

region%20modifier.png

Ayrıca remove_country <TAG> olacak şekilde yeni bir konsol komutu ekledik, karşınızda ise etkisi!

Öncesi:
before.png

Sonrası:
after.png

(İsveç buna rağmen savaşıp bağımsızlığını elde edecek ve eninde sonunda tüm İskandinavya'yı ilhak edecek, hem de artık var olmamasına rağmen, hâlâ çok güçlü değil).

Son olarak ise tüm özel birimlerin değerlerini dönüştürdük. Eskiden "defines" dosyasında bulunuyorlardı artık daha rahat modlanabilen sabit etkiler:

static%20hussars.png

Danışmanların seviyesine göre artan özelliklere sahip olması 1.34 ile hayata geçecek, oldukça heyecanlı olduğumuz bir değişiklik! Örneğin danışmanların seviye başına %5 Merkantilizm maliyeti düşüşüne sahip olmasını sağlayabiliyorsunuz bu da 5. seviyede %25 düşüşe tekabül ediyor:

scaling%20advisor.png

Genel olarak 1.34 sağlıklı miktarda yeni tetikleyici, etki ve efekt ekliyor. Bunların meslektaşlarımız ve modcular tarafından nasıl kullanacağını oldukça merak ediyoruz. Aklınızda bulunsun, burada gösterdiğimiz modlama eklentileri hâlâ geliştirme aşamasında ve 1.34 ile eklediklerimizin sadece bir kısmını gösteriyor çünkü bu Geliştirici Günlüğü'nün 20 sayfa daha uzamasını istemiyoruz ve sadece öne çıkan birkaç şeyi gösteriyoruz!



Fikir Grupları

Şimdi Pavía (yine) dengeleme değişiklikleri hakkında konuşacak.

Geçtiğimiz birkaç haftada topluluktan aldığımız tüm dönütlerin üzerinden geçtiğimizde ve kendimiz daha fazla test yaptığımızda aşağıdaki değişikliklerin 1.34 yaması ile fikir gruplarına gelen değişikliklerin son hâli olmasına karar verdik:
  • Economic Fikirler
    • Bonus artık %20 yerine %10 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü veriyor.
  • Innovative Fikirler
    • "Optimism" artık ek olarak +1 Lider veriyor.
    • "Formalized Officer Corps", "Expanded Policies" ile değiştirildi, artık +1 Ücretsiz Politika veriyor.
  • Espionage Fikirleri
    • "State Propaganda" artık ek olarak Cover Action Relation etkisini %100 düşürüyor.
    • "Agent Training" artık %15 danışman maliyeti düşüşü veriyor.
    • "Vetting" artık ek olarak -0.2 yıllık yozlaşma veriyor.
    • "Privateers" artık %25 Ambarga etkisi artışı yerine %25 Düşman Gemisi Ele Geçirme şansı veriyor.
    • "Audit Checks", "Blackmailing" yerine geldi, sağladığı şeyler:
      • Vasallaştırma Kabulü +15
      • Aylık Favor %33
    • Bonus artık %50 yerine %100 İsyancı Destekleme etkisi sağlıyor.
  • Exploration Fikirleri
    • "Free Colonies" artık %10 Settler Chance veriyor.
    • "Global Empire" artık ek olarak %25 Treasure Fleet geliri artışı sağlıyor.
  • Trade Fikirleri
    • "National Trade Policy" artık ek olarak Merkantilizm yükseltme maliyetini %25 düşürüyor.
    • Bonus artık ek olarak Tüccar estate sadakatini %10 arttırıyor.
  • Aristocratic Fikirler
    • "Noble Knights" artık %10 yerine %20 Süvari Maliyeti düşüşü ve %10 yerine %15 Süvari muharebe gücü veriyor.
    • "Serfdom" artık %33 yerine %15 İnsan Gücü artışı veriyor ve %5 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü sağlıyor.
    • "International Diplomacy" +1 Lider limiti yerine %25 General Maliyeti düşüşü veriyor.
    • "Noble Connections" artık paralı asker insan gücünü %20 yerine %25 arttırıyor.
  • Divine Fikirler
    • "Martyrs" artık %15 İnsan Gücü artışı yerine Doğru Dindeki topraklarda %20 İnsan Gücü artışı veriyor.
    • "Servants of God" artık %5 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü veriyor.
  • Horde Fikirleri
    • "Horse-lords of the Steppes" artık ek olarak %10 Süvari-Piyade oran artışı veriyor.
    • Bonus artık ek olarak %10 Tribes estate sadakati veriyor.
  • Indigenous Fikirler
    • "Controlled Burns" %20 yerine %15 İnsan Gücü veriyor.
  • Plutocratic Fikirler
    • "Tradition of Payment" artık %10 Paralı Asker İnsan Gücü artışı yerine %20 Paralı Askeri Maliyeti düşüşü veriyor ve Paralı Asker Disiplinini %2.5 yerine %5 arttırıyor.
    • "Free Cities" artık ek olarak %5 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü veriyor.
  • Naval Fikirleri
    • "Naval Glory" artık ek olarak +1 Kuşatma Etkisi veriyor.
    • "Oak Forests for Ships" artık ek olarak %10 Gemi Dayanıklılığı veriyor.
    • Bonus artık %10 Gemi Dayanıklılığı yerine %100 Naval Barrage maliyeti düşüşü veriyor.
  • Offensive Fikirler
    • "Grand Army" artık %20 Ordu Limiti yerine %10 Özel Birim Limiti ve %15 Ordu Limiti veriyor.
  • Quality Fikirleri
    • "Quality Education" artık ek olarak +0.5 Donanma Geleneği veriyor.
  • Quantity Fikirleri
    • "Levée en Masse" artık %50 yerine %25 İnsan Gücü veriyor.
    • Bonus artık %50 yerine %25 Ordu Limiti veriyor.

Politikalar:
  • Economic - Quantity
    • Artık %10 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü yerine %10 Ordu Bakım Maliyeti düşüşü veriyor.
  • Innovative - Quality
    • Artık %10 yerine %15 Piyade Muharebe Gücü veriyor.
  • Aristocratic - Espionage
    • Artık %10 yerine %15 Süvari Muharebe Gücü ve %10 Soylu Estate Sadakati veriyor.

Bunlara ek olarak kıyıda köşede birkaç ufak dengeleme değişikliği daha yaptık. Bunların çoğuna burada bahsettik, bu yüzden daha da uzatmak istemiyorum.

Bahsetmişken bunun mevcut geliştirme sürecindeki son günlük olacağını belirteyim. Tinto'daki ekibin çoğunluğu önümüzdeki birkaç hafta boyunca tatilde olacak, bu yüzden önümüzdeki birkaç günde içeriğin olabildiğince iyileştirildiğinden emin olmaya çalışıyoruz. Ayrıca bazı ekip üyeleri bu süreç sırasında hazırlıklara başlayacak. Biliyoruz ki önümüzdeki DLC'nin ne zaman çıkacağına dair bazı spekülasyonlar olacak fakat yüksek kalitede bir ürün sunmak istiyoruz bu yüzden umarız ki yakın zamanda haber alırsınız.

Bizi takip eden ve 3 ay önce başlayan bu Geliştirici Günlüğü sürecinde bizimle olan herkese çok teşekkürler. Bu süreç sırasında aldığımız tüm dönütlerden ötürü mutluyuz. Önümüzdeki içerikler ve güncelleme konusunda ise heyecanlıyız. Görüşürüz!
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#2
Sanırım nihai idea rebalance bu, ayrıca bu günlük bazılarımızın beklediği mekaniksel değişiklikler de barındırıyor fakat gayet mütevazi düzeyde
Ara
Cevapla
#3
guzel ya begendim
Ara
Cevapla
#4
Purify the Temple
Starting as Riga, enact the Salvific Plutocracy government reform and raid the heretic church of Rome.

Şunu nasıl yapıyorum? Salvific Plutocacy direkt olarak günü gelince reform ekranından seçilen bir şey mi? Onunla alakalı görev yok çünkü hatta bitirdim görev ağacını.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.