Günlük: EU4 - 1.34 Kara Muharebesi Değişiklikleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta kara muharebesi değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...2.1527592/ :Herkese merhaba, ben Gnivom.

İleride 1.34'de yapılan YZ değişiklikleriyle alakalı bir geliştirici günlüğünde dönebilirim fakat bugünkü konumuz Kara Muharebeleri.

İlk önce özet:

1.33 yaması için muharebe sistemini biraz değiştirmek istedik; ilk önce Ocaktaki bu Geliştirici Günlüğünde bahsetmiştik ve daha sonra arka saftaki birliklerin %60 daha az moral hasarı almasını sağlayarak eyleme dökmüştük. Ana fikir oyun hakkında çok bilgisi olmayan oyuncuların (tahminimce oyuncuların çoğunluğu) ve YZ'nin (büyük değişiklikler yapmazsak) düşeceği tuzakları engellemekti. Örneğin, arka saftın tamamen topçular ile doldurulmaması bir kıyım ile sonuçlanabilirdi.

Ama yaptığımız değişikliklerin bazı istenmeyen sonuçları oldu:
  1. Muharebeler daha uzun, bazen çok daha uzun sürüyor.
  2. Moralin önemi büyük ölçüde düştü.
  3. Stack wipelar (resmi adıyla "overrun") artık daha nadir (bunun en büyük sebebi YZ'nin yanlışlıkla Zombi Birlik açığını kullanması, bunu da askerleri muharebeye sokmadan önce shift-consolidate yaparak kullanıyor).
  4. Teknoloji gruplarının sahip olduğu birimler üzerinden kazandığı piplerin etkisi arttı. Bunu ellemedik, o yüzden bu Geliştirici Günlüğünde tekrar bahsetmeyeceğim.

Ek olarak, bazılarınızın da söylediği gibi "yeni oyuncu tuzağı" dediğimiz bazı şeylerin multiplayer oyunlarda taktiksel derinlik olarak görülmesi mümkün.

Şimdi 1.34'de neler geldiğini ve bu sorunları nasıl düzelttiğimizi görelim.

Pasif Moral Hasarı

1.33 yamasında "rezerve birliklere uygulanan moral hasarı"ndan gelen 0.03 hasarın sadece rezerve birliklere uygulanmasını sağladık, eskiden aktif olarak muharebedeki birliklere de uygulanıyordu. Buradaki amaç muharebeye bir anda çok fazla asker sokmayı cezalandırmanın yanı sıra ismiyle de uyumlu olmasıydı.
Bu erken oyundaki uzun süren muharebelerin ana sebeplerinden biri, aynı zamanda moralin de önemini azaltıyor. 1.34'de şu şekilde değiştirdik:
  • Aktif olarak muharebedeki birlikler günlük olarak azami moralin %1'i kadar hasar alıyor.
  • Rezerve birlikler günlük olarak azami moralin %2'si kadar hasar alıyor.

Profesyonellikten kazanılan etkiden sadece rezerve birlikler etkileniyor yani hâlâ bir hayat kalitesi etkisi ama genel etkisi artık çok daha güçlendi.

Azami moral birimin kendisine değil, diğer taraftaki tüm birliklerin ortalamasına bağlı. Yani bir Prusya askeri ile normal bir asker karşılaşsa, ikisi de ateş etmiyorsa önce normal asker kaçacaktır.

Etki artık yüzde üzerinden hesaplandığı için etkisi çağlar boyunca sürecek ve ileri oyun muharebeleri de artık daha kısa olacak.

Moral konusuna değinmişken, sizden daha yüksek morale sahip birine karşı muharebeye girdiğinizde moral barınızın %100'ün altında başladığını fark etmişsinizdir. Bu artık kendi azami moralinize göre belirlenecek şekilde güncellendi, eskiden iki taraf arasında en yüksek olana göre hesaplanıyordu. Benim deneyimimce bara bakarak muharebeyi kimin kazandığını tahmin etmeyi kolaylaştırıyor.

Zombi Birlikler
Yukarıda da bahsettiğimiz üzere EU4'de her zaman Zombi Birlik denilen bir açık (özellik?) vardı.
1.34 ile birlikler güçleri ya da moralleri 0'a ulaştığında yenileri ile değiştirilecek, 12 gün dokunulmazlık kalkıyor.

Ayrıca, stack wipelar yaşanması ile alakalı yaptığımız bir değişiklik ise yenilen birliklerin kalan morali alakalı gereksinimin kalkması. Böyle bir gereksinim olduğunu muhtemelen bilmiyordunuz (Ben bilmiyordum) ama içinde hiç asker olmayan full moralli birlikler kaçmaya başladığında önemli bir etken olmaya başladı.

Yani genel olarak bakarsak stack wipe atmak 1.33'e kıyasla daha kolay ama kaybeden tarafın fena morale sahip olmayan bir full ön saf ordusu varsa 1.32'ye kıyasla daha zor.

zombie_wiki.png
Buraya gelecekteki okuyucular bir ekran görüntüsü koyuyorum, zira wiki linki geçerliliğini yitirebilir.

Yetersiz Destek
Yetersiz Destek, şu an tüm askerlere %25 Askeri Taktik düşüşü uygulayan bir etki. Bu durum orduda çok fazla süvari olduğunda yaşanıyor, 1 asker fazla bile olsa. Farklı ülkelerdeki askerleri ve paralı askerleri ayrı ayrı hesaplayarak biraz daha karışık bir sistem haline geliyor.

1.34 ile birlikte bu limitinizin üstündeki her yüzde için %1 Askeri Taktik düşüşü sağlayacak. Oran, sizin tarafınızda aktif olarak muharebede olan ön saf askerlerine göre hesaplanacak ve limit birlik başına hesaplanacak. Bu etki sadece Süvarilere etki edecek.

Not etmeniz gereken iki şey:
  • Yüksek orana sahip bir ülke hâlâ müttefik süvarilerin Taktik kaybetmesini sağlayabilir.
  • Çok fazla birliği muharebeye sokarsanız genel olarak uyan bir oran ön saftaki askerlerin oranının uyacağı anlamına gelmiyor.

Topçu Pipleri
Topçu birlik pipleri yeniden dengelendi.
  • İleri oyun topçuları artık daha az savunma, daha fazla saldırı pip'ine sahip. Böylelikle muharebeler daha kısa sürecek.
  • Size iki seçenek sunan 7. 10. ve 13. teknolojiler artık seçimler arasında oldukça fark sunuyor, ikisi de birbirine net olarak üstün değil.
pips.png
(Şu anki haliyle karşılaştırın)

Şimdi size mevcut bir özellikten bahsetmem için izin verin: hasar her hesaplanacağı zaman, arka saftaki topçular ilgili savunma piplerinin yarısını (aşağı yuvarlanarak) önündeki birliğe aktarıyor. Örneğin Leather Cannon, Fire safhasında 2/2=1 pip ve Shock safhasında ise 1/2=0 pip aktaracak. Moral hasarı içinse Fire safhasında (2+1)/2=1, Shock safhasında ise (1+1)/2=1 pip aktaracak.

Bu özelliği aklımızda tutarak:
  • 7. Teknolojide, muharebeleri daha hızlı kazanmak (Mortar) ile daha fazla hasar vermek (Houfnice) arasında seçim yapıyorsunuz.
  • 10. Teknolojide, süvarilere karşı savunma için Pedrero kullanmanız gerekiyor çünkü ön safa 1 shock pip'i veriyor. Ama Culverin daha fazla hasar veriyor.
  • 13. Teknolojide, Small Cannon ön safa iki safhada da 1 moral savunması sağlıyor, ama Large Cannon daha fazla hasar veriyor (hem genel olarak hem de moral olarak).

Arka Safa Destek
Özellikle bu değişikliği daha fazla test etmemiz gerekiyor, değiştirilmesi ya da komple kaldırılması muhtemel.

Arka safa destek sağlamak 1.32'ye kıyasla artık çok daha farklı bir anlama sahip. 1.32'de ölüm çukuru olan arka safa daha fazla piyade ve süvari sokmanın bir yoluydu. Sadece tüm piyadeler ve süvariler bittiğinde topçular arka safları yenilemek için kullanılıyordu ve oraya bir kere girdiler mi asla çıkmıyorlardı.
Şimdi (1.33'den beri) sadece topçuların arka safta bulunabiliyor ve ayrıca buradan çekilebiliyorlar, bu da arka safı yenilemeyi daha önemli (ve pozitif) bir şey yapıyor.

1.34 ile birlikte iki muharebe tarafı da her gün arka safta 2 birlik yenileyebilecek, bu generalin her 2 manevra pip'i için 1 artacak. Bu muharebe başlangıcındaki yerleştirilen topçu sayısını etkilemeyecek.

combat_2.png

Bu multiplayerda taktiksel derinliği birden fazla şekilde arttıracaktır:
  1. Az topçu ile yakalanan birlikler daha zorda kalacak, 1.32'deki kadar olmasa da.
  2. Süvariler muharebenin iki farklı safhasında etkili oluyor:
    1. İlk topçular çekildikten hemen sonra, aşağı yukarı aynı anda oluyor.
    2. Muharebe çok uzadığında ve topçular alınan pasif hasara dayanamadığında.
  3. Bu uzun muharebelerin simetrisini bozuyor, böylelikle topçuların (ve genel açıdan bakınca piyadeler ve süvariler) hepsi aynı anda geri çekilmiyor.
  4. Uzun muharebelerde Nitelik, Nicelikten daha önemli oluyor çünkü daha kaliteli birlikler düşmanın topçularını daha rahat muharebe dışı bırakabiliyor.

Yarma
Bazı testler ve tartışma sonucu bu özellik muhtemelen vanilla versiyona eklenmeyecek fakat modcuların isterse açabilmeleri için oyun içinde bırakılacak.
  • İki değer eklendi: INFANTRY_BREAKTHROUGH ve CAVALRY_BREAKTHROUGH, ikisi de 0 ile 1 arası değerlere sahip olabiliyor.
  • Arkasında topçu olan bir birlik yenildikten sonra, bir ihtimal (birliğiniz belirlenen değerine göre) topçuyu ön safa çekebiliyorsunuz.

Fikrimizi değiştirmezsek ve bunu açmaya karar verirseniz bundan bahseden bir arayüz ya da açıklama olmayacak.

Bugünlük bu kadar!

Sonraki hafta gelecek olan Geliştirici Günlüğü ile Ogele dönecek ve size İskandinavya bölgesindeki ilk içeriğimiz olan Danimarka ve Kalmar Birliğini tanıtacak.
WhaW8Am.gif
[+] 4 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
iyi bakalım
Ara
Cevapla
#3
bu yarma olayı ne ben anlamadım
Ara
Cevapla
#4
Ön safta bir birim yenildikten sonra belirlenen şansa göre arka saftaki topçuyu öne çekip hasar verebileceksiniz, normalde topçular her zaman arka saflarda kalıp sürekli hasar veriyor ve önündeki birimi koruyordu. Tabii bunun vanillaya eklenmeyeceğini belirtmişler.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#5
yıllardır beklediğim kuzey günlüğü geliyor, kalmar birliği tanıtılacak denildiğine göre idari ve diplomatik olarak kalmar birliğine mekanikler ekleyecekleri aşikar öyle dümdük bir personal union olması can sıkıcıydı her ne kadar tarihte öyle dümdük müydü yoksa çok derin rolleri var mıydı bilmiyorum ama papanın elektör, tötönyanın ise horde olabildiği bir oyunda iskandinavyaya özgü federasyon mekanikleri de yakşırdı, britanya adasının fethi ve kolonizasyon hikayesi çok tatlı gider, arch king sıfatını da öne çıkarırlar umarım
Ara
Cevapla
#6
Bu sürüm ne zaman gelir oynamak için çıkmasını bekliyorum çünkü?
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#7
Belli değil.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#8
sence kuzey günlüğünde norse dini olur mu @PCOyun
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Fikrim yok.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#10
(30-05-2022, 15:56)Legnica : sence kuzey günlüğünde norse dini olur mu @PCOyun
bi ihtimal norse dinleride eskidi
Ara
Cevapla
#11
Bence kara savaşlarından daha çok önemli bir sorun var EU4 için... Deniz istilası.. AI nin deniz istilası ölü. Ben yıllardır EU4 oynuyorum bir kere bile görmedim ki İngiltere yada başka bir istilacı devlet Hindistanı fethetmiş.. Hiç bir AI ülkesi Amerika hariç deniz aşırı büyüyemiyor. Bazen bir iki toprak alıyor onu da savaş açtıktan sonra çıkartma yapamadığı için kaybediyor. Hadi deniz aşırı istila biryana bölgesel savaşlarda bile gücü olduğu halde bazen adaya çıkarma yapmayan bir AI var. Bu durum oyun zevkini aşırı derecede baltalıyor. Fransanın Hinduçine, Hollandanın, İngilterenin Hindistana ve Çine çıktığını görmedikten sonra oyunun bir mantığı kalmıyor zaten.  Bu sorunun şu şekilde aşılacağını düşünüyorum transport gemileri normal bi gemiye dönüştürülmeli, ordular aynı CK3 de ki gibi denize girince gemiye dönüşmeli. Başka türlü AI transport gemisini kullanamıyor..
[+] 2 üye mustafa44_ nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.