Günlük: EU4 - 32-bit Desteğinin Sona Ermesi
#1
diaryeu4.png
EU4 günlüklerinde bu hafta 1.28.3 yamasından, bedava eklenti deneme süreçlerinden ve 32-bit desteğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1149970/ :Merhaba, bugünkü EU4 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Çoğunuzun fark ettiği gibi 1.28.3 yaması dün çıktı. Ekibimizin Ocak ayı boyunca üzerinde çalıştığı sorun giderimlerini içeriyor. Bunun gibi sorun gidermeler bu yılki odağımız ve konuşması/göstermesi zevkli olmasa da oldukça önemliler. Yıl sonu eklentisine yaklaşırken daha fazla düzeltme yamaları da olacak.

Yama notlarına buradan göz gezdirebilirsiniz.

Bunun yanında Mandate of Heaven'ı bedava deneme süresi de bitti. Oyuncuların bir eklentiyi almadan denemelerini sağlayan bir sistemi test etmek güzeldi. Deneme süresi sırasında Mandate of Heaven oynanışında gördüğümüz büyük artış nedeniyle bunları ay ay yapmamızı bekleyebilirsiniz. Daha sonraki bedava eklenti denemesi bu ayın sonuna doğru gelir.

Ayrıca 1.28.3 yaması EU4'ün son 32-bit versiyonu olacak. Gelecek yamada 64-bit'e yükselteceğiz ve bunun bazı avantajları olacak. Fakat bu da EU4'ün artık 32-bit sistemlerde oynanamayacağı anlamına geliyor.

Sektörde azalan 32-bit desteği nedeniyle biz de bu kararı verdik. Daha sonraki yamayı çıkardığımızda 32-bit kullanıcıları ya 1.28.3'e geri dönmek zorunda kalacak ya da sistemlerini yükseltmeleri gerekecek. Bunu şimdiden diyoruz ki kullanıcıların gelecek aylarda sistemlerini yükseltme fırsatları olsun. Bu değişiklik oyuncularımızın sadece %1.1'ini etkileyecek.

32-bit desteğinin bitmesine yaklaştıkça hatırlatmaya devam edeceğiz. Zaten hemen olacak bir şey değil, birkaç ayı var.

Ekip daha çok oyunun motoruyla ve teknolojileriyle ilgileneceği için bir süre daha göstereceğimiz herhangi bir değişiklik olmayacak. Yani bugünkü gibi kısa ve/veya "filler" günlükler biraz daha devam edecek.
[+] 3 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
100 kişiden birisi parayla aldığı oyunu artık oynayamayacak demek olmuyor mu bu? Steam'den eski sürüme döndürme kalktı diye hatırlıyorum.
Ara
Cevapla
#3
(05-02-2019, 16:16)Lothebork : 100 kişiden birisi parayla aldığı oyunu artık oynayamayacak demek olmuyor mu bu? Steam'den eski sürüme döndürme kalktı diye hatırlıyorum.

Steam'dan eski sürüme dönülebiliyor hala. Hatta bununla ilgili bir konu dahi açılmıştı.
https://forum.strategyturk.com/konu-duyu...isiklikler

Bi de o tarihten sonraki sürümlere dönmek için bunu yapmak gerekmiyor galiba. Emin değilim.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Bu tarz bir duyuruda bu desteğin kesilmesiyle sağlanacak avantajların üstüne daha çok durulması gerekirdi gibi geliyor bana. "Bunun bazı avantajları olacak" demektense.
Cevapla
#5
64 bitin bilindik avantajlarıdır. Kısacası daha çok DLC veya mod ile birlikte daha rahat çalışabilecek bir oyun olacak.
[+] 1 üye Wickhart nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
İyi olmuş bence de. Yani o %1.1 bile fazla bir oran. Oyunun sistem gereksinimlerini de bundan ötürü değiştirmiş olmalılar. Plaza'da 32 bit desteğini şimdi kaldırmalarındaki en büyük etmenin MacOS'ların da 32 bit desteğini sona erdirecek olması yazılmış.

Tabii 32 bit desteğini kaldırınca oyunun performansı şakkadanak diye uçmayacaktır. Bunun yanında oyun motoru üzerinde bazı optimizasyonlar yapılması, anladığım kadarıyla 32 bitlik bazı komutların 64 bite çevrilmesi gerek. Çoklu çekirdek desteği de gelirse tam olur, ama zannetmiyorum.
Ara
Cevapla
#7
Avantaj falan görmeyiz, optimizasyonları kötü, düzelmez.
Ara
Cevapla
#8
(05-02-2019, 20:49)Capitan Bolin : Avantaj falan görmeyiz, optimizasyonları kötü, düzelmez.

Muhtemelen optimizasyon için 64 bite geçiyorlar.
Ara
Cevapla
#9
(05-02-2019, 21:23)fff7 :
(05-02-2019, 20:49)Capitan Bolin : Avantaj falan görmeyiz, optimizasyonları kötü, düzelmez.

Muhtemelen optimizasyon için 64 bite geçiyorlar.
Yeni dlc ekleyebilmek için 64 bite geçip oyunun optimizasyonunu arttırıyorlar. Bu sayede daha fazla dlc çıkarabilip kolay yoldan daha iyi para kasabilecekler.
[+] 1 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Şimdi ben 64 bitlik bir işletim sistemine sahibim bana ne gelecek?Ne olacak?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#11
(05-02-2019, 21:35)Filsuk : Şimdi ben 64 bitlik bir işletim sistemine sahibim bana ne gelecek?Ne olacak?

Hiçbir şey olmamış gibi oynamaya devam edeceksin.
[+] 1 üye Wickhart nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
(05-02-2019, 21:38)Wickhart :
(05-02-2019, 21:35)Filsuk : Şimdi ben 64 bitlik bir işletim sistemine sahibim bana ne gelecek?Ne olacak?

Hiçbir şey olmamış gibi oynamaya devam edeceksin.

He...
Bende bir şey sandım.
Gene de teşekkür ederim.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#13
(05-02-2019, 21:23)fff7 :
(05-02-2019, 20:49)Capitan Bolin : Avantaj falan görmeyiz, optimizasyonları kötü, düzelmez.

Muhtemelen optimizasyon için 64 bite geçiyorlar.

32-bit desteğine ayıracakları insan kaynağını, yeni dlc üretimine kaydıracaklar  :smile:
Ara
Cevapla
#14
32 bit sistemlerde 64 bit oyunlar farklı yazılımlar ile oynanabiliyor. O yüzden fazla kafanıza takmanız gereken bir şey yok yani.
Ara
Cevapla
#15
(05-02-2019, 21:54)Capitan Bolin :
(05-02-2019, 21:23)fff7 :
(05-02-2019, 20:49)Capitan Bolin : Avantaj falan görmeyiz, optimizasyonları kötü, düzelmez.

Muhtemelen optimizasyon için 64 bite geçiyorlar.

32-bit desteğine ayıracakları insan kaynağını, yeni dlc üretimine kaydıracaklar  :smile:

64-bit ve 32-bit insan kaynağı ayrılacak şeyler değil.
[+] 5 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
(05-02-2019, 22:39)fff7 :
(05-02-2019, 21:54)Capitan Bolin :
(05-02-2019, 21:23)fff7 :
(05-02-2019, 20:49)Capitan Bolin : Avantaj falan görmeyiz, optimizasyonları kötü, düzelmez.

Muhtemelen optimizasyon için 64 bite geçiyorlar.

32-bit desteğine ayıracakları insan kaynağını, yeni dlc üretimine kaydıracaklar  :smile:

64-bit ve 32-bit insan kaynağı ayrılacak şeyler değil.

Az da olsa kaynak ayrılacak şeyler, zaten olmasa desteği kesmezler.
[+] 1 üye Sylvanas nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Ekran-Al-nt-s.png
İşaretli listeden x64'u seçersem 64-bit, x86'yı seçersem 32-bit oluyor. Çoğu basit yazılımda da x86 - x64 değişimi yaptığında başka bir değişiklik yapmana gerek kalmadan istenen bit desteğini vermiş olursun. EU4 gibi kapsamlı projeler için biraz daha sıkıntılı bir süreç olabilir. Bu da kullanılan kütüphanelerden, apilerden, çok çok değişkenlerden falan kaynaklıdır. Belli bir convert prosesinden geçtiği anda oyun şimdiki hali ile 64 bit desteği almış olur. Daha sonra optimizasyonlar falan falan... Yani sürekli adanan bir kaynak yok. Bu yapılacak bir iş, geçilecek bir engeldir. Buraya ayırdığın kaynağı başka bir yerde kullanayım gibi bir düşünce olamaz çünkü bu sürekli bir iş değil.
Ara
Cevapla
#18
(06-02-2019, 00:24)fff7 : Ekran-Al-nt-s.png
İşaretli listeden x64'u seçersem 64-bit, x86'yı seçersem 32-bit oluyor. Çoğu basit yazılımda da x86 - x64 değişimi yaptığında başka bir değişiklik yapmana gerek kalmadan istenen bit desteğini vermiş olursun. EU4 gibi kapsamlı projeler için biraz daha sıkıntılı bir süreç olabilir.  Bu da kullanılan kütüphanelerden, apilerden, çok çok değişkenlerden falan kaynaklıdır. Belli bir convert prosesinden geçtiği anda oyun şimdiki hali ile 64 bit desteği almış olur. Daha sonra optimizasyonlar falan falan... Yani sürekli adanan bir kaynak yok. Bu yapılacak bir iş, geçilecek bir engeldir. Buraya ayırdığın kaynağı başka bir yerde kullanayım gibi bir düşünce olamaz çünkü bu sürekli bir iş değil.

Birincisi ilk yorumumun sonundaki smiley, ciddi olmadığımı anlatıyordu. Tabi ki de dlc'ye adam kaydırmak için böyle birşey yapılmadı. Aksine bu desteği kesmek işlemi bile belirli bir kaynak istiyordur. 

İkincisi, bu çapta bir proje yapıyorsan optimizasyon senin için önemlidir. Optimizasyonu ne kadar derin yapıyorsan da, bu tip şeyler o kadar fark oluşturabilir. Ki bunun daha sonrasında kalite testleri falan var. Bir yama çıkmadan önce illaki bir sürü testten geçiyor, destekledikleri farklı sistemler için de bazı testleri yeniden yapıyorlardır. Dolayısıyla yine kaynak tüketimi. Ve her yamada tekrar ediyorsa, sürekli ayrılan bir kaynak tüketimi. 

He diyorsan bu kaynak tüketimi paradoxa koyar mı, koymaz heralde. İllaki bir yerde bir limitasyonla karşılaştılar, ya da gereksiz gördükleri bir kaynak tüketimi var ki bu kararı aldılar. Ya da üçüncü parti kullandıkları birşey dolayısıyla da olabilir. Durup dururken sistem desteğini kesmez bir firma, %1 bile olsa binlerce oyuncuyu etkiliyor. 

Not: Yanlış anlaşılmasın, kaynak derken insan*zaman kavramını kastediyorum. Bunu destekleyebilmek için 2 adam ayırdılar bu iki adam hep bu desteği sağlıyordu, artık destek kalktığına göre dlc departmanına geçebilirler anlamında kullanmıyorum.
Ara
Cevapla
#19
Bunların hepsi milleti daha iyi daha pahalı bilgisayarlara yönlendirmek için. Pentium ve directx 9u destekleyen oyun neden illada 64 bit istesinki.
Ara
Cevapla
#20
(17-02-2019, 02:29)Caisu : Bunların hepsi milleti daha iyi daha pahalı bilgisayarlara yönlendirmek için. Pentium ve directx 9u destekleyen oyun neden illada 64 bit istesinki.
Dediğin tamamen saçmalık. Daha iyi bilgisayar demek daha iyi performans demek daha iyi oyunlar demek.
Senin dediğin mantıkla o zaman patates grafikli oyunlar çıksın, 2000'li yıllarda çıkan oyunların grafiği ile devam edelim o halde?
64 bite geçmelerinin sebebi, dlc ekledikçe oyun motoruna yük bindiği için bu yükü azaltıp optimizasyonu arttırmak için bu 64 bite geçiyorlar. Bu sayede dlc eklemelerine devam edebilecekler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.