Günlük: EU4 - Amerika Yerlilerinde Değişiklikler #2
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yine Amerika yerlilerinde yapılan değişiklikler, hükümet reformları ve binalar tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...r.1423879/ :Herkese merhabalar! Bugün geçen hafta anlatmaya başladığımız Amerikan yerlilerine devam edeceğiz. Geçen hafta göç mekaniğini ve nasıl değiştiğini anlatmıştık. Elbette Kuzey Amerika'daki bazı ülkeler göç etmeyecek ve yerleşik hayata geçmiş olacak.

Hükümet reformlarının Amerikan yerlileri için nasıl olacağını ele alalım biraz. Toplamda 5 kategoriden oluşan bu reformlar başta kulağa az gelse de yerlilerin reform ilerleyişi de daha yavaş olacak. Buradaki önemli olan kısım bu ülkelerle oynarken bu hedefe mümkün olduğunca hızlı bir şekilde vararak sonuca ulaşabilmeniz. Hadi bu hükümet reformlarına bir göz atalım.

1600171031234.png

Bu reformların ilk iki kategorisi bazı etkenler içeriyor. Ancak bunların bazıları normalden daha farklı şeyler içeriyor. Şeflik reformunun ilk kademesinde Kabile Büyüme Faktörü bulunuyor. Bu etken göç etmenize veya yerleşik hayata geçmenize bakmaksızın size her ay kabile gelişimi kazandırır. Yerleşik hayata geçmiş kabileler için bunun nasıl işleyeceğini göreceğiz. Diğer bir ilginç etken ise ikinci kademedeki Sözlü Gelenek reformu. Bu reform size daha fazla reform ilerlemesi veriyor. Eğer tüm reformları bitirip son reforma kadar gelmek istiyorsanız bu reform sizin için oldukça yararlı olacaktır.

Bu iki reform kademesinden sonra size yerleşik hayata geçme opsiyonu sunulacak (göç ediyorsanız). Bu sayede kabile topraklarının kontrolünü doğrudan elinize alarak kabilenizi oluşturabileceksiniz.

1600171502868.png

Yerleşik hayata geçtikten sonra Avrupalı bir sponsor aracılığıyla modernize olma seçeneği açılıyor. Bu durum eski sistemde olduğu gibi sponsor devletin yönetim biçimini ve enstitülerini edinmenizi sağlıyor. Ancak bunu yapmak istemiyorsanız bir sonraki reform kademesini bekleyip yeni bir reform seçebilirsiniz.

1600171801922.png

Sonuna kadar yerleşik hayata geçmeden göçmen bir şekilde oynadıysanız Avrupalılarla temasa geçtikten sonra Comanche'lerin yaşam tarzını benimseyip büyük ovaların göçebeleri olmayı tercih edebilirsiniz.

1600171862984.png

İşte tüm reformların bir listesi. Buradaki verilerin son hali olmadığını ve değişebileceğini unutmayın!

Temel Reform
  • 0.1 Monthly Reform Progress Growth
  • -25% Land Maintenance Modifier
  • -1 Diplomatic Upkeep
  • -50% Institution Spread

Kademe 1
  • Chiefdom Reform: 0.05 Tribal Development Growth
  • Federation Reform: 20% Manpower Modifier
  • Clan Council Reform: -33% Stability Cost modifier

Kademe 2
  • Martial Tradition Reform: 10% Infantry Combat Ability
  • Oral Tradition Reform: 10% Reform Progress Growth

Kademe 3
  • War Band Reform: 15% Land Forcelimit
  • Settle Down Reform: Stops being migratory

Kademe 4
  • Codified Power Reform: -2 National Unrest
  • Trading with Foreigners Reform: Will reform off a European

Kademe 5
  • Become Monarchy
  • Become Republic
  • Become Theocracy
  • Become Horde

Bundan sonra da binaları anlatmak istiyorum. Bunları göç ederken de inşa edebileceksiniz ve göç ettikçe beraberinizde sizinle birlikte gelecek. Ancak asıl kullanım yöntemi yerleşik hayata geçmiş kabilelerde çok daha fazla bina inşa etmek şeklinde. Eski binalar yeniden elden geçirildi ve dengelendi. Bazıların ilginç yeni etkiler mevcut ve bunlar kabile gelişimi sağlıyor. Tıpkı diğer veriler gibi bunlar da büyük ölçüde gelişme aşamasında.

Eşsiz Binalar - 200 Ducat
  • Fortified House: 10 Land Forcelimit
  • Cermonial Pit: -50% Advisor Cost & +0.2 Reform Progress
  • Sweat Lodge: 1 Diplomatic Reputation

Pahalı Binalar - 200 Ducat
  • Palisade: 1 Fort Level
  • Irrigation: 0.05 Tribal Development Growth

Normal Binalar - 100 Ducat
  • Earthwork: 25% Defensiveness
  • Storehouse: 50% Production Efficiency
  • Longhouse: 0.1 Reform Progress Gain
  • Great Trail: 50% Manpower Modifier
  • Three Sisters Field: 50% Trade Goods modifier

Artık nasıl yerleşik hayata geçebileceğinizi gördünüz. Öyleyse hadi yerleşik hayata geçtikten sonra yaptığımız şeylerle ilgili biraz konuşalım. Yerleşik ayata geçtiğiniz için artık göç ederek kabile gelişimi elde edemezsiniz. Yani toprakları yıkıma uğratamazsınız, bu yüzden pasif bir şekilde kabile gelişimi kazanamazsınız. Onun yerine kabilenizi büyütmek için doğrudan kontrol ettiğiniz topraklarda Irrigation inşa etmelisiniz. Artık göç edemiyor olsanız da bu gelişme hala başkentinizde mevcut.

1600172454837.png

Ta ki oraya yerleşmeye karar verene kadar bu topraklar sizin kabile toprağınız olarak kalacak. Bunu yapmak o toprağı doğrudan size bağlayacak ve 10 development'e kadar developmentleriniz oraya taşınacak. Bu işlem 50 diplomatik monark puana mal oluyor. İsterseniz bunu daha önceden yerleştiğiniz bir toprağa da uygulayabilir ve oranın da development'ini bir miktar arttırabilirsiniz.

1600172708069.png

Bir toprağa yerleştiğinizde Avrupalılar artık orayı boş topraklar gibi basitçe kolonileştiremezler. Bunun tek yolu toprağın el değiştireceği bir savaştan geçer.

Ulusunuzu büyütmenin yolu diğer kabilelerin topraklarına yerleşmek, diğer kabileleri boyunduruğunuz altına almak ve Avrupalılara karşı topraklarınızı savunmaktan geçiyor. Bunlarla uğraşırken kaynaklarınızı bu toprakları geliştirmek için harcarsanız nihayetinde reform geçirebilir ve istediğiniz şekilde bir devlet kurabilirsiniz.

Umarım bugünkü geliştirici günlüğünü beğenmişsinizdir. Sonraki bölümde yeni federasyon mekaniklerini ve Kuzey Amerika'nın kurulumunu göstereceğiz. Görüşürüz.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#2
şu uga bugaları salında oyunu optimize edin. 5 hızda 30 fps oynamaktan sıkıldım
[+] 3 üye taylanhavertz nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
horde olmak zevkli olacak
Ara
Cevapla
#4
Emeğine sağlık dostum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.