Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Anıt mekaniği tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1455751/ :Herkese merhabalar, bu hafta sizlere önümüzdeki eklentiyle birlikte oyuna eklenen yeni bir içeriği tanıtıyor olacağız, karşınızda Anıtlar!
CK2'deki Harikalar mekaniğine benzer bir şekilde, oyun içerisinde farklı ülkelerle oynarken ikonik ve etkileyici anıtlar inşa edebileceksiniz. Bu anıtlar önemlerine göre özel ve kalıcı bonuslar sağlayacaklar. Gelin anıt mekaniğini maddeler halinde inceleyelim.
1. Anıtlar tarihteki konumlarına göre belli başlı bölgelere inşa edilebilen özel türdeki binalar. Bu binalardan bazılarını, mevzubahis bölgenin sahibi olmanız durumunda başkentinize taşıyabiliyorsunuz. Elbette bunlar "taşınabilecek" anıtlar için geçerli örneğin Stonehenge veya Moai gibi. Notre-Dame gibi anıtlar için böyle bir durum söz konusu değil.
2. Anıtlar bölge arayüzünde farklı bir pencere aracılığıyla görüntülenebilecekler, her birinin kendisine has özel 2 boyutlu bir görseli bulunacak. Bu arayüzde bu anıtı geliştirmenin faydalarını, maliyetini ve şartlarını görüntüleyebilecek, madalyalar üzerinden yansıtılan kademeleri inceleyebileceksiniz.
3. Anıtların 0 ila 3 arasında değişkenlik gösteren 4 farklı kademesi bulunuyor. Kademenin 0 olması anıtın yıkıldığı veya henüz inşa edilmediği anlamına geliyor ve bundan bir bonus elde etmiyorsunuz. Her anıt, 1444 yılındaki haline göre varsayılan bir kademeye sahip oluyor. Bir sonraki kademeye çıkmak hem zaman hem de kaynak gerektiren bir iş, her geliştirme 1000 altına maloluyor ve tamamlanması 50 yıl sürüyor. Bu süre zarfında fazladan 300 altın vererek veya 10 bin manpower harcayarak süreci hızlandırabiliyorsunuz.
Elde ettiğiniz bonuslar kalıcı olmakla beraber anıtın temasıyla da uyum taşıyor, örneğin Alhambra anıtı diplomatik ve idari bonuslar sağlarken, Shwedagon Padoga size karma ve meşruiyet sağlıyor, bölgedeki huzursuzluğu azaltıyor. Bu bonuslar bölgelere, eyaletlere ve tüm ülkeye yansıyabiliyor ve siz anıtınızı güçlendirdikçe etkileri de güçleniyor.
4. Anıtları inşa etmek ve geliştirmek için bazı şartları karşılamanız gerekiyor. Eğer bu şartları karşılamıyorsanız, anıtlardan kazandığınız bonusları da kaybediyorsunuz. Bu şartlar genellikle belli bir kültüre sahip olmak, belli bir dine sahip olmak gibi şeyler olsa da, bölgeye sahip herkes tarafından inşa edilebilen Ambras Kalesi gibi istisnalar da mevcut.
5. Anıt bulunduran bir bölgeyi ele geçirdiğinizde, anıtın kademesi 1'e düşüyor. Bu düşüş şehrin savaş yoluyla ele geçirilmesini yansıtma görevi görüyor. Bununla beraber anıt içeren bölgeler daha yüksek savaş skoruna maloluyorlar. Bölgenin yeni sahibi gerekli şartları yerine getirmesi durumunda anıtı geliştirebiliyor.
6. Bazı görevler anıtlarla bağlantılı bir şekilde işliyor, örneğin aşağıdaki Majapahit görevinde Borodur tapınağının 3. kademeye çıkartılma gereksinimi bulunuyor. Bazı diğer görevler anıt inşa maliyetini düşürebiliyor veya anıtların daha hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayabiliyor.
İlk ekran görüntüsünde de gördüğünüz üzere, bazı anıtlar 3 boyutlu bir şekilde harita üzerinde görüntülenebilecek. National Monuments kozmetik eklentisiyle birlikte oyuna eklenen anıtlar oyunda anıt olarak bulunacak, onları hem siyasi hem de arazi harita modunda görebileceksiniz.
Okuduğunuz için teşekkürler, önümüzdeki hafta görüşmek üzere.